آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

دوست پسر خسيس يك از چالش هاي رابطه محسوب مي‌شود. هميشه در ابتداي رابطه، شناخت پيدا كردن از يكديگر يكي از اقدامات لازم است. همچنين درون يك رابطه عاطفي انجام يك سري از رفتارها ضروري است. افراد بايد در رابطه وقت و انرژي بگذارند و حتي گاهي هزينه بپردازند. اين از وظايف دو طرف است و خساست هركدام از آنها در هر يك از اين موضوعات، سبب بروز تعارضاتي خواهد شد. اينكار باعث القاي حس بي ارزشي و بي اهميتي از طرف دوست پسر مي‌شود كه براي دختر ناراحت كننده خواهد بود. در اين مقاله از جوانب مختلف اين موضوع را بررسي مي‌كنيم. 

منبع: دوست پسر خسيس و نحوه برخورد با پسري كه خرج نمي كنه

دوست پسر خسيس

طبيعي است كه افراد تمايل داشته باشند تا براي فردي كه به آن علاقه دارند؛ وقت بگذارند و يا هزينه كنند. گاهي افراد در اين مورد زياده روي و افراط كرده و از طرف مقابل هم همين توقع را دارند. اما به دليل شرايط اقتصادي و يا حتي از لحاظ اخلاقي، نبايد به افراد از لحاظ مالي فشار آورد. دوست پسر خسيس، نه تنها باعث رنجش طرف مقابل مي‌شود؛ بلكه در مواردي باعث آسيب به خود نيز خواهد شد. دختر، مي‌تواند علت اين موضوع را شناسايي كرده و در اين باره اقداماتي انجام دهد. براي جلوگيري بروز خيانت دوست پسر كليك كنيد.

چرايي خسيس بودن دوست پسر

چرايي پديدايي دوست پسر خسيس، به عوامل مختلفي بستگي دارد. افراد با دانستن اين دلايل، شايد بتوانند برخورد موثرتري در اين زمينه داشته باشند. به طور كلي برخي از دلايل بروز خساست در افراد مي‌شود؛ شامل موارد زير مي‌شوند. .

🔸وضعيت مالي ضعيف و نداشتن مديريت مالي

🔸كار و تلاش زياد براي به دست آوردن پول

🔸تقليد از والدين

🔸ابتلا به برخي از اختلالات رواني مثل وسواس فكري عملي

نشانه هاي رفتاري دوست پسر خسيس

احتمالا در همان روزهاي ابتدايي رابطه با بروز برخي از نشانه ها، متوجه رفتارهاي دوست پسر خسيس، خواهيد شد. نشانه هاي خساست، مشهود هستند و به راحتي مي‌توان متوجه آنها شد. طبيعي است كه فرد سعي در پنهان كردن اين ويژگي خود داشته باشد. اما به طور كلي در شرايط زيادي از زيربار خرج كردن؛ در خواهد رفت. 

🔴براي بيرون رفتن پيش قدم نمي‌شود

دوست پسر خسيس، معمولا پيشنهادي براي بيرون رفتن و وقت گذراندن با يكديگر نمي‌دهد. او همه چيز را از جنبه مالي آن نگاه مي‌كند و به نظر او بيرون رفتن، هزينه اي الكلي است. حتي در مواردي تفريحاتي را توصيه مي‌كند كه هيچ هزينه اي برايش ندارد. براي مثال پياده روي در پارك و يا رفتن به موزه ها و گالري هاي رايگان. او از شما انتظار دارد كه بخشي از هزينه هاي را به عهده گرفته و يا سهم خود را پرداخت كنيد.

🟠فراموش كردن كارت هاي بانكي به صورت مداوم

احتمالا دوست پسر خسيس، در اكثر موقعيت ها، كيف پول خود را فراموش كرده و يا پول كافي همراه ندارد. در واقع اين بهانه اي است براي اينكه مخالفت خود را با بيرون رفتن و يا خرج كردن، نشان دهد. براي همه افراد پيش خواهد آمد كه كارت هاي بانكي خود را فراموش كنند و موجودي كافي نداشته باشند. اما براي چنين فردي، اين اتفاق بيشتر از حد معمول رخ مي‌دهد و طبيعي نيست.

🟡صحبت كردن در مورد مسائل مالي

چنين فردي همواره در حال صحبت كردن در مورد مسائل مالي است. براي مثال اگر شما لباس جديدي بپوشيد؛ اولين سوال او، در مورد قيمت آن خواهد بود. دوست پسر خسيس، به هيچ چيز به اندازه پول اهميت نمي‌دهد. به همين دليل است كه همواره در حال حساب و كتاب است. پرسيدن سوال هايي در زمينه مالي، رفتار صحيحي در رابطه نيست و جزو حريم خصوصي افراد محسوب مي‌شود.

🟢هديه نمي‌خرد

معمولا در روابط، افراد به مناسبت هاي مختلف و حتي بدون مناسبت خاصي، براي يكديگر، هديه مي‌خرند. اينكار روشي براي ابراز علاقه است. اما دوست پسر خسيس، حتي در مورد محبت كردن نيز خساست نشان داده؛ و نه تنها هده اي نمي‌خرد، بلكه به صورت كلامي هم ابراز احساسات نخواهد كرد. هميشه هديه خريدن به معناي، هزينه هاي گزاف و غيرضروري نيست؛ بلكه گاهي با هديه هاي كوچك هم مي‌توان افراد را خوشحال كرد. اما فرد خسيس اينگونه فكر نمي‌كند.

🔵اهميت ندادن به ظاهر

دوست پسر خسيس، نه تنها براي شما هيچ هزينه اي نمي‌كند؛ بلكه حتي نمي‌تواند براي خود نيز خرج كند. براي مثال او هميشه يك دست لباس مي‌پوشد و يا به آرايشگاه نمي‌رود. قطعا اين رفتارها بعد از مدتي، سبب دوري و دلسردي افراد خواهد شد. اهميت دادن به ظاهر در رابطه، يكي از جنبه هاي رعايت ادب و احترام است؛ كه چنين افرادي، هيچ اهميتي به آن نمي‌دهند.

🟣عدم استقلال مالي

برخي از افراد با اينكه خود داراي شغل و درآمد هستند؛ اما بازهم براي مسائل مالي به خانواده خود وابسته اند. همين موضوع باعث مي‌شود تا در هزينه كردن، خساست به خرج دهند. دوست پسر خسيس، هيچ استقلال مالي از خود نداشته؛ و هوش اقتصادي نيز ندارد. مديريت مسائل مالي، قطعا به معني خساست نيست. اما برخي اين دو را با يكديگر اشتباه مي‌گيرند.

نحوه برخورد با دوست پسر خسيس

دختران معمولا در برخورد با دوست پسر خسيس خود دچار سردرگمي مي‌شوند. از طرفي شايد به جدايي فكر كنند؛ اما بايد احساسات خود را نيز در نظر بگيرند. قطعا نحوه رفتار با چنين افرادي، داراي اصولي است كه با رعايت كردن آنها، شايد بتوان اوضاع را بهبود بخشيد.

📌صحبت كردن به صورت مستقيم

در قدم اول، بايد به صورت مستقيم، با دوست پسر خسيس صحبت كنيد. ناراحتي و نگراني خود را ابراز كرده و از او نيز دليل رفتارهايش را جويا شويد. از سرزنش و يا انتقاد كردن بپرهيزيد. در واقع اين گفتگو بايد دو طرفه بوده و به او نيز اجازه صحبت كردن بدهيد. بهتر است در تنهايي اينكار را انجام داده و اين موضوع را در جمع مطرح نكنيد.

📌كمك گرفتن از مشاور

اگر صحبت هاي شما هيچ تاثيري در رفتارهاي دوست پسر خسيس نداشت؛ بهتر است در اين شرايط از يك روانشناس زوج كمك بگيريد. احتمالا او حتي در مورد مراجعه به مشاور نيز، مقاومت خواهد كرد. چرا كه براي او هزينه بر است. اما بايد شرايط را براي او توضيح داده و از او بخواهيد براي ادامه رابطه تلاش كند. حتي مراجعه هريك از شما، به تنهايي نيز در روند رابطه موثر خواهد بود.

📌پذيرفتن شرايط رابطه

به هر حال شما نمي‌توانيد يك فرد را به طور كلي تغيير دهيد. در اين حالت چاره اي به جز پذيرفتن شرايط، باقي نمي‌ماند. حتي اجبار و فشارآوردن در مورد تغيير ويژگي هاي اخلاقي يا حتي شرايط، مي‌تواند اوضاع را بدتر كند. به همين دليل اگر به دوست پسر خسيس خود علاقه داريد؛ بايد اين خصوصيت او را نيز پذيرفته و اين شرايط را مديريت كنيد.

پيامد هاي داشتن دوست پسر خسيس

فراموش نكنيد كه ماندن در چنين رابطه اي و معاشرت با دوست پسر خسيس براي طولاني مدت، پيامدهايي براي شما ايجاد خواهد كرد. بهتر است با در نظر گرفتن اين نكات به ادامه و حفظ رابطه فكر كنيد. برخي از مشكلاتي كه اينگونه روابط خواهند داشت؛ شامل موارد زير مي‌شوند.

🔹لذت نبردن از رابطه

🔹دور شدن دختر و پسر از هم

🔹تاثير پذيري دختر از پسر

سخن پاياني

فراموش نكنيد كه در بيشتر موارد احساس شما به يك دوست پسر خسيس، دلبستگي ناايمن است و سالم نيست. چرا كه خساست بر ديگر جنبه هاي شخصيت وي نيز تاثير خواهد گذاشت. بهتر است به صورت كلي تر به اين موضوع نگاه كرده و آينده را نيز در نظر بگيريد. در نهايت تصميم گيري نهايي در مورد رابطه به عهده شما است. اما مي‌توانيد در اين زمينه از يك روانشناس نيز كمك بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه دوست پسر خسيس مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 تماس بگيريد.

منبع: دوست پسر خسيس و نحوه برخورد با پسري كه خرج نمي كنه

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۳۹:۲۵ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی