آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

رابطه قبل از ازدواج در سال هاي اخير رواج بيشتري يافته و دختران و پسران را با چالش هاي مختلفي مواجه كرده است. در تضاد بودن روابط پيش از ازدواج با باورهاي فرهنگي جامعه ما، مشكلات اين افراد را پيچيده‌تر مي‌كند. خيلي از جوانان ارتباطات و روابط جنسي پيش از ازدواج را تنها راه شناخت مي‌دانند. اما آيا چنين روابطي مي‌تواند نيازهاي ذاتي طرفين را رفع كند؟ و آيا رابطه جنسي قبل ازدواج روش مناسبي براي انتخاب همسري مناسب است؟ اگر با وجود آگاهي از تمام مسائل روابط پيش از ازدواج هنوز هم درباره انجام دادن يا ندادن آن شك داريد، حتما تا انتهاي اين مقاله با ما همراه باشيد و از خدمات مشاوره ازدواج استفاده نماييد.

منبع: رابطه قبل از ازدواج

رابطه قبل از ازدواج

اينكه قبل از ازدواج با طرف مقابل‌مان رابطه جنسي داشته باشيم يا نه سؤال بسياري از دختران و پسران است. بالارفتن فاصله سني بين سال‌هاي بلوغ و ازدواج يكي از مهم‌ترين دلايلي است كه رابطه قبل از ازدواج را تبديل به دغدغه بسياري از جوانان كرده است. به‌علاوه ورود رسانه‌هاي مختلف به كشور و آشنايي با سبك زندگي مردم در كشورهاي غربي باعث شده كه رابطه قبل از ازدواج تا حد زيادي به موضوعي عادي تبديل شود.

يكي از نكاتي كه بايد به آن توجه داشته باشيد بحث فرهنگ است. چه بخواهيد و چه نخواهيد حداقل تا امروز فرهنگ كشور ما در سطح كلي با روابط جنسي آزاد مخالف است. همين مسئله مي‌تواند مشكلات بسياري را به‌خصوص براي دختران به همراه داشته باشد.

شايد زياده‌روي نباشد اگر بگوييم برقراري رابطه قبل از ازدواج مي‌تواند تا سال‌ها يا حتي تا پايان عمر حداقل بخش‌هايي از زندگي شما را تحت‌تأثير خودش قرار بدهد. به همين خاطر تصميم‌گيري راجع به داشتن اين رابطه‌ها موضوع بسيار مهمي است. در ادامه اين مطلب سعي مي‌كنيم تا اين موضوع را از ابعاد مختلف بررسي كنيم. براي آشنايي بيشتر با نقش خانواده در ازدواج كليك كنيد.

علت برقراري رابطه قبل از ازدواج

قبل از هر چيز بايد راجع به دلايل اين رابطه‌ها صحبت كنيم. اين دلايل در واقع علت اصلي رواج رابطه‌هاي قبل از ازدواج هستند. به همين خاطر بررسي هركدام از آن‌ها مي‌تواند تأثير بسياري در تصميم‌گيري شما راجع به اين موضوع داشته باشد.

نيازهاي طبيعي

اولين و ساده‌ترين دليل براي برقراري رابطه پيش از ازدواج تمايلات و غرايز طبيعي هركدام از ما است. در گذشته با رسيدن فرزندان به سن بلوغ خانواده براي ازدواج آنها دست‌به‌كار مي‌شد. اما امروزه به دلايل مختلفي سن ازدواج بالا رفته است. به همين خاطر بسياري از جوانان درگير اين سؤال مي‌شوند كه تا پيش از ازدواج با تمايلات جنسي خود چه كنند؟

اولين جوابي كه به ذهن بسياري از دختران و پسران مي‌رسد رابطه‌هاي قبل از ازدواج هستند. بااين‌حال به اين موضوع دقت داشته باشيد كه راه‌هاي ديگري نيز براي مهار غريزه جنسي وجود دارد. و اينكه شما بخواهيد صرفاً براي برطرف‌كردن آن چنين تصميمي بگيريد مي‌تواند پيامدهاي ناخوشايند بسياري براي‌تان داشته باشد. براي اشنايي با نشانه هاي عاشقي قبل از ازدواج كليك كنيد.

وابسته كردن طرف مقابل

خيلي از دختران و پسران فكر مي‌كنند كه با داشتن رابطه جنسي مي‌توانند طرف مقابل را به خودشان پايبند كنند. علاقه و وابستگي كه بين دو طرف ايجاد شده باعث مي‌شود كه آن‌ها ترس ازدست‌دادن يكديگر را داشته باشند. در اين شرايط رابطه قبل از ازدواج يكي از راهكارهايي است كه براي متعهد كردن طرف مقابل به ذهن خيلي‌ها مي‌رسد.

اما دقت داشته باشيد كه اين كار هميشه نمي‌تواند طرف مقابل را براي شما نگه دارد. و اگر پيش‌بيني‌هاي شما درست از آب در نيايد مشكلات بسياري را در آينده تجربه خواهيد كرد. به‌علاوه حتي ازدواج‌هايي كه صرفاً با اين دليل اتفاق مي‌افتند نيز در اكثر مواقع با مشكلات بسياري مواجه مي‌شوند.

پي بردن به تمايلات جنسي يكديگر

يكي از دلايلي كه اين روزها زياد شنيده مي‌شود شناخت بهتر طرف مقابل است. بسياري از دختران و پسرها فكر مي‌كنند كه شناخت طرف مقابل از نظر جنسي يكي از جنبه‌هاي آشنايي با گزيده همسري است. اين افراد نگران اين موضوع هستند كه شايد در آينده و پس از ازدواج از نظر جنسي مشكلاتي را با طرف مقابل تجربه كنند. و به همين خاطر به دنبال تجربه اين رابطه پيش از ازدواج هستند. بااين‌حال اين دسته از افراد نيز بايد به دو نكته توجه داشته باشند.

اولاً فرض را بر اين بگذاريد كه شما متوجه مشكلاتي در رابطه جنسي با طرف مقابل شديد. در اين شرايط مي‌خواهيد چه كار كنيد؟ آيا هزينه‌اي كه براي رسيدن به اين تجربه كرده‌ايد ارزش آن را داشته است؟ نكته دوم اين است كه شما بسياري از گرايش‌هاي جنسي طرف مقابل و همين‌طور مشكلات او در اين زمينه را مي‌توانيد از روي صحبت‌ها و رفتارهايش متوجه شويد. و نياز نيست كه براي شناخت بيشتر وارد رابطه جنسي با طرف مقابل بشويد.

بيشتر بخوانيد : شناخت قبل ازدواج

ترويج و عادي كردن رابطه قبل از ازدواج

همان‌طور كه گفتيم گسترش رسانه‌ها و آشنا شدن با فرهنگ غربي يكي از دلايلي است كه باعث عادي شدن رابطه‌هاي قبل از ازدواج شده است. در چنين شرايطي خيلي از دختران و پسران به اين فكر مي‌كنند كه بهتر است مانند جوانان كشورهاي غربي رفتار كنند. در اين شرايط بايد يك بار ديگر به موضوع فرهنگ اشاره كنيم. و يادآوري كنيم كه فرهنگ كشور ما اين روابط را نمي‌پسندد. به همين خاطر اگر تصميم گرفته‌ايد رابطه قبل از ازدواج را تجربه كنيد بايد خودتان را براي بسياري از مشكلات اجتماعي نيز آماده كنيد.

پيامدهاي رابطه قبل از ازدواج چيست؟

طفره رفتن مردان از ازدواج

صحبت‌كردن از اينكه پسران پس از رابطه جنسي تمايلي به جدي كردن رابطه نخواهند داشت تبديل به يك كليشه شده است. بااين‌حال اين موضوع در بسياري از موارد واقعيت دارد. پسران معمولاً برخلاف دختران پس از رابطه جنسي تمايل خود را براي ادامه ارتباط از دست مي‌دهند. اين موضوع شايد به اين خاطر باشد كه آنها متوجه مي‌شوند نيازهايشان از راهي به غير از ازدواج هم قابل برطرف‌شدن هستند. يا ممكن است باور يك پسر اين باشد كه براي ازدواج مي‌بايست يك دختر باكره انتخاب كند تا از گذشته او اطلاعي نداشته باشد.

درگيري دختران با انواع مشكلات اجتماعي

بحث بكارت تا زمان ازدواج يكي از موضوعاتي است كه نسبت به آقايان بيشتر براي خانم‌ها مطرح مي‌شود. بسياري از خانواده‌ها و همين‌طور پسران در كشور ما تمايل دارند با دختري ازدواج كنند كه رابطه پيش از ازدواج را تجربه نكرده باشد. به همين خاطر واردشدن به رابطه‌هاي قبل از ازدواج براي يك خانم به اين معناست كه شما گزينه‌هاي ازدواج آينده خود را تا حدودي محدود كرده‌ايد. براي آشنايي با نحوه تعيين حدود دوستي هاي قبل ازدواج كليك كنيد.

خطر بارداري در رابطه قبل از ازدواج

احتمال بارداري در هر رابطه جنسي وجود دارد. اين موضوع يكي از بزرگ‌ترين ترس‌هايي است كه دختران و پسران با برقراري رابطه جنسي تجربه مي‌كنند. مشكلاتي مانند مجبور شدن براي ازدواج و يا راهكارهايي مثل سقط جنين از جمله نتايج اين موضوع هستند. كه همگي نيز مي‌توانند مشكلات بسياري را براي شما به همراه داشته باشند.

ابتلا به بيماري‌هاي مقاربتي

يكي از اصلي‌ترين دلايل ابتلا به بيماري‌هاي مقاربتي داشتن رابطه با شركاي جنسي زياد است. به همين خاطر اگر رابطه‌هاي پيش از ازدواج را موضوعي عادي مي‌دانيد بايد احتمال درگيرشدن با اين بيماري‌ها را نيز بدهيد.

مورد سوء استفاده واقع شدن

بسياري از خانم‌هايي كه رابطه قبل از ازدواج را تجربه كرده‌اند در آينده درگير باج‌خواهي‌هاي طرف مقابل مي‌شوند. شايد فكر كنيد كه اين موضوع از شريك جنسي شما بعيد است. بااين‌حال يادتان باشد كه درنظرگرفتن احتمالات مختلف يكي از شروط تصميم‌گيري عاقلانه است.

از بين رفتن اعتمادها

يكي از جدي‌ترين مشكلاتي كه رابطه قبل از ازدواج براي شما به همراه خواهد داشت بي‌اعتماد شدن طرف مقابل خواهد بود. اين موضوع به‌خصوص زماني كه ازدواج مي‌كنيد خود را نشان خواهد داد. طرف مقابل شما حق دارد درگير اين سؤال شود كه اگر شما قبلاً رابطه‌هايي را تجربه كرده‌ايد و ارتباط‌تان را قطع كرده‌ايد چه تضميني وجود دارد كه مجدداً اين كار را نكنيد؟ يا شايد در خود رابطه اين سؤال پيش بيايد كه اگر شما به اين راحتي وارد رابطه جنسي مي‌شويد آيا مي‌توان مطمئن بود كه قبلاً يا در آينده اين كار را تكرار نمي‌كنيد؟

وسواس در انتخاب همسر به دليل رابطه قبل از ازدواج

تجربه‌هاي بيشتر در رابطه قبل از ازدواج به معناي وسواس بيشتر براي ازدواج خواهد بود. دختران و پسراني كه رابطه‌هاي جنسي بسياري را تجربه كرده‌اند معمولاً به‌راحتي تن به ازدواج نمي‌دهند. آن‌ها دائماً در ذهن‌شان طرف مقابل را با تجربه‌هاي گذشته خود مقايسه مي‌كنند. و همين موضوع انتخاب را براي آن‌ها سخت خواهد كرد.

بروز تفاوت بين تجربه هاي زن و مرد

طبيعتاً بين كسي كه چندين رابطه جنسي را تجربه كرده و همسري كه براي اولين‌بار وارد رابطه جنسي مي‌شود تفاوت‌هاي بسياري وجود دارد. همين تفاوت‌ها مي‌تواند جذابيت رابطه جنسي با همسر را براي شما از بين ببرد. و اين موضوع مشكلات بسياري را در زندگي شما به همراه خواهد داشت.

نقش مشاوران در رابطه قبل از ازدواج

همان‌طور كه گفتيم تصميم‌گيري راجع به داشتن رابطه قبل از ازدواج يكي از بزرگ‌ترين تصميم‌هايي است كه شما براي زندگي‌تان مي‌گيريد. پيامدهاي اين تصميم تا مدت‌ها يا شايد تا پايان عمر همراه شما خواهد بود. به همين خاطر بهتر است به‌خوبي راجع به اين موضوع فكر كنيد. اما ترس از قضاوت شدن بسياري از مواقع اجازه نمي‌دهد كه ما راجع به اين مسئله با كسي صحبت كنيم. به همين خاطر بهترين تصميمي كه در اين شرايط مي‌توانيد بگيريد صحبت با يك مشاور است. مشاورين بدون اينكه شما را قضاوت كنند شرايط را بررسي كرده و به شما براي گرفتن تصميم درست كمك خواهند كرد.

نظر روانشناسان درباره رابطه قبل از ازدواج

از ديد روانشناسان، رابطه پيش از ازدواج دوره‌اي است براي شناخت طرفين نسبت به يكديگر، نه دوره‌اي كه طرفين به رفع نيازهاي جنسي يكديگر بپردازند. انجام رابطه جنسي پيش از ازدواج، نامزدي يا عقد باعث مي‌شود تا طرفين كمتر متوجه اختلافات و مشكلات يكديگر شوند و تمركزشان بيشتر به سوي لذت‌هاي رابطه جنسي كشيده شود.

سخن آخر

اينكه بخواهيد رابطه جنسي قبل از ازدواج را تجربه كنيد موضوعي است كه تصميم آن به خودتان مربوط است. هيچ‌كس نمي‌تواند به‌جاي شما تصميم بگيرد كه اين شكل از رابطه را تجربه كند يا خير. بااين‌حال بهتر است پيش از تصميم‌گيري به‌خوبي ابعاد مختلف اين موضوع و همين‌طور شرايط فرهنگي محيطي كه در آن هستيد را بررسي كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه رابطه پيش از ازدواج مي‌توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 تماس بگيريد.

سؤالات متداول

آيا با كسي رابطه قبل از ازدواج داشته مي توان ازدواج خوبي داشت؟

ازدواج با چنين فردي اشتباه نيست. بااين‌حال شما بايد ابعاد مختلفي مثل دليل داشتن اين روابط، تعداد اين روابط و همين‌طور وجود بيماري‌هاي مقاربتي را در فرد بررسي كنيد.

منبع: رابطه قبل از ازدواج

امتیاز:
بازدید:
برچسب: رابطه قبل از ازدواج،
موضوع:
[ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۶:۴۷:۴۷ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی