آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

محبت به همسر يكي از بخش هاي مهم زندگي مشترك است. افراد به شيوه هاي مختلفي محبت خود را ابراز مي‌كنند. اما اين كار از اين جهت ضرورت دارد كه نه تنها باعث تداوم رابطه و افزايش علاقه مي‌شود؛ بلكه آثار رواني بسياري نيز براي خودتان خواهد داشت. گاهي افراد همين كه ازدواج مي‌كنند يا چند سال از زندگي مشترك شان مي‌گذرد؛ اين كار را فراموش مي‌كنند. يا به آن اهميت نمي‌دهند. اما اين نكته را فراموش نكنيد كه محبت به همسر از نان شب واجب تر خواهد بود. 

منبع: محبت به همسر با 13 روش ساده

محبت به همسر

محبت به همسر به معناي ابراز علاقه و اهميت دادن به او به روش هاي مختلف است. بيشتر افراد معتقدند استعدادي در اين كار ندارند و به صورت عملي، عشق خود را به همسر نشان مي‌دهند. اما خجالت يا كمبود وقت و انرژي، دلايل خوبي براي امتناع از اين كار نيستند. همسر شما نياز دارد محبت شما را به صورت عملي و كلامي حس كند.

روش هاي مختلف محبت به همسر

گاهي زوجين چنان در مشكلات زندگي مشترك غرق مي‌شوند كه ابراز محبت و عشق به يكديگر را فراموش مي‌كنند. فراموش نكنيد كه محبت به همسر نيز آدابي دارد؛ و دوطرف بايد در اين مسير تلاش كنند. در اين مقاله به توضيح روش هاي مختلف محبت به همسر خواهيم پرداخت.

✅ابراز احساسات كلامي

اولين و ابتدايي ترين قدم درمسير محبت به همسر، ابراز احساسات به صورت كلامي است. گفتن و شنيدن كلمه هاي محبت آميز كمك بزرگي به حفظ رابطه مي‌كند و حس خوبي را به ارمغان مي‌آورد. با لحن آرام و ملايم، كلمات را بيان كنيد. روزانه اين كار را انجام دهيد و در اين كار خساست به خرج ندهيد.

✅ محبت به همسر با هديه دادن

برخي زوجين هديه دادن را فقط به مناسبات ها محدود مي‌كنند يا فقط هديه هاي بزرگ و گران را قبول دارند. اما هديه هاي كوچك و بي دليل، يكي از موثر ترين راه هاي محبت به همسر است. اين هديه شايد يك شاخه گل  يا حتي پختن غذاي مورد علاقه باشد؛ اما باز هم تاثير خود را خواهد داشت.

✅وقت گذاشتن براي يكديگر

مخصوصا در زوج هايي كه صاحب فرزند هستند؛ كمتر شاهد وقت گذراني زوجين با يكديگر هستيم. انجام امور به كمك يكديگر، قرار هاي دونفره يا حتي انجام فعاليت هاي لذت بخش، مثال هايي از محبت به همسر هستند. به روش هاي مختلف،به همسر خود نشان دهيد كه هميشه براي او وقت داريد.

✅ محبت به همسر و ابراز علاقه در جمع

نشان دادن محبت به همسر، در خارج از خانه و در جمع نيز بسيار حائز اهميت است. همسرتان بايد بداند كه شما در هر شرايطي و هرمكاني به او توجه مي‌كنيد و برايش مهم هستيد. اين به معناي انجام كارهاي خصوصي در جمع دوستان و خانواده نيست. بلكه احترام قائل شدن، محبت هاي كلامي و توجه از اين قبيل هستند.

✅حمايت در شرايط دشوار

زندگي مشترك پر از چالش هايي است كه دو نفربا كمك يكديگر بايد به حل آنها بپردازند. شرايط سخت يكي از بهترين موقعيت هايي است كه مي‌توان از همسر حمايت كرد. افراد در اين شرايط آسيب پذير تر هستند و نياز به توجه بيشتري دارند. محبت به همسر در اين موقعيت، از اهميت زيادي برخوردار است.

✅ محبت به همسر | نوشتن پيام هاي محبت آميز

در محبت به همسر خلاقيت نشان دهيد. براي مثال با نوشتن يادداشت هاي عاشقانه، عشق خود را به او يادآوري كنيد. اين پيام ها را مي‌توانيد براي او ارسال كنيد يا در قالب برگه هايي به او بدهيد. با اين كار او، با هربار ديدن اين پيام ها به ياد شما مي‌افتد.

✅تماس فيزيكي داشته باشيد

بغل كردن، نوازش، بوسيدن و رابطه جنسي از راه هاي فيزيكي نشان دادن محبت به همسر هستند. اين رفتار ها را محدود به موقعيت يا زمان خاصي نكنيد. به بهانه هاي مختلف با همسر خود تماس فيزيكي داشته باشيد. رابطه جنسي در اينجا نقش مهمي ايفا مي‌كند.

✅به حريم خصوصي او احترام بگذاريد

براي همه ما پيش آمده است كه مدتي نياز به تنهايي داشه باشيم. همه افراد داراي حريم خصوصي بوده و براي انجام كارهاي خود نيازمند فضا هستند. اين مورد را از همسر خود دريغ نكنيد. مدام در حال كنكاش در زندگي شخصي و كاري او نباشيد. اطمينان حاصل كنيد كه در صورت بروز مشكل، آن را با شما در ميان خواهد گذاشت. محبت به همسر گاهي با احترام به حريم شخصي او انجام مي‌شود.

✅غير قابل پيش بيني باشيد

هميشه به يك شكل ابراز احساسات نكنيد. اجازه دهيد كه همسرتان غافلگير شود و هميشه انتظار كارهاي جديد را داشته باشد. مناسبت ها را خاص تر برگزار كرده و به جزئيات توجه كنيد. اجازه ندهيد محبت به همسر تبديل به يك عادت شود.

✅محبت به همسر، بدون قيد وشرط

محبت به همسر خود را مشروط به انجام يك رفتار خاص نكنيد. براي مثال نگوييد “اگر اين كار را انجام دهي” يا “اين هديه را بخري دوستت خواهم داشت”. با اين كار همسر خود را شرطي مي‌كنيد. عشق معامله نيست.

✅مشورت با همسر

با مشورت و كمك گرفتن در مسائل، به او نشان خواهيد داد كه نظرش براي شما اهميت دارد. حتي در تصميمات شخصي يا كاري نيز او را شريك كنيد. با ناديده گرفتن او در مسائل مختلف، دلسرد خواهد شد. محبت به همسر با اهميت دادن به جايگاه او نيز امكان پذير است.

✅ محبت به همسر | گفتگوي موثر

گوش دادن فعال يا بيان احساسات به همسر از ديگر راه هاي محبت به همسر است. گفت و گو در مورد مسائل مختلف و به طور كلي مهارت صحبت كردن با همسر، متفاوت از مشورت است. نياز به وقت و توجه كافي دارد و بسياري از مشكلات را حل خواهد كرد. اگر شما يا همسرتان از اين ويژگي برخوردار نيستيد؛ از يك روانشناس زوج كمك بگيريد.

✅كمك گرفتن از روانشناس

براي محبت به همسر به نياز به سواد عاطفي داريد. مخصوصا اگر زمان زيادي از زندگي مشترك شما نمي‌گذرد؛ احتمالا در زمينه هاي مختلف نياز به كمك خواهيد داشت. روانشناس زوج يا خانواده در اين زمينه، شما را راهنمايي خواهد كرد.

نكات

شايد شما هم تبليغاتي در زمينه افزايش محبت همسر يا راه هاي جلب عشق را ديده باشيد. اين روش ها كه با جادو و طلسم همراه هستند؛ به هيچ عنوان راه هاي موثري نيستند. بلكه ممكن است زندگي مشترك شما را براي هميشه دچار مشكلاتي كنند. از طرف ديگر اگر بعد از مدتي شاهد كاهش علاقه همسر خود شديد؛ حتما با پيدا كردن علل آن با كمك يه مشاور، درصدد جبران آن برآييد.

سخن پاياني

اعتماد به نفس داشته باشيد و فراموش نكنيد شما فارغ ازهرچيزي، لايق دريافت عشق و محبت هستيد. محبت به همسر مثل يك معجزه عمل مي‌كند. در بسياري از موارد جلوي بروز بسياري از مشكلات را مي‌گيرد. هر رابطه اي شرايط خودش را داشته و با روش هاي خاص خود بايد با آن برخورد كرد. همه روش ها در يك رابطه موفقيت آميز نخواهد بود؛ پس دست از تلاش برنداريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه محبت به همسر مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 تماس بگيريد.

 

 

 

سوالات متداول

چگونه به همسر خود ابراز احساسات كنيم؟

با روش هايي مثل هديه دادن، ابراز احساسات كلامي، توجه به او در جمع، مشورت گرفتن و… به همسر خود، محبت كنيد.

راه هاي افزايش مهر ومحبت همسر چيست؟

براي بالابردن دانش عاطفي خود حتما از يك روانشناس كمك بگيريد. با همسر خود در اين مورد صحبت كنيد. از ورود خرافات به زندگي مشترك خود، جلوگيري كنيد.

منبع: محبت به همسر با 13 روش ساده

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۰۷:۵۳ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی