آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

ماده مخدر قارچ يا مجيك ماشروم يك ماده مخدر توهم زا بوده كه بيشتر در مراسم هاي مذهبي و بومي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين ماده به تازگي شايع شده است و مصرف آن ميان جوانان بيشتر است. اين ماده تاثري مستقيمي بر مغز داشته و سلامت رواني و جسماني افراد را تحت تاثير قرار مي‌دهد. تاثيرات اين دسته از مواد گاهي جبران ناپذير بوده و حتي در صورت ترك آن نيز از بين  نمي‌رود. معمولا بيشتر افرادي كه دست به مصرف اين ماده مي‌زنند؛ از اثرات آن به درستي مطلع نيستند. به همين دليل كسب اطلاعات در اين زمينه براي والدين و حتي فرزندان ضروري است. افراد بايد از مصرف اين ماده جلوگيري كرده و در صورت اعتياد، براي ترك اقداماتي انجام دهند. 

براي دريافت مشاوره در زمينه ماده مخدر قارچ مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع: ماده مخدر قارچ | نشانه ها و عوارض قارچ چيست؟

ماده مخدر قارچ

ماده مخدر قارچ از دسته اي قارچ هاي چتري كه داراي ماده توهم زاي سايلوسايبين هستند؛ توليد مي‌شوند. پس از مصرف اين نوع از قارچ ماده سايلوسين در بدن آزاد شده كه خاصيت روان گرداني دارد. اين ماده از كشورهايي مثل آمريكا و استراليا وارد ايران شده و با قيمت هاي مختلفي به فروش مي‌رسد. اين نوع از مواد مخدر به دو شكل در بازار موجود هستند. يا به شكل قارچ هاي كوچك قهوه اي رنگ يافت شده كه حتي گاهي با قارچ هاي معمولي اشتباه گرفته مي‌شوند و يا به صورت ورقه هاي سفيد رنگ هستند. اما به طور كلي خواص آنها مشابه است و بسيار اعتيادآور هستند.

انواع ماده مخدر قارچ

تقريبا حدود 200 نوع قارچ با خاصيت روانگرداني در جهان وجود دارند. اين قارچ ها بر اساس جنس هاي بيولوژيكي دسته بندي مي‌شوند و گونه هاي مختلفي دارند. رايج ترين آنها شامل سيلوسايبين، ژيمنوپيلوس، پانائولوس و كوپلنديا، مي‌شود. اما انواع روانگردان آنها با هاگ تيره و آبششي هستند و معمولا در مناطق گرمسيري يافت مي‌شوند. انواع ماده مخدر قارچ به مناطق مختلفي از جهان منتقل شده و افراد زيادي را درگير كرده است.

طريقه مصرف قارچ

معمولا ماده مخدر قارچ را به صورت تازه و خشك مصرف مي‌كنند. به دليل اينكه اين ماده مزه تلخي داشته، بيشتر افراد آن را با چايي دم كرده و يا به همراه  غذا مصرف مي‌كنند. از طرفي مي‌توان قارچ خشك شده را به صورت پودر درآورده ، در كپسول ريخته و آن را قورت مي‌دهند. در مواردي تزريق آن نيز ديده شده است. اما بسيار نادر است؛ چرا كه بسيار خطرناك بوده و حتي كشنده است. البته احتمال اوردوز با ساير روش ها نيز وجود دارد.

نشانه هاي اعتياد به ماده مخدر قارچ

اثرات مصرف ماده مخدر قارچ تقريبا تا نيم ساعت بعد از مصرف ظاهر شده و باعث بروز علائمي در فرد مي‌شود. اين علائم تقريبا تا 4 ال 6 ساعت ماندگاري دارند و باعث بروز تغيير رفتار و حتي نشانه هاي ظاهري مي‌شوند. برخي از علائم آن شامل موارد زير مي‌شود.

بروز احساسات به صورت افراطي

حالت تهوع

اختلال در تشخيص فاصله ها

بروز توهمات ديداري و شنيداري

ديرسپري شدن زمان براي فرد مصرف كننده

اختلال در فعاليت هاي حركتي

احساس گرما و بالا رفتن دماي بدن

افزايش ضربان قلب و فشارخون

گشادي مردمك چشم

عوارض اعتياد به ماده مخدر قارچ

به طور كلي مصرف مواد مخدر قارچ و انواع ديگر مواد، باعث بروز اختلالات و عوارضي مي‌شوند كه براي مدت زمان طولاني باقي مانده و حتي گاهي از بين نمي‌روند. اين ماده به اندازه ساير مخدرهاي ديگر مثل شيشه و ترياك آسيب زننده بوده و حتي مصرف آن براي يكبار و يا مدتي زماني كوتاه نيز اثرات خود را خواهد داشت.

افراد بعد از مدتي مشكلاتي مثل بي حسي و بي توجهي، گرفتگي عضلاني، روان پريشي، اضطراب، اختلال در خواب و اشتها و… تجربه مي‌كنند. اين ماده به دليل اينكه به صورت خوراكي مصرف مي‌شود به سرعت وارد دستگاه گوارش و جريان خون شده و سيستم عصبي را مختل مي‌كند. همچنين شدت عوارض نيز در افراد متفاوت است و به مدت زمان و ميزان مصرف بستگي دارد.

📌اعتياد به اين ماده

قطعا يكي از اصلي ترين عوارض مصرف ماده مخدر قارچ اعتياد و وابستگي به آن است. افراد بعد از چندبار مصرف از اثرات آن احساس لذت كرده و مقدار بيشتري مصرف مي‌كنند. البته به دليل خاصيت توهم زايي اين ماده وابستگي رواني به آن بيشتر از وابستگي جسماني است.

📌بروز مشكلاتي در ترشح سروتونين

در اثر مصرف ماده مخدر قارچ، در مغز سروتونين ترشح مي‌شود كه براي افراد ايجاد لذت كرده و باعث مصرف دوباره اين ماده و حتي تكرار عملي، مي‌شود. به طور كلي اعتياد به مواد مخدر اين سيستم را مختل مي‌كند. چرا كه با هربار مصرف اين ماده به مقدار كمتري ترشح شده و فرد بايد براي دريافت همان لذت، مقدار بيشتري مصرف كند.

📌تاثير بر حواس پنجگانه

به دليل اينكه با مصرف ماده مخدر قارچ، براي فرد توهمات ديداري و شنيداري ايجاد مي‌شود؛ بعد از مدتي اختلالاتي در حواس پنجگانه فرد ايجاد مي‌شود. همچنين احتمال رفتارهاي پرخطر افزايش يافته و او خود را در معرض چالش هاي زيادي قرار مي‌دهد. براي مثال با سرعت رانندگي مي‌كند و يا تمايل دارد كه در ارتفاع قرار گيرد.

📌تاثيرات رواني و جسماني

مصرف ماده مخدر قارچ در راز مدت باعث ابتلا به اختلالات رواني مي‌شود. اين موضوع تا حد زيادي به دليل تغييراتي است كه اين ماده در مغز ايجاد مي‌كند. افسردگي و پارانويا از مشكلات رايجي هستند كه افراد معتاد به اين ماده تجربه مي‌كنند. از طرفي اين ماده سلول هاي خاكستري مغز را از بين برده و باعث آسيب هاي جدي مغزي مي‌شود. اين موضوع منجر به بروز تشنج، اختلال در كاركرد كليه، دستگاه گوارش، بينايي و… مي‌شود.

📌اوردوز

بر اساس تحقيقات انجام شده؛ اوردوز و مرگ حاصل از مصرف ماده مخدر قارچ، به سه شكل رخ مي‌دهد. افراد يا به دليل عوارض جانبي مثل اختلال در حواسي كه در اثر اين ماده تجربه مي‌كنند؛ به صورت غير مستقيم، آسيب مي‌بينند. براي مثال در تصادفات جاده اي فوت مي‌كنند. دسته اي ديگر در اثر مصرف اين ماده افسرده شده و خودكشي مي‌كنند. و در آخر برخي به دليل مصرف اجناسي كه به اسم مجيك ماشروم هستند و يا مصرف همزمان آنها با ديگر مواد، دچار مسموميت مي‌شوند.

ترك اعتياد ماده مخدر قارچ

با توجه به عوارضي كه ماده مخدر قارچ براي افراد ايجاد مي‌كند؛ افراد بهتر است هر چه سريعتر اين ماده را ترك كنند. ترك اين ماده به روش هاي مختلفي صورت مي‌گيرد. افراد مي‌توانند به كلينيك هاي ترك اعتياد مراجعه كرده و يا در خانه اينكار را انجام دهند. اما بهتر است در هر دو صورت تحت نظر متخصصين مختلف مثل روانشناس و پزشك باشند.

سخن پاياني

ادامه مصرف ماده مخدر قارچ علاوه بر عوارض گفته شده، باعث از بين رفتن حافظه و اختلال در آن نيز مي‌شود و بر جنبه هاي مختلفي از زندگي افراد تاثير دارد. به همين دليل افراد بايد هر چه سريعتر نشانه هاي اعتياد به آن را شناسايي كرده و با كمك متخصص مصرف اين ماده را ترك كنند. مصرف اين ماده نيز مانند ديگر مواد مخدر دوره سم زدايي دارد كه مي‌تواند در خانه و يا كلينيك هاي ترك اعتياد انجام شود. بهتر است افراد در اين زمينه اطلاعات لازم را كسب كرده و براي درمان اقدام كنند.

براي دريافت مشاوره در زمينه ماده مخدر قارچ مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع: ماده مخدر قارچ | نشانه ها و عوارض قارچ چيست؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۰۸:۴۵:۰۶ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی