آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

دير آمدن نوجوان به خانه براي تمامي والدين حداقل يك بار اتفاق افتاده است. دوره نوجواني دوره پر چالشي براي والدين و فرزندان خواهد بود. به همين دليل نوجوان علاقه دارد تا استقلال خود را به خانواده نشان دهد و خانواده نيز نگران آسيب‌ هاي روحي رواني نوجوانشان است. همين موضوع باعث مي‌شود تا خانواده ‌ها در چنين شرايطي با چالش‌ ها و مشكلات بسيار زيادي دست و پنجه نرم كنند.

در چنين شرايطي والدين بايد صبور باشند و با خوش رويي با نوجوانان خود رفتار كنند. روابط والد فرزندي بايد به صورت صميمانه برقرار شود تا والدين علاوه بر اينكه بتوانند نظارت بر رفت و آمد هاي نوجوان داشته باشند همينطور بتوانند استقلال را براي او فراهم كنند. در اين مقاله راهكار ها و روش‌ هاي مناسبي براي برخورد با دير آمدن نوجوان به خانه ارائه كرده‌ ايم. براي كسب اطلاعات بيشتر تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد.

منبع: دير آمدن نوجوان به خانه | 5 روش برخورد با دير آمدن نوجوان به خانه

دليل دير آمدن نوجوان به خانه چيست؟

از بارز ترين دليل دير آمدن نوجوان به خانه مي‌توان به كسب استقلال نوجوان اشاره كرد. اما دلايل ديگري نيز وجود دارد كه آگاهي از آن باعث مي‌شود والدين به شناخت بهتري از شرايط برسند. و همچنين نظارت و كنترل والدين نيز افزايش پيدا خواهد كرد. به طور كلي دوره نوجواني بسيار حساس است و نوجوانان در اين دوره به سوي بزرگسالي قدم بر مي‌دارند. به همين دليل تلاش دارند تا به اعضاي خانواده نشان دهند كه ديگر كودك نيستند. و براي اينكه نشان دادن اين قضيه، دير آمدن به خانه را انتخاب مي‌كنند.

نوجوانان در اين سن براي خود قوانين خاصي را تشكيل مي‌دهند. از نظر روانشناسان چنين رفتاري توسعه فردي ناميده مي‌شود. دير آمدن نوجوان به خانه بخش طبيعي از روند رشد اوست. اما بهتر است كه اين روند تحت نظارت شما باشد. و بهترين راهكار اين است كه صبور باشيد و برخورد تند و سنگين نداشته باشيد.

روش ‌هاي برخورد با دير آمدن نوجوان به خانه

دير آمدن نوجوان به خانه يك روند طبيعي است. چنين رفتاري از فرزندان را بپذيرند و با صبر با آنها برخورد كنيد. اما بسياري از والدين هستند كه برخورد بسيار تند و سنگيني با نوجوان خود مي‌كنند؛ كه همين باعث لجبازي نوجوان مي‌شود. كه همين امر خطرات بسيار زيادي را به همراه دارد. در اين بخش مقاله روش‌ هاي برخورد با دير آمدن نوجوان را اشاره كرده ‌ايم؛ تا والدين با آگاهي بيشتري با نوجوانان خود رفتار كنند.

📌 با كمك نوجوان براي خانه قوانين شرح دهيد

يكي از روش‌ هاي برخورد با دير آمدن نوجوان به خانه اين است كه با كمك او براي خانه قوانين تنظيم كنيد. زماني كه قوانين تنظيم شده در خانه به كمك شما و نوجوان صورت بگيرد؛ او به اين قوانين پايبند بوده و مخالفت كمتري نشان مي‌دهد.

📌 با نوجوان برخورد هاي تند نداشته باشيد

يكي از روش ‌هاي برخورد با دير آمدن نوجوان به خانه اين است كه با او به تندي رفتار نكنيد. نوجوانان در اين دوره بسيار سركش و لجباز مي‌شود؛ به همين دليل شما نبايد هرگز با لجبازي يا برخورد هاي تند با او رفتار كنيد. زيرا در اين صورت مخالفت‌ هاي زيادي با شما خواهد شد. اما به شيوه ديگري از نوجوان بخواهيد كه هويت مستقل خود را نشان دهد. با اين روش‌ ها برخورد هاي تند با نوجوان را نخواهيد داشت. و او نيز به شيوه ديگري استقلال خود را نشان مي‌دهد.

📌 با فرزند خود صحبت كنيد | دير آمدن نوجوان به خانه

هنگام دير آمدن نوجوان به خانه بايد با او صحبت كنيد. فضاي آرام و دوستانه برقرار كنيد و نگراني ‌هاي خود را به او بازگو كنيد. و به خاطر داشته باشيد كه اگر در صحبت‌ هاي والد فرزندي همدلي وجود نداشته باشد، به هيچ نتيجه ‌اي نخواهيد رسيد. بنابراين قبل از اينكه صحبت كنيد به نوجوان بگوييد كه با او دشمني يا دعوا نداريد و مي‌خواهيد كه دلايل نگراني ‌هاي خود را بگوييد. و تا حدودي او را درك مي‌كنيد كه بخواد استقلال خود را نشان دهد.

📌 حريم شخصي براي نوجوان مشخص كنيد

طبق نظر روانشناسان، بسياري از دلايل دير آمدن نوجوان به خانه، عدم وجود حريم شخصي در خانه مي‌باشد. در واقع نوجوان در خانه راحت نيست و دوست دارد كه بيشترين زمان خود را در بيرون از خانه سپري كند. براي پيشگيري از اين رفتار بهتر است كه در خانه براي فرزندان نوجوان خود حريم شخصي ايجاد كنيد. تا نوجوان براي در خانه ماندن انگيزه بيشتري تا به بيرون رفتن داشته باشد.

📌 از مشاور و روانشناس نوجوان راهنمايي بگيريد

براي اطلاع از راهكار دير آمدن نوجوان به خانه بهتر است كه از يك روانشناس مشاور و متخصص در اين زمينه راهنمايي بگيريد. مشاوره روانشناسي به والدين كمك مي‌كند تا ريشه مشكلات دير آمدن نوجوان به خانه را بررسي كنند؛ و سپس به دنبال راهكار باشند. اين دير آمدن‌ ها خطرات بسيار زيادي براي نوجوان به همراه دارد. كه رفتار بد خانواده باعث لجبازي و سركشي آنها مي‌شود. بهتر است كه در اين شرايط رفتار مناسبي از خود نشان دهيد و با صبر و حوصله از روانشناس كمك بگيريد.

كلام آخر

دير آمدن نوجوان به خانه آسيب‌ ها و مشكلات بسياري را بر او وارد مي‌كند. و والدين از اين مشكلات آگاه هستند. نوجوانان به دليل كسب استقلال در اين سن علاقه دارند تا مستقل بودن خود را به والدين نشان دهند. و از آسيب‌ هايي كه به آنها وارد مي‌شود اطلاعي ندارند. بهتر است كه در اين شرايط با صبر و آرامش برخورد كنيد. و از يك روانشناس متخصص نوجوان در اين زمينه راهنمايي بگيريد. زيرا لجبازي و برخورد تند شما سركشي نوجوان را به دنبال دارد. بنابراين از روانشناس نوجوان كمك بگيريد.

مركز مشاوره آواژه به صورت تلفني و حضوري به شما مراجعين گرامي خدمات ارائه مي‌دهد. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه نوجوانان مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نماييد.

منبع: دير آمدن نوجوان به خانه | 5 روش برخورد با دير آمدن نوجوان به خانه

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۰۶:۰۱ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی