آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

ازدواج با آدم خسيس عواقب زيادي را در پي خواهد داشت. بسياري معتقدند كه براي ازدواج و انتخاب همسر آينده، ماديات و پول ملاك هاي مناسبي نيستند. اما زندگي مشترك هزينه هايي دارد كه هر دو نفر وظيف پرداخت آنها را دارند. خسيس بودن با صرفه جويي و قناعت، متفاوت است. گاهي افراد آنها را با يكديگر اشتباه گرفته و نه تنها خود را آزار مي‌دهند؛ بلكه صدماتي به اطرافيان نيز وارد مي‌كنند. خسيس بودن يكي از ويژگي هاي شخصيتي مخرب است كه هم در مردان و هم در زنان بروز مي‌كند. اما نمي‌توان تنها برحسب اين ويژگي براي ازدواج تصميم گيري كرد. بهتر است عوامل مختلف را بررسي كرده و روش هايي را براي ترك اين عادت بد، امتحان كنيد.

منبع: ازدواج با آدم خسيس | مشكلات زندگي با شوهر خسيس

ازدواج با آدم خسيس

توجه داشته باشيد كه خسيس بدن يك خصوصيت نسبي محسوب مي‌شود و نمي‌توان در مورد آن با قطعيت نظر داد. پس در ابتدا از وجود اين ويژگي در شريك زندگي خود مطمئن شويد. شايد گاهي برحسب زياده خواهي خود و يا قضاوت عجولانه به اين نتيجه رسيده ايم. قبل از ازدواج بايد رفتارهاي طرف مقابل را به طور كلي  مورد تحليل قرار داده و برحسب علاقه و اهداف مشترك براي ازدواج اقدام كرد. فراموش نكنيد كه ازدواج با آدم خسيس، روي شخصيت شما نيز تاثير خواهد گذاشت و شايد به سلامت روان شما آسيب بزند. 

چرا ازدواج با آدم خسيس اشتباه است؟

اگر از اين موضوع قبل از تصميم قطعي براي ازدواج مطلع باشيم؛ و همچنان رابطه را ادامه دهيم، قطعا در آينده دچار مشكلاتي خواهيم شد. افراد نبايد انتظار داشته باشند كه بعد از ازدواج با آدم خسيس، او تغيير چنداني بكند. چرا كه اين يكي از ويژگي هاي شخصيتي ثابت او است و به سختي مي‌توان آن را از بين برد. در ادامه به توضيح چرايي اشتباه اين ازدواج، مي‌پردازيم. 

⭕او بسيار مادي و منفي گرا است

بعد از ازدواج با آدم خسيس، متوجه خواهيد شد كه او هميشه در حال منفي گرايي و غر زدن در مورد مسائل مختلف است. او حتي در مورد مواردي كه خود براي آنها پولي نمي‌پردازد نيز نگران بوده و اين را به شما هم منتقل خواهد كرد. همه چيز را برحسب قيمت آنها مي‌سنجد و هرگز ارزش واقعي چيزها را در نظر نمي‌گيرد. براي مثال اگر بيمار شويد؛ او فقط به هزينه هاي درمان مي‌انديشد و به حال شما و بهبودي اهميتي نمي‌دهد. همچنين در مورد مسائل مالي نيز بدبين بوده و از اين بابت شكايت مي‌كند.

⭕هيچوقت براي شما هديه نمي‌خرد

شايد در ظاهر، اين موضوع مهم نباشد. اما در مورد ازدواج با مرد خسيس، مخصوصا در روزهاي اول زندگي مشترك خريدن هديه و انجام كارهاي محبت آميز بسيار مهم است و سبب افزايش صميميت خواهد شد. اين بدان معنا نيست كه افراد بعد از ازدواج بايد همواره در حال خريد هديه براي هم باشند. اما به هرحال اين يكي از كارهاي موثر در رابطه است كه بر كيفيت آن نيز تاثير مي‎‌گذارد. يك همسر مناسب، به بهانه هاي مختلف و با توجه به شرايط اقتصادي، براي خانواده خود هديه تهيه كرده و به فكر خوشحالي آنها است.

⭕به نيازهاي خانواده اهميتي نمي‌دهد

آدم خسيس حتي در برطرف كردن نيازهاي اساسي خانواده نيز، كوتاهي مي‌كند. او هميشه انتظار دارد كه اعضاي خانواده در مصرف هرچيزي اعم از آب و برق هم صرفه جويي كنند. صرفه جويي عملي ضروري و پسنديده است اما زياده روي در آن خساست محسوب مي‌شود. در ازدواج با آدم خسيس بايد در مورد همه خرج هايي كه مي‌كنيد؛ پاسخگو باشيد. حتي اگر اين مخارج براي امور خانواده باشند. هزينه هايي كه براي نيازهاي ضروري خرج مي‌شوند؛ به هيچ عنوان خرج بيهوده نبوده و نبايد در مورد آنها سختگيري كرد.

⭕از لحاظ عاطفي نيز بهره كشي مي‌كند

فردي كه خسيس است؛ حتي در روابط عاطفي نيز خساست به خرج داده و از افراد بهره كشي مي‌كند. بهره كشي در روابط در ازدواج با آدم خسيس، به معناي ابراز احساسات نكرده، بي توجهي مي‌كند و متوقع است. در زندگي مشترك با چنين فردي نبايد انتظار محبت از او داشته باشيد. او به خساست در هر چيزي عادت كرده و حتي با همسر خود نيز احساس راحتي زيادي نمي‌كند.

در اكثر موارد بسيار گوشه گيري و منزوي هستند و حتي علائم افسردگي از خود نشان مي‌دهند. اين سواستفاده شايد در مورد درآمد شما نيز صورت گيرد و اوهميشه از شما انتظار خرج كردن داشته باشد. 

پيامدهاي ناشي از ازدواج با آدم خسيس

قطعا ازدواج با آدم خسيس پيامدها و عواقب زيادي دارد. اگر تصميم شما براي ازدواج قطعي است بايد خود را براي اين عوارض نيز آماده كنيد. اين ويژگي، به بطن رابطه نفوذ كرده و آن را تحت تاثير قرار مي‌دهد. حتي شايد بعد از مدتي شما نيز مانند او عمل كرده و يا به اين رفتارها عادت كنيد. با عادت كردن به اين رفتارها احتمالا آنها را ناديده گرفته و ديگر برايتان اهميت سابق را نخواهد داشت. اين خود نوعي آسيب به سلامت روان شما خواهد بود.

❌لذت نبردن از زندگي

طبيعي است كه در ازدواج با آدم خسيس، هيچ لذتي از زندگي وامكانات خود نبرده و همواره به فكر مصرف كمتر باشيد. براي مثال به مسافرت نمي‌رويد؛ چراكه هزينه زيادي خواهد داشت. نداشتن تفريح و خرج نكردن در هيچ موردي، باعث فرسودگي رواني خواهد شد و حتي زمينه ساز بروز اختلالات رواني مي‌شود. اينكه همسرتان نيازهاي شما را صرفا به دليل مسائل مالي ناديده بگيرد و يا احساسات تان را سركوب كند؛ خود باعث بروز مشكلات زياد و لذت كمتر از زندگي مي‌شود.

❌طرد شدن از طرف ديگران

افراد خسيس به دليل ويژگيهاي اخلاقي خاصي كه دارند؛ قادر به برقراري ارتباط با ديگران نيستند. آنها همچنين در روابط شان به قدري حسابگري مي‌كنند كه ديگران را آزرده مي‌كنند. هيچكس علاقه اي به معاشرت با آدم خسيس را ندارد. در مورد ازدواج با آدم خسيس بايد اين نكته را در نظر گرفته كه احتمالا او بسيار منزوي است و دوستان زيادي ندارد. شما نياز داريد كه بعد از ازدواج با افراد ديگري غير از همسرتان نيز رفت و آمد داشته باشيد. اما با چنين شرايطي احتمالا اين امكان را نخواهيد داشت.

براي پيشگيري از بروز مشكلات در ازدواج با آدم خسيس چه كنيم؟

بهتر است در ابتدا از علت بروز اين رفتار در او مطلع شده و در قدم بعدي اگر واقعا به او علاقمند هستيد؛ از يك مشاور ازدواج كمك بگيريد. در ازدواج با آدم خسيس، بايد خود را براي مواجهه با مشكلات زيادي آماده كنيد. مراجعه به مشاور به تنهايي و يا با حضور همسر به شما بزرگي خواهد كرد تا راحت تر تصميم گيري كنيد. همچنين شايد همسرتان در اين دوران در مورد رفتارهاي خود تجديد نظر كند. توصيه مي‌كنيم در اين مورد با او صحبت كرده و او را براي كمك گرفتن از يك روانشناس قانع كنيد.

سخن پاياني

روزهاي بعد از ازدواج، دوران شيريني خواهد بود كه احتمالا با ازدواج با آدم خسيس، از اين لذت بي بهره خواهيد شد. چراكه خساست بر همه رفتارهاي فرد تاثيرگذاشته و او را تبديل به فردي غيرمنطقي مي‌كند. برنامه ريزي در مورد مسائل مالي در زندگي مشترك ضروري است اما نبايد حسابگري كنيد و همسرتان را تحت فشار قرار دهيد. در اين زمينه حتما از يك روانشناس زوج يا خانواده كمك گرفته و از همسر خود نيز براي درمان، حمايت كنيد. فراموش نكنيد كه خساست، مشكلات زيادي را براي خود فرد هم ايجاد كرده و باعث بروز فشار زيادي در رابطه مي‌شود.

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج با آدم خسيس مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 تماس بگيريد.

منبع: ازدواج با آدم خسيس | مشكلات زندگي با شوهر خسيس

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۳۳:۰۳ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی