آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

پشيماني از ازدواج در هر مرحله اي از زندگي براي شما ممكن است رخ دهد. شكي نيست كه روابط بسيار پيچيده هستند. حتي با ثبات ترين ازدواج ها نيز از فراز و نشيب هاي شديد عبور مي كنند. مشكلات زناشويي وقتي بدون مراقبت رها مي شوند، در نهايت به يك گره كور تبديل خواهند شد. بنابراين ممكن است به اين فكر كنيد كه بهبودي ازدواج امكان پذير نيست و شايد بهتر است راه خود را از هم جدا كنيد. زوج هايي هستند كه چنان ناسازگاري و نااميدي را تجربه مي كنند كه درنتيجه، به اين باور مي رسند كه با فرد اشتباهي ازدواج كرده اند. اما تعيين اينكه آيا ازدواج شما بايد پايان يابد يا نه، يك تصميم بزرگ است. در اين مقاله سعي داريم پشيماني از ازدواج و دلايلي كه منجربه اين اتفاق مي شوند را بيشتر مورد بررسي قرار دهيم. براي دريافت مشاوره ازدواج كليك كنيد.

منبع: پشيماني از ازدواج | نشانه هاي پشيماني شوهر يا زن از ازدواج

پشيماني از ازدواج

گاهي شرايطي در زندگي پيش مي آيد كه فكر مي كنيد ديگر همسر خود را نمي شناسيد يا از زندگي با او نااميد شده ايد. ممكن است كم كم متوجه شويد كه ازدواج شما يك اشتباه بوده. اين شرايط، حقيقتي است كه بعضا مقابله با آن مي تواند دلخراش و دشوار باشد. پايان دادن به ازدواج، يكي از چالش برانگيز ترين تصميماتي است كه بسياري از افراد در طول زندگي خود خواهند گرفت. گر شما نيز فكر مي كنيد كه از ازدواج خود پشيمان شده ايد اما نمي دانيد علت آن چيست، در ادامه برخي از رايج ترين دلايل پشيماني از ازدواج را شرح داده ايم:

اعتياد به مواد مخدر

كساني هستند كه قبل از ازدواج، در مورد اعتياد خود به انواع مواد مخدر ( هرچند كم و ناچيز) با كسي كه قرار است در آينده شريك زندگي اش شود صحبت نمي كنند. بعد از ازدواج، همسرشان كم كم متوجه اين مسئله مي شود و از ازدواج با چنين فردي احساس پشيماني و نارضايتي مي كند. توصيه ما اين است كه قبل از ازدواج در خصوص عدم اعتياد فرد مقابلتان اطمينان حاصل كنيد.

پشيماني از ازدواج | زماني كه ازدواج كردم خيلي جوان بودم

اغلب كساني كه در نوجواني يا جواني وارد زندگي زناشويي مي شوند، بعد از مدتي از آن خسته مي شوند و تازه متوجه خواهند شد كه چقدر عجله كرده اند. بايد اين را به خاطر داشت كه زمان زيادي براي زندگي كردن وجود دارد و در نهايت مي توانيد كسي را پيدا كنيد كه با او سازگار باشيد. عجله در ازدواج باعث مي شود بعدها افسوس بسياري از چيزها را بخوريد.

شريك زندگي ام براي رابطه تلاش نمي كند

ازدواج ها اغلب با چالش هاي مختلفي مواجه مي شوند. هر دو طرف بايد متعهد به رابطه و ازدواجشان باشند نه فقط يك نفر. بنابراين اين يك امر طبيعي است كه وقتي شريك زندگي تان تمايلي به مشاركت با شما و رو به جلو بردن رابطه تان ندارد، از ازدواج با او پشيمان شويد.

پشيماني از ازدواج | زمان بسيار كمي با يكديگر مي گذرانيد

صرف زمان زياد براي تعهدات كاري و هرچيزي غير از زندگي با شريك احساسي تان، نشانه اي قوي از به خطر افتادن ازدواج و پشيماني از آن است. به خصوص زماني كه اين اتفاق عمدي باشد. اندازه مشخصي براي صرف وقتتان به كار و … وجود دارد. اما اگر مي بينيد كه اين مسئله بيشتر و بيشتر مي شود و حتي در تعطيلات هم نمي توانيد كنار هم باشيد، به آن فاصله گرفتن مي گويند.

همسرم از من حمايت نمي كند

گوش دادن به چيزي كه همسرتان مي گويد، براي بقاي ازدواج ضروري است. زماني كه هيچ يك از دو طرف وقت نمي گذارند تا چيزي كه طرف مقابل بيان مي كند بشنوند، نشان مي دهد كه احساسات همسرشان اهميتي ندارد. اين مي تواند منجر به پشيماني از ازدواج شود. حتي ممكن است يك يا هردو طرف شخص ديگري را براي اعتماد و صحبت پيدا كنند كه به نوبه خود، منجر به خيانت نيز مي شود.

نشانه هاي پشيماني از ازدواج

ما در مورد دلايل پشيماني افراد از ازدواج صحبت كرده ايم. اما در ادامه قصد داريم تا به برخي از رايج ترين نشانه هاي پشيماني از ازدواج اشاره كنيم. بنابراين اگر يك يا چند مورد از اين نشانه ها را در همسر خود مشاهده كرده ايد، به نظر مي رسد از ازدواج پشيمان است. يا از چيزي دلخور مي باشد كه اگر پيگير نشويد در نهايت منجر به پشيماني او خواهد شد. نشانه هاي پشيماني از ازدواج را در ادامه مشاهده مي كنيد:

به سختي مكالمات معنادار با هم داريد

وقتي همسرتان به خانه مي آيد و از او در مورد اتفاقات بيرون از خانه مي پرسيد، انگار به سختي به شما پاسخ مي دهد. با حالتي يكنواخت به شما پاسخ هاي 2 يا 3 كلمه اي مي دهد. گاهي داشتن روز بد و پر مشغله باعث بروز چنين واكنشي مي شود. اما اگر اين اتفاق مدام تكرار شد، احتمال اينكه او از ازدواج پشيمان باشد زياد است.

پشيماني از ازدواج | از هم دور به نظر مي رسيد

وقتي تازه ازدواج مي كنيد، مشتاق ديدار و صحبت با يكديگر هستيد. اما به تدريج مي بينيد كه مكالماتتان كم و كم تر مي شود و به ندرت گفت و گوي عميق باهم داريد. شايد آنقدري باهم غريبه ايد كه نمي دانيد چگونه به هم نزديك شويد.

به سختي رابطه جنسي برقرار مي كنيد

صميميت فيزيكي، يكي از ويژگي هاي يك ازدواج سالم است. ممكن است مدام بهانه هاي مختلف براي عدم نزديكي با همسرتان بياوريد. حتي هنگام خواب پشت به هم مي خوابيد كه اين به نوبه خود يك فاصله فيزيكي ايجاد مي كند.

پشيماني از ازدواج | زبان بدن او نشان مي دهد

روشهاي غير كلامي زيادي هستند كه نشان دهنده پشيماني از ازدواج مي باشند. يكي از مهم ترين موارد در پاراگراف قبل بيان شد. ساير نشانه هاي زبان بدن شامل:

  • عدم برقراري تماس چشمي هنگام صحبت
  • در جواب به سوالات و صحبت هاي شما شانه هايش را تكان مي دهد و حرفي نمي زند
  • از شما دور مي نشيند
  • از برقراري رابطه فيزيكي اجتناب مي كند

چندان خوشحال به نظر نمي رسد

به نظر مي رسد همه چيز در خانه خوب پيش مي رود تا اينكه به مرور ديگر اين طور نبود. ممكن است همسرتان ساكت تر شود. ذهنش به وضوح جاي ديگري است در حالي كه به چيزي خيره مي شود. اين مي تواند يكي از نشانه هاي بارز پشيماني از ازدواج باشد.

مدام از زندگي خود شكايت مي كند

ممكن است ناسازگاري هايي وجود داشته باشد كه به طور غير مستقيم به شما بگويند كه ازدواجتان رضايت بخش نيست. شايد فرصت شغلي در خارج از كشور براي همسرتان وجود داشته باشد اما به خاطر ازدواج باشما نمي تواند برود. يا احتمالا به دليل ازدواج، بسياري از تفريحات خود را كنار گذاشت. تمام اين موارد مي تواند دلايلي براي پشيماني از ازدواج باشند.

مراجعه به روانشناس

يكي از كارامد ترين راه ها براي بازگرداندن صميميت به خانواده و صحبت در مورد دلايل پشيماني از ازدواج، مراجعه به روانشناس است. روانشناس مي تواند با تجزيه و تحليل مشكلات و دلايلي كه داريد، و بررسي نشانه ها به شما راه حل درستي پيشنهاد بدهد. علاوه بر اين، به شما خواهد گفت كه دليل بروز اين مشكلات چيست. اينكه آيا جدا شدن راه درستي براي شما است يا خير، با صحبت و گفت و گو با روانشناس خانواده مشخص مي شود.

براي دريافت مشاوره در زمينه پشيماني از ازدواج مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 تماس حاصل نماييد.

منبع: پشيماني از ازدواج | نشانه هاي پشيماني شوهر يا زن از ازدواج

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ] [ ۰۷:۰۶:۴۱ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی