آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

تنبيه نوجوان راه و روش هاي متفاوتي دارد. به دليل اينكه نوجوانان در دوران سني حساسي قرار دارند؛ هر نوع برخورد با آنها بايد متفاوت از دوره هاي سني قبل باشد. دوره نوجواني گذر از كودكي به بزرگسالي و آغاز بلوغ است. به همين جهت در رفتار با نوجوان بايد به شدت دقت كنيد. رفتار هاي شما آينده نوجوان را مي‌سازد و تاثير بسيار زيادي در بروز رفتار هاي او خواهد داشت. بنابراين اگر نوجوان شما رفتار خوبي از خود بروز نداد و مرتكب اشتباه شد؛ بايد تنبيه او نيز با دقت بالايي انجام شود.

البته كه تنبيه رفتار خوبي براي نشان دادن روش مناسب به نوجوان نيست. اما گاهي نياز است تا با كمك همسر فرزندي كه سرپيچي مي‌كند، به روش هاي اصولي تنبيه كرد. همانطور كه گفته شد تنبيه نوجوان نياز به آگاهي بالاي والدين دارد. و اگر والدين به خوبي از اين روش ها آگاه نباشند؛ بايد منتظر مشكلات و پيامدهاي زياد باشند. در اين راه از روانشناس راهنمايي بگيريد تا بهترين برخورد به شما آموزش داده شود. براي دريافت مشاوره نوجوان كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تنبيه نوجوان مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نماييد.

 

منبع:  تنبيه نوجوان

تنبيه نوجوان چيست؟

 

تنبيه نوجوان چرا بايد انجام شود؟ تربيت فرزندان كار سخت و دشواري است؛ و تمام وقت والدين را مي‌گيرد. اما پدر و مادر نيز بايد به اين تربيت اهميت دهند و هرگز شانه خالي نكنند. تا در آينده خودشان دچار مشكل و چالش با فرزند نشوند. براي اينكه فرزند خوبي داشته باشيد؛ بايد رفتار با او در دوران نوجواني را جدي بگيريد. براي اغلب والدين سخت است كه فرزند خود را هنگام نقص قوانين مشاهده كنند. و از طرفي هم نگران اين موضوع هستند كه چه رفتاري داشته باشند تا نوجوان آينده خوبي داشته باشد.

اگر فكر مي‌كنيد كه تنبيه نوجوان در تربيت او ضروري است؛ حتما نسبت به تكنيك ها آگاه شويد. و براي رفتار با او از روانشناس نوجوان راهنمايي بگيريد. در اين مقاله براي راحتي والدين روش هاي تنبيه نوجوان را به صورت كامل ذكر كرده ايم. براي كسب اطلاعات بيشتر تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تحقير نوجوان كليك كنيد.

روش هاي تنبيه نوجوان

 

گاهي تنبيه نوجوان لازم و ضروري است. در اين راه بايد پدر و مادر از روش هاي تنبيه نوجوان آگاه باشند تا بتوانند برخورد خوبي داشته باشند. و فرزندشان نيز در اين روش برخوردي آسيب نبيند. در اين بخش مقاله روش هاي تنبيه نوجوان را توضيح داده ايم تا بتوانيد با آگاهي بهتري برخورد كنيد.

💠 فرزند نوجوان خود را محروم كنيد

يكي از روش هاي تنبيه نوجوان، محروم كردن اوست. اگر فرزند شما در خانه قوانين را نقص كرد؛ و اهميتي به خواسته هاي شما نداد؛ حتما به فكر راه هاي افزايش سلامت خانواده باشيد. يكي از كارهايي كه مي‌توانيد عملي كنيد؛ محروم كردن نوجوان است. اين كار را بري مدت محدودي انجام دهيد تا به اشتباه خود پي ببرد. فرزندتان را از پلي استيشن، موبايل و … محروم كنيد.

💠 او را با مثال راهنمايي كنيد | تنبيه نوجوان

از روش هاي تنبيه نوجوان مي‌توان به راهنمايي با مثال اشاره كرد. بعد از محدوديت نوجوان، زمان آن رسيده كه فرزند خود را از لحاظ ذهن و فكر آماده كنيد. با مثال به او بفهمانيد كه كدام كار اشتباه است و كدام كار درست. حتي مي‌توانيد از اشتباهات خود در دوران نوجواني مثال بزنيد و فرايند تغيير فكر او را در دست بگيريد.

💠 رفتارهاي او را مد نظر داشته باشيد

اگر او رفتارهايي مانند بي احترامي بروز داد؛ زمان تنبيه نوجوان فرا رسيده است. اما قبل از اينكه براي تنبيه اقدام كنيد بايد بدانيد كه اين رفتار بسيار طبيعي است و با اين كار قصد دارند تا استقلال خود را نشان دهند. تنبيه در اين زمينه بايد همراه با آرامش باشد. براي اينكه فرزندتان به شما احترام و ارزش قائل باشد؛ بايد به او احترام بگذاريد. و به شيوه اي رفتار كنيد كه ديگر اين كار را تكرار نكند. با منع استفاده از گوشي، بازي، تلويزيون و … مي‌توانيد او را تنبيه كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه پرخاشگري نوجوان كليك كنيد.

💠 براي او محدوديت زماني درست كنيد

براي تنبيه نوجوان در زمينه رفت و آمد؛ بهترين گزينه محدوديت زماني است. اگر نوجوان شما قوانين رفت و آمد به منزل را رعايت نمي‌كند؛ بايد براي او محدوديت در نظر بگيريد. در واقع اجازه ندهيد كه هر زمان اراده كرد بدون اجازه به بيرون از منزل برود. به او كمك كنيد و با راهنمايي نشان دهيد كه چه ساعتي حق خروج دارد و تا چه ساعتي بايد در خانه باشد. با صحبت مي‌توانيد او را متوجه كنيد كه اين رفتار باعث عدم اعتماد بين فرزند و والد مي‌شود كه اصلا خوشايند نيست.

💠 با آرامش كارهاي اشتباه او را توضيح دهيد

يكي از روش هاي تنبيه نوجوان، برخورد با آرامش است. نوجوانان هميشه رفتار هاي پرخاشگرايانه از خود بروز مي‌دهند. براي اينكه از ميزان اين رفتار ها كمك كنيد؛ با آرامش به او توضيح دهيد. علت رفتار ها، دعوا ها و پرخاشگري هاي او را جويا شويد تا بهتر راهنمايي كنيد.

💠 عزت نفس او را نشانه قرار ندهيد | تنبيه نوجوان

براي تنبيه نوجوان نبايد عزت نفس او را مورد تخريب قرار دهيد. براي اينكه فرزند سالم داشته باشيد؛ بايد عزت نفس او را افزايش دهيد. با تخريب عزت نفس نوجوان، رفتار بد او را بدتر افزايش مي‌دهيد.

💠 آزادي كامل را از او نگيريد

تنبيه نوجوان خوب است؛ اما هرگز نبايد آزادي كامل را از او بگيريد. روابط اجتماعي او را قطع نكنيد؛ اما محدود كنيد. اجازه دهيد تا از دوستانش خبر داشته باشد و براي آرامش با آنها صحبت كند.

💠 مسئوليت هاي فرزند خود را افزايش دهيد

براي اينكه تنبيه نوجوان صورت بگيرد و رفتارهاي خوب به او آموزش داده شود؛ بايد مسئوليت هاي بيشتري در اختيار او قرار دهيد. البته كه مسئوليت هاي بيش از اندازه سنگين به او ندهيد. مسئوليتي باشد كه هم آموزشي و هم كاربردي باشد.

كلام آخر

تنبيه نوجوان حتما بايد همراه با آگاهي باشد. اگر اين آگاهي بين پدر و مادر وجود نداشته باشد؛ آسيب هاي فراواني را به همراه خواهد داشت. تربيت نوجوان سخت و دشوار است. به همين دليل توصيه مي‌كنيم كه حتما از روانشناس كمك بگيريد. مركز مشاوره آواژه به صورت تلفني و حضوري به شما مراجعين گرامي خدمات ارائه مي‌دهد. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تنبيه نوجوان مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نماييد. 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ] [ ۰۸:۳۸:۵۲ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی