آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

برخورد با بچه هاي طلاق، بچه هايي كه ويژگي هاي حساسي دارند بايد مناسب و در شان آن ها باشد. سالانه هزاران كودك به دليل جدايي والدين آسيب هاي رواني را تجربه مي‌كنند. اين افراد زندگي پر فراز و نشيبي را تجربه كردند. حال اگر ديگران با آنها رفتارهاي مناسب نداشته باشند چه اتفاقي رخ مي‌دهد؟ صدماتي كه والدين بر فرزندان خود وارد مي‌كنند به اندازه كافي در كاهش كيفيت زندگي آنها اثر دارد. شما به عنوان اطرافيان بايد برخورد‌با بچه هاي طلاق را آموزش ببينيد. فرزنداني كه والدين جدا دارند معمولا از طرف جامعه طرد مي‌شن و دوستان زيادي ندارند. جهت جلوگيري از چنين رفتارهايي توصيه مي‌كنيم از روانشناس راهنمايي بگيريد.
منبع: برخورد با بچه هاي طلاق | 13 راهكار مناسب براي برخورد با بچه هاي طلاق

برخورد با بچه هاي طلاق

طلاق گاهي تنها راه چاره است. و حتي موهبت شناخته مي‌شود. اما بچه هاي طلاق به دليل اينكه والدين را جدا از هم ملاقات مي‌كنند؛ طلاق و جدايي را خيلي سخت و دشوار تلقي مي‌كنند. فرزندان طلاق بايد اين موضوع را بدانند كه آسيب هاي رواني كه والدين به آنها وارد مي‌كنند خيلي سنگين تر از جدايي است. اما به دليل اينكه بچه هاي طلاق از طرف جامعه و همسالان طرد مي‌شوند؛ دوستان زيادي ندارند و هميشه با حساسيت عاطفي بودند، منزوي و افسرده مي‌شوند. در اين مقاله برخورد با بچه هاي طلاق را توضيح داده ايم؛ تا به خوبي با آنها برخورد كنيد. 

پيامدهاي عدم برخورد مناسب با بچه طلاق

برخورد با بچه هاي طلاق اگر به شيوه مناسب و خوبي نباشد؛ همراه با آسيب هاي روحي و رواني است. در اين بخش مقاله راجع به پيامدهاي برخورد نامناسب با بچه طلاق صحبت كرده ايم.

🔻 شب ادراري در كودكان

🔻 احساس طرد شدگي از سوي جامعه

🔻عدم توانايي در برقراري رابطه عاشقانه

🔻 عدم تشكيل زندگي مشترك

🔻 انزوا و گوشه نشيني

🔻درگيري به اعتياد در نوجواني و بزرگسالي

🔻 كمبود اعتماد به نفس

🔻 نداشتن حس ارزشمندي

🔻نداشتن حس رضايت از زندگي در بزرگسالي

راهكارهاي مناسب براي برخورد با بچه طلاق

براي برخورد با بچه هاي طلاق راهكارهايي وجود دارد كه هم آسيب به كودكان وارد نمي‌كنيد، هم آنها احساس بهتري از شما دريافت خواهند كرد. در اين بخش مقاله راجع به راهكارهاي مناسب جهت برخورد‌با بچه هاي طلاق توضيح داده ايم.

📌 دوري از تنش و دعوا

يكي از راه هاي برخورد با بچه هاي طلاق، دور كردن آنها از دعوا و تنش است. رفتارهاي تنش زاي شما بر روحيه فرزندان تاثيرات خوبي نخواهد گذاشت. كودك را از دعواهاي خود به دور كنيد و تا حد ممكن او را از دعوا و مشاجره دور كنيد.

📌 باج ندهيد | برخورد با بچه هاي طلاق

يكي از رايج ترين اشتباهات والدين و اطرافيان اين است كه تصور مي‌كنند با خريد هاي افراطي و امكانات بيش از اندازه مي‌توانند اشتباهات خود را جبران كنند. هرگز اين چنين فكر نكنيد. با چنين رفتارهايي كودك شما پر توقع مي‌شود؛ اما هيچ خلا عاطفي تامين نمي‌شود. بنابراين در برخورد با بچه هاي طلاق از باج دهي پرهيز كنيد.

📌 از همسر خود بدگويي نكنيد

شما با همسرتان به مشكل خورده ايد؛ چرا بايد راجع به او بدگويي كنيد؟ همسر شما، والد فرزندتان است. در برخورد با بچه هاي طلاق اطرافيان نيز بايد آموزش ببينند كه از والد او بدگويي نكنند.

📌 به آنها محبت كنيد | برخورد با بچه طلاق

در برخورد با بچه هاي طلاق بايد عشق و محبت خود را به آنها نشان دهيد. به دليل اينكه اين كودكان والدين بي توجه و درگيري داشته اند؛ در دوران مشاجره هيچ محبتي از آنها دريافت نكرده اند. بنابراين بايد به اين بچه ها عشق بورزيد و او را حمايت كنيد. 

📌 مانع ارتباط والد و فرزند نشويد

برخورد با بچه هاي طلاق با روش هاي مناسب يعني تلاش براي حفظ سلامت روان او. در اين زمينه حتما بايد در نظر داشته باشيد كه مانع ملاقات و ارتباط همسر و فرزندتان نشويد. به او اجازه دهيد كه با والدين خود ارتباط مناسب داشته باشد.

📌 فرزندان خود را جاي قاضي نگذاريد

والدين زمان مشاجره و دعوا براي تائيد صحبت هاي خود كودك را توپ وسط مي‌كنند و دائم از او تائيد مي‌خواهند. چنين رفتاري كودك را از والد ديگر دور خواهيد كرد. چنين كاري انجام ندهيد زيرا استرس، اضطراب و سردرگمي را در آنها ايجاد خواهيد كرد. حتي اطرافيان در برخورد با بچه هاي طلاق نبايد او را سوال پيچ كنند.

📌 راجع به زندگي والدين او سوال نكنيد

معمولا پس از جدايي، اطرافيان از زندگي والد مقابل فرزند طلاق سوال مي‌پرسند. اين رفتار بسيار زشت است. كنجكاوي شما نابجا است و حس فضولي را در چنين بچه هايي ايجاد مي‌كند. بنابراين در برخورد با بچه هاي طلاق به خود اجازه فضولي ندهيد. 

📌 اگر قصد ازدواج مجدد داريد؛ فرزندان را با همسر جديد آشنا كنيد

همانطور كه گفته شد؛ برخورد با بچه هاي طلاق يعني كمك به رشد و حفظ سلامت رواني. بنابراين اگر قصد ازدواج داريد؛ بايد او را با همسر آينده خود آشنا كنيد. به نظر فرزندتان نيز احترام بگذاريد؛ زيرا او نيز به عنوان يك شخص قرار است با همسر آينده شما در ارتباط باشد.

📌 فرزندتان را مجبور به دروغ نكنيد

در برخورد با بچه هاي طلاق نبايد آنها را به دروغگويي مجبور كنيد. از فرزند خود نخواهيد كه حرفي را به دروغ به همسر سابق بزند تا اتفاق باب ميل شما رخ دهد. بنابراين حواستان به تربيت فرزند باشد.

📌 حس گناه به آنها ندهيد | برخورد با بچه هاي طلاق

يكي از رفتارهاي زشت والدين است كه دائم به فرزندان خود مي‌گويند به خاطر تو فلان كارو نكرديم؛ به خاطر تو تا الان زنده موندم و… . زماني كه احساس گناه را در كودك زنده مي‌كنيد؛ حس ناكافي بودن و مقصر بودن به آنها مي‌دهيد. بنابراين در برخورد با بچه هاي طلاق حواستان به ابراز حس گناه باشد.

📌 او را راهنمايي كنيد تا راجع به احساسات خود صحبت كند

در برخورد با بچه هاي طلاق از آنها بخواهيد كه احساسات خود را بيان كنند. بگوييد كه او را درك مي‌كنيد و از حال و آسيب هاي او آگاه هستيد. در اين شرايط احساس خوب و مثبتي به او منتقل مي‌كنيد. بچه هاي طلاق نيز به عنوان يك انسان نيازمند دريافت حمايت هستند.

📌 فرزندتان را نامه رسان نكنيد

براي برخورد با بچه هاي طلاق نبايد آنها را به عنوان قاصد يا نامه رسان در نظر بگيريد. خبررساني ها يا صحبت هاي جدي را خودتان انجام دهيد و با همسرتان مطرح كنيد. در غير اين صورت او را با تنش هاي فراوان روبرو خواهيد كرد.

📌 كمك از روانشناس | برخورد‌با بچه هاي طلاق

از مهم ترين كارهايي كه والدين بايد هنگام جدايي انجام دهند، كمك از روانشناس است. زماني كه فرزند خود را به روانشناس مي‌بريد؛ سلامت روحيه او را تضمين خواهيد كرد. كودكان بيش از ديگران بايد به دور از استرس و تنش باشند. در برخورد با بچه هاي طلاق نيز از روانشناس كمك بگيريد. تا در نهايت با مشكلات زياد روبرو نشويد.

كلام آخر

تمامي افرادي كه در كنار كودمان طلاق قرار دارند بايد حواسشان به سلامت روان آنها باشد. بنابراين در برخورد با بچه هاي طلاق روش هايي كه در اين مقاله ذكر شد را در نظر بگيريد. و در صورتي كه راهكار مناسبي براي حل مشكلات پيدا نكرديد، حتما از روانشناس كمك بگيريد. مركز مشاوره آواژه به صورت تلفني و حضوري به شما مراجعين گرامي خدمات ارائه مي‌دهد. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه برخورد با بچه هاي طلاق مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ آبان ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۵۳:۵۷ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی