آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

حرف زدن در خواب نوعي اختلال است. افراد مبتلا به اين اختلال در حين خواب به صورت نامنسجم صحبت مي‌كنند و يا حتي فرياد نيز مي‌زنند. اين رفتار در كودكان و بزرگسالان رفتار رايجي است كه اغلب باعث خجالت آنها مي‌شود. دلايلي مانند ژنتيك، استرس، كم خوابي و … در بروز اين اختلال وجود دارد. اما جاي نگراني نيست، زيرا روش هاي مختلفي در كنترل و جلوگيري از اين عمل وجود دارد كه با كمك روانشناس مي‌توانيد از آن ها براي كاهش اين مساله استفاده كنيد. براي دريافت مشاوره فردي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه خواب مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت شهري با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع : حرف زدن در خواب

حرف زدن در خواب چيست؟

تا به حال براي شما پيش نيامده كه بعد از بيدار شدن اطرافيان از صحبت كردن شما در خواب سخن بگويند؟ عده زيادي از افراد هنگام خواب به شيوه هاي مختلفي صحبت مي‌كنند. برخي واضح و شفاف، برخي فرياد مي‌زنند و عده اي نيز گنگ صحبت مي‌كنند. تقريبا براي همه ما اين اتفاق رخ داده است كه در خواب سخن بگوييم. و معمولا اين رفتار در زمان هايي كه تب بالايي داريم رخ داده است. اما حرف زدن در خواب در برخي از افراد دائمي است و فرد مبتلا داراي اختلال (Somniloquy) مي‌باشد. 

حرف زدن در خواب يا خواب گويي يك رفتار غير طبيعي يا خواب پريشي است. اما هرگز به عنوان مشكل پزشكي در نظر گرفته نمي‌شود. اين اختلال خطرناك نيست اما گاهي مي‌تواند نشانه اي از بيماري هاي اعصاب باشد. در اين مقاله نشانه ها و علائم حرف زدن در خواب را به همراه درمان توضيح داده ايم. براي كسب اطلاعات بيشتر تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد. 

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه كابوس شبانه كليك كنيد.

نشانه هاي حرف ‌زدن در خواب

تشخيص حرف زدن در خواب توسط خود فرد امكان پذير نيست. مگر اينكه فرد گوشي خود را ضبط كند تا متوجه رفتارهايش شود. اما اگر هنگام خواب كسي در اطراف شما هست، به راحتي مي‌توان رفتارهاي شما را در نظر بگيرد. و در اغلب موارد اين اطرافيان هستند كه حرف زدن در خواب ديگران را گزارش مي‌كنند. برخي از افرادي كه چنين رفتارهايي دارند در كنار آن دندان قروچه، راه رفتن در خواب و كابوس هاي شبانه را تجربه مي‌كنند. 

علل حرف ‌زدن در خواب

حرف زدن در خواب نيز مانند تمامي اختلالات به دلايل مختلفي بروز مي‌كند. كه اصلي ترين دليل آن، ژنتيك است. اگر به شما گزارش شده كه در خواب صحبت مي‌كنيد، بهتر است كه ژن خود را بررسي كنيد و علل ريشه اي را پيدا كنيد تا در درمان سرعت بهبودي افزايش يابد. اما عوامل مختلف ديگري در بروز اين اختلال دخيل هستند كه در ادامه به آنها اشاره كرده ايم.

🔻 استرس پس از سانحه

🔻فشار عصبي

🔻 كم خوابي  

🔻تب

🔻 سرما خوردگي 

🔻افسردگي

🔻 پريشاني رواني

🔻خستگي روزانه 

🔻 استعمال دخانيات

🔻سوء مصرف مواد مخدر

🔻 مصرف مشروبات الكلي

🔻تروماي روحي

چه زماني براي حرف زدن در خواب بايد به دكتر مراجعه كرد؟

حرف زدن در خواب هيچ خطري با خود به همراه ندارد. اما اگر اين رفتار به شيوه دائمي باشد و باعث ايجاد مزاحمت، خستگي و عدم تمركز براي ديگران شود؛ بايد تحت درمان قرار گرفت. در صورت نياز حتما در ابتدا از روانشناس كمك بگيريد تا با راهنمايي هاي او روند بهبودي را سرعت ببخشيد. 

براي آشنايي با ساير اختلالات خواب كليك كنيد.

چجوري از حرف زدن در خواب پيشگيري كنيم؟

براي پيشگيري از حرف زدن در خواب، بهتر است كه بهداشت خواب را رعايت كنيد. تا به امروز روش قطعي براي درمان حرف زدن در خواب وجود نداشته است. اما اگر بهداشت خواب را رعايت كنيد و ريتم شبانه روزي مناسبي داشته باشيد؛ كمتر با نشانه هاي اين اختلال روبرو خواهيد شد. 

روش هاي كنترل حرف‌زدن ‌در خواب

در حال حاضر درماني براي رفع كامل حرف زدن در خواب وجود ندارد. اما با كمك روان درماني و دارو درماني مي‌توانيد نشانه هاي خود را كاهش دهيد. روان درمانگر با كمك روش هاي مناسب علت اين رفتار شما، به شما كمك مي‌كند تا براي درمان جدي تر اقدام كنيد. اما دارودرماني به كاهش استرس و اضطراب شما كمك مي‌كند و باعث مي‌شود كه علائم را كمرنگ تر تجربه كنيد. و اغلب از كلونازپام براي كنترل استفاده مي‌كنند. اما روش هايي نيز براي كنترل حرف زدن در خواب وجود دارد كه در اين بخش مقاله به آنها اشاره كرده ايم.

🔹 از نوشيدن الكل اجتناب كنيد. 

🔹از خوردن غذاهاي سنگين و چرب قبل از ساعت خواب دوري كنيد.

🔹 يك برنامه خواب منظم تنظيم كنيد. 

🔹فعاليت هاي بدني و ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهيد. 

🔹 ارتفاع بالشت را تنظيم كنيد. 

🔹فضاي مناسبي براي خواب خود تنظيم كنيد. 

🔹 در طول روز در معرض نور باشيد و فعاليت هاي بدني انجام دهيد. 

🔹قبل از خواب نور اتاق را كم كنيد و در فضاي آرام بخوابيد. 

كلام آخر

اگر شما نيز مبتلا به اختلال حرف زدن در خواب هستيد، بهتر است كه براي درمان از روانشناس كمك بگيريد. به دليل اينكه حرف زدن در خواب باعث اختلال در خواب و آرامش اطرافيان مي‌شود؛ پيشنهاد مي‌كنيم كه روند درمان را جدي بگيريد. درمانگر با بررسي علل، راهكار مناسبي را ارائه مي‌دهند تا به بهبودي برسيد. مركز مشاوره آواژه به صورت تلفني و حضوري به شما مراجعين گرامي خدمات ارائه مي‌دهد. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه خواب مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني كودك از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت شهري با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مركز روانشناسي آواژه تماس حاصل نماييد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ] [ ۰۲:۴۱:۱۶ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی