آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

خودارضايي در زنان و دختران به دليل نداشتن شريك جنسي يا به ارگاسم نرسيدن در رابطه جنسي، انجام مي‌شود. معمولا در آقايون به دليل ميل جنسي بيشتر شايع تر است. اما خانوم ها از انجام آن احساس گناه بيشتري را تجربه مي‌كنند و لذت كافي را نمي‌برند. دسته اي از بانوان حتي با وجود همسر يا شريك جنسي، فقط با خودارضايي ارگاسم را تجربه مي‌كنند. به همين دليل هرچقدر هم رابطه جنسي خوبي داشته باشند، باز هم به دنبال خودارضايي مي‌روند.

اگر خودارضايي در زنان به صورت پي‌درپي و متوالي انجام شده باشند، به عادت تبديل خواهد شد. به نوعي خودارضايي در دختران به اعتياد تبديل مي‌شود. و اگر انجام نشود؛ احساس خلا تجربه خواهد شد. اما روش هايي براي ترك خودارضايي در دختران وجود دارد. كه با كمك روانشناس صورت مي‌گيرد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه خودارضايي در زنان مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نماييد.

 منبع: خودارضايي در زنان | 12 نكته درباره خودارضايي دختران

خودارضايي در زنان

زنان در طول چرخه جنسي با توجه به تخمك گذاري و نوسانات هورموني در يك ماه ممكن است دوره هاي بي ميلي جنسي يا ميل زياد را تجربه كنند. در روز هاي تخمك گذاري كه به دليل ترشح هورمون استروژن ميل جنسي زيادي دارد؛ شايد فقط در رابطه ي جنسي با همسر خود ارضا نشود و نياز به دفعات بيشتري داشته باشد. در چنين شرايطي فرد مي‌تواند براي جبران به ارگاسم رسيدن، خودارضايي در زنان داشته باشد.

به طور كلي خودارضايي در دختران عارضه خاصي ايجاد نمي‌كند ولي اگر به دفعات انجام شود؛ مي‌تواند موجب اعتياد شود. زنان برخلاف مردان خودارضايي را از سن بالاتري شروع مي‌كنند. اما هرچقدر مدت اين خودارضايي بيشتر باشد، اعتياد به آن شديد تر نيز خواهد شد. در اين مقاله علل، روش و تمامي جوانب خودارضايي در دختران را توضيح داده ايم. براي كسب اطلاعات بيشتر تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد. 

علل خودارضايي در زنان

نكته جالب اينجاست كه فقط يك سوم زنان در رابطه جنسي ارگاسم را تجربه مي‌كنند. آنها معمولا در رابطه حس سر خوردگي پيدا مي‌كنند و براي از بين بردن اين حس، دست به خودارضايي مي‌زنند. به همين دليل است كه خودارضايي در زنان به وجود مي‌آيد.

شايد به دليل ترس از دست دادن بكارت در رابطه جنسي قبل از ازدواج، دختران استمنا را شروع كنند. در بعضي از موارد، خودارضايي براي تشخيص اختلال ترس از دخول و انورگاسميا در بانوان توصيه مي‌شود. و همچنين راهي است براي كشف ناحيه تناسلي! بسياري از بانوان براي تجربه حس سرخوشي و فانتزي كه نمي‌توانند با همسر خود تجربه كنند؛ خودارضايي مي‌كنند.

بعضي از آنها معتقدند خودارضايي در زنان سبب تسكين درد هاي ميگرني يا پريود آنها مي‌شود. استمنا براي كنترل فشار و استرس يكي ديگر از دلايل مشترك بين خانوم ها و آقايون مي‌باشد. معمولا زنان راحت تر مي‌توانند خودارضايي را ترك كنند. كه اين مي‌تواند نشان دهنده كنترل بيشتر آن ها بر ميل جنسي شان باشد. در اسلام خودارضايي عملي حرام تلقي مي‌شود كه اين بر ديدگاه بسياري از دختران موثر است.

عوارض خودارضايي بر زنان

از لحاظ پزشكي، خودارضايي در زنان ضرري براي بدن ندارد. اما از نظر رواني ممكن است وابستگي ايجاد كند، يا چرخه جنسي فرد را تغيير دهد. به گونه اي كه ديگر نتواند ارگاسم را در رابطه جنسي تجربه كند. خودارضايي بيش از حد براي بانوان و يا در شرايط غير بهداشتي مي‌تواند آنها را در معرض عفونت هاي واژينال قرار دهد. حتي خودارضايي با ابزار جنسي نامناسب به بكارت و كليتوريس آسيب مي‌رساند.

فرد شايد به طور مداوم و در همه موقعيت ها براي خودارضايي احساس نياز داشته باشد، و خودارضايي را به رابطه جنسي با همسر ترجيح دهد. و يا فقط در خودارضايي بتواند ارگاسم را تجربه كند. اعتياد به تماشاي پورن يكي ديگر از عوارض خودارضايي در زنان است. اين رفتار بعد از مدتي در خانوم ها باعث كاهش عزت نفس شان مي‌شود و سلامت روان آنها را تحت تاثير قرار مي‌دهد. 

تاثير خودارضايي بر قاعدگي و بارداري

به طور كلي عمل خودارضايي در زنان، روي تخمك گذاري و بارداري تاثيري ندارد. اما در حين بارداري پر خطر بهتر است خودارضايي نداشته باشيد. و براي رابطه جنسي نيز با پزشك خود مشورت كنيد.

روش هاي خود ارضايي زنان

خودارضايي در زنان روش هاي مختلفي دارد. به عنوان مثال ممكن است با دست، ابزار هاي جنسي، فيلم هاي پورن يا حتي توسط همسر انجام شود. (استمنا توسط همسر بين آقايون و بانوان مشترك است.) انجام همه روش هاي خودارضايي براي همه امكان پذير نيست و باعث ارگاسم نمي‌شود. اما توجه داشته باشيد كه مشاهده لكه خون در حين يا بعد از خودارضايي نشانه آسيب به ديواره واژن مي‌باشد و جاي نگراني نيست. ولي اگر خونريزي ادامه پيدا كرد، حتما به متخصص زنان براي معاينه مراجعه فرماييد. 

خودارضايي سالم دختران

📌 خودارضايي در زنان عملي است كه مي‌تواند تكانه هاي جنسي و رواني فرد را كاهش داده و موجب سرخوشي و رهايي شود.

📌 براي افزايش كيفيت زندگي جنسي خود به عنوان يك زن، هرگز خودارضايي را در الويت قرار ندهيد.

📌هر رفتاري اگر به صورت افراطي انجام شود قطعا در دراز مدت عوارض جبران ناپذيري خواهد داشت.

📌 سعي كنيد در طول روز فعاليت هاي حركتي داشته باشيد و تعداد دفعات خودارضايي را به تدريج كاهش دهيد.

📌 دست يا ابزار جنسي را قبل از خودارضايي، ضدعفوني كنيد و از تغذيه مناسب براي بازيابي قوا غافل نشويد.

📌استفاده از لوبريكانت (روان كننده) هايي كه بر پايه آب هستند، در خودارضايي بهتر به شما كمك مي‌كنند.

📌 حتما در انتخاب ابزار هاي جنسي دقت كنيد تا ابزار مناسبي را براي به ارگاسم رسيدن انتخاب كرده باشيد.

📌 دوش آب گرم جريان خون را در بدن بهبود مي‌بخشد كه در زمان ارگاسم موثر است.

📌اگر در مورد پرده بكارت يا رابطه جنسي قبل از ازدواج محدوديتي نداريد مي‌توانيد روش هاي بيشتري را امتحان كنيد.

📌 در مورد انجام اين كار احساس گناه نداشته باشيد. مانند رابطه جنسي به خودارضايي هم زماني مشخص اختصاص دهيد.

📌 عدم رضايت از رابطه جنسي با همسر شايد منجر به طلاق عاطفي افراد شود؛ در اينجاست كه اهميت خودارضايي مشخص مي‌شود. اما بهتر است در اين مورد حتما با همسر خود صحبت كنيد.

📌 اگر مجرد هستيد؛ممكن است به دليل ترس از بيماري هاي مقاربتي يا از دست دادن بكارت، خودارضايي انتخاب شما باشد. در هر دو صورت موازين بهداشتي را رعايت كنيد تا دچار عارضه نشويد.

 

🔘 سن | خودارضايي در زنان

خودارضايي در زنان بستگي به سن نيز دارد. تصور مي‌شود كه با افزايش سن، افراد به خصوص زنان ديگر تمايلي به رابطه جنسي ندارند. يا به طور اشتباه يائسگي را پايان زندگي جنسي خود مي‌دانند. از طرفي ديگر زنان جوان به دليل نداشتن شريك جنسي از لذت جنسي، محروم مي‌شوند. جالب است بدانيد يائسگي هيچ تاثيري بر ميل جنسي ندارد. ولي معمولا افراد بعد از اين دوره مجبور به انجام خودارضايي مي‌شوند. زمان به ارگاسم رسيدن در خودارضايي متغير است و با توجه به شرايط تغيير مي‌كند. در انجام آن عجله نكنيد و به خودتان زمان دهيد.

ترك خودارضايي

همانطور كه گفته شد، خودارضايي در زنان زماني كه به صورت پيوسته باشد؛ باعث ايجاد اعتياد و عادت مي‌شود. بهتر است تعداد دفعات خودارضايي را به مرور كاهش دهيد و در اين مسير از يك مشاور كمك بگيريد. دارو درماني براي كاهش ميل جنسي شما مي‌تواند گزينه مناسبي باشد كه تنها با تجويز پزشك بايد انجام شود. از مكان هايي كه ميل به خودارضايي را در شما ايجاد مي‌كنند دوري كنيد و بيشتر از قبل با دوستان و خانواده خود وقت بگذرانيد. 

سخن پاياني

به دليل باورهاي اشتباه خودارضايي در زنان بيشتر منع مي‌شود. اما با توجه به شرايط خود براي زندگي جنسي تان برنامه ريزي داشته باشيد و آن را مديريت كنيد. گاهي خودارضايي در دخترها فقط به دليل ترس يا خجالت از صحبت كردن با همسر، اتفاق مي‌افتد. پس بهتر است در اين راه از يك روانشناس يا سكس تراپيست كمك بگيريد. و در مورد ترس ها و فانتزي ها در رابطه با همسر خود صحبت كنيد. مركز مشاوره آواژه به صورت تلفني و حضوري به شما مراجعين گرامي خدمات ارائه مي‌دهد. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه خودارضايي در زنان مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نماييد.

 

 

سوالات متداول

خودارضايي روي فرايند باروري تاثير دارد؟

خير. خودارضايي روي تخمك گذاري، باروري و قاعدگي تاثيري ندارد.

درمان خودارضايي بانوان چيست؟

درمان خودارضايي به طور كلي بين بانوان و آقايون تفاوتي ندارد. بلكه با توجه به ريشه مشكل و روش درماني گوناگون است. كه در اين مورد، در مقاله توضيح داده‌ايم.

روش هاي خودارضايي در بانوان كدام اند؟

خودارضايي با دست، ابزارهاي جنسي، فيلم پورن و حتي توسط همسر امكان پذير است.

منبع: خودارضايي در زنان | 12 نكته درباره خودارضايي دختران

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۰۸:۴۹:۵۹ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی