آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

افراد دمدمي مزاج ثبات خلق و خو نداشته و به طور كلي تصميات دائمي براي زندگي خود نمي‌گيرند. همه ما در اطرافيان خود شاهد فردي بوده ايم كه نوسانات اخلاقي داشته و هر لحظه رفتاري را از خود نشان مي‌دهند. رفتارهاي اين افراد ناخودآگاه بوده و هيچ كنترلي بر آن ندارند. آنها معمولا فقط به احساسات خود توجه مي‌كنند به همين دليل افرادي خودخواه شناخته مي‌شوند. بروز اين رفتار به دلايل مختلفي برمي‌گردد؛ از طرفي اين افراد از خود نشانه  هايي بروز مي‌دهند كه مي‌توان به راحتي آنها را شناسايي كرد. بايد در برقراري ارتباط با چنين افرادي دقت كرد. همچنين مي‌توان با روش هايي به آنها كمك كرد تا رفتار پايدار تري از خود نشان دهند.

براي دريافت مشاوره در زمينه افراد دمدمي مزاج مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع: افراد دمدمي مزاج | خصوصيات و نحوه رفتار با دمدمي مزاج ها

افراد دمدمي مزاج

با اينكه برقراري ارتباط با افراد دمدمي مزاج آسان نيست؛ اما فراموش نكنيد كه اين افراد نياز به مراقبت و شنيده شدن دارند. اگر مشكل آنها در مراحل اوليه متوقف نشود؛ احتمالا به انواع اختلالات روان ديگر نيز مبتلا مي‌شوند. اين افراد  هيچ وقت نمي‌توانند تصميم درست و مشخصي براي طولاني مدت براي زندگي خود بگيرند. گاهي از آنها به عنوان آواره ياد مي‌شود. آواره شخصي است كه به هيچ جا تعلق ندارد؛ هيچگاه عقايد و سبك زندگي اش مشخص نيست و هدف مشخصي ندارد. درست مانند افراد دمدمي مزاج! در اين مقاله به بررسي جنبه هاي مختلف اين موضوع خواهيم پرداخت.

نشانه هاي افراد دمدمي مزاج

همانطور كه گفته شد؛ رفتارهاي افراد دمدمي مزاج به قدري مشهود است كه مي‌توان به راحتي آنها را شناسايي كرده و در اين زمينه اقداماتي انجام داد. با اينكه شدت رفتارها و همچنين نشانه ها در افراد مختلف، متفاوت است؛ اما برخي از شايع ترين علائم آنها شامل موارد زير مي‌شود. 

💠هدف مشخصي ندارند

طبيعي است كه افراد دمدمي مزاج هدف مشخصي نداشته و همواره نظر خود را در مورد آينده تغيير مي‌دهند. آنها به راحتي تحت تاثير عوامل مختلف قرار مي‌گيرند به همين دليل مسير زندگي خود را تغيير دهند. براي مثال به محض اينكه فردي به آنها بگويد كه انتخاب آنها درست نيست؛ هرچند هم كه آن فرد مورد اعتماد نباشد؛ بازهم به حرف او عمل كرده و تصميم متفاوتي مي‌گيرند. آنها دقيقا نمي‌دانند كه از زندگي خود چه مي‌خواهند و يا در چه مسيري تلاش مي‌‌كنند.

💠بي ثباتي اخلاقي

بي ثباتي اخلاقي افراد دمدمي مزاج به اين معناست كه آنها مدام رفتار خود را تغيير مي‌دهند. براي مثال در حال حاضر خوشحال هستند و رفتاري بسيار گرم و صميمانه از خود نشان مي‌دهند. اما چند لحظه بعد منزوي شده و از جمع فاصله مي‌گيرند. اين تغيير ناگهاني رفتار معمولا هيچ دليل خاصي نداشته و از عوامل دروني نشات مي‌گيرد. برخي از ويژگي هاي اخلاقي آنها مانند اختلال شخصيت مرزي است. نمي‌توان دمدمي مزاج بودن را يك اختلال شخصيتي در نظر گرفت اما گاهي منجر به بروز اختلال در زندگي شخصي و اجتماعي فرد مي‌شود.

💠تحريك پذيري

يكي ديگر از نشانه هاي افراد دمدمي مزاج، تحريك پذيري آنهاست. اين افراد به راحتي برانگيخته مي‌شوند و احتمالا رفتارهاي ناشايستي از خود نشان دهند. همچنين ميزان واكنش ها آنها نسبت به مسائل با محرك متناسب نيست. خوشحالي و ناراحتي آنها سريعا اتفاق مي‌افتد و از بين مي‌رود. آنها نسبت به مسائل بي اهميت حساس هستند و كوچك ترين موضوعي مي‌تواند روحيه آنها را تغيير دهد.

💠بي مسئوليتي

افراد دمدمي مزاج به دليل اينكه نمي‌توانند به درستي تصميم گيري كنند؛ از زير بار مسئوليت پذيري شانه خالي مي‌كنند. آنها معمولا كارهاي خود را نيز به شخص ديگري محول مي‌كنند. انجام درست و به موقع وظايف براي آنها دشوار است. به دليل اينكه گاهي دچار وسواس و كمالگرايي هستند و مدام انجام كار خود را به تعويق مي‌اندازند. همچنين آنها شناخت درستي از توانمندي و استعدادهاي خود ندارند؛ به همين دليل دچار آشفتگي و هيجان دروني مي‌شوند. براي آنها متمركز ماندن بر يك موضوع دشوار است از همين رو نمي‌توانند مسئوليت هايي را به عهده بگيرند.

ازدواج با افراد دمدمي مزاج

يكي از دغدغه هاي جوانان، ازدواج با افراد دمدمي مزاج است. از آنجايي كه اين يكي از ويژگي هاي بارز دوران جواني است؛ همين موضوع عده اي را نگران مي‌كند. بايد در مرحله اول اين نكته را در نظر بگيريد كه اين يك حالت موقت است و يا فرد براي مدت زمان طولاني است كه چنين رفتارهايي را از خود نشان مي‌دهد.

از طرفي در قسمت قبل در مورد بي مسئوليتي چنين افرادي صحبت كرديم. كه اين ويژگي مي‌تواند تاثير منفي در زندگي مشترك داشته باشد. اما به طور كلي اين خصوصيت، تا حدي قابل تغيير بوده و مي‌توان آن را تغيير داد. بهتر است افراد در اين مورد به خوبي فكر كرده حتي با شريك خود نيز صحبت كنند. براي تصميم گيري در مورد ازدواج بايد نكات زيادي را در نظر گرفت.

نحوه برخورد با افراد دمدمي مزاج

اگر مجبور به داشتن ارتباط با افراد دمدمي مزاج هستيد؛ بهتر است نكاتي را در اين مورد بدانيد. با اينكه اين دسته از افراد كنترل زيادي بر رفتارهاي خود ندارند و اينكار براي آنها تبديل به عادت شده است؛ اما با واكنش درست مي‌توان از خود محافظت كرده و هم به آنها كمك كرد.

📌توقع بروز برخي از رفتارها را داشته باشيد

اگر در معاشرت با افراد دمدمي مزاج، انتظار برخي از رفتارهاي تند و افراطي را داشته باشيد؛ راحت تر با اين موضوع كنار خواهيد امد. برخي هرگز نمي‌توانند اين موضوع را بپذيرند. در مقابل آنها مقاومت كرده و دچار مشكلات زيادي مي‌شوند. به همين دليل نبايد توقع تغيير زيادي را از آنها داشته باشيد. اين افراد غيرقابل پيش بيني هستند و هر بار رفتار تازه اي از خود نشان مي‌دهند.

📌به رفتارهاي او دامن نزنيد

گاهي برخي از اطرافيان افراد دمدمي مزاج كه از اين موضوع اطلاعي ندارند؛ از اين رفتارها سوبرداشت كرده و شروع به مقابله به مثل با آنها مي‌كنند. در چنين شرايطي رفتارهاي فرد دمدمي مزاج نيز تشديد شده و اوضاع بدتر مي‌شود. براي مثال وقتي او شما را تهديد به انجام رفتارهاي پرخطر مي‌كند؛ او را ناديده نگرفته و واكنش هاي افراطي از خود نشان ندهيد. تنها سعي كنيد اوضاع را مديريت كرده و او را آرام كنيد. اين شرايط در روابط زناشويي بسيار ديده مي‌شود.

📌نقش والد را بپذيريد

همانطور كه پيش تر هم گفته شد؛ افراد دمدمي مزاج نياز به مراقبت و توجه اطرافيان دارند. به همين دليل بهتر است گاهي براي آنها نقش والد را بازي كرده و با آنها همدل باشيد. اگر او رفتارهاي بچه گانه از خود نشان مي‌دهد؛ شما روش درست رفتار كردن را به او آموخته و بالغانه رفتار كنيد. محبت و ابراز احساسات به چنين فردي به او آرامش داده و موثر است.

📌مقابله با تفكر همه يا هيچ

معمولا افراد دمدمي مزاج تفكر همه يا هيچ دارند. آنها همه چيز را سياه و سفيد مي‌بينند و هيچ حد وسطي براي آنها وجود ندارد. به آنها بياموزيد كه هيچ چيزي مطلق نيست و مي‌توانند خوش بينانه تر نيز به مسائل نگاه كنند. براي مثال وقتي از واژه تنفر براي كسي يا چيزي استفاده كردند؛ به آنها يادآوري كنيد كه اين موضوع تنها باعث ناراحتي مي‌شود و در حدي نيست كه تنفر شما را برانگيزد.

سخن پاياني

افراد دمدمي مزاج معمولا اعتماد به نفس بالايي نداشته و همواره ترس از طردشدگي دارند؛ به همين علت به آنها اطمينان دهيد كه از آنها حمايت مي‌كنيد. اين موضوع تاثير زيادي در روابط ميان فردي دارد و تا حد زيادي زندگي شخصي و اجتماعي را دچار مشكل مي‌كند. بهتر است نشانه هاي اين افراد را شناسايي كرده و با كمك يك روانشناس به آنها كمك كنيد تا رفتارهاي پايدارتري داشته باشند. همچنين در مقابله با چنين افرادي صبور بوده و بردباري و تفكر را به آنان نيز بياموزيد. كمك گرفتن از مشاور نيز در اين مورد بسيار كمك كننده است.

براي دريافت مشاوره در زمينه افراد دمدمي مزاج مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع: افراد دمدمي مزاج | خصوصيات و نحوه رفتار با دمدمي مزاج ها

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ] [ ۰۵:۴۷:۳۸ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی