آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

برگشت بعد از طلاق در بسياري از جدايي ها اتفاق مي‌افتد. پشيماني بعد از اتمام رابطه امري طبيعي بوده و بسياري از زوجين آن را تجربه مي‌كنند. اما معمولا اين احساس موقت است و بعد از مدتي از بين مي‌رود. اما در مواردي براي طولاني مدت باقي مانده و فرد را به فكر كردن در مورد بازگشت وادار مي‌كند. به طور كلي به دليل وجود علاقه و وابستگي هاي عاطفي جدايي فرايندي بسيار دشوار و ناراحت كننده است. اما بهتر است قبل از تصميم گيري نهايي در اين مورد فكر كرده و جوانب مختلف را بسنجيد. فراموش نكنيد كه تصميم گيري عجولانه در اين شرايط همه چيز را بدتر كرده و اوضاع را پيچيده مي‌كند. در اين زمان مشورت با يك مشاور مي‌تواند بسيار موثر باشد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه برگشت بعد از طلاق مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع: برگشت بعد از طلاق | نشانه هاي برگشت همسر بعد طلاق

برگشت بعد از طلاق

به طور كلي طلاق مشكلات زيادي را براي افراد ايجاد مي‌كند. از طرفي تا مدت ها دچار احساسات مختلف و متناقض هستند و بايد براي زندگي خود تصميم گيري كنند. برگشت بعد از طلاق معمولا به دليل علاقه زيادي است كه زوجين به يكديگر داشته اند. اما از طرفي نمي‌توانند اتفاقات تلخ گذشته را از ياد بيرند. اين موضوع فشار زيادي را به افراد وارد كرده و موجب بروز مشكلاتي مي‌شود. در اين شرايط افرادي كه از نظر سلامت روان در وضعيت بهتري هستند؛ بهتر مي‌توانند اوضاع را مديريت كنند. بهتر است افراد از منطق كمك گرفته و احساس را نيز در نظر داشته باشند. 

علل برگشت بعد از طلاق

اينكه چرا افراد تصميم به برگشت بعد از طلاق مي‌گيرند؛ به عوامل مختلفي بستگي دارد. در بيشتر موارد به دليل نداشتن كنترل بر روي احساسات است. اما دلايل ديگري نيز در اين مورد موثر هستند. برخي از اين علل شامل موارد زير مي‌شوند.

💠علاقه

فروكش كردن احساسات و علاقه به طرف مقابل، براي مدتي زمان مي‌برد. براي افرادي كه دلبستگي ناايمن دارند؛ اين موضوع دشوار تر است. از طرفي مدت زماني كه زوجين با يكديگر زندگي كرده اند نيز موثر خواهد بود. گاهي افراد بعد از جدايي متوجه ميزان علاقه خود به همسر و زندگي مشترك مي‌شوند. به همين دليل در اين شرايط تصميم به بازگشت گرفته و خواستار برگشت بعد از طلاق هستند. در واقع طلاق به معني قطع ارتباط كامل دو نفر به طور كامل نيست. آنها احتمالا بعد از طلاق نيز مسائل مشتركي دارند كه بايد با آنها مواجه شوند. اما ساختن رابطه قبلي نيز به راحتي اتفاق نمي‌افتد.

💠تصميم عجولانه

برخي از افراد به دليل اينكه در زمان طلاق به صورت عجولانه تصميم گيري كرده انده؛ بعد از جدايي پشيمان شده و تمايل به برگشت بعد از طلاق دارند. چنين افرادي درك درستي از زندگي مشترك و رابطه نداشت و به هر بهانه اي به جدايي فكر مي‌كنند. اين افراد  حتي اگر به طور مجدد به همسر خود بازگردند؛ بازهم احتمال جدايي وجود دارد. طلاق بسياري از مسائل را بين زوجين تغيير مي‌دهد و منصرف شدن از آن همه چيز را به حالت سابق برنمي‌گرداند. 

💠فرزندان و ديگر عوامل

يكي ديگر از دلايل برگشت از طلاق، فرزندان و يا مسائل ديگر مانند فشار جامعه و خانواده است. افراد بعد از طلاق متوجه شرايط دشوار زندگي شده و قادر به تحمل كردن آن نيستند. به همين دليل احتمالا دوباره از همسر خود تقاضاي بازگشت مي‌كنند. مسائل مالي و حمايت از فرزندان به تنهايي براي فرد دشوار بوده و اين موضوع او را مجبور به برگشتن به همسر خود مي‌كند. از طرفي در ارتباط بودن اطرافيان با همسر سابق، بيشتر افراد را در معرض اين موضوع قرار مي‌دهد.

اقدامات لازم براي برگشت بعد از طلاق

اگر تصميم خود را به صورت قطعي براي برگشت بعد از طلاق گرفته ايد؛ بهتر است نكاتي را در اين زمينه در نظر داشته باشيد. نمي‌توان به راحتي به سراغ همسر رفت و از او خواستار بازگشت به رابطه قبلي شد. براي اين شرايط بايد احتمالات مختلفي را در نظر گرفته تا به دوباره دچار اشتباه نشويد.

🔸فكر كردن در مورد علت جدايي

در قدم اول به اين موضوع فكر كنيد كه چرا در ابتدا از همسر خود جدا شده ايد. قطعا به دليل مشكلات متعدد اين تصميم را گرفته ايد. اين موضوع را در نظر بگيريد كه با برگشت بعد از طلاق در صورت اصلاح نشدن همسر، چالش ها قطعا دوباره بروز مي‌كنند. آيا در اين صورت توانايي مقابله و يا پذيرش آنها را داريد؟ فكر كردن در مورد علت جدايي در برخي موارد مانعي براي بازگشت مجدد است.

🔸تعيين حد و مرزهايي مشخص

در صورت برگشت بعد از طلاق، بهتر است اينبار حد و مرزهاي مشخصي را در رابطه تعيين كنيد. در اين مورد با همسر سابق خود صحبت كرده و مطمئن شويد كه او مي‌تواند شرايط جديد را بپذيرد. عده اي تنها مي‌خواهند ديگر تنها نباشند و به همين دليل دوباره شرايط قبلي برايشان تكرار مي‌شود. از بيان كردن خواسته هاي خود نترسيد و در اين مورد شفاف صحبت كنيد. طرف مقابل يا اين موارد را مي‌پذيرد و يا در غير اين صورت متوجه خواهيد شد كه اين رابطه قابل بازسازي نيست.

🔸كمك گرفتن از زوج درمانگر

كمك گرفتن از يك روانشناس و زوج درمانگر در مورد برگشت بعد از طلاق، بسيار موثر است. مشاور در اين شرايط تمام شرايط را و احتمالات را براي شما توضيح داده و تصميم گيري را برعهده خودتان مي‌گذارد. از طرفي مراجعه به روانشناس براي بهبود وضعيت روحي و همچنين فراموش كردن گذشته، بسيار مفيد است. گاهي افراد تنها به دليل حال بدي كه در اين دوران تجربه مي‌كنند؛ به بازگشت دوباره فكر مي‌كنند.

🔸در نظر گرفتن عواقب

بهتر است براي برگشت بعد از طلاق، به عواقب اينكار به خوبي فكر كنيد. برخي تنها به دليل قضاوت هاي اطرافيان اينكار را نمي‌كنند. اما تصميم گيري بر اين اساس درست نيست. بايد اين موضوع را در نظر داشته باشيد كه آيا قدرت تغيير دادن را داريد؟ يا آيا همسر نيز براي بهتر شدن تلاش مي‌كند! اينبار براي تصميم گيري بيشتر فكر كرده و حتي از ديگران نيز كمك بگيريد.

مواردي كه برگشت بعد از طلاق توصيه نمي‌شود

در برخي شرايط بهتر است در هيچ صورت به برگشت بعد از طلاق فكر نكنيد. اين موضوع به مسائل محيطي و حتي ويژگي هاي شخصيتي بستگي دارد؛ اما در برخي از مسيرها هيچ راه بازگشتي نيست. براي مثال وقتي همسر شما در گذشته شما را بسيار مورد آزارهاي مختلف قرار داده يا حتي در مورد بازگشت مطمئن هم نيستيد.

گاهي اطرافيان فرد را براي بازگشت مجدد تحت فشار قرار مي‌دهند و خود فرد هيچ علاقه اي به اينكار ندارد. وقتي از زندگي فعلي خود راضي هستيد و يا از پس امور خود به خوبي برمي‌آييد؛ لزومي براي بازگشت وجود ندارد. 

سخن پاياني

برگشت بعد از طلاق به طور كلي اشكالي ندارد؛ اما بهتر است در اين مورد بيشتر فكر كرده و جنبه هاي مختلفي را در نظر بگيريد. به طور كلي طلاق آسيب هاي زيادي را به دو طرف وارد مي‌كند؛ به همين دليل بهتر است افراد احساسات خود را مديريت كرده و از يك مشاور نيز كمك بگيرند.

بازسازي و ترميم يك رابطه كار بسيار درستي است اما بعد از طلاق بهتر است افراد براي بازگشت مجدد به خوبي در اين مورد فكر كنند. البته گاهي اصلا بازگشت تصميم درستي نبوده و بهتر است مدت زمان بيشتري را براي فكر كردن و دوري اختصاص دهيم. افراد مي‌توانند در اين دوران و حتي براي بازگشت مجدد از يك روانشناس نيز كمك بگيرند.

براي دريافت مشاوره در زمينه برگشت بعد از طلاق مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ بهمن ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۱۱:۴۶ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی