آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

قرص دراگون يكي از انواع داروهايي است كه براي ترك اعتياد (به خصوص ترياك) استفاده مي‌شود. استفاده از اين دارو بيشتر جنبه تبليغاتي و رواني داشته و در واقع جايگزيني براي اعتيادنيست. چرا كه اين قرص شامل تركيباتي مشابه ترياك است كه منجر به اعتياد مي‌شود. حتما شما هم تبليغاتي در مورد قرص هاي ترك اعتياد مشاهده كرده ايد. اين قرص نيز يكي از انواع اين دارو هاست كه مشكلات زيادي را از جمله اعتياد براي مصرف كنندگان آن ايجاد كرده است. از طرفي انواع تقلبي از اين قرص نيز توليد شده است كه عوارض جانبي بيشتر و شديدتري دارد. پس كسب اطلاع در اين زمينه بسيار مهم است. براي دريافت مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه قرص دراگون مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نماييد. 

منبع : قرص دراگون

قرص دراگون

قرص دراگون به دليل خاصيت شادي آوري و اضطراب آوري كه ايجاد مي‌كند براي افراد احساس بهتري ايجاد كرده و تصور مي‌كنند كه در حال ترك كردن بدون عوارض جانبي هستند. اما در واقعيت اينطور نيست و آنها در حال مصرف ماده مخدر ديگري مي‌باشند.

قرص دراگون حاوي كراتوم است كه جايگزيني براي ترياك محسوب مي‌شود. اشخاصي كه نوع تقلبي اين ماده را توليد مي‌كنند از رزماري و آويشن در اين قرص استفاده كرده تا چيزي مشابه نوع اصلي بسازند. معمولا گفته مي‌شود كه اين دارو كاملا گياهي و بدون عوارض جانبي است اما اينطور نيست و بعد از مدتي از مصرف اين دارو عوارضي مانند مصرف ترياك براي افراد ايجاد مي‌شود. براي آشنايي با علائم اعتياد به ترياك كليك كنيد.

علت مصرف قرص دراگون

در بيشتر موارد اين دارو در عطاري ها و مراكز غير معتبر به عنوان داروي ترك اعتياد به فروش مي‌رسد؛ اما در واقع نه تنها باعث ترك اعتياد نمي‌شود بلكه مشكلات بيشتري را نيز ايجاد مي‌كند. اين دارو در مواردي براي درمان زودانزالي نيز معرفي مي‌شود. تاثير اين ماده بر درمان اين مشكل هنوز به طور كامل مشخص نيست. اما در اين شرايط نيز باعث اعتياد فرد شده و براي او مشكلات زيادي را ايجاد مي‌كند. حتي در مواردي بعد از گذشت مدتي مشكل زودانزالي تشديد نيز مي‌گردد.

پيامدهاي مصرف قرص دراگون

 

تقريبا همه داروهايي كه مصرف مي‌كنيم داراي عوارض جانبي هستند. اما بعد از مدتي باعث درمان و برطرف شدن مشكل شده و عوارض جانبي آنها نيز از بين مي‌رود. اما قرص دراگون نه تنها مشكلات زيادي را براي سلامت جسماني و رواني ايجاد مي‌كند؛ بلكه منجر به اعتياد نيز مي‌گردد. در اين قسمت به بررسي اين مشكلات مي‌پردازيم.

📌عوارض جسماني

افرادي كه قرص دراگون مصرف مي‌كنند معمولا بعد از مصرف و يا حتي با گذشت مدتي از شروع درمان عوارض جانبي مانند بالارفتن ضربان قلب، بروز مشكلات تنفسي، تغيير در دماي بدن، حالت تهوع و استفراغ و علائم گوارشي ديگر را از خود بروز مي‌دهند. شدت اين علائم نيز به موارد مختلفي بستگي دارد.

📌عوارض رواني

از طرفي پيامدهاي رواني اين دارو به شكلي است كه آنها را براي مصرف بيشتر ترغيب مي‌كند. در واقع آنها با مصرف قرص دراگون دچار شادي و افزايش انرژي شده و همچنين محبت نيز در آنان افزايش مي‌يابد. تحرك و بي قراري نيز از ديگر نشانه هاي مصرف اين قرص است. بعد از گذشت مدتي عوارض جانبي اصلي خود را بروز مي‌دهند كه شامل بالارفتن ميزان اضطراب، افت تمكز، مشكلات خواب، بالا رفتن احتمال افسردگي و… شود.

تداخل دارويي قرص دراگون

قرص دراگون نيز با داروهاي ديگر تداخل دارويي ايجاد مي‌كند. در واقع برخي تصور مي‌كنند به دليل اينكه اين قرص گياهي است احتمال بروز مشكلات و همچنين تداخل دارويي بسيار كم است و يا اصلا وجود ندارد. اما اينطور نيست اين دارو به دليل تركيباتي كه دارد؛ حتي مي‌تواند مشكلات جدي تري در مقايسه با ساير داروها ايجاد كند. حتي احتمال اوردوز نيز با اين دارو وجود دارد.

افراد گاهي با مصرف بيش از حد از اين دارو و يا مصرف همزمان آن با الكل و ديگر داروها، دچار تشنج مي‌شوند. مشكلات تنفسي، حملات قلبي و بروز اختلالات رواني همگي از نشانه هاي تداخل دارويي اين قرص با ديگر داروها هستند.

روش هاي ترك اعتياد به قرص دراگون

 

همانطور كه گفته شد؛ مصرف قرص دراگون در افراد مي‌تواند باعث اعتياد در افراد گردد. از اين رو افراد بايد از اين موضوع پيشگيري كرده و يا در صورت وقوع اقدامات لازم را در اين زمينه انجام دهند. فراموش نكنيد كه براي شروع فرايند ترك حتما بايد از متخصص كمك بگيريد. براي آشنايي با روش هاي ترك اعتياد به ترياك در خانه كليك كنيد.

✅كمك گرفتن از متخصص

در قدم اول بايد با پزشك مربوطه در اين مورد مشورت كرده و بهترين روش ترك را براي خود انتخاب كنيد. فراموش نكنيد كه در اين زمان بايد از خدمات روانشناختي نيز استفاده كرده و اين دو را در كنار يكديگر پيش ببريد. ترك اين ماده در بيشتر موارد نياز به حضور در كلينيك هاي ترك اعتياد نداشته و در خانه نيز امكانپذير است. اما به هر حال فرد بايد در اين دوران تحت نظر متخصصين مختلف قرار گيرد.

✅ترك تدريجي

نبايد مصرف قرص دراگون را به طور ناگهاني قطع كنيد. اينكار باعث عوارض جانبي جدي براي افراد مي‌شود. اينكار بايد تحت نظر پزشك و به تدريج صورت گيرد.

✅ورزش و تغذيه

از طرفي داشتن فعاليت بدني و همچنين رژيم غذايي سالم مي‌تواند در فرايند درمان و ترك قرص دراگون بسيار موثر باعث باشد. اين موارد دوران سم زدايي را آسان تر كرده و عوارض جانبي را به حداقل مي‌رساند.

✅گروه هاي حمايتي

يكي از بهترين اقداماتي كه افراد مي‌توانند در دوران ترك خود انجام دهند؛ كمك گرفتن و شركت در گروه هاي حمايتي است. اين تنها به معني حضور در جلسات گروهي ترك اعتياد نيست. بلكه كمك هاي خانواده و اطرافيان نيز در اين دوران بسيار اثربخش است. در واقع خانواده مي‌توانند فرد را براي ترك اعتياد تشويق كرده و در زمينه هاي مختلفي به او كمك كنند.

✅دارودرماني

براي ترك قرص دراگون و همچنين به حداقل رساندن عوارض جانبي آن، استفاده از ديگر داروها نيز بسيار اهميت دارد. البته افراد نبايد به طور خودسرانه از داروهاي ديگر استفاده كنند. بلكه بهتر است در اين مورد با پزشك مشورت كرده و زير نظر او دارو مصر نمايند.

سخن پاياني

در مرحله اول بايد اين موضوع را در نظر داشته باشيد كه قرص دراگون اعتياد آور بوده و باعث بروز مشكلات و يا تشديد آنها مي‌شود. به همين دليل بايد در اين مورد اطلاعاتي كسب كرده و تحت تاثير تبليغات و رسانه ها قرار نگيريد. بهتر است براي ترك اعتياد به اين ماده و يا هر مخدر ديگري حتما از متخصص كمك گرفته و خودسرانه عمل نكنيد. در اين مورد بايد با روانشناس و يك پزشك مشورت كرده و خودسرانه عمل نكنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه قرص دراگون مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نماييد. 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ] [ ۰۲:۳۰:۰۱ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی