آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

مصرف همزمان ترياك و حشيش چه عوارضي به همراه دارد؟ ترياك و حشيش هردو جزء رايج‌ترين موادي هستند كه مورد سوءمصرف قرار مي‌گيرند. تركيب اين دو ماده در كنار هم مي‌تواند عوارض جانبي هريك از آن‌ها را تشديد كرده و باعث بروز علائم ناخوشايند جسمي و رواني شود. ترياك در واقع قابليت تسكين دهندگي دارد و مصرف آن به بروز وابستگي جسماني و رواني مي‌انجامد. مصرف ترياك در كنار اعتياد به حشيش باعث مي‌شود فرد درك متفاوتي نسبت به زمان و مكان پيدا ‌كند و هذيان و توهم را نيز تجربه ‌نمايد. ما در ادامه اين مقاله به توضيحات بيشتري در زمينه مصرف همزمان ترياك و حشيش پرداخته‌ايم پس همراه ما باشيد. بهره بردن از مشاوره ترك اعتياد كمك مي‌كند تا افراد ترك راحت تري را سپري كرده و با مشكلات كمتري مواجه شوند.

منبع: مصرف همزمان ترياك و حشيش

مصرف همزمان ترياك و حشيش | آشنايي با ترياك و حشيش

ترياك نوعي ماده مخدر افيوني است كه از گياهي به نام خشخاش به دست مي‌آيد. اين ماده مخدر حاوي مورفين است و از همين رو باعث ايجاد اثرات تسكين دهندگي و تخفيف درد در انسان مي‌شود. مصرف ترياك اعتياد آور بوده و به بروز وابستگي جسماني و رواني مي‌انجامد. به همين خاطر افرادي كه درگير اعتياد به اين ماده هستند در صورت قطع مصرف علائمي نظير درد عضلاني، درد مفاصل، حالت تهوع، اسهال و استفراغ را تجربه مي‌كنند.

در مقابل حشيش نوعي ماده مخدر است كه در طبقه بندي دارويي در دسته كانابيس‌ها قرار مي‌گيرد. اين ماده از صمغ گياه شاهدانه به دست مي‌آيد و حاوي مقادير زيادي از ماده موثره THC است. اين ماده نوعي روانگردان محسوب مي‌شود و از همين رو مصرف آن به بروز تغييرات ادراكي مي‌انجامد. براي مثال افراد در پي مصرف حشيش ممكن است درك متفاوتي نسبت به زمان و مكان داشته باشند و همچنين احتمال دارد علائم روان پريشي نظير هذيان و توهم را نيز تجربه كنند.

عوارض مصرف همزمان ترياك و حشيش

مصرف همزمان ترياك و حشيش مي‌تواند پيامدهاي ناخوشايند گوناگوني را براي فرد به همراه بياورد كه از جمله مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

1- بروز اعتياد چندگانه

اعتياد به بيش از يك ماده منجر به بروز وضعيتي مي‌شود كه به آن اعتياد چندگانه گفته مي‌شود. در اين شرايط شما با چالش‌هاي بيشتري در مسير ترك اعتياد رو به رو خواهيد بود چرا كه هر نوع مواد، عوارض مربوط به خود را دارد و مصرف آن‌ها در كنار يكديگر مي‌تواند شرايط بحراني و خاصي را به وجود بياورد. ترك اعتياد براي افرادي كه همزمان به ترياك و حشيش وابسته هستند حتما بايد زير نظر يك متخصص انجام شود. در نتيجه قبل از قطع مصرف حتما با يك روانشناس تماس گرفته و مشاوره ترك اعتياد دريافت نماييد.

2- افزايش ريسك ابتلا به اختلالات روان شناختي

مصرف مواد مخدر به خصوص مواد روان گردان تا حد زيادي فرد را در معرض ابتلا به اختلالات روان شناختي قرار مي‌دهد. از جمله اين اختلالات مي‌توان به افسردگي اساسي، اختلالات اضطرابي، افسردگي دو قطبي و اسكيزوفرنيا اشاره كرد. بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه استفاده از چند ماده در كنار يكديگر با ايجاد تاثيرات مضاعف بر انتقال دهنده‌هاي عصبي مغز، ريسك ابتلا به اين اختلالات را افزايش مي‌دهد.

3- تشديد سندروم محروميت از مواد

در شرايطي كه مصرف ترياك به بروز وابستگي جسماني شديد مي‌انجامد حشيش وابستگي رواني زيادي ايجاد مي‌كند. اين مسئله باعث مي‌شود كه در پي قطع مصرف، سندروم محروميت از مواد با علائم ناخوشايند بيشتري ظهور پيدا كند. افراد اغلب در اين شرايط درد جسماني، حالت تهوع، اسهال، استفراغ، آبريزش بيني، احساس اضطراب شديد، بي قراري، وسوسه ذهني شديد براي مصرف مجدد مواد و افسردگي را گزارش مي‌كنند.

تجربه علائم جسماني و رواني شديد در كنار يكديگر مي‌تواند آنقدر آزاردهنده شود كه فرد را از پيمودن مسير ترك منصرف نمايد اما خوشبختانه درمان‌هاي دارويي و روانشناختي زيادي وجود دارد كه در اين شرايط مي‌تواند به كمك بيماران بيايد. از جمله اين درمان‌ها مي‌توان به سم زدايي به كمك داروهاي نگهدارنده و دريافت روان درماني فردي و گروهي اشاره كرد

مصرف همزمان ترياك و حشيش | سخن آخر

همان طور كه گفته شد مصرف همزمان ترياك و حشيش با ايجاد وابستگي جسماني و رواني به بروز وضعيت دشواري براي فرد مصرف كننده مي‌انجامد. براي پيشگيري از شدت گرفتن اعتياد و دچار شدن به عوارض جانبي چندگانه بسيار اهميت دارد كه ترك اعتياد زير نظر يك متخصص هرچه زودتر آغاز گردد. در مسير ترك شما نياز داريد كه از خدمان روان درماني و پزشكي كمك بگيريد چرا كه بايد وضعيت سلامت روان و سلامت جسماني در كنار يكديگر مورد ارزيابي و درمان قرار بگيرند.

در نتيجه در قدم اول با يك روانشناس متخصص در حوزه اعتياد تماس بگيريد و در مورد نحوه شروع درمان اعتياد مشورت كنيد. روانشناس با برگزاري جسلات روان درماني فردي، خانوادگي و گروهي به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد به سمت پرهيزي پايدار حركت كنيد. همچنين هر زمان نياز به درمان‌هاي دارويي وجود داشته باشد درمانگر شما را به يك پزشك ارجاع خواهد داد. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره تلفني ترك اعتياد در زمينه اعتياد مي توانيد از طريق شماره 02166419012 با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه تماس بگيريد.

سوالات متداول

آيا متادون تراپي مي‌تواند اعتياد همزمان به ترياك و حشيش را درمان كند؟

متادون از جمله داروهاي نگهدارنده است كه براي ترك اعتياد به مواد افيوني از جمله ترياك به كار مي‌رود. اگر شما همزمان به ترياك و حشيش اعتياد داشته باشيد متادون نيز مي‌تواند به شما در روند درمان كمك كند اما لازم است درمان‌هاي تكميلي نظير شركت در جلسات روان درماني را نيز پيگيري نماييد.

2. مصرف همزمان ترياك و حشيش چه عوارضي دارد؟

با توجه به اينكه اين دو دارو از دو خانواده مخالف هستند مصرف آن‌ها تأثيرات نامطلوبي را در عملكرد مغز فرد ايجاد مي‌كند. علاوه بر اين استفاده همزمان از ترياك و حشيش احتمال اوردوز را افزايش خواهد داد.

منبع: مصرف همزمان ترياك و حشيش

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۵۱:۱۰ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی