آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

پشيماني از طلاق به منظور اين است كه زوجين به اين فكر مي‌كنند كه كاش در ازدواج به طور متفاوتي عمل مي‌كردند. برخي اشتباهات بعد از طلاق و جدايي وجود دارد كه زنان و مردان نسبت به آن احساس پشيماني مي‌كنند. تشخيص مشكلات و يافتن راه حل زماني كه در يك رابطه شكست خورده‌ ايد؛ كار دشواري است. اما به مرور زمان پس از جدايي اين حقايق آشكار مي‌شود و بيشتر زوجين به اين فكر مي‌كنند كه پشيماني از جدايي رخ داده است. و دائم به اين فكر مي‌كنند كه كاش زن و شوهر باقي مي‌ماندند.

اما طلاق لزوما يك اشتباه نيست و گاهي يك موهبت است. بهتر است كه قبل از جدايي و روبرو شدن با پشيماني از جدايي حتما از روانشناس راهنمايي بگيريد؛ تا با چنين شرايطي روبرو نشويد.

براي دريافت مشاوره در زمينه طلاق مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نماييد.

منبع: پشيماني از طلاق | 5 علت پشيماني بعد از طلاق

پشيماني از طلاق چيست؟

به طور كل يكي از سخت ترين تصميمات زندگي هر فردي طلاق است. زماني كه دو نفر تصميم به ازدواج مي‌گيرند؛ هرگز به جدايي و طلاق فكر نمي‌كنند. اما گاه شرايط به شيوه اي پيش مي‌رود كه جدايي و طلاق بهترين تصميم مي‌شود. همه افراد بعد از طلاق احساس خوبي ندارند و گاه پشيماني از طلاق رخ مي‌دهد. احساس نا اميدي، افسردگي، شكست و دلتنگي در اين افراد رخ مي‌دهد.

دائم به اين فكر مي‌كنند كه كاش زندگي زناشويي خود را به شيوه بهتري مديريت مي‌كردند كه اين جدايي اتفاق نمي‌افتاد. پشيماني از طلاق يكي از اتفاقات بسيار رايج است كه براي برخي از افراد رخ مي‌دهد. در اين مقاله راجع به پشيماني از جدايي صحبت كرده ايم. براي كسب اطلاعات بيشتر تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه پشيماني از ازدواج كليك كنيد.

دليل پشيماني از طلاق چيست؟

پشيماني از طلاق به دلايل گوناكوني بستگي دارد. در اين بخش مقاله راجع به دلايل پشيماني از جدايي توضيح داده ايم.

🔴 ديد منفي جامعه | پشيماني از طلاق

يكي از دلايل پشيماني از طلاق، ديد منفي جامعه است. در برخي از موارد افراد تصور مي‌كنند كه اگر طلاق بگيرند؛ جامعه ديد منفي به آنها دارد. ديگر نمي‌توانند در زندگي به موفقيت برسند و پيشرفت كنند. به دليل اينكه ديد جامعه به افرادي كه طلاق گرفته اند نامناسب است؛ باعث مي‌شود كه افراد مطلقه و جدا شده، تنش و فشار هاي رواني زيادي را تجربه مي‌كنند.

🟣 فكر به شرايط فرزندان بعد از طلاق

يكي از مهم ترين دلايل پشيماني از طلاق، فكر به شرايط فرزندان است. فرق بين رشد و تربيت فرزنداني كه با پدر و مادر بزرگ شده اند، و كساني كه با والدين جدا زندگي كرده اند، بسيار زياد است. به همين دليل فكر به اينكه فرزندان بدون حضور هر دو والد رشد كنند، پشيماني از طلاق را پديد مي‌آورد.

حتي عده زيادي از افراد كه زندگي سختي دارند؛ به دليل حضور فرزند تن به ادامه زندگي مي‌دهند. اما بعد از طلاق آسيب هاي زيادي به فرزندان وارد مي‌شود. و ديد جامعه نيز به چنين فرزنداني خوب نيست. و كودك طلاق محبت كافي و مناسبي را از والدين دريافت نمي‌كند.

🔵 شرايط نامناسب اقتصادي

محدوديت هاي مالي و فشار اقتصادي از ديگر دلايل پشيماني از طلاق است. كه اين مشكل بيشتر براي خانم ها اتفاق مي‌افتد. بيشتر خانم ها بعد از طلاق با شرايط اقتصادي بسيار بدي دست و پنجه نرم مي‌كنند. اما آقاياني نيز هستند كه پس از طلاق به دليل پرداخت هزينه هاي جانبي؛ با مشكلات مالي روبرو مي‌شوند.

🟠 دلتنگي | پشيماني از طلاق

پشيماني از طلاق دليل ديگري به نام دلتنگي دارد. عده زيادي از افراد به دليل اين دلتنگي هاي مداوم از طلاق و جدايي پشيمان مي‌شوند. زوجين پس از طلاق احساس دلتنگي را تجربه مي‌كنند. اين مساله به خودي خود دليل بزرگي براي پشيماني از طلاق است. 

🟢 تاثير طلاق بر ازدواج بعدي

يكي از دلايل بزرگ ديگر پشيماني از طلاق، تاثير طلاق بر ازدواج بعدي است. بسياري از محدوديت ها وجود دارند كه افراد از ازدواج دوباره پشيمان مي‌شوند. و نمي‌توانند تصميمات جدي براي زندگي خود بگيرند. در واقع طلاق مانعي براي پيشرفت آنها مي‌شود.

راهكارهاي مناسب براي كنار آمدن با پشيماني از طلاق

پشيماني از جدايي به طور كل روان و زندگي شما را با آسيب روبرو مي‌كند. به همين دليل بايد به جاي افسوس به دنبال راهكارهاي مناسب باشيد. در اين بخش مقاله راجع به راهكارهاي مناسب براي كنار آمدن با پشيماني بعد از طلاق توضيح داده ايم.

📌 براي آرامش فرزند خود تلاش كنيد

براي جلوگيري از پشيماني از طلاق، بايد به فكر آرامش فرزندان خود باشيد. شما مسئول تربيت و رشد فرزندان خود هستيد. بنابراين بايد براي رشد آنها تلاش كنيد و قوي باشيد. به عنوان والد براي فرزندان خود آرامش بيافرينيد و تلاش كنيد تا فرزندان در كمبود محبت و بي توجهي غرق نشوند.

📌 خود را سرزنش نكنيد | پشيماني از طلاق

پشيماني از طلاق به دليل سرزنش هاي مداوم اتفاق مي‌افتد. بهتر است كه خود را سرزنش نكنيد. گاهي طلاق موهبت است و لازمه زندگي است. شايد با اين كار به زندگي خود آرامش هديه داده ايد. جنبه هاي مثبت زندگي را نگاه كنيد و براي آرامش خود تلاش كنيد.

📌 شرايط مالي را بهبود بخشيد

پشيماني از طلاق گاه به دليل شرايط بد اقتصادي است. در اين شرايط بهتر است كه به دنبال كار و بهبود شرايط مالي باشيد. و اگر هم كاري داريد، براي افزايش پول و درآمد تلاش كنيد.

📌 از روانشناس كمك بگيريد

براي رهايي از پشيماني از طلاق حتما از روانشناس كمك بگيريد. روانشناس با راهنمايي هاي مناسب و راهكارهاي خوب به شما كمك مي‌كند كه اين شرايط را بپذيريد و براي پيشرفت و آرامش خود تلاش كنيد. گاهي شرايط به شيوه اي پيش مي‌رود كه پس از روان درماني، بهترين تصميم زندگي را طلاق مي‌ناميد. 

كلام آخر

همانطور كه گفته شد؛ پشيماني از طلاق به دلايل مختلفي بستگي دارد. افراد به شيوه هاي مختلفي از جدايي پشيمان مي‌شوند. اما به جاي پشيماني بهتر است كه به دنبال راهكارهايي براي پذيرش و كسب آرامش باشيد. كه روانشناس بهترين و مهم ترين راهكارها را براي شما ارائه مي‌كند. بنابراين در اين زمينه حتما از متخصصين راهنمايي بگيريد. مركز مشاوره آواژه به صورت تلفني و حضوري به شما مراجعين گرامي خدمات ارائه مي‌دهد. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه طلاق مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نماييد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۵۸:۲۵ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی