آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

 مالش دوستي يا دستمالي كردن بدون رضايت طرف مقابل به منظور كسب لذت جنسي، يك انحراف جنسي محسوب مي‌شوند. بسياري از افراد در جامعه اينكار را انجام مي‌دهند؛ و يا در معرض اين رفتار قرار مي‌گيرند، اما به دليل اينكه واكنش درستي از خود نشان نمي‌دهند، اين موضوع تكرار مي‌شود. طبيعتا افراد در ابتدا گيج شده و يا به دليل احساس شرم، واكنشي از خود نشان ندهند. اما گاهي اين مورد به قدري واضح اتفاق مي‌افتد كه نمي‌توان به آن اهميتي نداد. فراموش نكنيد كه اينكار يك اختلال محسوب شده و فردي كه اينكار را انجام مي‌دهد؛ از لحاظ رواني و جنسي، بيمار است. اين بدان معنا نيست كه اين موضوع را جدي نگيريد. بلكه بايد به طور جدي در مورد آن اقدام نماييد. براي دريافت مشاوره جنسي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه مالش دوستي مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نماييد.

منبع:  مالش دوستي (فروتريسم)

مالش دوستي

مالش دوستي از انواع اختلالات پارافيليا محسوب مي‌شود. در واقع در اين نوع اختلال افراد از اينكه بدون اجازه به بدن ديگري دست بزنند؛ دچار برانگيختگي جنسي مي‌گردد. آن‌ها تنها از اين طريق به لذت جنسي و يا حتي ارگاسم مي‌رسند. آنان از طرق ديگر نمي‌توانند رابطه جنسي داشته باشند.

تفاوت اختلالات پارافيليا و اختلالات ديگر در همين است. اين روش براي آنان در حد يك فانتزي جنسي نيست؛ بلكه تنها راه تجربه ارضاي نياز جنسي است. اين موضوع تعرض جنسي محسوب شده و بايد حتما در مورد آن كاري انجام داد. شايد عجيب باشد اما اين اختلال در زنان نيز ديده مي‌شود. براي آشنايي بيشتر با انواع انحرافات جنسي كليك نماييد.

نشانه هاي ابتلا به مالش دوستي

افرادي كه مبتلا به مالش دوستي هستند؛ از خود نشانه هايي را بروز مي‌دهند كه مي‌توان آنها را تشخيص داد. اما در بيشتر موارد سعي در پنهان كردن اين علائم دارند. در واقع در بيشتر موارد بسيار طبيعي رفتار كرده و وجه تمايزي با افراد عادي ندارند. نگاه كردن بيش از حد به ديگران، مخصوصا نواحي جنسي آنها، صحبت كردن و خيالپردازي در اين مورد، اعتياد به پورن و يا خودارضايي و… همگي علائمي از اين اختلال محسوب مي‌شود.

دلايل ابتلا به مالش دوستي

 

دليل مشخصي براي ابتلا به مالش دوستي را مطرح كرد. اما مجموعه اي از عوامل و موضوعات زمينه ساز بروز چنين رفتاري در يك فرد مي‌شوند. نكته حائز اهميت آنكه اين اختلال تقريبا در زنان وجود نداشته و بيشتر مبتلايان، مردان هستند. در ادامه عوامل شناخته شده در بروز مالش دوستي را شرح داده‌ايم.

💠آسيب هاي دوران كودكي

طبق تحقيقاتي كه در اين مورد انجام شده است؛ در بيشتر موارد افرادي كه به مالش دوستي مبتلا هستند؛ دچار سواستفاده جنسي در كودكي واقع شده اند. اين رفتار خود يك سواستفاده جنسي محسوب مي‌شوند. اين موضوع در ضميرناخودآگاه كودكان ثبت شده به شكل رفتارهاي مختلفي، خود را نشان مي‌دهد. از طرفي اين موضوع يعني تجاوز آنها را دچار اضطراب زيادي كرده و گاهي به دليل تخليه استرس و هيجانات خود اين كار را انجام مي‌دهند.

💠عملكرد مغزي و شناختي

برخي ديگر معتقدند كه افرادي به مالش دوستي روي مي‌آورند كه با ابراز رفتارهاي محبت آميز و صميمي با ديگران مشكل دارند. آنها همچنين نمي‌توانند در رابطه جنسي نيز عملكرد خوبي داشته باشند. به همين دليل به اينكار روي مي‌آورند. اين موضوع از ساختار و عملكرد مغزي آنها نشات مي‌گيرد. در واقع اين اختلال در آنها تكانه ايجاد كرده و منجر به بروز چنين رفتارهايي مي‌شود.

💠تجربه در گذشته

برخي از افراد به دليل اينكه اينكار را يكبار در گذشته انجام داده اند و لذت جنسي را تجربه كرده اند؛ تمايل به تكرار مكرر آن پيدا مي‌كنند. حتي در مواردي ديگر مالش دوستي منجر به برانگيختگي نيز در آنان نمي‌شود؛ تنها به اينكار عادت كرده اند.

💠ابتلا به مشكلات رواني

يكي ديگر از دلايل بروز مالش دوستي، همزمان شدن برخي از مشكلات رواني با اين اختلال است. براي مثال افرادي كه مبتلا به اختلال شخصيت ضداجتماعي، اختلال سلوك، افسردگي و اضطراب، سومصرف مواد و همچنين مشكلات مغزي هستند، بيشتر احتمال دارد كه اين رفتار را از خود نشان دهند. از همين رو درمان اختلالات رواني بسيار حائز اهميت است.

💠ابتلا به انحرافات جنسي

ديگر اختلالات پارافيليا نيز منجر به بروز مالش دوستي مي‌شوند. در واقع انحرافات جنسي ديگر زمينه ساز اين موضوع بوده و حتي اين رفتار را تشديد مي‌كند. افرادي به ديگر انحرافات جنسي مبتلا هستند نيز بيشتر در معرض بروز اين رفتار قرار دارند.

تشخيص مالش دوستي

به طور كلي تشخيص اختلالات طيف پارافيليا از جمله مالش دوستي دشوار است. در واقع اين افراد به ندرت براي درمان و كنترل مراجعه و همچنين از اين موضوع احساس نارضايتي نمي‌كنند. اما به طور كلي براي اينكه بتوان اين تشخيص را به طور قطعي انجام داد؛ فرد بايد نشانه هاي اين اختلال را حداقل براي شش ماه بدون وقفه داشته باشند و همچنين در زندگي شخصي و كاري آنها اختلالاتي ايجاد كرده باشد. تشخيص مالش دوستي با استفاده از معيارهاي دقيق و مشخصي توسط متخصص صورت مي‌گيرد. متخصص از معاينه باليني، بررسي سابقه پزشكي فرد و حتي تست ها و آزمايشات براي رسيدن به نتيجه استفاده مي كند.. براي اطلاع از نشانه هاي تماشاگري جنسي كليك كنيد.

روش هاي درمان مالش دوستي

از طرفي مي‌توان با روش هاي مختلفي مالش دوستي را درمان و كنترل كرد. البته اين مستلزم اراده و انگيزه افراد براي درمان شدن است. راه هاي مختلفي در اين زمينه وجود دارد كه در اين قسمت به توضيح آنها مي‌پردازيم.

📌روان درماني

از آنجايي كه بخش اعظمي از عوامل موثر بر مالش دوستي تحت تاثير مسائل رواني است. به همين دليل فرد براي درمان بايد قطعا از يك رواندرمانگر كمك بگيرد. روانشناس در ابتدا كودكي و گذشته فرد را به دقت بررسي كرده و با توجه به شدت اين موضوع و حتي مدت زمان ابتلا به اين اختلال، راهكارهايي را به فرد ارائه مي‌دهد.

📌دارودرماني

از طرفي چنين فردي حتما بايد در كنار روش هاي روانشناختي از دارودرماني نيز استفاده كند. چرا كه گاهي منشا مالش دوستي از مشكلات مغزي و يا هورمون هاست كه تنها با روش رواندرماني، كنترل نمي‌شود. فراموش نكنيد كه دارودرماني حتما بايد تحت نظر متخصص صورت گيرد.

پيامدهاي ابتلا به مالش دوستي

 

مالش دوستي در بسياري از جوامع جرم انگاري شده و براي آن مجازات هاي سنگيني در نظر مي‌گيرند. اين موضوع زندگي جنسي فرد را مختل كرده و آسيب هاي زيادي را به ديگران وارد مي‌كند. چرا كه مصداق كامل تجاوز جنسي است. همچنين مي‌تواند به اختلالات جدي تري در فرد نيز منجر شود. از همين رو بهتر است افراد هرچه سريعتر براي درمان اقدام نمايند.

در مقابله با مالش دوستي چه بايد كرد؟

از طرفي همانطور كه در ابتدا به اين موضوع اشاره شد؛ برخي از افرادي كه در معرض مالش دوستي قرار مي‌گيرند؛ در ابتدا نمي‌دانند كه بايد چه واكنشي از خود نشان دهند. اما درست ترين كار گزارش كردن اين موضوع به مسئولين  و مراجع غذايي است. سكوت در اين مورد منجر به ادامه و تشديد آن مي‌شود. شما در اين مورد مقصر نيستيد؛ تنها بايد هرچه سريعتر اين موضوع را با يك فرد مطمئن در ميان بگذاريد.

سخن پاياني

از آنجايي كه مالش دوستي مي‌تواند زمينه ساز رفتارهاي منحرفانه ديگر هم باشد؛ به همين دليل بهتر است افراد در اين مورد كمك هاي تخصصي دريافت كرده و همچنين آن را ناديده نگيرند. ديگران در اين مورد بسيار موثر هستند و بايد به فرد مبتلا در اين مورد كمك كنند. همچنين بهتر است روش هاي روانشناختي با دارودرماني به طور همزمان انجام شوند. در اين مورد حتما از يك متخصص كمك بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه مالش دوستي مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نماييد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ] [ ۰۹:۴۶:۱۹ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی