آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

علائم اعتياد به ترياك در دسته جسماني و رفتاري وجود دارد. ترياك از قديمي ترين مواد مخدر در جهان است. كه افراد زيادي را به خود درگير كرده است. اين ماده مخدر متاسفانه براي درمان نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد. ترياك ماده مخدر بسيار اعتياد آوري است كه چند بار استفاده از آن فرد را به خود درگير مي‌كند.

همچنين ترك اين ماده بر اساس زمان مصرف شما سخت تر خواهد شد. علائم اعتياد به ترياك نيز تقريبا مشهود است. شيوه هاي مختلفي از اين ماده وجود دارد كه براي مصارف تهيه شده است. ترياك را به شيوه استنشاق، قرص، شربت و حل در مايعات استفاده مي‌كنند. ترك اين ماده سخت است و معمولا فرد معتاد به آن سخت درمان مي‌شود. براي ترك حتما از روان درماني نيز كمك بگيريد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه علائم اعتياد به ترياك مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع: علائم اعتياد به ترياك 

ترياك چيست؟

 

ترياك ماده مخدر طبيعي و اما قديمي است. كه از شيره خشخاش به دست مي‌آيد. اين ماده را مي‌توان قديمي ترين ماده مخدر دنيا شناخت. در گذشته از اين ماده به عنوان كاهش درد استفاده مي‌كردند. اما زماني كه متوجه اعتياد اين ماده شدند؛ از مصارف پزشكي منع شد. بسياري از مخدر ها وجود دارند كه از ترياك به دست مي‌آيند. كه معروف ترين آن هروئين است. ترياك و همه مواد مخدر افيون يا اوپيوم با تاثير گذاري روي مغز ترشح مي‌شوند. كه باعث افزايش ترشح هورمون هاي مسكن مي‌شوند. به همين منظور پس از مصرف افيون ها فرد احساس سبكي و آرامش را تجربه خواهد كرد.

از كجا متوجه مصرف ترياك يك فرد شويم؟

مصرف ترياك حتي براي بار اول همراه با نشانه هايي در رفتار و جسم فرد مي‌شود. از جمله علائم اعتياد به ترياك و مصرف آن را در اين بخش مقاله توضيح داده ايم.

🔻 افزايش ادرار

🔻 كم شدن اشتها

🔻احساس خارش

🔻 احساس خواب آلودگي

🔻 احساس آرامش و سرحالي

🔻دشواري در تمركز

🔻 كاهش ضربان قلب و تنفس

🔻 حالت تهوع و استفراغ

نشانه هاي رفتاري اعتياد به ترياك

علائم اعتياد به ترياك در رفتار فرد نيز وجود دارد. افرادي كه مواد مخدر ترياك را مصرف مي‌كنند از خود نشانه هاي رفتاري زير را بروز مي‌دهند.

🔺 افت توانايي هاي كاري

🔺 افت توانايي هاي تحصيلي

🔺پرخاشگري

🔺 تحريك پذيري

🔺 بي ثباتي در خلق و خو

🔺گوشه گيري

🔺 بي علاقگي براي حضور در جمع يا انجام كارهاي مورد علاقه

🔺 ظاهر آشفته

🔺كاهش وزن بي دليل

🔺 عدم مسئوليت پذيري

🔺 ناتواني در تمركز بر كارها

🔺درخواست مكرر پول از اطرافيان به دلايل مختلف

🔺 خود كم بيني

🔺 كاهش اعتماد به نفس

🔺كاهش عزت نفس

🔺 افسردگي زياد

🔺 احساس غمگيني

نشانه هاي جسماني اعتياد به ترياك

علائم اعتياد به ترياك از لحاظ جسماني نيز قابل تشخيص است. وابستگي زياد و اعتياد به ترياك باعث ايجاد مشكلات جسماني زيادي مي‌شود. هرچه مدت زمان مصرف ترياك بيشتر باشد؛ احتمال بروز مشكلات جسماني نيز بيشتر مي‌شود. در اين بخش مقاله راجع به علائم جسماني اعتياد به ترياك را توضيح داده ايم.

🔻 كاهش تمايلات جنسي

🔻 تنگ شدن مردمك چشم

🔻كاهش تنفس و مشكلات تنفسي

🔻 مشكلات بينايي

🔻 گيجي و منگي

🔻تب و لرز

🔻 خميازه كشيدن و خواب آلودگي

🔻 بي خوابي

🔻بي اشتهايي

🔻 عرق كردن بيش از حد

🔻 حالت تهوع و اسهال

🔻اثر تزريق بر روي دست ها و پاها

🔻 اثر سوختگي بر روي نوك انگشتان

نحوه تشخيص علائم اعتياد به ترياك

 

طبق نظر روانشناسان 3 نشانه به منظور تشخيص علائم اعتياد به ترياك وجود دارد. اين 3 نشانه كه از آن به عنوان مثلث اعتياد ياد مي‌شود، در تشخيص علائم اعتياد به ترياك از اهميت ويژه اي برخوردار است. در اين بخش مقاله راجع به نحوه تشخيص علائم اعتياد به ترياك توضيح داده ايم.

🟡 بروز نشانه هاي ترك از علائم اعتياد به ترياك

زماني كه بيمار معتاد به ترياك براي مدت مشخصي ترك نمي‌كند و از ترياك نيز استفاده نمي‌كند؛ احساسات منفي رواني و جسمي اش شروع مي‌شود. به اين نشانه ها، علائم اعتياد به ترياك در هنگام ترك مي‌گويند. كه دليل ديگري براي شروع دوباره است.

🟠 بالا بردن ميزان مصرف

يكي از روش هاي تشخيص علائم اعتياد به ترياك، بالا بردن ميزان مصرف است. كساني كه درگير اعتياد هستند، به تدريج متوجه اين موضوع مي‌شوند كه استفاده از ترياك به اندازه گذشته براي آنها لذت بخش نيست. به همين دليل براي كسب لذت بيشتر، مجبور به افزايش مواد مي‌شوند. معتادان دائم در حال افزايش ميزان مصرف هستند.

🟢 كاهش بهره وري

در نحوه تشخيص علائم اعتياد به ترياك، بايد به كاهش بهره وري نيز اشاره كنيد. با افزايش ميزان مصرف به تدريج توانايي هاي فرد براي زندگي در جامعه كاهش مي‌يابد. افراد معتاد به ترياك بيشتر وقت خود را صرف يافتن و مصرف مواد مي‌كنند.

نشانه هاي قطع ترياك

علائم اعتياد به ترياك را در بخش هاي گذشته گفتيم. كاهش ميزان مصرف يا قطع ناگهاني نيز با بروز علائم منفي همراه است. در ادامه از نشانه هاي ترك ترياك ذكر كرده ايم.

🔹 اسهال

🔹 حالت تهوع

🔹استفراغ

🔹 دل درد

🔹 احساس خواب آلودگي

🔹اضطراب

🔹 دشواري هاي در خواب

🔹 دردهاي جسماني

تست اعتياد به ترياك

با مشاهده علائم اعتياد به ترياك افرادي كه به اين ماده اعتياد دارند؛ قابل شناسايي هستند. اگر افرادي را در اطراف خود مشاهده مي‌كنيد كه به ترياك اعتياد دارد؛ روش هاي گوناكوني براي تست اعتياد به ترياك وجود دارد. كه در اين بخش مقاله به آن اشاره كرده ايم.

🔸 تست ادرار

🔸تست خون

🔸 تست موي سر

عوارض اعتياد به ترياك

اعتياد به ترياك همراه با عوارض زيادي است كه به دو دسته كوتاه مدت و بلند مدت تقسيم مي‌شود. در اين بخش مقاله به عوارض اعتياد به ترياك اشاره كرده ايم.

عوارض كوتاه مدت

➰ يبوست

➰ احساس خستگي و رخوت

➰تهوع و استفراغ

➰ خشكي دهان

➰ انقباض عضلات

➰احساس گرما

➰ انقباض مردمك چشم و عضلات صاف بدن

➰ افت تحصيلي

➰سنگيني دست و پا

➰ كاهش درد بدن

➰ كاهش فشار خون بدن

عوارض بلند مدت

❌ اختلالات جنسي در آقايان

❌ سوء تغذيه و كاهش وزن

❌بيماري هاي كبدي

❌ بيماري هاي ريوي

❌ اختلال در چرخه قاعدگي خانم ها

❌احتمال درگيري با ساير مواد مخدر

❌ كاهش فعاليت هاي اجتماعي

كلام آخر

با علائم اعتياد به ترياك آشنا شده ايد. حال زمان آن رسيده است كه به فكر ترك اطرافيان يا خودتان باشيد. افرادي كه اعتياد به مواد مخدر دارند؛ به مرور زمان عوارض بلند مدت گريبان گيرشان مي‌شود و آنها را از زندگي دور مي‌كند. براي ترك حتما از روانشناس و مشاورين متخصص راهنمايي بگيريد. مركز مشاوره آواژه به صورت تلفني و حضوري به شما مراجعين گرامي خدمات ارائه مي‌دهد. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه علائم اعتياد به ترياك مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

 

 

چطور بفهميم يك نفر ترياك استفاده كرده است؟

نشانه‌ها و علائم اعتياد به ترياك مانند احساس آرامش و سرخوشي، دشواري در تمركز، احساس خارش، كاهش اشتها و تكرر ادرار از نشانه‌هاي مصرف ترياك هستند.

بهترين راه براي ترك اعتياد به ترياك چيست؟

كاهش تدريجي ميزان مصرف زير نظر يك متخصص و همين‌طور شركت در جلسات بازپروري از مهم‌ترين كارهايي هستند كه بايد براي ترك اعتياد به آن‌ها توجه كنيد.

منبع: علائم اعتياد به ترياك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: علائم اعتياد به ترياك،
موضوع:
[ ۹ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۱۸:۰۱ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی