آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

دعوا با همسر در زندگي مشترك بسيار طبيعي است. زن و مرد به دلايل مختلفي با يكديگر دچار مشكلات و تعارضاتي مي‌شوند. اما نحوه برخورد و تعامل آنان حين مشاجرات حائز اهميت است. داشتن مهارت هاي مختلف مانند كنترل خشم و حل مسئله در اين زمان به كمك افراد مي‌آيد. حتي گاهي دعوا كردن با همسر مفيد واقع شده و سبب پيشرفت رابطه مي‌شود. فراموش نكنيد كه بروز هر مشكلي به معني پايان رابطه و يا حل نشدن آن نيست. بلكه افراد بايد در اين مورد انرژي و زمان كافي اختصاص دهند و از زير حل مشكلات، شانه خالي نكنند. يك رابطه بي نقص، به معناي نبود هيچ گونه مشاجره و دعوايي نيست. بلكه در چنين روابطي افراد مي‌توانند مشكلات خود را به صورت موثر حل كنند.

براي دريافت مشاوره در زمينه دعوا با همسر مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع‌: دعوا با همسر | بعد از دعوا با همسر چه كارهايي نبايد كرد؟

دعوا با همسر

طبيعي است كه به دليل وجود دو طرز فكر متفاوت و ايده هاي گوناگون، افراد دچار اختلاف نظر شوند. اين مورد مخصوصا در سال هاي اول ازدواج بيشتر اتفاق مي‌افتد. با گذشت زمان افراد از يكديگر شناختع بيشتري پيدا كرده و مي‌توانند بر شباهت ها تمركز كنند. برخي از رفتارها بعد از دعوا، باعث بد تر شدن اوضاع مي‌شوند. به همين دليل بايد در اين مورد بيشتر فكر كرده و سنجيده تر رفتار كنند.

تصميم گيري در هنگام خشم و عصبانيت آسان نيست؛ اما برخي رفتارها نه تنها مشكل را حل نمي‌كند، بلكه سبب بروز مجدد آن نيز مي‌شود. در اين مقاله به بررسي رفتارهاي مناسب در هنگام دعوا با همسر مي‌پردازيم. 

بعد از دعوا با همسر چه كارهايي نبايد كرد؟

به طور كلي دليل دعوا با همسر و همچنين شرايط و حتي ويژگي هاي اخلاقي او نيز در نحوه برخورد در چنين شرايطي موثر است. اما برخي رفتارها بعد از دعوا، سبب بدتر شدن همه چيز مي‌شود. در اين شرايط بايد سعي كنيد كه با آرامش برخورد كرده و حق به جانب نباشيد. برخي از رفتارهاي كه بهتر است بعد از دعوا آنها را انجام نداد؛ شامل موارد زير مي‌شوند.

🔽 سكوت كردن

سكوت كردن به طور كلي و حرف نزدن بعد از دعوا با همسر، رفتار مناسبي نيست. برخي در مورد مشكلات خود صحبت نمي‌كنند؛ و همين موضوع منجر به تكرار مجدد آن مي‌شود. با اينكه نبايد به طور مداوم در مورد مشكل پيش آمده صحبت كرد اما از طرفي سكوت كردن نيز راه درستي نيست. در چنين شرايطي طرف مقابل گيج شده و حتي نمي‌داند علت ناراحتي شما چيست. از طرفي بهتر است از سكوت كردن به عنوان راهي براي تنبيه طرف مقابل استفاده نكنيد.

🔽 فراموش نكردن دعوا با همسر و تكرار مجدد

همانطور كه گفته تكرار مجدد موضوع دعوا بعد از مشاجره، توانايي فكر كردن و تمركز را از افراد مي‌گيرد. به همين دليل بهتر است بعد از دعوا كمي فاصله گرفته و به طرف مقابل زمان بدهيد. از طرفي اگر فكر مي‌كنيد كه با نياز به گفتگوي بيشتر يا حتي مشاجره داريد؛ از اين موضوع نترسيد. اما اينكار را با آرامش انجام داده و به طرف مقابل فشار وارد نكنيد.

🔽 معذرت خواهي نكردن

يكي از رفتارهاي اشتباهي كه افراد بعد از دعوا با همسر انجام نمي‌دهند؛ عذرخواهي نكردن است. فراموش نكنيد كه اينكار به معني ضعف نيست و كاملا رفتاري بالغانه است. معذرت خواهي نيز آدابي دارد. سعي كنيد دليل معذرت خواهي را به طور واضح توضيح داده و از طرف ديگر از تكرار مجدد اشتباه خودداري كنيد. گاهي افراد تنها اين كلمه را به زبان مي‌آورند اما در واقع از كار خود پشيمان نيستند.

🔽 وانمود به اينكه اتفاقي نيوفتاده است

برخي از افراد بعد از دعوا با همسر وانمود مي‌كنند كه هيچ اتفاقي نيافتاده است و به روال عادي برمي‌گردند. اين موضوع مي‌تواند سبب ناراحتي بيشتر همسر گردد. چرا كه برخي از افراد تمايل دارند تا در مورد مشكل پيش آمده صحبت كرده و حتي از لحاظ هيجاني خود را تخليه كنند. از طرفي با اينكار گاهي همسر او را به تمايل به ادامه دادن مشاجره متهم مي‌كند. اما اينطور نيست. افراد رفتارها و واكنش هاي مختلفي داشته و در زندگي مشترك تنها به دنبال حل مشكل هستند.

🔽 خشونت كلامي يا فيزيكي در دعوا با همسر

بهتر است بعد از دعوا با همسر يا حتي در حين آن نيز از خشونت كلامي يا فيزيكي استفاده نكنيد. تحقير و توهين تاثيرات جبران ناپذيري بر شخصيت و روان افراد داشته و مي‌تواند زندگي مشترك را نيز دچار مشكلاتي بكند. در اين زمينه بهتر است مهارت كنترل خشم را آموخته و از بروز چنين رفتارهايي بپرهيزيد. 

🔽 جار زدن در فضاي مجازي

امروزه بسياري از زوجين به دنبال راه حل هاي مشكلات خود در فضاي مجازي هستند. يا از اين رسانه به عنوان اهرم فشاري براي همسر خود استفاده مي‌كنند. آنها مشكل زناشويي خود را در فضاي مجازي منتشر كرده و ديگران را از اين موضوع مطلع مي‌كنند. اما اينكار نه تنها باعث حل مشكل نشده بلكه حتي باعث دخالت هاي ديگران نيز مي‌شود. براي آشنايي با علل دخالت در زندگي ديگران كليك كنيد.

🔽لجبازي در دعوا با همسر

لجبازي يكي ديگر از رفتارهاي اشتباه بعد از دعوا با همسر، لجبازي كردن است. برخي از افراد حتي در صورتي كه همسر از آنها عذرخواهي مي‌كند و يا سعي در جبران دارد؛ اما بازهم يك دندگي كرده و حرف خود را مي‌زنند. در اين وضعيت رابطه تبديل به يك ميدان رقابت شده كه هيچكس كوتاه نيامده و گذشت نمي‌كند.

اقدامات موثر بعد از دعوا با همسر

از طرفي راهكارهاي موثري نيز مورد دعوا با همسر وجود دارد. افراد بهتر است اين مهارت ها را آموخته و در حين تعارضات از آنها استفاده كنند. اين روش ها نه تنها در مورد زوجين كاربرد داشته بلكه افراد مي‌توانند در شرايط ديگر نيز از آنها استفاده كنند.

⭕صحبت كردن در مورد مشكل

از آنجايي كه سكوت كردن بعد از دعوا كار درستي نيست. بهتر است افراد در مورد مشكلات خود صحبت كرده و آنها را با يكديگر درميان بگذارند. بهتر است با لحني آرام و صميمانه اينكار را انجام دهيد. از داد زدن و يا استفاده از كلمات نامناسب خودداري كرده؛ اما قاطعانه عمل كنيد.

⭕كمك گرفتن از روانشناس

قطعا يكي از موثرترين راهكارهايي كه افراد مي‌توانند در مورد دعوا با همسر از آنها استفاده كنند؛ كمك گرفتن از روانشناس است. مشاور به صحبت هاي دو نفر گوش داده و بدون قضاوت و جانب داري، راه حل هاي مناسبي را ارائه مي‌دهد. البته برخي در اينكار زياده روي كرده و در هر موردي به روانشناس مراجعه مي‌كنند. اما بهتر است به جاي اينكار مهارت هاي مختلف در زندگي زناشويي را آموخته در صورت لزوم به درمانگر مراجعه كنيد.

⭕فاصله گرفتن و زمان دادن

بهتر است بعد از دعوا كمي به طرف مقابل و خودتان زمان داده و حتي فاصله بگيريد؛ تا بتوانيد آرامش خود را بازيافته و همچنين در مورد موقعيت پيش آمده فكر كنيد. اما اجازه ندهيد؛ اين مدت زمان طولاني شود. بعد از گذشت مدتي پيش قدم شده و در مورد موضوع صحبت كنيد.

سخن پاياني

به طور كلي بايد و نبايدهاي زيادي در مورد دعوا با همسر وجود دارد. زوجين بايد شرايط خود و رابطه را در نظر گرفته و بر اين اساس تصميم گيري كنند. همچنين دعوا با همسر موضوعي طبيعي بوده و حتي مي‌توان گفت كه رابطه بدون اختلاف نظر و مشاجره، سالم نيست. از طرفي افراد بايد قادر به صحبت كردن به شكل موثر باشند و به هر دليلي دعوا نكنند. در اين زمينه راهكارهاي مختلفي وجود دارد؛ كه در متن به بخشي از آنها اشاره شد. زوجين بهتر است در اين زمينه از يك روانشناس كمك گرفته و با او مشورت كنند.

براي دريافت مشاوره در زمينه دعوا با همسر مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ بهمن ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۱۹:۳۲ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی