آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

رابطه دهاني يكي از انواع رابطه جنسي محسوب مي‌شود كه در آن يكي از زوجين از دهان خود براي ارضاي همسر استفاده مي‌كند. انجام اينكار يك تصميم شخصي بوده وكاملا به نظر زوجين بستگي دارد. اما افراد بايد در اين مورد موارد بهداشتي را رعايت كرده و به نكاتي توجه داشته باشند. اين نوع رابطه به طور كلي بي خطر و ايمن نيست. اما برخي به دلايل مختلفي آن را انتخاب مي‌كنند.

همانطور كه اين نوع رابطه مي‌تواند باعث لذت زيادي در زندگي جنسي شود؛ اما با خطرات زيادي نيز همراه خواهد بود. توجه داشته باشيد كه آلت تناسلي يكي از نواحي حساس بدن است كه بايد در لمس و تحريك آن بسيار دقت كرد. به همين دليل داشتن اطلاعاتي در زمينه نحوه انجام رابطه دهاني، ضروري خواهد بود.

براي دريافت مشاوره در زمينه رابطه دهاني مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع: رابطه دهاني

رابطه دهاني

رابطه دهاني شامل استفاده لب، دهان و زبان براي تحريك نواحي تناسلي شريك جنسي است. برخي تنها با اين روش ارگاسم را تجربه مي‌كنند. افراد بايد در مورد اين نوع رابطه با يكديگر صحبت كرده و به تفاهم برسند. بسياري از افراد به دليل مسائل بهداشتي و يا رواني از انجام آن اجتناب مي‌كنند. در اين مورد باورهاي اشتباه زيادي وجود دارد. به همين دليل احتمال بروز مشكلات زيادي مثل ابتلا به بيماري هاي جنسي مختلف نيز هست. از طرفي شيوع آن ميان افرادي كه از لحاظ جنسي فعال هستند؛ زياد است. در اين مقاله به بررسي مزايا و معايب اين نوع از رابطه پرداخته ايم.

بيماري هاي منتقله از طريق رابطه دهاني

بسياري از بيماري هاي مقاربتي و حتي عفونت ها از طريق رابطه دهاني منتقل مي‌شوند. خطر ابتلاي افراد به بيماري هاي آميزشي و همچنين انتقال آن به ديگران، به عوامل مختلفي بستگي دارد. در اين قسمت به توضيح اين بيماري ها مي‌پردازيم.

📌ايدز

معمولا ايدز به ندرت از طريق رابطه دهاني منتقل مي‌شود. به همين دليل در مقايسه با دخول واژينال و يا رابطه مقعدي كمي امن تر است. اما به طور كلي افراد با ايتلا به ايدز، بايد در حين رابطه جنسي از كاندوم استفاده كرده و از انجام رفتارهاي پرخطر پرهيز كنند. به طور كلي احتمال انتقال اين بيماري از طريق اين نوع رابطه در مردان همجنسگرا و بايسكشوال 04/0 درصد است. اما در صورتيكه انزال در دهان انجام شود و يا محيط دهان داراي بريدگي يا زخم بوده و يا سيستم ايمني بدن فرد ضعيف باشد؛ اين عدد افزايش مي‌يابد.

📌تبخال تناسلي

ويروس   يكي از شايع ترين ويروس هايي است كه از طريق رابطه جنسي منتقل مي‌شود. البته اين نكته را فراموش نكنيد كه تنها   باعث بروز تبخال تناسلي نمي‌گردد. بلكه انواع ديگر بيماري هاي جنسي نيز، اين مشكل را ايجاد مي‌كنند. اما به طور كلي هم   و هم تبخال تناسلي از طريق رابطه دهاني منتقل شده و مي‌تواند باعث بروز زائده هاي پوستي بر ناحيه تناسلي و حتي در دهان شود. معمولا تبخال ها و زگيل تناسلي قابل درمان و خوش خيم هستند. اما احتمال بازگشت آنها وجود دارد.

📌سوزاك

سوزاك نيز يكي ديگر از بيماري هاي مقاربتي است كه از طريق رابطه دهاني نيز منتقل مي‌شود. در اين شرايط فرد به عفونت گلو مبتلا مي‌شود؛ كه درمان آن بسيار دشوار است. اما معمولا احتمال ابتلاي افراد به اين بيماري از طريق رابطه جنسي دهاني، بسيار بعيد است. چرا كه در زنان اين عفونت در دهانه رحم آنها ايجاد شده كه تماس آن با دهان، بسيار بعيد است. شيوع اين بيماري ميان مردان بيشتر خواهد بود.

📌كلاميديا

راه هاي انتقال كلاميديا نيز مانند سوزاك است. در تحريك آلت تناسلي مردان با رابطه دهاني، دو طرف در خطر ابتلاي به آن هستند. اما در زنان نيز مانند سوزاك، احتمال انتقال كمتر است. به طور كلي تحقيقات كمي در اين مورد انجام شده است اما بايد افراد احتمال ابتلا به اين بيماري را در نظر گرفته و براي جلوگيري از آن اقداماتي انجام دهند.

📌سيفليس

برخلاف دو بيماري ديگر كه قبل تر ذكر شد؛ انتقال سيفليس از طريق رابطه دهاني، بسيار آسان است. اگر سيفليس معمولا بعد از بروز علائم و اطلاع فرد از اين موضوع انتقال مي‌يابد؛ اما برخي از افراد زخم ها و نشانه هاي حاصل از اين بيماري را ناديده گرفته و رابطه جنسي خود را ادامه مي‌دهند. زخم هاي حاصل از سيفليس، گاهي در مراحل و اوليه و ثانويه آن بدون درد هستند؛ به همين دليل افراد به آنها اهميت نداده و يا آنها را جدي نمي‌گيرند.

📌هپاتيت

هپاتيت انواع مختلفي داشته و در مورد انتقال برخي از انواع آن با رابطه دهاني، قطعيتي وججود ندارد. براي مثال هنوز به طور كامل مشخص نيست كه هپاتيت نوع  B از طريق رابطه جنسي دهاني منتقل مي‌شود يا خير! اما در مورد هپاتيت نوع  A احتمال آن وجود دارد. براي جلوگيري از انتقال هپاتيت، واكسن هايي وجود دارند كه مي‌توان از ابتلا به آنها جلوگيري كرد. به هر حال بهتر است افراد از كاندوم استفاده كرده وموارد ايمني را رعايت كنند.

شيوع رابطه جنسي دهاني

به طور كلي رابطه دهاني در بزرگسالاني كه ازلحاظ جنسي فعال هستند؛ ديده مي‌شود. طبق آمارهايي كه در اين زمينه منتشر شده اند؛ تقريبا 85 درصد از بزرگسالاني كه در بازه سني 18 تا 44 سال هستند، حداقل يك بار رابطه دهاني را در زندگي جنسي خود تجربه كرده اند. همچنين در پژوهشي ديگر مشخص شد كه 41 درصد از نوجوانان 15 تا 19 ساله نيز رابطه جنسي دهاني داشته اند. به همين دليل اطلاع رساني و آگاهي بخشي در اين زمينه بسيار حائز اهميت است. نوجوانان در مورد مسائل جنسي اطلاعات كمي داشته و صرفا براساس هيجان تصميم مي‌گيرند.

علائم عفونت ناشي از رابطه دهاني

اگر فرد در اثر رابطه دهاني، دچار عفونت ها و بيماري هاي مختلفي شود؛ بعد از گذشت مدتي، علائمي در بدن او ظاهر خواهد شد. برخي از بيماري هاي مقاربتي، داراي يك دوره نهان هستند. در اين شرايط با وجود اين بيماري ها در بدن، از آنها اطلاعي نداشته و حتي آنها را به ديگران نيز منتقل مي‌كند. برخي از علائم بيماري هايي كه در اثر رابطه دهاني، منتقل شده اند؛ شامل موارد زير مي‌گردند.

درد يا ترشح در ناحيه ركتوم

تورم بيضه ها و دردناكي آنها

سوزش ادرار

ترشحات خونين واژن.

ابتلاي مداوم به عفونت هاي ناحيه تناسلي

عفونت هاي گلو

پيشگيري از بروز مشكلات ناشي از رابطه جنسي دهاني

به هر حال رابطه دهاني، يكي از انواع رفتارهاي جنسي افراد محسوب مي‌شود و برخي از زوجين به انجام آنها علاقه دارند. به همين دليل نمي‌توان آن را به طور كامل منع كرد. اما براي كنترل عوارض ناشي از آن، راهكارهايي وجود دارد. يكي از انواع كاندوم، دنتال دم يا سد دهاني است كه افراد مي‌توانند در حين اين نوع رابطه از آن استفاده كنند.

همچنين استفاده از واكسن ها براي پيشگيري از ابتلا به بيماري هاي مقاربتي نيز روش ديگري براي كاهش خطرات ناشي از اين نوع از رابطه است. البته هيچكدام ازاين روش ها به طور كامل موثر نيستند و بازهم انتقال بيماري ها و بروز مشكلاتي، وجود دارد.

رابطه جنسي دهاني يا دخول؟

بسياري تصور مي‌كنند كه رابطه دهاني از ساير روش هاي رابطه جنسي امن تر و بهتر است. از برخي از جنبه ها مي‌توان به اين جمله استناد كرد. طبق تحقيقاتي كه در اين زمينه انجام شده است احتمال انتقال بيماري هاي مقاربتي مختلف از طريق رابطه جنسي دهاني، كمتر از رابطه مقعدي و يا واژينال است. يا براي مثال يكي ديگر از مزاياي آن عدم بارداري از طريق رابطه دهاني است. اما اين روش نيز خطرات خود را دارد. براي مثال با برخورد دندان ها به عروق ناحيه تناسلي، احتمال آسيب به آنها وجود دارد. به همين دليل نمي‌توان به طور كامل آن را پيشنهاد كرد. زوجين مي‌توانند به صورت كنترل شده و ايمن از اين روش در كنار رابطه جنسي واژينال، استفاده كنند.

سخن پاياني

رفتارهاي جنسي افراد و همچنين نوع رابطه جنسي آنها، متفاوت است. اين گوناگوني مزاياي و معايب خود را دارد. همچنين بايد توجه داشته باشيد كه همه انواع رابطه جنسي، براي همه افراد مناسب نيست. زوجين بايد قبل از انجام هر رفتاري، با شريك خود در اين زمينه مشورت كرده و حتي اطلاعاتي در اين مورد كسب كنند. رابطه جنسي دهاني مي‌تواند خطراتي براي فرد ايجاد كند كه تا پايان عمر جبران نشود. به همين دليل در اين زمينه با همسر خود و همچنين يك مشاورجنسي مشورت كرده و جوانب مختلف آن را در نظر بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه روابط مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع: رابطه دهاني

امتیاز:
بازدید:
برچسب: رابطه دهاني،
موضوع:
[ ۷ مهر ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۱۹:۵۶ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی