آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

ازدواج با دختري كه قبلا رابطه جنسي داشته يك انتخاب شخصي است و كاملا به زوجين بستگي دارد. امروزه به دليل گسترش فرهنگي غربي، احتمال برقراري رابطه جنسي قبل از ازدواج هم در دختران و هم در پسران شكل گرفته. طبق چارچوب هاي اخلاقي افراد نبايد گذشته شريك خود را مورد كنكاش قرار دهند و از طرفي ديگر دانستن برخي نكات براي ادامه رابطه ضروري خواهد بود.

برخي از پسران بعد از اطلاع از اين موضوع، سريعا جبهه گرفته و يا نسبت به دختر سرد مي‌شوند. قطعا كه اين نوع روابط مخرب است و عوارض زيادي دارد. اما به طور كلي نبايد اين مورد را مبناي تصميم نهايي قرار داد. همه افراد در گذشته خود تجربياتي دارند كه شايد براي همه خوشايند نباشد. به همين دليل شايد بهتر باشد كه در اين مورد سخت گيري نكنيم. 

منبع: ازدواج با دختري كه قبلا رابطه جنسي داشته | ازدواج با دختري كه دوست پسر داشته

ازدواج با دختري كه دوست پسر داشته

صحبت در مورد گذشته، تا جايي مهم است كه در زمان حال تاثيري داشته باشد. داشتن دوست پسر و يا رابطه جنسي در گذشته دختر، شايد هيچ لطمه اي به آينده او و فرد مورد نظرش وارد نكند. ازدواج با دختري كه قبلا رابطه جنسي داشته، قطعا نتايجي خواهد داشت كه مديريت آنها به عهده دو نفر است. چرا كه همسر او نيز بايد اين موضوع را پذيرفته و با آن كنار بيايد. البته در اين موارد هميشه دختران بيشتر تحت فشار قرار مي‌گيرند. معمولا پسران به دليل چنين تصميماتي در گذشته مورد مواخذه قرار نمي‌گيرند. براي اطلاع از نكات موثر بر ازدواج با دوست دختر كليك كنيد.

چرايي ترديد در ازدواج با دختري كه قبلا رابطه جنسي داشته

اينكه چرا افراد در مورد ازدواج با دختري كه قبلا رابطه جنسي داشته، دچار شك و ترديد مي‌شوند؛ به عوامل زيادي بستگي دارد. نمي‌توان پسران در اين مورد قضاوت كرد. معيارهاي افراد براي انتخاب شريك زندگي متفاوت است و بايد در اين مورد با حساسيت تصميم گيري كرد. با وجود علاقه و تفاهم، گذر زمان بسياري از مشكلات را حل كرده وديگر نيازي به نگراني نيست.

📌احتمال خيانت

برخي از پسران تصور مي‌كنند كه با ازدواج با دختري كه قبلا رابطه جنسي داشته، شايد مورد خيانت قرار گيرند. اگر افراد با اين تفكر زندگي مشترك خود را آغاز كنند؛ نسبت به همه چيز بدبين و شكاك خواهند شد و به زودي دچار مشكلات زيادي مي‌شوند. اما هميشه داشتن دوست پسر در گذشته و يا رابطه جنسي به معناي بروز چنين رفتار خيانت، نيست.

افراد بالغ روابط خود را به طور كامل تمام كرده و در گذشته نمي‌مانند. به همين دليل اگر فرد مورد نظر شما دختري است كه تمام ويژگي هاي اخلاقي مناسب را براي ازدواج دارد؛ بهتر است در اين مورد دچار شك و ترديد نشويد. 

📌ابتلا به بيماري هاي مقاربتي | ازدواج با دختري كه قبلا رابطه جنسي داشته

يكي ديگر از دلايل ترديد پسران، مسائل بهداشتي و ابتلاي دختر به بيماري هاي مقاربتي است. از طرفي توجه به اين نكات ضروري و مهم بوده و بايد اين مورد را هم در نظر گرفت. در مورد ازدواج با دختري كه قبلا رابطه جنسي داشته، با انتقال بيماري هاي مختلف به شما، آينده جنسي شما را نيز تحت تاثير قرار مي‌‌‌دهد.

گاهي خود دختر نيز از ابتلاي خود اطلاعي نداشته و يا در مورد بيماري اطلاعات درستي ندارد. به همين دليل آن را به ديگران هم منتقل مي‌كند. البته قبل از ازدواج، آزمايشاتي در اين زمينه انجام مي‌شود؛ اما بازهم بهتر است در مورد آن دقت كرد.

📌مشغوليت ذهني براي فرد مقابل

قطعا پسران با اطلاع از اين موضوع تا مدتي دچار مشغوليت و يا نشخوار فكري خواهند شد. براي آنان دشوار است كه متوجه شوند دختر مورد علاقه شان قبل از ازدواج روابطي ناسالم با ديگران داشته است. اين موضوع براي عده اي اهميتي ندارد وحتي خود نيز در گذسته چنين روابطي داشته اند. اما برخي ديگر در ازدواج با دختري كه قبلا رابطه جنسي داشته، استرس و فشار رواني زيادي را تحمل مي‌كنند.

پيامدهاي احتمالي ازدواج با دختري كه قبلا رابطه جنسي داشته

همانطور كه پيش تر هم گفته شد؛ ازدواج با دختري كه قبلا رابطه جنسي داشته، هم براي خود دختر و هم براي پسر، پيامدهايي خواهد داشت. بهتر است هر دو نفر در اين مورد به خوبي فكر كرده و جوانب مختلف را در نظر بگيرند. ازدواج يكي از تصميمات مهم زندگي است و نبايد در مورد آن عجولانه رفتار كرد. زوجين بايد اين موضوع را كاملا پذيرفته و مسئوليت آن را به عهده بگيرند. برخي از عوارضي كه اين ازدواج خواهد داشت؛ شامل موارد زير مي‌شود.

⭕بي اعتمادي

طبيعي است كه با ازدواج با دختري كه قبلا رابطه جنسي داشته، دچار بي اعتمادي شده و گاهي به گذشته او فكر كنيد. احتمال خيانت او را در نظر گرفته و يا فكر مي‌كنيد كه اودوباره اين رفتار را انجام خواهد داد. در بيشتر موارد اين تفكرات فقط از بدبيني شما نشات گرفته و بعد از مدتي از بين مي‌روند. در واقع نبايد اجازه دهيد كه اين موضوع ديد شما را نسبت به همسرتان تغيير دهد. اين بي اعتمادي شما را در معرض ابتلا به وسواس فكري قرار خواهد داد. همچنين نسبت به همه چيز بدبين خواهيد شد.

⭕توقع بالا در رابطه جنسي

احتمالا در ازدواج با دختري كه قبلا رابطه جنسي داشته، دچار كمبود اعتماد به نفس در مورد عملكرد جنسي خواهيد شد. چرا كه او احتمالا توقع بيشتري از شماخواهد داشت و يا شما را با ديگران مقايسه مي‌كند. نبايد اجازه دهيد كه اين موضوع در عملكرد جنسي شما اختلال ايجاد كند. چرا كه هر فردي شرايط بدني و چرخه جنسي متفاوتي دارد. سرخوردگي در رابطه جنسي، مشكلات زيادي را براي زوجين ايجاد مي‌كند كه بايد از آنها جلوگيري كرد.

⭕بروز اختلافات

اينكه بعد از ازدواج با دختري كه قبلا رابطه جنسي داشته، دچار اختلاف و مشكلاتي شويد؛ تا حدي طبيعي است. اين موضوع احتمالا براي او سخت تر خواهد بود. او از اينكه شما گذشته او را يادآوري كنيد و يا او را مورد سرزنش قرار دهيد؛ مي‌ترسد. اما وقتي تصميم به ازدواج با چنين قردي مي‌گيريد؛ بايد شرايط او را كاملا پذيرفته و از ادامه دار شدن اين مسئله براي طولاني مدت، خودداري كنيد.

براي برطرف شدن ترديد چه كنيم؟

براي اينكه اين مشكلات را برطرف كنيد و بتوانيد تصميم درست تري بگيريد؛ بايد اقدامات لازم را انجام دهيد. در ازدواج با دختري كه قبلا رابطه جنسي داشته، از اتمام رابطه قبلي او اطمينان حاصل كرده و مطمئن شويد كه اين مورد در آينده رابطه تاثيري نخواهد داشت. همچنين از يك روانشناس يا زوج درمانگر نيز كمك گرفته و شرايط را به طور كامل براي او توضيح دهيد. البته اگر واقعا به دختر علاقه داريد و از طرفي رفتارهاي او از ابتداي رابطه، معقول بوده، بهتر است بنا را بر اعتماد گذاشته و خود را اذيت نكنيد.

سخن پاياني

واكنش درست در مقابل اين قضيه و همچنين ازدواج با دختري كه قبلا رابطه جنسي داشته، نياز به آمادگي و رفتارهاي منطقي دارد. بهتر است در ابتدا با خود او به طور صادقانه صحبت كرده، به خوبي در اين مورد فكر كنيد و در قدم بعدي از يك روانشناس كمك بگيريد.

معمولا خانواده ها نيز اين موضوع را نمي‌پذيرند. پس با موانع زيادي روبرو مي‌شويد كه بايد براي برطرف كردن آنها آماده باشيد. از قضاوت هاي ديگران نترسيد و نگاه بلند مدت داشته باشيد. همچنين علاوه بر علاقه بايد بت همسر خود همراه بوده براي جبران گذشته به او كمك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۲:۵۷:۰۶ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی