آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

خيانت دوست پسر يكي از اتفاقات آزاردهنده در رابطه است و اثرات بدي ايجاد خواهد كرد. بيشتران دختران نمي‌دانند تصميم درست براي ادامه رابطه چيست. خيانت به هر دليلي، افراد را بي اعتماد كرده و مصداق بارز بي تعهدي است. اين رفتار يك بحران رواني براي افراد ايجاد مي‌كند؛ كه شايد تا مدت ها از بين نرود. خيانت هميشه به معني رابطه نيست و افراد در مواجه با آن تصميمات متفاوتي مي‌گيرند. اطلاع از خيانت دوست پسر، يك بحران ويران كننده در روابط عاطفي است. واكنش هايي كه افراد نسبت به اين موضوع دارند بسيار مهم و تعيين كننده خواهد بود. در اين مقاله به بررسي دلايل، نحوه برخورد و نشانه هاي خيانت دوست پسر، خواهيم پرداخت.

منبع: خيانت دوست پسر | علت و راه جلوگيري از خيانت دوست پسر

خيانت دوست پسر

قبل از تصميم گيري و نشان دادن هرگونه واكنشي، ابتدا بايد از خيانت دوست پسر خود مطمئن شويم. هر فردي از خيانت تعريف منحصر بفردي دارد. اما به طوركلي رد كردن حد و مرزها و عدم وفاداري به يك نفر، خيانت محسوب مي‌شود. براي فردي تنها رابطه جنسي با فردي ديگر، خيانت محسوب مي‌شود و شايد براي برخي ديگر حتي حرف زدن با دختر ديگري بي تعهدي است. به همين دليل پرداختن به اين موضوع، كاملا بستگي به شرايط رابطه دارد. 

نشانه هاي خيانت دوست پسر

قطعا خيانت دوست پسر با نشانه هايي همراه خواهد بود. بسياري از دختران، به دليل علاقه و اعتمادي كه به شريك خود دارند؛ به هيچ عنوان به خيانت فكر نمي‌كنند. اما احتمال بعد از مدتي با اين مسئله مواجه خواهند شد. برخي از نشانه هايي كه احتمالا بيانگر خيانت هستند؛ شامل موارد زير مي‌شوند.

🔴بي توجهي به شما

🔴تغيير ناگهاني رفتارها

🔴ابراز احساسات نكردن

🔴بروز رفتارهاي پرخاشگرانه

🔴استفاده بيش از اندازه از گوشي همراه

البته هميشه هم اين علائم، نشان دهنده خيانت نيستند. حتي شايد فرد، توجه و ابراز احساسات خود را به شما، نسبت به قبل بيشترهم بكند. اما بدون شك او هميشه در پنهان كردن اين موضوع، موفق نخواهد شد.

دلايل خيانت دوست پسر

طبيعي است كه دوست پسر، نيز دلايل منطقي براي توجيه خيانت داشته باشد. به طور كلي اتفاقاتي در رابطه، منجر به بروز خيانت دوست پسر خواهند شد. در مورد خيانت، هميشه دو نفر مقصر هستند و نمي‌توان يك طرفه به قاضي رفت. در واقع گاهي پسران از اين موضوع سواستفاده كرده و همه تقصيرات را به دوش دختر مي‌اندازند.

📌عدم ارضاي نيازهاي رواني

افراد براي برطرف كردن نيازهاي رواني و شناخت بيشتر دنياي پيرامون خود، وارد رابطه مي‌شوند. طبيعي است كه از دوست پسر يا دوست دختر خود انتظار توجه و ابراز احساسات داشته باشيم. اما گاهي در مورد اين موضوعات توقعات زيادي از شريك خود داريم. يا حتي اين مسائل يكطرفه خواهند شد. خيانت دوست پسر هم يكي از آثار عدم ارضاي نيازهاي رواني به شكل درست و يا به موقع است. بهتر است دختران در اين موارد، انعطاف پذيري بيشتري از خود نشان دهند.

📌انتقام گيري

يكي از دلايل شايع خيانت دوست پر، انتقام گيري از دختر است. پسراني كه در گذشته شاهد خيانت شريك خود بوده اند و يا به او اطمينان كافي را ندارند؛ به فكر انتقام مي‌افتند. مقابله به مثل واكنش مناسبي در برابر خيانت نيست. و افراد بايد به فكر حل مشكل به صورت ريشه اي باشند. اگر دو طرف مدام به فكر جبران رفتارهاي يكديگر باشند؛ رابطه تبديل به يك ميدان جنگ دائمي خواهد شد.

📌ويژگي هاي شخصيتي

برخي از افراد به طور ذاتي، نمي‌توانند فقط به يك نفر وفادار باشند. اين يك اختلال شخصيتي محسوب شده و اطرافيان را بسيار آزار خواهد داد. معمولا آنها بارها به شريك خود خيانت كرده؛ و از اين بابت ناراحت نيستند. ويژگي تنوع طلبي و زياده خواهي، بيشتر افراد را مستعد خيانت خواهد كرد. يكي از عوامل موثر بر خيانت دوست پسر، ويژگي هاي شخصيتي او بوده كه بايد براي حضور در رابطه عاطفي، آنها را كنترل كند.

در مواجهه با خيانت دوست پسر بايد چه كرد؟

بعد از پي بردن به نشانه هاي خيانت دوست پسر و همچنين دلايل آن، بايد براي آن راه حلي انديشيد. افراد در چنين شرايطي بايد تصميم بگيرند كه رابطه را ادامه دهند يا آن را به پايان برسانند. تمام كردن يك رابطه، كار ساده اي نيست و افراد بايد قبل از آن روش هاي ديگري را هم امتحان كنند.

⭕بر نكات مثبت تمركز كنيد

بعد از اطلاع از خيانت دوست پسر، بخشيدن او كار دشواري خواهد بود. اما اگر به او علاقمند هستيد و تصميم به ادامه رابطه گرفته ايد؛ براي بخشيدن او برنكات مثبت تمركز كنيد. قطعا او ويژگي هاي مثبتي نيز داشته است. به روزهاي اول رابطه بينديشيد؛ و مسائلي كه باعث علاقه شما به او شده است. نبايد افراد را فقط براساس خطاهاي آنان قضاوت كرد. پس دست از سرزنش كردن برداشته و ويژگي هاي خوب او را به ياد آوريد.

⭕براي خود خط قرمز تعيين كنيد

شما بايد قبل از شروع رابطه و يا در طول مدت آن، در مدت خط قرمزها و اصول خود به روشني، صحبت كنيد. همچنين بعد از خيانت دوست پسر نيز در كنار بخشش، به او بفهمانيد كه همچنان به قوانين خود پايبند هستيد و در صورت تكرار اين رفتار، اقدامات ديگري انجام خواهيد داد. شايد شما هرگز به او نگفته ايد كه چت كردن با دختري ديگر براي شما خوشايند نيست و خيانت محسوب مي‌شود. همه شرايط را به او توضيح داده و چيزي را براي فهميدن به طرف مقابل واگذار نكنيد.

⭕بخشيدن مشروط

بخشيدن مشروط در خيانت دوست پسر، بدين معناست كه او را بخشيده ولي هميشه احتمال بروز مجدد اين رفتار را بدهيد. از طرفي براي او شروطي تعيين كنيد كه متوجه حساسيت اوضاع بشود. برخي اين موضوع را به صورت مداوم به شريك خود يادآوري كرده يا او را تهديد مي‌كنند. كه اين رفتار اصلا درست نيست. و اتفاقا او را بيشتر ترغيب به خيانت مجدد مي‌كند. يكبار به او شرايط خود را براي بخشش توضيح داده و اگر نشانه هاي پشيماني را نيز در او مشاهده كرديد؛ رابطه را ادامه دهيد.

⭕از يك مشاور كمك بگيريد

از آنجايي كه خيانت دوست پسر، آثار بدي براي افراد خواهد داشت. پيشنهاد مي‌كنيم بعد از تجربه اين موضوع، حتما از يك روانشناس كمك بگيريد. در اين شرايط، احتمالا نمي‌توانيد به خوبي فكر كنيد؛ و يا به جوانب توجه كنيد. اما روانشناس با دقت به حرف هاي شما گوش كردن و بي طرفانه به شما راهكارهايي ارائه خواهد داد. همچنين مشاور با تمريناتي از بروز احساس افسردگي و بي ارزشي در شما، جلوگيري خواهد كرد.

سخن پاياني

مواجهه با خيانت دوست پسر اعتماد شما را به طور كلي از بين مي‌برد. احتمالا در اين شرايط اعتماد به نفس خود را از دست بدهيد و مدام خود را با شخص سوم رابطه مقايسه كنيد. اما فراموش نكنيد كه اين احساسات موقت هستند و نبايد به آنها دامن زد. در اين دوران براي تقليل آثار رواني خيانت، حتما از يك روانشناس كمك بگيريد. بسيار مهم است كه يك تصميم قطعي گرفته و نسبت به آن پايبند بمانيد. اجازه ندهيد كه اين موضوع، افكار شما را مسموم كرده و قدرت فكر كردن را از شما بگيرد.

براي دريافت مشاوره در زمينه خيانت دوست پسر مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

نشانه هاي خيانت دوست پسر كدام اند؟

احتمالا بعد از مدتي متوجه تغيير رفتار ناگهاني دوست پسر خواهيد شد. برخي از اين نشانه ها شامل، بي توجهي، ابراز احساسات نكردن، بروز رفتارهاي عصبي و پرخاشگرانه و استفاده بيش از حد و مخفيانه از تلفن همراه مي‌شود.

منبع: خيانت دوست پسر | علت و راه جلوگيري از خيانت دوست پسر

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۳۸:۵۶ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی