آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

نوجوان گوشه گير از نظر اجتماعي و گروهي تنها است. اين نوجوانان به سختي با ديگران دوست مي‌شوند و در برقراري ارتباط با ديگران ضعيف عمل مي‌كنند. حتي در فراگيري مهارت هاي اجتماعي به شدت بي انگيزه مي‌باشند. زماني كه والدين طرز برخورد با گوشه گيري نوجوان را ندانند؛ كودك از نظر اجتماعي منزوي مي‌شود و مهارت هاي لازم را آموزش نمي‌بيند. اما به دليل بلوغ، در اين سنين نوجوانان علاقه به تنهايي و انزوا پيدا مي‌‌كنند. اين رفتار مشكلات رايج و شايعي است كه اكثر نوجوانان با آن درگير هستند. اما اگر اين موضوع جدي گرفته نشود و نوجوان درمان نشود، با مشكلات بيشتر و جدي تري در آينده روبرو خواهد شد. توصيه مي‌كنيم كه حتما از روانشناس نوجوان در اين زمينه راهنمايي بگيريد. براي دريافت مشاوره نوجوان كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه نوجوان گوشه گير مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نماييد.

منبع: نوجوان گوشه گير | 3 پيامد گوشه گيري نوجوان

نوجوان گوشه گير كيست؟

دوران بلوغ دوراني بسيار سخت است. كه معمولا باعث گوشه گيري نوجوان مي‌شود. به دليل اينكه نوجوانان در اين سن آرزوهاي بزرگ دارند و دائم در حال تفكر هستند؛ بيشتر اوقات خود را در تنهايي سپري مي‌كنند. كه همين امر باعث مي‌شود نوجوان گوشه گير شود و در انزوا باشد. اين موضوع شايد براي خود نوجوان لذت بخش و دلنشين باشد؛ اما والدين او آزار مي‌بينند. والدين از عواقب اين رفتار هراس دارند اما خود نوجوانان اطلاعي از عواقب كار خود ندارند.

نوجوان گوشه گير پس از مدتي افسرده مي‌شود و اعتماد به نفس خود را از دست مي‌دهد. او اضطراب زيادي را در جمع تجربه مي‌كند و آسيب هاي رواني را احساس مي‌كند. به همين دليل است كه بايد موضوع انزواي نوجوان جدي گرفته شود. و والدين بايد از روانشناس راهنمايي بگيرند. در اين مقاله راجع به علائم، عوارض و درمان انزوا در نوجوان صحبت كرده ايم. براي كسب اطلاعات بيشتر تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد.

علائم گوشه گيري نوجوان

نوجوان گوشه گير از خود نشانه هايي را بروز مي‌دهد. والدين نيز بايد اطلاع كافي از اين علائم داشته باشند تا بتوانند با موضوع گوشه‌گيري و انزواي نوجوان به خوبي كنار بيايند. در اين بخش مقاله براي كسب اطلاعات بيشتر والدين جهت نشانه هاي انزوا در نوجوان، توضيحات لازم را ارائه داده ايم.

🔻 از برخورد با ديگران اجتناب مي‌كند.

🔻 در فعاليت هاي گروهي فعاليت نمي‌كند.

🔻بدبدين و وسواسي عمل مي‌كند.

🔻 تنهايي را اولويت خود قرار داده است.

🔻 به صورت دائمي احساس تنهايي دارد.

🔻به دليل خجالتي بودن توانايي برقراري ارتباط با ديگران را ندارد.

🔻 حضور در جمع باعث سلب آرامش آنها مي‌شود.

🔻 زماني كه در زمينه اي با شكست مواجهه شوند؛ بسيار اغراق آميز از شكست خود صحبت مي‌كنند.

علت گوشه گيري نوجوان چيست؟

معمولا اين سوال پيش مي‌آيد كه علت گوشه گيري نوجوان چيست؟ چرا اين اتفاق رخ مي‌دهد و براي چه نوجوان بايد چنين رفتاري را از خود نشان دهد؟ در اين بخش مقاله به علت گوشه‌گيري و انزواي نوجوان اشاره كرده ايم.

🔹 سن بلوغ

🔹 فقر

🔹طلاق و جدايي والدين

🔹 انتقاد هاي شديد از سوي والدين و معلمين

🔹 مشكلات ظاهري و جسماني

🔹والدين سخت گير

🔹 نوجوان رفتاري سركش دارد

مشكلات و عوارض گوشه گيري نوجوان

نوجوان گوشه گير پس از مدتي به مرور زمان عوارض و مشكلات زيادي را تجربه مي‌كند. در اين بخش مقاله عمده مشكلات گوشه‌گيري و انزواي نوجوان را توضيح داده ايم.

📌 اضطراب

يكي از مشكلات نوجوان گوشه گير، اضطراب است. تجربه اين استرس ها به دلايل مختلفي رخ مي‌دهد كه يكي از بارز ترين دليل ها، انزوا طلبي مي‌باشد. كه اين موضوع نيز آسيب هاي شديد روحي و رواني را به دنبال دارد. 

📌 افسردگي

افسردگي از ديگر مشكلات نوجوان گوشه گير است. كه جدي ترين مشكل ناميده مي‌شود. نوجوانان گوشه گير در خيالات خود غرق مي‌شوند و همين رفتارشان آغاز افسردگي هاي مزمن و حاد است. به همين دليل والدين بايد انزوا طلبي نوجوان را جدي بگيرند.

📌 كاهش اعتماد به نفس

از ديگر مشكلات نوجوان گوشه گير، اعتماد به نفس پايين است. نوجوانان به دليل اينكه تنهايي را انتخاب كرده اند، در فعاليت ها مشاركت نمي‌كنند و همين امر باعث كاهش اعتماد به نفس آنها مي‌شود. اين نوجوانان توانايي مشاركت در اجتماع را ندارند و نمي‌توانند در جمع حضور فعالي داشته باشند.

درمان گوشه گيري نوجوان

نوجوان گوشه گير بايد تحت درمان قرار بگيرد تا با مشكلات بيشتري مواجهه نشود. به همين دليل والدين بايد اين موضوع را جدي بگيرند و در رابطه با گوشه‌گيري و انزواي نوجوان اقدامات لازم را انجام دهند. در اين بخش مقاله راجع به روش هاي درمان گوشه‌گيري و انزواي نوجوان صحبت كرده ايم.

✨ نوجوانان خود را تشويق كنيد

يكي از روش هاي درمان نوجوان گوشه گير، تشويق او مي‌باشد. اين رفتار از مهم ترين شيوه هاي رفتاري است كه والدين بايد در نظر داشته باشند. با كمي تشويق و توجه، كودك خود را به زندگي اميدوار كنيد. به آنها انگيزه دهيد و هدف او را جهت زندگي بهتر مشخص كنيد. عدم توجه به نوجوان باعث انزوا طلبي و تنهايي نوجوان مي‌شود. بنابراين توجه و تشويق فرزندان خود را جدي بگيريد.

✨ مهارت هاي فرزند خود را تقويت كنيد

يكي از راهكارهاي درماني نوجوان گوشه گير اين است كه مهارت هاي او را تقويت كنيد. بي هدفي و بي كاري يكي از دلايل گوشه‌گيري و انزواي نوجوان است. سعي كنيد كه نوجوان را به سمت علايق خود سوق دهيد و در زمينه مورد علاقه او را مورد حمايت خود قرار دهيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه رفتار صحيح با نوجوان كليك كنيد.

✨ نوجوان خود را با ديگران مقايسه نكنيد

مقايسه فرزندان با ديگران از دلايل تبديل فرزند به نوجوان گوشه گير مي‌شود. زماني كه فرزندان خود را با ديگران مقايسه مي‌كنيد، احساس عدم كارآمدي به آنها مي‌دهيد و نوجوان را محكوم به بي فايده بودن خواهيد كرد. به همين دليل براي جلوگيري از اين اتفاق بايد نوجوان را مورد حمايت قرار دهيد و هرگز او را با ديگران مقايسه نكنيد.

✨ از روانشناس راهنمايي بگيريد

يكي از اصلي ترين روش هاي درمان نوجوان گوشه گير، راهنمايي از روانشناس است. روانشناس نوجوان به شما كمك مي‌كند تا در نقش والدين؛ رفتار كار آمد و مناسبي داشته باشيد. همچنين براي رهايي از تنهايي و كسب مهارت برقراري ارتباط با ديگران؛ به فرزندان شما راهكارهاي مناسب ارائه مي‌شود.

كلام آخر

همانطور كه گفته شد، نوجوان گوشه گيري به دليل برخي از اتفاقات، مانند سن بلوغ؛ چنين رفتارهايي را از خود نشان مي‌دهد. اگر متوجه گوشه گيري نوجوان شديد، حتما او را مورد بررسي قرار دهيد و به دنبال حل مشكل باشيد. در اين زمينه از روانشناس نوجوان راهنمايي بگيريد و نوجوان را به روان درماني تشويق كنيد. مركز مشاوره آواژه به صورت تلفني و حضوري به شما مراجعين گرامي خدمات ارائه مي‌دهد. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه نوجوان گوشه گير مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نماييد.

منبع: نوجوان گوشه گير | 3 پيامد گوشه گيري نوجوان

امتیاز:
بازدید:
[ ۹ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۱۳:۴۷ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی