آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

بد دهني نوجوان به دليل تغييرات جنسي، جسمي و رفتاري به وجود مي‌آيد. در دوران نوجواني افراد خلق تحريك پذيري دارند و نمي‌توانند با اطرافيان خود ارتباط مناسبي برقرار كنند. به همين دليل با فحاشي و رفتارهاي پرخاشگرانه عصبانيت و خشم خود را بروز مي‌دهند. شايد به شدت با اين شيوه رفتار نوجوان عصباني شويد؛ اما والدين نبايد از خود رفتارهاي نامناسبي بروز دهند.

طبيعتا بد دهني نوجوان باعث ناراحتي والدين مي‌شود. و بي احترامي هاي او را نمي‌توانيد به راحتي بپذيريد. اما به خاطر داشته باشيد كه هرچقدر تندخويي شما بيشتر باشد؛ نوجوان از خود رفتارهاي لجبازانه تري نشان خواهد داد. اين افراد در حال رشد هستند و ارتباط با همسالان اغلب آن‌ها را بد دهن كرده است. شايد هم اصلا معناي حرف هاي زشت خود را ندانند و تنها به جهت اينكه از نظر آن‌ها با مزه آمده؛ استفاده مي‌كنند. اگر قصد كمك به نوجوان خود را داريد؛ حتما از روانشناس در اين زمينه راهنمايي بگيريد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه بد دهني نوجوان مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نماييد.

منبع: بد دهني نوجوان | 7 روش برخورد با فحاشي هاي نوجوان

بد دهني نوجوان چگونه است؟

بد دهني نوجوان را يك امر معمولي و روند طبيعي رشد تلقي كنيد تا خودتان اذيت نشويد! معمولا والدين زماني كه فرزندشان وارد سن نوجواني مي‌شود؛ استرس ها و نگراني هاي زيادي را تحمل مي‌كنند. اينكه فرزندشان چه رفتارهايي از خود نشان مي‌دهد و آيا اين رفتارها در شان خانواده و خودش هست؟ اغلب فرزندان از الفاظ ركيك و فحش استفاده مي‌كنند اما با معناي آن آشنايي ندارند.

با آغاز ورود به گروه همسالان، استفاده از فضاي مجازي و … بد دهني نوجوان به اوج خود مي‌رسد. در اين دوران نوجوان احساس مي‌كند كه شخصيت بزرگانه و خوبي به خود گرفته است و حتما لازم است كه براي حفظ بزرگي خود از اين الفاظ استفاده كند. اگر نگران چنين رفتارهايي از فرزند خود هستيد؛ حتما از روانشناس و مشاور نوجوان راهنمايي بگيريد. در اين مقاله نيز توضيح كاملي در رابطه با بد دهني نوجوان صورت گرفته است. براي كسب اطلاعات بيشتر تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد.

روش هاي برخورد با بد دهني نوجوان

بد دهني نوجوان هميشه باعث ناراحتي و عصبانيت والدين مي‌شود. به همين جهت بهتر است كه براي برخورد و جلوگيري از اين رفتار نوجوان از تكنيك ها و روش هاي مختفي استفاده كنيد كه در اين بخش مقاله راجع به آن توضيح داده ايم.

📌 صبور باشيد و با آرامش رفتار كنيد

براي برخورد با بد دهني نوجوان، صبور باشيد و با آرامش رفتار كنيد. بي احترامي از سوي فرزند درد بزرگي است اما براي تربيت فرزند حتما سعي كنيد كه آرامش خود را حفظ كنيد. بي احترامي متقابل تنها اوضاع را بدتر مي‌كند و لجبازي فرزند شدت مي‌گيرد. به همين دليل بايد براي تربيت فرزند در چنين شرايطي سكوت را انتخاب كنيد.

📌 از فرزند خود فاصله بگيريد | بد دهني نوجوان

براي برخورد با بد دهني نوجوان، در برخي از موقعيت ها از او فاصله بگيريد. زماني كه از فرزند خود فاصله بگيريد؛ آرام مي‌شويد و بيشتر فكر مي‌كنيد. بهتر است كه از اين جمله استفاده كنيد “من مي‌خوام تنها بشم، هر موقع كه عصبانيتم فروكش شد ميام راجع به رفتار تو صحبت مي‌كنيم”.

📌 براي اشتباه نوجوان عواقب تعيين كنيد

اگر قصد برخورد با بد دهني نوجوان را داريد؛ بايد براي رفتار هاي نادرست او عواقب مشخص كنيد. مثلا اگر فرزند شما شروع به بي احترامي كرد او را براي مدت چند روز از داشتن گوشي همراه محروم كنيد. يا وسايل بازي او را جمع كنيد. با اين شرايط نوجوان متوجه خواهد شد كه هر رفتار اشتباه چه عواقبي دارد.

📌 كارهاي مثبت او را مورد تشويق قرار دهيد

يكي از كارهايي كه بايد براي برخورد با بد دهني نوجوان انجام دهيد، تشويق كارهاي مثبت نوجوان است. برخي از رفتار هاي محترمانه او را تشويق كنيد و به او بگوييد كه اين رفتار مناسب در شان اوست و با فحاشي تنها خودت را كم شخصيت نشان مي‌دهي.

📌 الگوي خوبي باشيد | بد دهني نوجوان

فرزندان هميشه والدين خود را الگو قرار مي‌دهند. به همين دليل بهتر است كه الگوي خوبي براي فرزندان خود باشيد. به رفتار هاي خود دقت كنيد و بي احترامي نداشته باشيد تا بد دهني نوجوان نيز كاهش پيدا كند.

📌 به تخليه انرژي نوجوان كمك كنيد

يكي از روش هايي كه براي كاهش بد دهني نوجوان بايد انجام دهيد؛ كمك به تخليه انرژي است. نوجوان خود را در باشگاه ثبت نام كنيد؛ آنها را در كلاس هاي مورد علاقه خودشان بنويسيد و به استعداديابي او كمك كنيد. 

📌 از روانشناس راهنمايي بگيريد

براي برخورد با بد دهني نوجوان، از روانشناس كمك بگيريد. روانشناس به شما كمك مي‌كند تا نحوه برخورد با فرزندان را آموزش ببينيد و در صورت مشاهده هر گونه بد رفتاري از روانشناس كمك بگيريد.

راهكار هاي افزايش رفتار محترمانه

براي افزايش رفتار محترمانه والدين بايد از برخي تكنيك ها و روش ها استفاده كنند. در اين بخش مقاله راجع به راهكارهاي افزايش رفتار محترمانه توضيح داده ايم.

🔻 پدر و مادر بايد رفتار مناسبي در برخورد با همسر و ساير اعضاي خانواده داشته باشند.

🔻 براي فرزندان خود الگوي خوبي باشيد.

🔻مهارت هاي كنترل و مديريت خشم را به فرزندان آموزش دهيد.

🔻 فعاليت هاي كودك خود را در شبكه هاي اجتماعي كنترل كنيد.

🔻صبر و آرامش خود را حفظ كنيد.

كلام آخر

بد دهني نوجوان به دلايل مختلفي پديد مي‌آيد. علت اين رفتار معمولا به خاطر حضور در گروه همسالان و استقلال طلبي نوجوان است. در اين شرايط حتما با روانشناس هماهنگ باشيد و به آگاهي برسيد تا در آينده با مشكلات بيشتري روبرو نشويد. مركز مشاوره آواژه به صورت تلفني و حضوري به شما مراجعين گرامي خدمات ارائه مي‌دهد. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه بد دهني نوجوان مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نماييد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ] [ ۰۵:۴۰:۲۹ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی