آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

گرايشات جنسي طيف وسيعي از تمايلات را در بر مي‌گيرد. اين گرايشات فقط مختص ميل جنسي به فرد ديگر نمي‌شود. بلكه برقراري رابطه عاطفي را نيز در برمي‌گيرد. عوامل زيادي بر تعيين گرايشات جنسي موثر هستند. همچنين اين گرايشات نيز بر جنبه هاي مختلف زندگي او تاثير مي‌گذارند.

بسياري از انواع مختلف گرايش ها هنوز شناخته شده و يا پذيرفته شده نيستند. اين موضوع، اهميت شناخت انواع گرايش جنسي را به خوبي نشان مي‌دهد. به طور كلي تمايلات جنسي، بخش مهمي از وجود ما است و بايد هويت جنسي خود را كشف كنيم. فراموش نكنيد كه مسائل جنسيتي مانند يك طيف هستند كه ممكن است در طول زمان، دچار تغييراتي بشوند.

منبع: گرايشات جنسي چند نوع است؟ | 8 نوع گرايش جنسي

گرايشات جنسي

گرايشات جنسي و يا جهت گيري جنسي الگوي نسبتا پايداري از ميل جنسي، عاطفي و يا هر دو است. تمايلات جنسي انسان بسيار پيچيده است و انواع مختلفي دارد. طبيعي است كه بسياري از خانواده ها و جوامع در مقابل پذيرش اين موضوع، مقاومت كنند. چرا كه گاهي اين گرايشات جنسي، غير معمولي به نظر رسيده و توجيح منطقي ندارند. اما اين كاملا موضوعي غيرارادي بوده وخود فرد در شكل گيري آن نقشي ندارد. امروزه گرايشات بيش از علاقه صرف به زن و يا مرد هستند و افراد بايد نسبت به اين موضوع ديد بازتري داشته باشند.

انواع گرايشات جنسي

گرايشات جنسي انواع مختلفي داشته؛ كه هر كدام از آنها نيز خود داراي زيرشاخه هاي مختلفي هستند. امروزه گرايش هاي مختلفي شناخته شده است كه در زندگي جنسي و عاطفي افراد دخيل است. فراموش نكنيد كه گرايش جنسي را، جنسيت تعريف نكرده و افراد با جنسيت هاي مختلف مي‌توانند گرايشات جنسي متفاوتي داشته باشند.

📌دگرجنس گرا

به طور كلي گرايشات جنسي، به دو دسته كلي دگرجنس گرا و همجنس گرا، تقسيم مي‌شوند. دگرجنس گرا فردي است كه تمايل جنسي او به افراد غيرهمجنس خود باشد. چنين فردي نمي‌تواند با افراد همجنس خود رابطه جنسي برقرار كند. در واقع مردان به زنان و زنان به مردان جذب مي‌شوند. اين گروه، كه نام ديگر آنان استريت است؛ اكثريت جامعه را تشكيل مي‌دهند.

📌همجنس گرا

همجنس گرايي يكي ديگر از انواع گرايشات جنسي است كه خود شامل دو دسته گي و لزبين مي‌شود. افراد همجنس گرا از لحاظ فيزيكي و رواني، جذب افراد همجنس خود مي‌شوند. كلمه اي كه در گذشته براي ناميدن اين گروه استفاده مي‌شد؛ همجنس باز بود، كه امروزه به دليل بارمنفي اين كلمه، منسوخ شده است.

گي

به همجنس گرايي مردان، گي گفته مي‌شود. گي يكي از زيرشاخه هاي گرايشات جنسي است كه در آن مردان، فقط مي‌توانند با مردان ديگر رابطه جنسي و عاطفي داشته باشند. شايد اين گرايشات براي عده اي عجيب به نظر برسد؛ اما اين تمايل ارادي نبوده و به هيچ وجه نمي‌تواند به دليل تظاهر به چيزي باشد.

لزبين

به زنان همجنس گرا نيز لزبين مي‌گويند. در اين گروه، گرايشات جنسي زنان، فقط نسبت به زنان بوده و آنها قادر به برقراري جنسي و يا عاشقانه با مردان نيستند. در بسياري از كشورها ازدواج افراد گي و لزبين، قانوني و كاملا عادي بوده و نيازي به پنهان كردن اين موضوع نيست.همچنين افراد در گرايش جنسي خود، خجالت زده نيستند.

📌دوجنس گرايي يا بايسكشوال

افراد دوجنس گرا و يا بايسكشوال، با هر جنسيتي، مي‌توانند هم با مردان و هم زنان، رابطه برقرار كنند. براي مثال يك مرد بايسكشوال مي‌تواند هم به زنان علاقه مند باشد و هم به مردان. بايسكشوال نيز، خود داراي انواع مختلفي است. همچنين بايد اين نكته را در نظر گرفت كه آنان به طور همزمان و يا به صورت يكسان، به دو جنس علاقه مند نيستند.

📌خودجنس گرايي

خود جنس گرايي نيز نوع ديگري از گرايشات جنسي است كه در آن، ميل جنسي افراد به خودشان است. در واقع آنان ميل جنسي خود را با خودارضايي برطرف مي‌كنند و به هيچكدام از جنسيت ها علاقمند نيستند. آنان معمولا رابطه عاطفي نيز با كسي برقرار نمي‌‌كنند. همچنين چرخه پاسخ جنسي شان نيز به گونه اي تغيير پيدا مي‌كند كه با برقراري رابطه جنسي به ارگاسم نرسيده و فقط با خودارضايي، لذت جنسي را تجربه مي‌كنند. شيوع اين گرايش جنسي، بسيار كم است و افراد كمي در اين گروه قرار مي‌گيرند.

📌دوجنس گرايي

بسياري دو جنس گرايي را با گرايش جنسي بايسكشوال اشتباه مي‌گيرند. اما دوجنس گرايي به افرادي اتلاق مي‌شود كه به طور همزمان مانند زنان و مردامن به نظر مي‌رسند. در واقع ظاهر و طرز رفتار آنان تركيبي از هر دو جنس خواهد بود. همه افراد ويژگي هاي مردانه و زنانه را به طور همزمان دارا هستند؛ اما در اغلب موارد آنها را بروز نداده و يا به يكي از آنها بيشتر تمايل دارند. داشتن خصوصيات مردانه و زنانه به طور همزمان، از ديگر گرايشات جنسي محسوب مي‌شود. براي اطلاع از عوامل موثر بر شكل گيري دو جنسه ها كليك كنيد.

📌بدون گرايش جنسي

نداشتن گرايش جنسي به طور كلي و يا a***uality به افرادي گفته مي‌شود كه به هيچ جنسيتي جذب نمي‌شوند. اين افراد ميل جنسي بسيار كمي داشته و تمايلي به برقراري رابطه جنسي ندارند. تقريبا يك درصد جمعيت جهان هيچ گونه گرايش جنسي ندارند. اين افراد نداشتن رابطه جنسي را انتخاب نمي‌كنند؛ بلكه به طور ذاتي نسبت به آن بي علاقه هستند.

📌كويير

كويير تقريبا 4 درصد از گرايشات جنسي را شامل مي‌شود. اين كلمه در لف=غت به معناي عجيب است و به افرادي گفته مي‌شود كه هنوز ميل جنسي خود را كشف نكرده اند و يا در مورد آن مطمئن نيستند. معمولا گرايش جنسي افراد بعد از دوران بلوغ تثبيت مي‌شود. اما احتمال دارد كه دچار تغييراتي نيز بشود. همچنين آنان پايبند به گرايشات جنسي نيستند و شايد در زمان هاي مختلف، رفتارهاي جنسي مختلفي از خود نشان دهند.

📌ترنس

افراد ترنس، دچار ملال جنسيتي شده و از جنسيت خود راضي نيستند. اين افراد علاقه دارند مانند جنس مخالف خود رفتار كنند و يا به نظر برسند. آنها فشار رواني زيادي را در اين مسير تحمل كرده و در نهايت عمل تغيير جنسيت را انجام مي‌دهند. 

اهميت شناخت گرايشات جنسي

شناخت گرايشات جنسي از آنجا اهميت دارد كه افراد مي‌توانند در مقابل بسياري از مسائل بهتر عمل كرده و استرس و اضطراب كمتري را نيز تجربه كنند. جنسيت و همچنين تمايلات جنسي افراد، تاثير زيادي در زندگي آنها دارد. به همين دليل بايد در مورد آن شناخت پيدا كرده و با خود و ديگران صادق باشند. گاهي افراد صرفا به اين دليل كه با گروهي همراه شوند؛ يك گرايش جنسي را انتخاب مي‌كنند. اما ميل جنسي، يكي از نيروهاي غريزي است و نمي‌توان ان را انتخاب كرد.

تست تعيين گرايشات جنسي

بسياري از افرادي كه در اين مورد گيج و سردرگم هستند؛ مي‌توانند با مراجعه به روانشناس و انجام برخي از تست ها در اين زمينه، از گرايشات جنسي خود اطلاع پيدا كنند. همچنين مشاوره گرفتن، در فرايند خودشناسي نيز به افراد كمك خواهد كرد. نتايج اينگونه از تست ها، بهتر است كه توسط متخصص مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد. بهتر است افراد در مورد نقش ها و همچنين مسائل جنسيتي به خوبي اطلاعات كسب كرده و متناسب با آنها رفتار كنند.

گرايشات جنسي چگونه حاصل مي‌شوند؟

هنوز عامل دقيقي براي تعيين گرايشات جنسي، مشخص نشده است. اما به طور كلي تركيبي از نقش محيط و عوامل فيزيولوژيكي در آن دخيل هستند. بسياري نقش هورمون ها پررنگ مي‌دانند و برخي ديگر مسائل فرهنگي را در نظر مي‌گيرند. اما در هر صورت داشتن هر نوع از گرايشات جنسي، اختلال رواني و يا جسماني محسوب نشده و اين افراد كاملا سالم هستند.

سخن پاياني

گرايشات جنسي موضوع بسيار گسترده است كه بايد به ان پرداخته شود. وقتي افراد در مورد اين موضوع به اندازه كافي اطلاعات ندارند احتمالا مشكلات زيادي را تجربه خواهند كرد. خانواده ها در اين زمينه بسيار موثر هستند. همچنين كمك گرفتن از يك مشاور نيز به افراد اطلاعات زيادي خواهد داد. ابراز كردن تمايل و گرايش جنسي، براي برخي آسان نبوده و مشكلات زيادي را به همراه دارد. اما اين موضوعي كاملا طبيعي بوده و فرد در مورد آن مقصر نيست. پذيرش و حمايت از اين افراد تاثير زيادي در اين حوزه خواهد داشت.

براي دريافت مشاوره در زمينه گرايشات جنسي مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۰۳:۲۰:۵۲ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی