آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

رفتار با دوست دختر قطعا يك چالش براي مردان محسوب مي‌شود. اين موضوع مخصوصا در روزهاي اول آشنايي كه دو طرف شناخت كافي نسبت به يكديگر ندارند بيشتر به چشم مي‌خورد. نحوه برخورد با فردي كه به آن علاقمند هستيم؛ اصول و قواعد خاص خودش را خواهد داشت. معمولا براي مردان ابراز علاقه و نشان دادن احساسات سخت تر خواهد بود. و از طرفي دختران نيز نياز بيشتري به شنيدن احساسات شريك خود دارند. همين كار را براي آقايون سخت تر خواهد كرد. برخي از مردان تصور مي‌كنند كه به دليل هدفدار نبودن رابطه، مي‎توانند به هر شكلي رفتار كرده و برخي مسائل را ناديده مي‌گيرند. اما احترام گذاشتن به ديگران نياز به دليل ندارد؛ حتي اگر آن فرد در آينده شما حضور نداشته باشد.

منبع: رفتار با دوست دختر | چطور با دوست دخترم برخورد كنم؟

رفتار با دوست دختر

در رفتار با دوست دختر، در قدم اول بايد در مورد برخي مسائل شفاف سازي كرد. صحبت در مورد مرزها و مسائل مختلفي به افراد نشان خواهد داد كه چگونه بايد رفتار كرده و يا واكنش نشان دهند. همچنين بايد در اين مورد تعادل را رعايت كرد. يعني رفتار با فردي كه نسبتي با او نداريد؛ نبايد بيش از حد صميمي و يا خيلي سرد و خشك باشد. افراط در نحوه برخورد با يكديگر، سبب ايجاد سوتفاهماتي خواهد شد.

نحوه رفتار با دوست دختر

همانطور كه گفته شد؛ رفتار با دوست دختر داراي قواعد و اصولي است كه افراد براي داشتن رابطه اي بهتر، بايد به آن پايبند باشند. البته نمي‌توان براي همه نسخه اي واحد پيچيد و شرايط افراد گوناگون خواهد بود. اما به هر حال برخي از موارد بين همه افراد مشترك خواهد بود. در اين قسمت چند نمونه از رفتارهاي صحيح با دوست دختر را بيان خواهيم كرد. 

📌رعايت احترام و ادب

يكي از مهم ترين نكات رفتار با دوست دختر، رعايت ادب و احترام نسبت به اوست. براي بسياري، بي احترامي و استفاده از الفاظ توهين آميز، شوخي محسوب شده و با آن مشكلي ندارد. اما اين رفتار براي هيچ دختري جذاب نيست و بهتر است در صحبت كردن به اين نكته توجه كنيد. البته رعايت ادب و احترام فقط به نحوه گفتار محدود نمي‌شود؛ بلكه افراد بايد در مورد مسائل مختلفي به آن بپردازند. براي مثال آداب غذاخوردن، ورود به مكانهاي مختلف، رفتار با خانواده و… همگي جنبه هايي از ادب محسوب مي‌شوند كه بايد به آنها دقت كرد.

📌 رفتار با دوست دختر | وقت گذاشتن براي او

براي رفتار با دوست دختر خود به نحوي كه نظر او را جلب كنيد؛ بايد وقت زيادي را به او اختصاص دهيد. در واقع او انتظار دارد كه اولويت شما باشد. اينكار هميشه امكانپذير نيست؛ اما اگر واقعا به او علاقمند هستيد بايد زماني از روز خود را براي صحبت و يا ملاقات با او اختصاص دهيد. عده اي در اينكار افراط كرده و همه وقت خود را با دوست دختر خود مي‌گذرانند؛ اين موضوع باعث بروز مشكلاتي خواهد شد. وقت گذاشتن با او سبب ايجاد علاقه ومحبت بيشتري مي‌شود.

📌صحبت در مورد مسائل مختلف

در يك رابطه سالم افراد بايد بتوانند در مورد مسائل مختلفي با هم صحبت كنند. اين حرف زدن بايد دو طرفه بوده و افراد از بيان نظرات خود نترسند. گاهي برخي از پسران در رفتار با دوست دختر، پرحرفي كرده و فقط در مورد مسائل مربوط به خود صحبت مي‌كنند.

با اينكار بعد از مدتي دختر علاقه خود را براي حرف زدن با شما از دست داده و حتي ديگر به حرف هاي شما نيز گوش نخواهد داد. از طرف ديگر دختران بيشتر جذب مرداني مي‌شوند كه شنونده خوبي باشند. دختر بايد حس كند كه از طرف شما شنيده شده و مورد قضاوت يا تمسخر قرار نمي‌گيرد.

📌 رفتار با دوست دختر | به فكر تغيير دادن او نباشيد

گروهي از پسران در همان ابتداي رابطه در رفتار با دوست دختر، از او توقع تغيير كردن دارند. پذيرش يكي از شروط رابطه است. افراد بايد به تفاوت ها احترام گذاشته و بر مشتركات تاكيد كنند. اصرار به تغيير به دختر احساس ناكافي بودن و يا عذاب وجدان خواهد داد. اگر رفتاري در او شما را آزار مي‌دهد؛ بهتر است محترمانه آن را بيان كرده و يا از او تقاضاي تغيير آن را داشته باشد.

اما در اينكار پافشاري نكنيد. اگر شاهد تلاش او براي تغيير رفتارهايش نيستيد؛ يا خود را با آن تطبيق داده و يا رابطه را به پايان برسانيد. در يك رابطه دو طرف بايد در جهت رشد و تغيير تلاش كنند.

📌ابراز علاقه

ابراز علاقه به دوست دختر در رابطه بسيار مهم است. برخي از پسران تصور مي‌كنند كه رابطه بعد از بيان كردن احساسات خراب خواهد شد. اما اينگونه نيست. شنيدن كلمات محبت آميز براي همه افراد خوشايند است. علاقه خود را نسبت به او پنهان نكرده و با روش هاي مختلفي به او نشان دهيد كه برايتان مهم است. طبيعي است كه اينكار برايتان سخت باشد. اما فراموش نكنيد كه احساسات خوب حاصل از رفتار با دوست دختر، به شما برخواهد گشت و در مورد آن دچار پشيماني نخواهيد شد.

📌تعهد | رفتار با دوست دختر

متاسفانه بي تعهدي، يكي از رفتارهاي شايعي است كه در روابط قبل از ازدواج و در رفتار با دوست دختر بسيار ديده مي‌شود. تعهد فقط مربوط به ازدواج نيست و افراد در هر رابطه اي بايد وفادار باشند. يكي از موضوعاتي كه در بيشتر اوقات در ذهن دختران مي‌گذرد؛ خيانت است. به همين دليل به او نشان دهيد كه به او متعهد بوده و صادق هستيد.

برخي تصور مي‌كنند كه بعضي از رفتارها خيانت محسوب نمي‌شود اما بايد در اين مورد نظر دوست دختر را هم جويا شد. بي تعهدي و خيانت به هر شكلي مي‌تواند ضربه روحي بدي به افراد وارد نمايد. به همين دليل سعي كنيد از بروز آن در رابطه جلوگيري كنيد. برخي براي جلوگيري از بروز خيانت به كنترلگري روي مي‌آورند كه اين هم رفتار سالمي محسوب نمي‌شود. 

📌او را مقايسه نكنيد

هميشه يكي از ترس هاي دختران در رابطه، مقايسه شدن با ديگران است. با اينكه هميشه افرادي هستند كه از ما بهتر هستند؛ اما اگر بتوانيم خود را بپذيريم و دوست داشته باشيم؛ گرفتار احساسات منفي نخواهيم شد. افراد شرايط مختلفي دارند به همين دليل مقايسه كردن نتيجه درستي نخواهد داشت. با اينكار نه تنها ذهن تان مشغول مسائل بيهوده مي‌شود بلكه در رفتار با دوست دختر نيز به مشكل خواهيد خورد. فراموش نكنيد كه او نيز مي‌تواند شما را با ديگران مقايسه كند. به همين دليل اگر موضوعي ذهن شما را درگير كرده بهتر است به جاي مقايسه در مورد آن صحبت كنيد.

سخن پاياني

با توجه به روحيات دختران و حساسيت آن‌ها، رفتار با دوست دختر كار آساني نخواهد بود. اما شما نيز نبايد به اين موضوع دامن زده و شرايط را پيچيده‌تر كنيد. صادق باشيد و با يكديگر ارتباطي موثر ايجاد كنيد. در قدم اول براي ارتباط با او بايد شناخت بيشتري از اوكسب كنيد. اگر اهداف رابطه و عقايد دو طرف به هم نزديك باشد؛ چالش هاي كمتري ايجاد خواهد شد. در اين زمينه مي‌توانيد از يك مشاور كمك گرفته و دغدغه هاي ذهني خود را با او در ميان بگذاريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه رفتار با دوست دختر مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

نحوه رفتار با دوست دختر مغرور چگونه است؟

افراد ويژگي هاي اخلاقي متفاوتي دارند كه بايد به آنها احترام گذاشته شود. اما اگر او تلاشي در جهت تغيير اين رفتار ها نمي‌كند و يا شدت آنها بيشتر مي‌شود؛ بهتر است به طور مستقيم در اين مورد با او صحبت كرده، بر تغيير پافشاري نكرده و او را با شخص ديگري مقايسه نكنيد.

منبع: رفتار با دوست دختر | چطور با دوست دخترم برخورد كنم؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۵:۱۵:۰۳ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی