آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

اجازه براي بيرون رفتن شيوه و روش مخصوص به خود را دارد. جلب رضايت والدين معمولا نه كار سختي است و نه كار آساني. بنابراين با انجام چندين تكنيك و رفتار مي‌توانيد رضايت والدين را جلب كنيد. زمان مناسب، شيوه درست رفتار، موقعيت مناسب، مسئوليت پذيري و صحبت هاي كاربردي در جلب رضايت والدين بسيار موثر است. سعي كنيد در ابتداي كار درخواست خود را با آرامش ابراز كنيد و در وهله دوم خانواده را درك كنيد. در ادامه به منظور اجازه براي بيرون رفتن راهكارهايي كاربردي ارائه داده ايم.

منبع: اجازه براي بيرون رفتن

اجازه براي بيرون رفتن

در سنين پايين والدين معمولا اجازه به بيرون رفتن به فرزندان نمي‌دهند. محدود كردن فرزند در سنين نوجواني قطعا چالش ها و بحث هايي را بين خانواده و فرزند ايجاد مي‌كند. زماني كه محدوديت والدين بيشتر شود تبديل به نارضايتي نوجوان و ناراحتي هاي زياد مي‌شود. نوجواناني كه اجازه بيرون آمدن از خانه و رفتن به قرارهاي دوستانه ندارند، احساس عدم استقلال و اعتماد به نفس پايين دارند.

معمولا والدين بايد فرزندان خود را درك كنند. بيرون رفتن نوجوانان باعث تقويت روابط اجتماعي مي‌شود. گاهي با استفاده از ترفندهايي مي‌توانيد از والدين اجازه براي بيرون رفتن بگيريد و با جواب مثبت آنها روبرو شويد. در ادامه به برخي از اين ترفندها اشاره كرده‌ايم.

چگونه از والدين اجازه براي بيرون رفتن بگيريم؟

اگر در دسته افرادي قرار داريد كه والدينتان اجازه به بيرون رفتن نمي‌دهند، بايد از راهكارهايي استفاده كنيد كه براي جلب توجه و رضايت والدين موثر است. در ادامه مقاله راهكارهايي را ارائه داديم كه در جهت اجازه براي بيرون رفتن بسيار موثر واقع مي‌شوند.

1. رفتار مناسب داشته باشيد

اولين راهكار اجازه براي بيرون رفتن، رفتار مناسب شماست. براي اينكه به والدين خود احساس امنيت دهيد و آنها را قانع كنيد كه از پس كارهاي خود بر مي‌آييد. نيازمند مشاهده رفتاري مناسب از شما هستند. مثلا كارهايتان را خودتان انجام دهيد. مستقل رفتار كنيد و رفتارهاي عاقلانه داشته باشيد. زماني كه رفتار مناسب داشته باشيد به احتمال بسيار زياد اجازه به بيرون رفتن براي شما صادر مي‌شود.

2. اجازه براي بيرون رفتن | از دروغ پرهيز كنيد

براي جلب توجه والدين و اجازه براي بيرون رفتن هرگز دروغ نگوييد. مثلا اگر قرار است تا با دوستان به بيرون برويد، پدر و مادر را مطمئن كنيد كه چه زماني، با كدام دوست به كجا مي‌رويد. اين موضوع را به خاطر داشته باشيد يك دروغ هم باعث از بين رفتن اعتماد والدين مي‌شود.

3. به تماس خانواده پاسخ دهيد

براي اينكه اجازه براي بيرون رفتن براي شما صادر شود بايد به خانواده اين اعتماد را بدهيد كه در تمام مدت با آنها در تماس خواهيد بود. نگراني هاي خانواده را درك كنيد. سعي كنيد خودتان گاهي با والدين تماس بگيريد و موقعيت خود را اطلاع دهيد. با اطلاع از وضعيت خانواده علاوه بر كاهش نگراني هاي آنها، به تدريج اجازه به بيرون رفتن هميشه در اختيار شما خواهد بود.

4. اجازه براي بيرون رفتن | با آرامش اجازه بگيريد

هميشه اين موضوع را به خاطر داشته باشيد كه اعلام خواسته با داد و بيداد، حتما شما را با جواب “نه” روبرو خواهد كرد. بنابراين زماني كه اجازه براي بيرون رفتن را اعلام مي‌كنيد، با آرامش برخورد كنيد. تا با جواب مثبت روبرو بشويد.

5. زمان مناسبي در نظر بگيريد

زماني كه درخواست و اجازه براي بيرون رفتن داريد، زمان و موقعيت مناسبي را انتخاب كنيد. مثلا در يك روز شلوغ و پر كار چنين درخواستي نكنيد. زمان مشغله و بحث هاي خانوادگي درخواست نداشته باشيد. در اين شرايط شنيدن “نه” با درصد بالايي همراه است. بنابراين سعي كنيد در شرايط و موقعيت مناسب درخواست خودتان را اعلام كنيد. زمان هايي كه والدين انرژي كافي دارند، سرحال و شاد هستند بهترين فرصت در جهت اجازه براي بيرون رفتن است.

6. اجازه براي بيرون رفتن | معامله با والدين را فراموش نكنيد

معمولا در صورتي كه در خانه به حرف ها و خواسته هاي خانواده گوش ندهيد اجازه براي بيرون رفتن هم نخواهيد داشت. بنابراين سعي كنيد تا در فعاليت هاي منزل كوشا باشيد. مثلا قبل از اينكه اجازه براي بيرون رفتن بگيريد، اتاق خود را مرتب كنيد. تكاليف درسي را انجام دهيد و به حرف هاي پدر و مادر گوش دهيد. در اين شرايط اجازه براي بيرون رفتن راحت تر اتفاق مي‌افتد.

7. مسئوليت پذير باشيد

مسئوليت پذيري اصل مهم در جهت اجازه براي بيرون رفتن است. زماني به خانواده مي‌توانيد اطمينان دهيد كه بزرگ و مستقل شده ايد كه مسئوليت پذيري شما برايشان محرز شده باشد. براي نشان دادن مسئوليت پذيري خود بايد كارهايي را انجام دهيد كه در ادامه شرح داده ايم.

  • وظايف خود را به درستي انجام دهيد.
  • كارهايي كه مخصوص به شما است را به والدين واگذار نكنيد.
  • به قول هاي خود عمل كنيد.
  • حرف و عملتان را با هم يكسان كنيد.
  • خانواده را نا اميد نكنيد.

8. پدر و مادر را مجبور نكنيد

در جهت اجازه براي بيرون رفتن والدين خود را مجبور و وادار نكنيد. بعد از درخواست خود دائما به دنبال والدين نباشيد و زماني را جهت فكر كردن به آنها بدهيد.

9. پاسخ منفي را مثبت كنيد

زماني كه با جواب منفي در رابطه با اجازه براي بيرون رفتن روبرو شديد، دليل و علت را از خانواده بپرسيد. گاهي دليلي والدين شما را نيز قانع خواهد كرد. اما اگر با دلايل قانع كننده اي روبرو نشديد، با صحبت هاي منفي خانواده را مجاب كنيد. البته به خاطر داشته باشيد كه مكالمه بايد در زمان آرامش صورت بگيرد.

10. قدرداني از والدين را جدي بگيريد

اگر با جواب مثبتي در جهت اجازه براي بيرون رفتن روبرو شديد، قدرداني از والدين را فراموش نكنيد. زماني كه قدر رفتارهاي والدين را بدانيد خانواده شما را بالغ تصور مي‌كنند. قدرداني از والدين آنها را خوشحال خواهد كرد و در نهايت در بيرون رفتن هاي ديگر با موافقت روبرو خواهيد شد.

11. به تصميم والدين احترام بگذاريد

اگر بيشتر مواقع اجازه براي بيرون رفتن صادر نشد، والدين را درك كنيد. احتمالا دلايل قانع كننده اي دارند و شما را آنقدر بزرگ نمي‌دانند. با صحبت، درك، احترام، مسئوليت پذيري و البته كمك از روانشناس نظر خانواده را نسبت به بيرون رفتن با دوستان مثبت كنيد.

كلام آخر

اجازه براي بيرون رفتن در سنين نوجواني اندكي دشوار است. زماني كه با خانواده در اين رابطه به گفت و گو مي‌پردازيد، شايد با مخالفت هاي غير منطقي روبرو شويد. نگراني هاي والدين قابل درك است، اما گاهي دلايل غير منطقي باعث ناراحتي شما خواهد شد. براي بهبود شرايط و آگاه سازي والدين در رابطه با خواسته هاي خود از روانشناس كمك بگيريد. مركز مشاوره آواژه به صورت حضوري، آنلاين و تلفني به مراجعان خدمات ارائه مي‎دهد. براي‌ كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه اجازه براي بيرون رفتن مي‌توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 تماس بگيريد.

منبع: اجازه براي بيرون رفتن

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اجازه براي بيرون رفتن،
موضوع:
[ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۱۰:۵۸ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی