آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

غلبه بر تنهايي روش هاي مختلفي دارد چراكه براي همه افراد يك روش پاسخگو نيست. بعضي‌ها با ورزش از تنهايي خود خارج مي‌شوند؛ اما عده‌اي تنها با موسيقي گوش دادن مي‌توانند بر ترس‌هاي شان غلبه كنند. توصيه مي‌كنيم كه از تنهايي خود لذت ببريد و به دنبال پيشرفت باشيد. اما زمان هايي كه غرق در تنهايي مي‌شويد؛ بايد به دنبال روشي براي رفع آن باشيد. در اين مقاله روش هاي غلبه بر تنهايي را توضيح داده ايم. اما زماني كه تنهايي هاي شما به اجتناب از ديگران و انزوا تبديل شد؛ حتما از روانشناس راهنمايي بگيريد تا با اختلالات روانشناختي روبرو نشويد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تنهايي مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 تماس بگيريد.

منبع: غلبه بر تنهايي | 9 روش درمان تنهايي 

غلبه بر تنهايي چگونه است؟ 

قبل از اينكه روش هاي غلبه بر تنهايي را توضيح دهيم؛ بهتر است به اين نكته توجه كنيد كه احساس تنهايي با تنها بودن متفاوت است. تنها بودن به منزله اين است كه ساعتي را در تنهايي سپري كنيم و كسي اطرافمان نباشد. كه از نظر بنده هيچ ايرادي ندارد و حتي بسيار مفيد است. اما احساس تنهايي جريان ديگري دارد.

وقتي تنهاييم؛ احساس بدي نداريم و احساس تنهايي نمي‌كنيم. اما زمان هايي كه احساس تنهايي مي‌كنيم. لزوما به منزله عدم حضور ديگران نيست. در بسياري از موارد ما احساس تنهايي مي‌كنيم اما اطرافمان بسيار شلوغ است. اين احساس زنگ خطري به منزله گرفتاري در ارتباطات اجتماعي است. در اين مقاله روش هاي غلبه بر تنهايي را ذكر كرده ايم. اما در صورتي كه دائم احساس تنهايي داريد؛ حتما از يك روانشناس و مشاور در اين زمينه راهنمايي بگيريد.

چرا به دنبال راه هاي غلبه بر تنهايي هستيم؟

اينكه انسان ها به دنبال راه هايي براي غلبه بر تنهايي باشند؛ بسيار طبيعي است. در مطالعات مختلف، احساس تنهايي مداوم و بيش از حد با مشكلات سلامتي در ارتباط بوده است. كه در ادامه ذكر كرده ايم.

🔻 تنفس سخت

🔻 احساس انزوا

🔻مه آلودگي مغزي

🔻 استرس

🔻 رفتارهاي وسواسي

روش هاي غلبه بر تنهايي چيست؟

همه افراد زماني كه احساس تنهايي را تجربه مي‌كنند؛ به دنبال راهكارهايي براي رفع آن هستند. در اين بخش مقاله راجع به موثرترين روش هاي غلبه بر تنهايي صحبت كرده ايم.

📌 پياده روي داشته باشيد | غلبه بر تنهايي

اولين راه پيشنهادي براي غلبه بر تنهايي، پياده روي است. پياده روي تاثير بسيار زيادي بر مغز دارد. و باعث تقويت سلامت روح و جسم مي‌شود. البته كه هر نوع ورزشي همراه با سلامت جسماني و روحي است اما پياده روي مادر همه ورزش ها است. با پياده روي مي‌توانيد اطراف خود را به خوبي مشاهده كنيد و با روحيه تازه تري به خانه برويد. 

📌 دوستان قديمي را خارج از فضاي مجازي ملاقات كنيد

اگر در گذشته با افرادي در ارتباط بوديد كه باعث افزايش حال خوب شما مي‌شدند؛ بهتر است كه براي غلبه بر تنهايي آنها را به فضاي واقعي نيز وارد كنيد. مرور خاطرات گذشته خوب و مناسب باعث روحيه دهي به شما مي‌شود. 

📌 در صورت علاقه حيوان خانگي به سرپرستي بگيريد

براي غلبه بر تنهايي اگر علاقه به حيوانات خانگي داريد؛ يكي از آنها را به سرپرستي بگيريد. در اين شرايط حتما بايد شرايط نگهداري از حيوان را داشته باشيد و او را سرگرم كنيد. در غير اين صورت هرگز به فكر سرپرستي حيوان خانگي نباشيد. 

📌 به كمك ديگران برويد | غلبه بر تنهايي

يكي از روش هاي غلبه بر تنهايي، كمك به ديگران است. زماني كه به ديگران كمك كنيد؛ احساس ارزشمندي خواهيد كرد. بسياري از مشكلات تنهايي با كمك به ديگران رفع مي‌شود. براي رفع اين تنهايي ها؛ كمك به ديگران را فراموش نكنيد. 

📌 با افراد مورد علاقه ارتباط بگيريد

غلبه بر تنهايي به منظور ارتباط با افراد است. اما بهتر است كه افراد مورد علاقه خود را انتخاب كنيد و با آنها رفت و آمد كنيد. به دليل اينكه ارتباط با هر فردي شايد شما را از ديگران دور كند؛ اما ارتباط با فرد مورد علاقه حس نشاط و شادابي را براي شما به وجود مي‌آورد. 

📌 به دنبال كسب تجربه هاي تازه باشيد

يكي از روش هاي غلبه بر تنهايي، كسب تجربه هاي تازه است. در اين شرايط بهتر است كه به سفرهاي مختلف برويد؛ مسير جديدي را براي پياده روي انتخاب كنيد و يكي از راه هاي حمل و نقل عمومي را براي مقصد انتخاب كنيد. در اين شرايط به كسب تجربه هاي جديد خواهيد رفت و غلبه بر تنهايي افزايش مي‌يابد. 

📌 به خودتان اهميت دهيد

اگر قصد غلبه بر تنهايي را داريد؛ حتما بايد خودتان را دوست داشته باشيد. عدم علاقه به خود به منزله دوري از خود مي‌باشد. بهتر است كه در اين شرايط حتما از روانشناس كمك بگيريد تا روش هاي ابراز علاقه و اهميت به خود را به شما آموزش دهد. خودتان را دوست داشته باشيد و براي زندگي برنامه ريزي كنيد. 

📌 از افراد سمي دور بمانيد | غلبه بر تنهايي

براي غلبه بر تنهايي حتما بايد اطراف خود را از افراد سمي پاكسازي كنيد. در اين شرايط موقعيت هايي كه باعث آزار و اذيت شما مي‌شوند را حذف كنيد و روابط سمي را از بين ببريد. با افراد موفق و قوي ارتباط بگيريد تا با زيبايي هاي جهان بيشتر آشنا شويد. 

📌 از روانشناس راهنمايي بگيريد

در صورتي كه احساس تنهايي شما افزايش پيدا كرد؛ حتما از يك روانشناس راهنمايي بگيريد تا با مشكلات روانشناختي روبرو نشويد. غلبه بر تنهايي راه و روش هاي مخصوص به خود را دارد و براي هر فرد به شيوه متفاوتي عمل مي‌كند. در صورتي كه احساس تنهايي افزايش پيدا كرد؛ حتما از روانشناس و مشاورين متخصص راهنمايي بگيريد

كلام آخر

احساس تنهايي با تنها بودن متفاوت است. زماني كه احساس تنهايي را تجربه مي‌كنيد بهترين راه كمك از روانشناس در زمينه هاي متفاوت است. به دليل اينكه احساس تنهايي به مرور زمان فرد را افسرده، وسواسي و مضطرب مي‌كند؛ غلبه بر تنهايي از اهميت بالايي برخوردار است. به همين جهت كمك و راهنمايي از روانشناس را فراموش نكنيد. مركز مشاوره آواژه به صورت تلفني و حضوري به شما مراجعين گرامي خدمات ارائه مي‌دهد. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تنهايي مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 تماس بگيريد.

 

 

سوالات متداول

چرا به دنبال راه هاي غلبه بر تنهايي هستيم؟

به دليل اينكه احساس تنهايي مداوم همراه با مشكلات سلامتي است، همه ما به دنبال روش هايي براي غلبه بر تنهايي هستيم.

مشكلات روحي ناشي از احساس تنهايي مداوم چيست؟

تنفس سخت، احساس انزوا، مه آلودگي مغزي، استرس و رفتارهاي وسواسي از مشكلات مداوم احساس تنهايي است.
منبع: غلبه بر تنهايي | 9 روش درمان تنهايي

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ مهر ۱۴۰۲ ] [ ۰۲:۰۵:۳۳ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی