آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

ازدواج با دوست دختر از اتفاقات قابل پيش بيني در رابطه است. امروزه رابطه ميان دختران و پسران، شكل هاي مختلفي به خود گرفته است؛ كه دوستي قبل از ازدواج يكي از انواع آن است. در واقع اينكار براي درك و شناخت بيشتر ميان زوجين است. افراد نيازدارند تا قبل از ازدواج زماني را با يكديگر گذرانده و با يكديگر در ارتباط باشند. اما مدت زمان آشنايي و يا چند ويژگي سطحي براي ازدواج و يا ادامه رابطه، كافي نيست. گاهي افراد بسيار عجولانه در اين مورد تصميم گرفته و آثار بدي را تجربه مي‌كنند. به همين دليل بهتر است بيشتر در مورد ازدواج با دوست دختر خود فكر كنيد و جوانب مختلف را در نظر داشته باشيد. 

منبع: ازدواج با دوست دختر

ازدواج با دوست دختر

طبيعي است كه قبل از ازدواج با دوست، دچار سردرگمي ها و ترديدهايي شويد. حتي شايد بعد از مدت زمان زيادي، هنوز به شناخت كافي از شريك خود نرسيد. اما اين دليل خوبي براي ازدواج نكردن نيست. از طرف ديگر دوستي با ازدواج كاملا متفاوت بوده و بايد به مسائل مختلفي در آن توجه كرد. بروز تعارضاتي ميان تفكر منطقي با احساسات، عادي بوده؛ اما در ازدواج، كه تصميم بزرگي است، بايد هر دو را در نظر داشت.

عوامل موثر بر ازدواج با دوست دختر

قبل از تصميم گيري بر ازدواج با دوست دختر، بايد حتما به نكاتي توجه كرد. ازدواج با روش مدرن نيز، آداب خودش را دارد. بسياري از افراد تصور مي‌كنند كه با اولين فردي كه وارد رابطه مي‌شوند؛ مناسب ازدواج خواهد بود و يا بر اساس احساسات تصميم مي‌گيرند. اما عوامل زيادي در اين مورد دخيل هستند. 

1️⃣تناسب سني و تحصيلات

زوجين بايد از نظر سن و تحصيلات به با يكديگر تناسب داشته باشند. برخي تصور مي‌كنند كه سن فقط يك عدد است و يا تحصيلات مهم نيست. اما براي ازدواج با دوست دختر، با او تفاوت سني و يا تحصيلات زيادي داريد؛ احتمال بروز مشكلات ميان شما، بيشتر است. در هر صورت، افرادي كه تشابهات بيشتري در هر زمينه با يكديگر داشته باشند؛ تفاهم و سازگاري بيشتري نيز با هم خواهند داشت.

2️⃣تشابه فرهنگي و اقتصادي

قبل از ازدواج با دوست دختر بايد به تشابهات فرهنگي و اقتصادي نيز بيانديشيد. اگر فاصله طبقاتي شما با دختري كه به او علاقمند هستيد؛ زياد باشد؛ و يا فرهنگ هاي بسيار متفاوتي داشته باشيد؛ رسيدن به اشتراك برايتان دشوار خواهد شد. در برخي موارد، تنها ملاك افراد براي ازدواج، سطح اقتصادي است. اما به زودي متوجه خواهيد شد كه براي داشتن يك زندگي مشترك موفق، فقط نبايد به ثروت افراد اهميت داد.

3️⃣يكسان بدون هدف رابطه

در روابطي كه قبل از ازدواج شكل مي‌گيرند؛ همه افراد، هدف يكساني ندارند. براي مثال قصد شما از دوستي، ازدواج با دوست دختر است. اما طرف مقابلتان همچين برنامه اي ندارد؛ و مقاصد ديگري براي خود در نظر دارد. اگر اين اهداف همسو نباشند؛ ازدواج شكل نخواهد گرفت. همچنين در خود رابطه نيز مشكلاتي بروز مي‌كند.

4️⃣اعتماد

اعتماد اصل مهمي براي ازدواج با دوست دختر است. بسياري از پسران به دليل مسائلي كه خود تجربه كرده اند؛ هميشه به شريك خود مشكوك هستند. اين ترديدها در طولاني مدت، به روان افراد آسيب خواهد زد. احساس سوظن در اينگونه روابط بسيار ديده مي‌شود كه به عنوان يك پيش آگهي منفي نسبت به ازدواج تلقي مي‌گردد. البته اعتماد بيش از حد به افراد نيز شما را آسيب پذير خواهد كرد. اما اين به معني زدن عينك بدبيني نيست. در روابط خود اعتدال را رعايت كرده و از بروز بي اعتمادي جلوگيري كنيد.

5️⃣احساسات

احساسات بخش مهمي از ازدواج با دوست دختر است. در واقع اگر به او علاقه اي نداشته و فقط به دلايل ديگر مايل به ازدواج با او باشيد؛ ازدواج شما به شكست منجر خواهد شد. عده اي معتقدند كه ازدواج با منطق، نتايج بهتري را در بر خواهد داشت. اما اينگونه نيست و هميشه بايد افراد با عشق و محبت زندگي مشترك خود را آغاز كنند. علاقه شايد با گذر زمان ايجاد شود اما مسير دشوار تري برايتان ايجاد خواهد كرد. اگر فقط به اين دليل تصميم به ازدواج گرفته ايد كه مدت زيادي از رابطه تان گذشته  و يا تحت فشار خانواده هستيد؛ در اين مورد بيشتر فكر كنيد.

ويژگي هاي دختر مناسب براي ازدواج

معيار هاي فردي متفاوت است و احتمالا هرويژگي براي يك نفر جذاب خواهد بود. اما به هر حال برخورداري از برخي از خصوصيات براي ازدواج چه براي دختر و چه براي پسر، ضروري خواهد بود. اين خصوصيات اخلاقي تضمين كننده ازدواج موفق و يا خوشبختي نيستند؛ اما تاثير زيادي در دوام زندگي مشترك خواهند داشت.

🔹استقلال

مستقل بدن چه از نظر مالي و چه نظر رواني، يكي از صفات مهم براي دختر مناسب ازدواج است. در حقيقت در ازدواج با دوست دختر مستقل خود، اطمينان داريد كه او به دليل برطرف كردن نيازهاي رواني و يا بهره كشي مالي، با شما در رابطه نيست. استقلال به معني بي توجهي و يا كنترلگري در رابطه نيست. بلكه چنين فردي اعتماد به نفس بالايي دارد و از پس خودش برمي‌آيد.

🔸سلامت رواني و جسماني

برخورداري از سلامت رواني و جسماني براي ازدواج با دوست دختر، ضروري خواهد بود. عدم وجود سلامت رواني، باعث شكل گيري يك رابطه تاكسيك خواهد شد كه افراد را دچار علاقگي مي‌كند. از طرف ديگر برخورداري از سلامت جسماني يكي از ملزومات ازدواج است. مشكلات جسماني بر عملكرد جنسي نيز تاثير خواهند داشت.

🔹قناعت

قناعت در زندگي مشترك يكي از عوامل موثر براي دوام و آرامش در ازدواج با دوست دختر خواهد بود. در دوران آشنايي مي‌توان به اين اخلاق افراد پي برد. خيلي از افراد، قناعت را با خساست اشتباه مي‌گيرند و از طرف مقابل انتظار دارند كه هيچ پولي خرج نكند. اگر فرد در زندگي قانع نباشد؛ در رزوهاي سخت كنار شما نخواهد ماند و فقط به فكر منفعت خود خواهد بود. همچنين برخورداري از هوش مديريت مالي در دختران، يكي از ويژگي هاي مثبت براي آنان محسوب مي‌شود.

🔸حمايت و همدلي

ازدواج فقط روزهاي خوش و تفريح نيست. يك دختر مناسب براي ازدواج بايد داراي روحيه حمايتگري و همدلي باشد. او به حرفهاي شما در هنگام سختي ها گوش داده و مهارت هاي لازم براي ارتباط موثر را خواهد داشت. در ازدواج با دوست دختر بايد براي زمان مشكلات نيز آماده باشيد و در هر شرايطي كنار يكديگر بمانيد. برخي تصور مي‌كنند كه بعد از ازدواج هم مي‌توان مانند دوران دوستي رفتار كرد. اما ازدواج نياز به آمادگي بيشتري دارد و افراد بايد قبل از شروع اين دوران، به خوبي براي آن آماده شوند.

سخن پاياني

انتخاب همسرمناسب براي ازدواج، كار دشواري خواهد بود. هيچ فردي كامل نيست و بايد با توجه به اولويت و معيارها تصميم گيري كرد. برخي تصور مي‌كنند كه ازدواج با دوست دختر قطعا به خوشبختي منجر خواهد شد؛ چراكه افراد مدت زمان زيادي را بايكديگر در ارتباط بوده اند. اما نوع ازدواج، در آينده آن تاثيري ندارد. افراد براي كسب مهارت هاي مربوط به ازدواج مي‌توانند از يك مشاور كمك گرفته و يا حتي براي تصميم گيري در اين مورد نيز با او مشورت كنند.

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج با دوست دختر مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

افراد براي ازدواج با دوست دختر بايد به چه نكاتي توجه كنند؟

تصميم گيري در اين مورد كاملا به عهده زوجين است و در اين شرايط بايد به نكات زيادي توجه داشته باشند. براي مثال تناسب سني، فرهنگي، اقتصادي، تحصيلات، رضايت خانواده ها، يكسان بون هدف رابطه، احساسات و اعتماد، عواملي هستند كه قبل از ازدواج با دوست دختر بايد به آنها دقت كرد.

منبع: ازدواج با دوست دختر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ازدواج با دوست دختر،
موضوع:
[ ۵ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۳۱:۵۰ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی