آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

همزمان عاشق دو نفر شدم ؛ اين جمله اي است كه از نظر خيلي ها امكان ناپذير است. با توجه به ديدگاه‌ها و تعاريف مختلف از مفهوم عشق؛ به امكان همزمان عاشق دو نفر شدن پاسخ‌هاي متفاوت داده شده است. عموم مردم هم براي اين سوال پاسخ واحدي نخواهند داد. شايد اگر كسي به شما بگويد كه عاشق دو نفر هستم، او را سرزنش كنيد، دروغگو بدانيد و بگوييد دوست داشتن همزمان دو نفر غير ممكن است. بر اساس يك ديدگاه اگر شما واقعا عاشق كسي باشيد، ديگر نمي‌توانيد همزمان شخص ديگري را هم دوست بداريد.

ولي افرادي را مي‌بينيم با وجود اينكه متاهل و عاشق همسر خود هستند، در عين حال به طرف كسي ديگر هم متمايل‌اند و در عين ناباوري، مي‌گويند شيفته او هم شده‌اند. اين گرايش مي‌تواند، به علت كشش جنسي يا عاطفي باشد. عاشق دو نفر بودن احساسي است كه در برخي رخ مي‌دهد و ممكن است براي خود او هم گيج‌كننده باشد. به خصوص اگر در رابطه‌اي عاطفي باشد.

منبع: همزمان عاشق دو نفر شدم | آيا مي توان عاشق دو نفر شد

همزمان عاشق دو نفر شدم | عشق از نظر اريك فروم

در وهله اول، عشق تنها بستگي به يك شخص خاص ندارد، بلكه نوعي رويه و جهت‌گيري منش آدمي به تمامي جهان است كه او را به يك معشوق خاص هم پيوند مي‌دهد. اگر انسان واقعا و صميمانه مي‌تواند كسي را دوست بدارد، حتما همه مردم دنيا و زندگي را هم دوست خواهد داشت. اگر مي‌تواني به كسي بگويي «تو را دوست دارم» همچنين بايد بتواني بگويي «من در وجود تو همه كس را دوست مي‌دارم، با تو همه دنيا را نيز دوست دارم، من در تو حتي خودم را هم دوست دارم».

اما وقتي مي‌گوييم عشق نوعي جهت‌گيريست كه هدفش تمام مردم است نه فقط يك نفر؛ نبايد تصور كرد كه بين انواع مختلف عشق (عشق مادرانه، عشق برادرانه،عشق جنسي، عشق به خود وعشق به خدا) كه معشوق‌هاي مختلف دارند، تفاوتي هست. بنابراين يك فرد مي‌تواند همزمان به دو نفر عشق بورزد، ولي دست اوست كه چگونه آن را هدايت كند.

آيا ممكن است همزمان عشق به دو نفر را تجربه كنيم؟

در اين زمينه اكثر مردم معتقدند كه چنين چيزي امكان ندارد، زيرا وقتي فردي واقعا عاشق باشد ممكن نيست كه عاشق نفر دوم هم شود. اما در عمل افراد زيادي هستند كه عاشق فردي مي‌باشند، و در همان زمان به شخص دوم نيز احساس پيدا مي‌كنند. يكي از روانشناسان در كتاب خود كاملا به توضيح اين مساله مي‌پردازد. او مي‌گويد اين امكان وجود دارد، حتي يك انسان مي‌تواند همزمان عاشق چندين نفر هم باشد. اين مساله به اين خاطر پيش مي‌آيد كه قلب انسان تمام زيبايي‌ها و خوبي‌هاي افراد را مي‌بيند و مي‌تواند آن زيبايي‌ها را بپذيرد. در حقيقت در ديدگاه او هيچ‌گونه محدوديتي براي عاشق شدن و عشق ورزيدن موجود نيست.

نشانه‌هاي همزمان عاشق دو نفر شدن

شخصي كه همزمان عاشق دو نفر است، يك سري نشانه‌هاي كلي زير را مي‌توان در او مشاهده كرد.

پرهيز از جدي شدن رابطه

وقتي طرفتان مي‌خواهد كه ديگر رابطه‌تان جدي‌تر و رسمي شود، شما هول مي‌كنيد و سعي داريد كه بحث را عوض كنيد و هي بهانه مي‌آوريد. اين بهانه به اين خاطر است كه شما در عين عشق و محبت به او، عاشق فرد ديگري هم هستيد، براي همين از جدي شدن رابطه با يكي از طرفين، نگرانيد و اين را نمي‌خواهيد.

در همه حال هر دو را كنار خود تصور مي‌كنيد

اگر هر موقع مقابل يكي از طرفين خود (همسر، دوست دختر يا نامزد) خود نشسته‌ايد، شخص ديگر را هم كنار خود تصور مي‌كنيد. در تمام روياها و آينده خود، در تمام اتفاقات زندگي، هر دوي آن‌ها را در نظر مي‌گيريد. اين مسائل مهم‌ترين نشانه‌هايي هستند كه بدانيد شما همزمان عاشق دو نفر شديد. اين موارد نشان مي‌دهد شما نمي‌توانيد هيچ كدام از آن‌ها را از آينده و روياهاي خودتان حذف كنيد.

مبهم بودن عشقتان در نظر ديگران

كسي از اطرافيانتان هم نمي‌تواند تشخيص دهد كه شما چه كسي را دوست داريد و عاشق چه كسي مي‌باشيد. زيرا حرف‌ها و صحبت‌هاي شما طوري است كه معلوم نيست شما واقعا عاشق كدام يك هستيد.

سردرگمي

هر كسي وقتي يك اتفاق مهم در زندگي‌اش رخ مي‌دهد، اول از همه ياد كسي مي‌افتد كه دوستش دارد و دلش مي‌خواهد زودتر به او تعريف كند. اگر شما همزمان عاشق دو نفر باشيد، در اين مواقع نمي‌دانيد اول به كدام يك از آن‌ها خبر دهيد.

اگر همزمان عاشق دو نفر شدم ، چه كنم؟

طبيعتا شما نمي‌توانيد به اين روند ادامه دهيد و در نهايت بايد انتخاب كنيد كه كدام يك را مي‌خواهيد. البته نكته‌ مهم هم اين است كه اگر شما واقعا نفر اول را دوست داشتيد و عاشق او بوديد، هيچوقت احساسي به نفر دومي پيدا نمي‌كرديد. در اين قسمت راهكارهايي براي مديريت اين رابطه‌ها و احساسات برايتان بيان مي‌كنيم.

مقايسه نكردن دو نفر باهم

هر انسان ويژگي‌ها و خصوصيات منحصر به فردي دارد كه مختص اوست. هيچ كس كامل نيست و همه افراد خوبي‌ها و بدي‌هايي را در كنار هم دارند. از دلايل ممكن كه شما عاشق نفر دوم مي‌شويد، اين است كه به مقايسه او با نفر اول پرداختيد. مقايسه كردن آن دو باهم موجب مي‌شود كه با ديدن خوبي‌هاي هركدام، نمي‌توانيد ديگري را ترجيح دهيد. انتخاب شما نبايد بر اين اساس باشد كه خوبي‌هاي كدام بيشتر است. شما بايد كسي را انتخاب نماييد كه تناسب و هماهنگي بيشتري با شما دارد و مي‌تواند در طول زندگي‌ برايتان دوست و همدم باشد.

مدتي از رابطه با هر دو فاصله بگيريد

بهتر است سعي كنيد براي مدتي از هر دوي آنها فاصله بگيريد. با اين كار فرصتي بدست مي‌آيد كه خوب فكر كنيد و ببينيد دوري كدام يك از آن‌ها برايتان سخت‌تر مي‌باشد. يادتان باشد تا زماني كه يكي از طرفين را به طور كامل كنار نگذاشتيد، نبايد با فرد ديگري وارد رابطه جدي شويد. زيرا عشق يك مسئوليت و تعهد جدي بين دو نفر است و نبايد و نمي‌توانيد آن را همزمان نسبت به دو نفر داشته باشيد.

اگر يكي از دو طرف همسرتان بود، چه بايد بكنيد

يكي از روانشناسان معروف به نام باربارا دي آنجلس در كتاب خود مي‌گويد: اگر شما متاهل هستيد نبايد به رابطه با نفر دومي فكر كنيد. ولي بعضي اوقات، كنترل اوضاع از دست انسان خارج مي‌شود و نفر سومي هم پايش را وارد رابطه دونفره و احساسي شما با همسرتان مي‌كند. از نظر اخلاقي در اين شرايط، اولويت با همسرتان مي‌باشد و شما موظفيد تمام تلاش خود را بكنيد تا نفر دوم از ذهنتان خارج شود. سعي كنيد علت شروع علاقه‌تان به نفر دوم را بيابيد، احتمالا در زندگي با همسرتان به مشكلي برخورده‌ايد كه به فكر رابطه با نفر دوم افتاديد. حتما با حل آن مشكل مي‌توانيد به زندگي با همسرتان برگرديد. نهايتا اگر با تمام تلاشي كه كرديد، مشكل حل نشد و نمي‌توانيد به ادامه زندگي مشتركتان راضي شويد، با يك روانشناس مشورت كنيد تا با بررسي شرايطتان، با بهترين راهكارها براي حل اين موضوع به شما كمك كند.

نتيجه‌گيري در مورد عشق به دو نفر

اميدواريم با مطالعه اين مطلب به جواب سوالتان در مورد عاشق دو نفر بودن رسيده باشيد. بله امكان وجود اين حس در برخي از افراد هست. ولي مهمترين قسمت قضيه اين است كه احساساتتان را به خوبي ارزيابي كنيد و بدانيد چگونه بين دو آن دو نفر يكي را انتخاب كنيد. حس اين كه همزمان عاشق دو نفر هستيد، خبر از وجود مشكلاتي در رابطه فعلي‌تان مي‌دهد. شايد نفر اول را دوست داريد ولي نيازهاي عاطفي شما با او برطرف نمي‌شود و مي‌خواهيد آن‌ را در شخص ديگري جستجو كنيد. از طرفي مي‌خواهيد بدون آسيب به فرد فعلي، طرف ديگر را هم نگه داريد. حس شما به دو نفر درست است اما غير ممكن است كه همزمان با هر دو باشيد. پس بهتر است با انكه واقعا دوستش داريد صادقانه صحبت كنيد و مشكل را حل نماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه همزمان عاشق دو نفر شدم مي توانيد از طريق شماره 02191002360 با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه تماس بگيريد.

منبع: همزمان عاشق دو نفر شدم | آيا مي توان عاشق دو نفر شد

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۴۰:۱۱ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی