آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

هدف زنان از ازدواج بستگي به شخصيت و انگيزه هاي دروني فرد دارد. ازدواج مسئله بسيار مهم و پر اهميتي است كه نياز به تصميم گيري و انتخاب درست دارد. قضيه ازدواج نه تنها براي خانم ها، بلكه براي آقايان نيز حائز اهميت است. انتخاب صحيح شريك احساسي و اهداف مناسب براي ازدواج، فارق از هر جنسيتي بايد با چشم باز بررسي شود. هدف از ازدواج در افراد به دو دسته صحيح و اشتباه تقسيم مي‌شود. هدف‌زنان از ازدواج به شيوه درست شامل: تكامل، علاقه، درك متقابل و … است. اما هدف اشتباه شامل: چشم و هم چشمي، ازدواج دوستان، وضعيت مالي و … است. كه در ادامه در رابطه با اين موضوعات توضيح داده ايم. به ياد داشته باشيد كه هر وصلتي با هر هدفي نياز به مشاوره ازدواج دارد. براي دريافت مشاوره ازدواج كليك كنيد.

منبع: هدف زنان از ازدواج | انگيزه زنان از ازدواج چيست ؟

هدف زنان از ازدواج

ازدواج و انتخاب همسر مهم ترين تصميم زندگي هر فردي است. انتخاب دقيق شريك مناسب، زندگي خوب را براي عمر طولاني در كنار شريك احساسي تضمين مي‌كند. اما مهم ترين عامل براي ازدواج، انگيزه و هدف است. اما هدف از ازدواج در تمام افراد (مرد و زن) متفاوت است. برخي از خانم ها علاقه دارند تا به طور مستقل زندگي كنند و برخي ديگر از سن كم علاقه خود را به ازدواج نشان مي‌دهند. حس مادر شدن، دوست داشته شدن، نياز به همدل، همدم و … شامل هدف زنان از ازدواج است. اما دقت داشته باشيد كه انتخاب درست نياز به مشاوره ازدواج دارد. براي دريافت مشاوره ازدواج كليك كنيد.

هدف زنان از ازدواج

هدف زنان از‌ازدواج را به چند دسته تقسيم كرده ايم. در ادامه به طور كلي به اين اهداف اشاره كرده ايم.

1. احساس دوست داشته شدن

اولين نياز و هدف زنان از ازدواج، توجه و دوست داشته شدن است. خانم ها دوست دارند فردي را در كنار خود داشته باشند تا به او عشق بورزد، ابراز علاقه كند و به نيازهاي او توجه كند. نياز به همدلي، هم دردي، شريك روزهاي خوب و بد، ديده شدن و شنيده شدن نياز هر فردي است كه با ازدواج سالم رفع خواهد شد. درك از طرف مقابل و رفع نيازهاي يكديگر از جمله هدف‌ زنان از‌ ازدواج‌مي‌باشد.

2. رشد شخصيت

دومين اصل مهم هدف زنان از ازدواج را مي‌توان رشد شخصيت ناميد. رشد شخصيت با ازدواج در هر دو جنسيت به تكامل خواهد رسيد. رشد شخصيت را تكامل نيز مي‌نامند. در اين تعامل دو طرف با يكديگر گفتگو مي‌كنند، افكارشان را در ميان مي‌گذارند. به يكديگر در زمينه هاي مختلف كمك مي‌كنند و به پيشرفت و رشد يكديگر كمك خواهند كرد.

3. بدست آوردن آرامش

سومين جنبه هدف از ازدواج زنان كسب آرامش است. آرامش به يكديگر از لحاظ روحي و جسمي در ازدواج بسيار حائز اهميت است. هرچه آرامش در زندگي بيشتر باشد، زندگي استخوان دار خواهد شد. رعايت اصول و قوانين زندگي مشترك به كسب آرامش كمك خواهد كرد. زماني كه زندگي مشترك سالمي داريد قطعا با آرامش بيشتر و بهتري به كارهاي ديگر خود مي‌پردازيد.

4. صميميت با همسر

چهارمين هدف زنان از ازدواج را كسب صميميت مي‌ناميم. خانم ها علاقه زيادي به دوستان صميمي دارند و همين طور ترجيخ مي‌دهند تا همسرشان را دوست خود بدانند. صميميت در ازدواج زندگي را زيبا تر و قشنگ تر خواهد كرد. خانم ها علاقه دارند تا همانقدر كه با دوستان خود راحت هستند، با همسرانشان نيز راحت باشند.

5. رفع نيازهاي جنسي

رفع نيازهاي جنسي فارق از جنسيت براي همه افرار ضروري است. يكي از جنبه هاي هدف زنان از ازدواج بر طرف كردن نيازهاي جنسي است. رفع اين نيازها علاوه بر اينكه زندگي را پايدار تر خواهد كرد، به پيشرفت زوجين نيز كمك خواهد كرد.

6. حس مادرانه

تجربه مادر شدن و حس مادرانه را مي‌توان هدف زنان از ازدواج ناميد. بسياري از خانم ها به دليل تجربه حس مادرانه به ازدواج علاقه پيدا مي‌كنند. و به دنبال در آغوش كشيدن، رشد و تربيت فرزندان هستند.

7. تجربيات جديد

هفتمين هدف زنان از ازدواج را تجربيات جديد مي‌ناميم. خانم ها به كسب تجربيات جديد علاقه دارند و به دنبال چالش هاي زيبا و جديد هستند. ازدواج نيز اتفاقات شيرين و زيبايي را براي زوجين رقم مي‌زند و هر دو نفر با كمك يكديگر تجربيات جديدي را كسب مي‌كنند. اهداف جديد، اتفاقات جديد، ورود به دنياي فرد مورد علاقه تان و انگيزه هاي جديد را مي‌توان از علايق خانم ها به شمار آورد.

هدف هاي اشتباه زنان از ازدواج

در ابتداي مقاله راجب هدف زنان از‌ازدواج صحبت كرده ايم. اما در رابطه با هدف هاي جديد و مناسب صحبت كرده ايم. در اين قسمت از مقاله در رابطه با هدف‌اشتباه زنان از ازدواج توضيح داده ايم.

1. رهايي از خانه پدري

رهايي از خانه پدري را مي‌توان هدف زنان از ازدواج به صورت اشتباه ناميد. بسياري از افراد به دليل اتفاقات ناگوار و شرايط دشوار زندگي در خانه پدري، به دنبال شروع زندگي با هر فردي هستند. عدم شناخت كافي از فردي كه اولين بار او را مي‌پسندند يا اعتقاد به اينكه اولين خواستگار بهترين گزينه است سبب ازدواج اشتباه افراد خواهد شد. رهايي از خانه پدري و ورود به زندگي بدون شناخت تبعات دشواري را به همراه دارد.

2. ازدواج همسالان و دوستان

ازدواج دوستان، هدف زنان از ازدواح به صورت كاملا اشتباهي است. برخي از خانم ها با مشاهده زندگي مشترك زيباي دوستان خود علاقه زيادي به ازدواج پيدا مي‌كنند. و به اين موضوع فكر نمي‌كنند كه شايد فرد مقابل من يا خودم براي ازدواج مناسب نيستم. مشاهده زيبايي هاي زندگي ديگران تن به ازدواج هاي بدون شناخت مي‌دهند. بنابراين ازدواج دوستان و همسالان هدف و انگيزه خوبي براي ازدواج نيست.

3. نيازهاي مالي

يكي از اشتباهات تكراري هدف زنان از ازدواج، رفع نيازهاي مالي است. برخي از خانم ها ازدواج را فقط كسب موقعيت مالي خوب مي‌دانند. و حتي نيازهاي خود را ناديده مي‌گيرند تا به موقعيت مالي مناسب دست يابند. بله پول بسياري از نيازهاي فرد را رفع مي‌كند. اما صرفا ازدواج به دليل رفع نيازهاي مالي خوشبختي نمي‌آورد.

كلام آخر

ازدواج مساله مهمي است كه نياز به بررسي هاي گوناگوني دارد. اما علاقه به ازدواج در هر فردي متفاوت است. برخي از افراد هيچ علاقه اي به ازدواج ندارند. اما برخي براي ازدواج انگيزه و اهدافي را در نظر گرفته اند. همانطور كه اشاره كرديم، هدف زنان از ازدواج را به 7 دسه تقسيم كرديم. اما به ياد داشته باشيد كه ازدواج چه با هدف و چه بي هدف براي بررسي شخصيت ها و تفاهمات نياز به روانشناس و مشاوره دارد. مركز مشاوره آواژه به صورت حضوري و تلفني به مراجعان خدمات ارائه مي‎دهد. براي‌كسب اطلاعات بيشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه هدف زنان از‌ازدواج مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني ازدواج با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 تماس بگيريد.

منبع: هدف زنان از ازدواج | انگيزه زنان از ازدواج چيست ؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ دى ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۲۷:۴۸ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی