آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

كاندوم يكي از روش هاي پيشگيري از بارداري است. كاندوم انواع مختلفي دارد و جلوگيري از انتقال بيماري هاي آميزشي كاربرد ديگر آن است. اين وسيله كه اسم ديگرش غلاف است تاريخچه اي طولاني دارد. رعايت بهداشت در هنگام رابطه جنسي، از اهميت زيادي برخوردار است؛ به همين دليل استفاده از كاندوم در هنگام رابطه توصيه مي‌شود. باورهاي اشتباهي در مورد كاندوم وجود دارد؛ اما برخلاف تصور اين وسيله در 93 درصد موارد به درستي عمل مي‌كند. 

منبع: كاندوم | طرز تهيه و مصرف كاندوم مردانه و زنانه

كاندوم

كاندوم پوششي از جنس پلاستيك است كه از ورود اسپرم به واژن جلوگيري مي‌كند. نوع مردانه و زنانه آن موجود است ولي در مردان كاربرد بيشتري دارد. گاهي افراد به جنس كاندوم حساسيت نشان مي‌دهند و با علائمي مثل خشكي واژن، التهاب و تورم يا دونه هاي كوچك قرمز در ناحيه تناسلي رو به رو مي‌شوند. در اين صورت بايد جنس ديگري از آن را تهيه كنند. معمولا بيشتر مردان تمايلي به استفاده ازكاندوم ندارند؛ اما بهتر است به عواقب اين رفتار خود درمورد خود و شريك‌شان نيز فكر كنند. آنان معتقدند كاندوم لذت رابطه جنسي را كاهش مي‌دهد در حالي كه جنس كاندوم از نازك ترين پلاستيك است و تاثيري در عملكرد و لذت افراد، ندارد.

انواع مختلف كاندوم

وقتي حرف از كاندوم مي‌شود؛ اغلب فقط به نوع مردانه و رايج آن فكر مي‌كنند. اما علاوه بر نوع رايج آن، كاندوم انواع مختلفي دارد. بسياري از انواع آن به درمان اختلالات جنسي نيز كمك مي‌كند. در اين قسمت به توضيح مختصر درباره گروه‌هاي اصلي آن مي‌پردازيم.

 مردانه

رايج ترين نوع كاندوم‌در بازار، كاندوم مردانه است كه يك لاتكس لوله اي شكل است كه در هنگام نعوظ برروي آلت تناسلي قرار مي‌گيرد. برجستگي جلوي آن به عنوان مخزن عمل مي‌كند و جلوي خارج شدن اسپرم را مي‌گيرد. استفاده از آن آسان است و نسبت به انواع ديگر، قيمت كمتري دارد.

 زنانه

اين نوع كاندوم جنس متفاوتي از نوع مردانه، دارد و محيط واژن با آن سازگار تر است. شكل ظاهري آن به شكل يك كسيه است كه طول آن تقريبا 17 سانتي متر است. ولي در هنگام دخول حالت ارتجاعي دارد و مقداري كشيده مي‌شود. اين نوع ، جنس نازك تري نسبت به نوع مردانه دارد ولي قيمت آن بيشتر است. كاندوم زنانه را مي‌توان حتي تا 8 ساعت قبل از رابطه درون واژن قرار داد.

 برقي يا ويبره دار

كاندوم برقي يا ويبره دار با وارد كردن شوك هاي الكتريكي خفيف به آلت تناسلي، انزال را به تاخير مي‌اندازد. همچنين با افزايش جريان خون، حفظ نعوظ را آسان تر مي‌كند. اين نوع كاندوم براي زنان نيز تحريك بيشتري به همراه دارد. مي‌توان براي رعايت بيشتر بهداشت، همراه با كاندوم عادي مردانه از آن نيز استفاده كرد.

 انگشتي

حتي براي تحريك انگشتي نيز، كاندوم وجود دارد. قطعا در اين نوع رابطه احتمال بارداري يا انتقال بيماري هاي آميزشي وجود ندارد ولي براي رعايت بهداشت و تحريك بيشتر مي‌توان از كاندوم‌هاي انگشتي استفاده كرد.

دنتال دم

نوعي از كاندوم است كه براي رابطه دهاني استفاده مي‌شود. همانطور كه مي‌دانيد HPV از طريق پوست و رابطه دهاني نيز منتقل مي‌‌‌‌شود. به همين دليل براي اين نوع رابطه نيز بهتر است دنتال دم استفاده كنيد. اين نوع محصول را مي‌توانيد در خانه با استفاده از كاندوم مردانه نيز درست كنيد.

كاندوم تاخيري

شكل ظاهري كاندوم‌تاخيري مانند كاندوم‌هاي معمولي مردانه است اما در قسمت برجستگي جلوي آن ماده تاخيري وجود دارد كه با آغشته شدن سر آلت، انزال به تاخير مي‌افتد. اين كاندوم براي مرداني كه مشكل زودانزالي دارند؛ يك درمان موقتي است. اما مي‌تواند جايگزيني براي اسپري هاي تاخيري باشد. اگر كاندوم‌تاخيري به درستي استفاده نشود و ماده تاخيري آن با واژن زن تماس پيدا كند، انزال زن به تاخير مي‌افتد و ارگاسم را تجربه نمي‌كند.

 

اين نوع كاندوم‌ها با داشتن شيارها و برجستگي هاي روي خود، لذت بيشتري براي خانم ها به همراه دارند. از محبوب ترين كاندوم‌ها محسوب مي‌شوند و زناني كه به آندومتريوز مبتلا هستند يا آستانه درد آنها پايين است؛ بهتر است از اين نوع كاندوم استفاده نكنند.

برخي از كاندوم هاي مردانه حاوي ماده اي اسپرم كش هستند. كه در جلوگيري از بارداري بهر عمل مي‌كنند اما در مواردي باعث ايجاد حساسيت و عفونت در مردان و زنان مي‌شود. بسياري از متخصصين بر اين باورند كه اين نوع كاندوم برتري بر ديگر انواع ندارد.

انواع ديگر

كاندوم‌هاي طعم دار يا معطر از انواع ديگر اين محصول هستند كه در رابطه ايجاد تنوع و جذابيت مي‌كنند اما گاهي ممكن است باعث بروز حساسيت شوند. كاندوم‌هاي روغن كاري شده نيز نوع ديگري است كه آغشته به لوبريكانت يا روان كننده است.

مزاياي استفاده از كاندوم

كاندوم‌ها معمولا عوارض پزشكي خاصي ندارند و استفاده از آنها بسيار آسان است. در همه داروخانه و مراكز بهداشتي يافت مي‌شوند. از بارداري هاي ناخواسته و بيماري هاي مقاربتي، تا حد زيادي پيشگيري مي‌كند. و براي افراد اطمينان خاطر در رابطه را فراهم مي‌كند. براي جلوگيري از عفونت واژن در اثر استفاده نكردن از كاندوم اين مقاله را مطالعه كنيد.

معايب كاندوم

حساسيت به جنس كاندوم يكي از مواردي است كه ممكن است در زندگي جنسي شما وقفه ايجاد كند. پاره شدن كاندوم درحين رابطه نيز براي افراد اضراب زيائي ايجاد مي‌كند يا براي تعويض آن مجبور به توقف رابطه مي‌شوند. استفاده از آن براي برخي كاهش دهنده لذت جنسي است. اين محصولات به دليل جنس پلاستيكي، تهديدي براي محيط زيست محسوب مي‌شوند.

نحوه استفاده از كاندوم

حتما در هنگام پوشيدن اين محصول به تاريخ انقضاي آن توجه كنيد. دست هاي خود را قبل از آن بشوييد. به آرامي از آن استفاده كنيد. بعد از رابطه نيز آن را با ملايمت خارج كنيد. از شستشو و استفاده مجدد از آن خودداري كنيد. در مردان بهتر است قبل از برگشتن آلت به حالت عادي، كاندوم خارج شود.

سخن پاياني

با استفاده ازكاندوم رابطه جنسي امن تر و با آرامشي بيشتري خواهيد داشت. افرادي كه روابط جنسي متعددي دارند يا با افرادي كه شناخت كافي از آنان ندارند توصيه مي‌شود حتما از كاندوم و ديگر وسايل پيشگيري استفاده كنند. براي آشنايي با نكات اولين رابطه جنسي كليك كنيد. حتي بعد از دوران يائسگي زنان يا عمل وازكتومي مردان، با اينكه احتمال بارداري وجود ندارد اما بيماري هاي آميزشي تهديدي براي زندگي جنسي شما محسوب مي‌شود.

براي دريافت مشاوره در زمينه جنسي مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 تماس بگيريد.

 

 

سوالات متداول

كاندوم را از كجا ‌ميتوان تهيه كرد؟

از تمام داروخانه ها و مراكز بهداشتي ميتوان كاندوم را تهيه كرد.

نحوه استفاده ازكاندوم زنانه چگونه است؟

كاندوم زنانه را در حالت هاي نشسته، ايستاده يا خوابيده ميتوان درون واژن قرار داد. قبل از استفاده حتما به تاريخ انقضا توجه كنيد. كاندوم زنانه از 8 ساعت قبل از رابطه جنسي، قابل استفاده است.

دنتال دم چيست؟

نوعي از كاندوم است كه براي رابطه دهاني و براي جلوگيري از انتقال   استفاده مي‌شود. دنتالم دم را ميتوان با استفاده از كاندوم مردانه و در خانه تهيه كرد.

منبع: كاندوم | طرز تهيه و مصرف كاندوم مردانه و زنانه

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۸:۱۸:۵۴ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی