آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

اختلاف با همسر يكي از مسائل عادي در روابط زناشويي است. در واقع وقتي دو نفر از فرهنگ ها و جوامع مختلف تصميم با ازدواج با يكديگر مي‌گيرند؛ طبيعي است دچار اختلافاتي شده و مشكلاتي را تجربه كنند. از طرفي در بيشتر موارد اين موضوعات موقتي بوده و بعد از مدتي دو طرف مي‌آموزند كه چطور بايد با اين مسئله كنار بيايند. اما گاهي زوجين نه تنها براي حل مشكل اقدامي نمي‌كنند؛ بلكه به آن دامن نيز مي‌زنند. فراموش نكنيد كه شما و همسرتان اكنون در يك خانواده هستيد و لزومي براي رقابت و يا اذيت كردن يكديگر وجود ندارد. پافشاري و جنگيدن بر سر موضوعي براي مدت زمان طولاني، مسئله اي را حل نمي‌كند. براي دريافت مشاوره خانواده تلفني كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه اختلاف با همسر مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع:  اختلاف با همسر

 

اختلاف با همسر

اختلاف با همسر يك موضوع غيرقابل اجتناب است. البته گاهي همين تعارضات است كه منجر به شناخت بيشتر از يكديگر شده و افراد را از انجام مجدد اشتباهشان، بازمي‌دارد. اما به طور كلي بايد اين مورد را كنترل كرد و اجازه پيشروي به آن را ندارد. از طرفي بي تفاوتي نسبت به مشكلات و ناديده گرفتن آنها نيز، نشانه خوبي نيست. در واقع اين نشان دهنده عدم شور و اشتياق افراد نسبت به زندگي مشترك و حفظ آن است. در چنين شرايطي هر فردي تنها به خود فكر كرده و به ديگري اهميت نمي‌دهد. همچنين مسائل حل نشده باقي مي‌مانند و مسائل زيادي را براي زوجين ايجاد مي‌كنند. بهتر است از اين اختلافات در جهت سازنده استفاده شود. براي جلوگيري از دعوا با همسر كليك كنيد.

علل اختلاف با همسر

 

مسائل زيادي در زندگي مشترك به وجود مي‌آيند كه منجر به اختلاف با همسر مي‌شوند. در واقع طبيعي است كه دو نفر تفاوت هايي در زمينه هاي مختلف با يكديگر داشته باشند. از طرفي حضور فرزندان نيز خود، اوضاع را پيچيده تر مي‌كند. شناسايي اين علل باعث مي‌شود تا افراد از اختلاف خود با همسر، فاجعه سازي نكرده و همچنين به شكل موثرتري با آن مقابله كنند. برخي از اين دلايل شامل موارد زير مي‌شوند.  براي اطلاع از روش هاي معذرت خواهي از همسر كليك كنيد.

💠اختلاف سليقه

اختلاف سليقه در مورد شرايط مختلف، يكي از شايع ترين دلايل اختلاف با همسر است. اما همانطور كه از اسم آن هم مشخص است؛ كاملا شخصي بوده و يك موضوع دروني است. نمي‌توان طرف مقابل را مجبور كرد تا سلايق را ما را بپذيرد و يا آنها را دوست داشته باشد و يا برعكس. تنها بايد به نظرات و ايده هاي يكديگر احترام گذاشت بر اين اساس تصميم گيري كرد. براي مثال اگر يكي از زوجين به فست فود علاقه دارد و ديگري غذاي سنتي، مي‌توان رستوراني پيدا كرد كه هر دوي آنها را داشته باشد.

💠مسائل اقتصادي

مسائل مالي و اقتصادي، بخش مهمي از زندگي مشترك را تشكيل مي‌دهند. اين موضوع وقتي تنها يكي از زوجين مشغول به كار است؛ بيشتر بروز مي‌كند. در ابتداي شروع زندگي مشترك، افراد بايد در اين مورد برنامه ريزي داشته و همچنين خواسته هاي معقول از يكديگر نداشته باشند. افرادي كه بلندپروازانه و غيرواقعي فكر مي‌كنند؛ از لحاظ مالي در زندگي مشترك به مشكل برخورده و حتي گاها جدايي را انتخاب مي‌كنند. براي جلوگيري از قهر با همسر كليك كنيد.

💠مشكلات مربوط به فرزندان

فرزندان هم در مواردي موجب اختلاف با همسر مي‌گردند. در واقع آنان به صورت خودخواسته اينكار را انجام نمي‌دهند و يا از آن اطلاعي ندارند. حتي اختلافات والدين بسيار آنها را مضطرب كرده و فشار زيادي به آنها وارد مي‌كند. اما گاهي زوجين به دليل مسائل تربيتي و نگراني درباره آينده آنان، با همسر خود به مشكل بر مي‌خورند.

💠نقش خانواده ها در اختلاف با همسر

دخالت اطرافيان و خانواده ها نيز موضوع ديگري است كه براي زوجين چالش هايي ايجاد مي‌كند. اين مورد مخصوصا در روزهاي اوليه زندگي مشترك بيشتر بروز مي‌كند. در واقع افراد در مورد مسائل مختلف با خانواده هاي خود مشورت مي‌كنند؛ كه اينكار موجب رنجش ديگري مي‌شود. به طور كلي مسائل محيطي زيادي هستند كه افراد را در زندگي مشترك شان دچار مشكلاتي مي‌كنند. حتي خانواده هاي آنان نيز از اين موضوع مستثني نيستند.

💠ويژگي هاي شخصيتي

به طور كلي ويژگي هاي شخصيتي خود افراد نيز در زندگي مشترك آنها موثر بوده و حتي باعث اختلاف با همسر مي‌گردد. براي مثال فردي كه دروغگو و يا پرخاشگر است؛ طبيعي است كه در زندگي مشترك خود نيز به مشكل برمي‌خورد. گاهي افراد بعد از ازدواج تصميم به تغيير طرف مقابل خود مي‌گيرند و يا حتي به هدف تغيير ازدواج مي‌كنند. اما اين تفكر اشتباه بوده و افراد در اين زمان به سختي مي‌توانند تغييرات اندكي در خود اعمال كنند.

جلوگيري از اختلاف با همسر

 

فراموش نكنيد كه هيچ زوجي وجود ندارند كه با يكديگر اختلاف نداشته باشند و حتي اختلاف با همسر را نمي‌توان به طور كلي از بين برد. اين موضوع در برخي موارد مفيد نيز واقع مي‌شود. اگر افراد كمي خويشتندار باشند و روحيه صبر و از خودگذشتگي را در خود تقويت كنند؛ قطعا نه تنها كمتر دچار اختلاف شده، بلكه اين مسائل راحت تر نيز حل مي‌شوند. براي اطلاع از روش هاي مناسب رفتار با همسر كليك كنيد.

✅صحبت كردن به صورت مستقيم

اگر با همسر خود دچار مشكلاتي شديد؛ در قدم اول بهتر است با خود او به صورت مستقيم صحبت كنيد. از خط قرمزها و حساسيت هاي خود صحبت كرده و همچنين در مقابل همسر نيز گوش شنوا داشته باشيد. در هنگام صحبت كردن به لحن خود نيز توجه داشته و مشكلاتتان را به صورت دوستانه حل كنيد.

✅كمك گرفتن از زوج درمانگر

يه طور كلي بهتر است حتي قبل از بروز هرگونه مشكل جدي با درمانگر صحبت كرده و بايد و نبايد هاي يك رابطه را بشناسيد. از طرفي با كمك مشاور خود و همسرتان را شناخته و بر اين اساس برنامه ريزي كنيد. روانشناس مسائل ر با ديدي كلي تر و همچنين ريشه اي تر نگاه كرده و مي‌تواند راهكارهاي موثري در اين زمينه به افراد ارائه دهد. حتي اگر همسر نيز راضي به مراجعه به روانشناس نشد؛ خودتان به صورت فردي جلسات را شروع كرده و از بروز مشكلات بيشتر جلوگيري كنيد. براي جلوگيري از دلزدگي زناشويي كليك كنيد.

✅اصلاح رفتارها و انعطاف پذيري

اگر با صحبت كردن با همسر و يا مراجعه به روانشناس، نتيجه اي حاصل نشد؛ بهتر است براي مدتي رفتارهاي خود را زير نظر گرفته و نقاط قوت و ضعف خود را شناسايي كنيد. همچنين در برخي مشائل از خود انعطاف پذيري نشان داده و نتايج را بررسي كنيد. براي مثال اگر هميشه با موضوعي مخالفت مي‌كرديد؛ يكبار به خاطر همسرتان آن را پذيرفته و ببينيد چه مي‌شود! در واقع اين روش تلاش شخصي شما براي حفظ و بالابردن كيفيت رابطه است. اگر هر فردي علاوه بر رفتارهاي همسر، به رفتارهاي خود نيز توجه كند؛ بسياري از مشكلات برطرف خواهد شد.

سخن پاياني

در آخر فراموش نكنيد كه زندگي مشترك و ازدواج حامل مسائل مختلفي است. اگر خود را براي آنها آماده نكنيد و يا واكنش درستي در مقابل مشكلات نداشته باشيد؛ اوضاع بهم مي‌ريزد. بهتر است هر فردي بخش مربوط به خود را انجام داده و همچنين با يكديگر همكاري داشته باشند. از طرفي سخت نگرفته و فشار زيادي را به طرف مقابل وارد نكنند. در مورد اختلاف با همسر تنها اطلاع از مسائلي به خودي خود مي‌تواند از بسياري مشكلات جلوگيري كند. اما بهتر است در اين زمينه از يك متخصص نيز كمك گرفته و دليل مشكلات را شناسايي كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه اختلاف با همسر مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ] [ ۰۲:۰۷:۵۶ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی