آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

اهميت ندادن به حرف ديگران يكي رفتارهاي دشوار محسوب مي‌شود. معمولا ما نمي‌توانيم جلوي حرف زدن ديگران را بگيريم. حتي خودمان نيز گاهي در مورد ديگران صحبت مي‌كنيم. اما به طور كلي اين مسائل هميشه وجود داشته اند. اگر بخواهيم  زندگي خودمان را مطابق نظرات ديگران پيش ببريم؛ دچار مشكلات زيادي خواهيم شد. حرف هاي اطرافيان، به صورت ناخودآگاه بر تفكرات و شيوه زندگي ما تاثير خواهد گذاشت. اين موضوع خود را به شكل هاي مختلفي نشان داده و عوامل زيادي بر آن موثر هستند. به همين دليل نبايد اينگونه حرف را مبنا و معياري براي تصميم گيري در مورد مسائل مهم قرار دهيم. افراد در زندگي شرايط مختلفي دارند و نمي‌توان براي همه نسخه اي واحد پيچيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه اهميت ندادن به حرف هاي ديگران مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع: اهميت ندادن به حرف ديگران

اهميت ندادن به حرف ديگران

براي همه ما پيش آمده كه مورد قضاوت ديگران واقع شده ايم. احتمالا در اين شرايط احساسات بدي را تجربه كرده ايم. اما باگذشت زمان و انجام تمريناتي مي‌توان اهميت ندادن به حرف ديگران را آموخت. فراموش نكنيد كه اگر به بالاترين درجه موفقيت و خوشبختي از نظر خود برسيد؛ بازهم ديگران نظراتي براي ارائه دارند.

به همين دليل بايد صرفا نسبت به آنها شنونده بود. اينكه به نظرات برخي از متخصصين گوش بدهيم و يا مطابق آنها عمل كنيم؛ با حرف هاي بي پايه و اساس ديگران كه گاها به دليل حسودي حرف هايي را بيان مي‌كنند؛ متفاوت است.

دلايل اهميت ندادن به حرف ديگران

اينكه چرا بايد نسبت به حرف ديگران بي توجه باشيم؛ دلايل متعددي دارد. گاهي افراد بعد از مدتي خود به اين نتيجه مي‌رسند كه عمل كردن طبق نظر ديگران، مشكلي را از آنان حل نخواهد كرد. برخي از دلايل اهميت ندادن به حرف ديگران، شامل موارد زير مي‌شود.

نظرات ديگران مدام در حال تغيير است و نمي‌توان به آنها اعتماد كرد.

هيچكس از شرايط زندگي ما به طور كامل مطلع نيست

برخي از نطرات آنها هيچگونه منطقي ندارد

هيچ وقت نمي‌توانيم آنها را راضي نگه داريم

در نهايت شما در زندگي خود نقش داريد؛ نه ديگران

مسائل زندگي ما براي ديگران اهميتي ندارد  و آنها دلسوز ما نيستند

چگونگي اهميت ندادن به حرف ديگران

برخي از افراد همواره تلاش مي‌كنند تا از اين موضوع در امان باشند. اما در جوامع امروزي كه ما وقت زيادي را با ديگران مي‌گذرانيم و همواره با ديگران در ارتباط هستيم؛ نمي‌توان از اين موضوع فرار كرد. اما راه هايي براي كنترل آن وجود دارد.همچنين مي‌توانيم با اهميت ندادن به حرف ديگران، تاثير آن را بر شرايط رواني خود، كاهش دهيم. 

📌بالابردن اعتماد به نفس

حرف هاي ديگران مي‌توان تا حد زيادي بر نحوه تفكر ما و حتي رفتار ما تاثير داشته باشد. افراد بعد از مدتي كه طبق نظر ديگران رفتار مي‌كنند؛ تمام اعتماد به نفس خود را از دست داده و ديگر قدرت تصميم گيري نخواهند داشت. اما افرادي كه اعتماد به نفس و عزت نفس بالايي دارند با اهميت ندادن به حرف ديگران، طبق روش خود پيش رفته ومسئوليت رفتارهاي خود به عهده مي‌گيرند. همچنين با وجود اين ويژگي نظرات ديگران تاثير زيادي بر زندگي ما نخواهد داشت و مي‌دانيم كه خود بايد در مورد مسائل مختلف اقدام كنيم.

📌 اهميت ندادن به حرف ديگران | قاطع بودن در تصميمات

افرادي كه سست و بي اراده هستند؛ معمولا بيشتر به حرف ديگران اهميت داده و مطابق آنها عمل مي‌كنند. آنها همچنين شناخت درستي از خود ندارند؛ به همين دليل نظرات ديگران را به آساني مي‌پذيرند. قاطع بودن در زمينه هاي مختلف و همچنين اهميت ندادن به حرف ديگران، به آنها اجازه دخالت هاي بي جا را نمي‌دهد. افراد بايد بر شرايط زندگي خود مسلط بوده و قاطعانه رفتار كنند. نشان دادن ضعف در مقابل ديگران آنها را ترغيب به صحبت كردن در مورد شما مي‌كند.

📌خودتان را ثابت نكنيد

سعي نكنيد براي اهميت ندادن به حرف ديگران، اشتباهات ديگران را به آنها ثابت كنيد. فراموش نكنيد كه تصميم گيرنده نهايي شما هستيد و حرف هاي ديگران هر قدر هم كه غلط باشد؛ تاثيري در روند زندگي شما نخواهد داشت. با بحث كردن با افراد در مورد اشتباهتشان، اوضاع را پيچيده تر خواهيد كرد. بحث كردن با ديگران در اين مورد، كاري بي فايده بوده و باعث بروز مشكلات زيادي مي‌شود.

📌 اهميت ندادن به حرف ديگران | مرزبندي روابط

وقتي براي خود و روابط تان مرزهاي مشخصي تعيين كنيد؛ ديگران به خود اجازه دخالت نمي‌دهند. معمولا افرادي كه با آنها احساس صميميت و راحتي مي‌كنيم؛ بيشتر در مورد زندگي ما صحبت مي‌كنند. به همين دليل بهتر است به اطرافيان خود بسته به نزديكي آنها يا علاقه اي كه به آنها داريد؛ بها دهيد. براي مثال اگر شخصي شروع به نظر دادن در مورد زندگي شما كرد؛ محترمانه به او يادآوري كنيد كه حرف هاي او براي شما اهميتي ندارد و يا علاقه اي به صحبت كردن در اين مورد نداريد. اهميت ندادن به حرف ديگران مي‌تواند با ايجاد مرزهايي مشخص بين اطرافيان آغاز گردد.

📌عدم نياز به تاييد ديگران

افرادي كه نياز به تاييد ديگران دارند؛ به صورت ناخودآگاه طبق حرف هاي ديگران عمل مي‌كنند. برخي از افراد تمام زندگي خود را صرف تلاش براي جل توجه ديگران و يا تاييد آنها مي‌كنند. اما قطعا انتهاي اين مسير منجر به پشيماني خواهد شد؛ چرا كه آنها خود هيچ لذتي از تجربيات و شرايط زندگي خود نمي‌برند. كمك گرفتن و يا مشورت كردن با ديگران براي تصميم گيري خوب است؛ اما نبايد در اين مورد زياده روي كرد. اين موضوع از وابستگي به ديگران نشات گرفته كه افراد بايد اقداماتي در اين زمينه انجام دهند. 

📌 اهميت ندادن به حرف ديگران | از نظرات ديگران استقبال كنيد

اگر فردي نظر و يا انتقادي را با شما مطرح كرد؛ در اين باره گارد نگيريد. حتي از حرف او استقبال كرده و به خوبي در اين باره فكر كنيد. اما گوش كردن به حرف هاي ديگران، لزوما به معني عمل كردن به آنها نيست. اهميت ندادن به حرف ديگران، به معني بي احترامي كردن به آنان نيست. با اجتناب از بحث كردن با ديگران و صرفا شنيدن آنها به مرور زمان، آنها متوجه خواهند شد كه حرف هايشان براي شما اهميتي ندارد. به همين دليل ديگر اين رفتار را از خود نشان نمي‌دهند.

📌نفر سومي را نيز در نظر داشته باشيم

گاهي يك نفر حرفي را به شما مي‌زند كه ذهن شما را درگير كرده و به راحتي نمي‌توانيد در اين مورد تصميم گيري كنيد. در اين شرايط مي‌توانيد موضوع را با فرد سومي مطرح كرده و نظر او را نيز جويا شويد. البته بهتر است نفر سوم يك فرد متخصص باشد. نفر سوم بايد فردي عاقل و مطلع باشد كه به درستي در اين مورد داوري كرده و به ما كمك كند. اهميت ندادن به حرف ديگران گاهي با كمك ديگران امكانپذير است.

سخن پاياني

اهميت ندادن به حرف ديگران با وجود ارتباطات گسترده امروزي بسيار مشكل است. در دنياي امروزي مورد قضاوت قرار گرفتن امري طبيعي است و به روش هاي مختلفي اين كار انجام مي‌شود. افراد بايد بر رفتارها و احساسات خود كنترل داشته و بر اساس نظرات و حرف هاي ديگران تصميم گيري نكنند. اين رفتارها در طولاني مدت بر زندگي و سلامت روان تاثير داشته و حتي بر روابط افراد با ديگران نيز تاثير مي‌گذارد. بهتر است افراد براي جلوگيري پيامد هاي دخالت هاي ديگران از يك روانشناس در اين زمينه كمك بگيرند.

براي دريافت مشاوره در زمينه اهميت ندادن به حرف هاي ديگران مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع: اهميت ندادن به حرف ديگران

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۴۴:۴۴ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی