آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

اولين رابطه جنسي در زندگي همه ما تجربه بسيار مهمي است. احساساتي كه شما در اين رابطه تجربه مي‌كنيد مي‌تواند به‌طوركلي مسير زندگي جنسي آينده‌تان را شكل بدهد. يك رابطه جنسي خوب مي‌تواند شما را به لحاظ جنسي فعال نگه دارد؛ و حتي كيفيت ارتباط عاطفي‌تان را نيز چندين برابر كند. درعين‌حال يك رابطه نامطلوب مي‌تواند احساس و باوري كه نسبت به مسائل جنسي داريد را به‌طوركلي تغيير دهد. به همين خاطر بسيار مهم است كه از قبل براي اين رابطه آماده شويد و برنامه‌ريزي مناسبي داشته باشيد. بهترين راه براي بالابردن اطلاعاتتان در اين زمينه اين است كه از يك مشاور متخصص كمك بگيريد. ما نيز در اين مطلب سعي مي‌كنيم ابعاد مختلف اولين رابطه جنسي و آنچه را بايد راجع به آن بدانيد بررسي كنيم. براي دريافت مشاوره جنسي كليك كنيد.

منبع: اولين رابطه جنسي | اولين را تبديل به بهترين كنيد

اولين رابطه جنسي

اولين رابطه جنسي از آن دسته موضوعاتي است كه اصلاً نبايد ساده از كنار آن رد شد. متخصصان معتقدند احساساتي كه شما در اين رابطه تجربه مي‌كنيد بسيار قوي هستند؛ و شايد تا هميشه در شما باقي بمانند. به‌علاوه تحقيقات نشان مي‌دهد بسياري از اختلالات جنسي مثل سردمزاجي ريشه در اولين تجربه جنسي دارند. پس مي‌توانيم نتيجه بگيريم كه اولين رابطه تبديل به الگويي براي زندگي جنسي شما خواهد شد.

نكات مهم در اولين رابطه جنسي

1- انتخاب محل مناسب براي شروع رابطه جنسي

براي اينكه بتوانيد يك رابطه جنسي مطلوب را تجربه كنيد اولين مسئله انتخاب محل مناسب است. محل رابطه جنسي بايد فضايي كاملاً آرامش‌بخش و به دور از محرك و تنشي باشد. باتوجه‌به اينكه رابطه جنسي به‌خصوص در كشور ما و باتوجه‌به باورهاي فرهنگي موجود معمولاً مقداري خجالت و اضطراب را به همراه دارد. بهتراست شرايط محيط به‌گونه‌اي باشد كه تا جاي ممكن اين استرس را كم كند.

2- فراموش نكردن پيش‌نوازي

يكي از اصول اساسي روابط جنسي چه در زمان برقراري اولين رابطه يا روابط بعدي انجام پيش‌نوازي است. پيش‌نوازي به شما كمك مي‌كند تا هيجان خود را كنترل كنيد و استرس ناشي از دخول را كاهش دهيد. همچنين مي‌تواند باعث افزايش ميل جنسي و تحريك‌پذيري دختران شود. به يادداشته باشيد كه فوراً به سراغ دخول نرويد و حتماً رابطه جنسي را با پيش‌نوازي شروع كنيد.

3- به طرف مقابل حق انتخاب بدهيد

يك رابطه جنسي بايد زماني اتفاق بيفتد كه هم شما و هم طرف مقابل براي آن آمادگي داشته باشيد. پس در اولين رابطه تا جايي پيش برويد كه هم براي شما و هم شريك احساسي‌تان رضايت‌بخش باشد. اين نكته را به خاطر داشته باشيد كه اولين رابطه هميشه نبايد يك رابطه كامل باشد. اگر طرف مقابل دوست ندارد ارتباط شما به يك رابطه جنسي كامل ختم شود به اين خواسته احترام بگذاريد و از هرگونه زور و بدرفتاري خودداري كنيد.

4- صحبت با شريك جنسي

يكي از مهم‌ترين كارهايي كه در هنگام برقراري اولين رابطه جنسي بايد انجام دهيد صحبت‌كردن با شريك جنسي است. درباره نگراني‌ها و كارهايي كه باعث اذيت و ناراحتي و همين‌طور افزايش ميل جنسي شما مي‌شود صحبت كنيد تا استرستان كاهش پيدا كند. هرچقدر صميميت و ارتباط بهتري با يكديگر داشته باشيد رابطه جنسي خوشايند‌تري را تجربه خواهيد كرد. علاوه بر اين صحبت‌كردن در حين رابطه جنسي باعث مي‌شود تا از احساسات يكديگر باخبر شويد و احساس بهتري به يكديگر منتقل كنيد. به عبارتي بهتر است براي تجربه لذت بيشتر، رابطه جنسي را در سكوت انجام ندهيد.

5- اطمينان از سلامت جنسي

بيماري‌هاي جنسي اين روزها شيوع بسيار بالايي دارند. به همين خاطر بهتر است قبل از برقراري رابطه جنسي از سلامت خود و طرف مقابل نيز مطمئن شويد. به خاطر داشته باشيد كه اين بيماري‌ها معمولاً درمان قطعي ندارند. و بسياري از مواقع ابتلا به آنها مي‌تواند بخش بزرگي از زندگي شما را تحت‌تأثير خودش قرار بدهد. پس بدون خجالت و ناراحتي نگراني خود را با شريك جنسيتان در ميان بگذاريد.

6- استفاده از وسايل پيشگيري

قبل از اينكه وارد اولين تجربه جنسيتان بشويد به‌خوبي راجع به راه‌هاي جلوگيري از بارداري مطالعه كرده و بهترين روش را باتوجه‌به شرايطي كه داريد انتخاب كنيد. استفاده از كاندوم رايج‌ترين راهي است كه براي پيشگيري استفاده مي‌شود. باتوجه‌به اينكه كاندوم علاوه بر بارداري تا حدودي از انتقال بيماري‌هاي جنسي نيز جلوگيري مي‌كند شايد بهتر باشد شما هم از اين روش استفاده كنيد.

7- آشنايي با وضعيت بدن

سعي كنيد قبل از برقراري اولين رابطه جنسي با آناتومي بدن خود آشنايي بيشتري پيدا كنيد. آشنايي با آناتومي بدن، شناسايي نقاط تحريك‌آميز و درميان‌گذاشتن آن با شريك جنسي‌تان باعث ايجاد احساس لذت بيشتر و خوشايند‌تري مي‌شود. همچنين بهتر است از آناتومي بدن شريك جنسي‌تان هم اطلاعاتي كسب كنيد و در حين رابطه جنسي نقاط تحريك‌آميز بدن او را لمس كنيد.

8- كسب اطلاعات درباره پوزيشن‌هاي جنسي

يكي از مسائل تأثيرگذار در رابطه جنسي انتخاب پوزيشن‌هاي مناسب است. پويش‌هاي مختلف مي‌توانند باعث ايجاد هيجان و افزايش لذت در حين رابطه شوند. بهتر است قبل از انجام دخول با پوزيشن‌هاي مختلف آشنا شويد. اگر فكر مي‌كنيد در اين زمينه اطلاعات كافي نداريد مي‌توانيد از يك مشاور متخصص كمك بگيريد.

اولين رابطه جنسي | راه‌هايي براي كنترل مسائل منفي

مديريت استرس و اضطراب

استرس و اضطراب از جمله احساساتي هستند كه بسياري از ما در اولين رابطه جنسي تجربه خواهيم كرد. اگر نتوانيد اين شرايط را مديريت كنيد آن‌ها عملكرد جنسي شما را تحت‌تأثير قرار مي‌دهند. مشكلاتي مانند اختلال در نعوظ، زود انزالي، مقاربت‌هاي دردناك و لذت نبردن از رابطه جنسي همگي مي‌توانند ريشه در اضطراب داشته باشند. پس در اولين قدم احساسات منفي‌تان را كنترل كنيد. اگر فكر مي‌كنيد در اين زمينه مشكل داريد بهترين كار اين است كه قبل از رابطه با يك مشاور متخصص صحبت كنيد.

حتما براي كاهش استرس قبل عروسي كليك كنيد.

كاهش درد در خانم‌ها

اولين رابطه جنسي براي بسياري از خانم‌ها تجربه دردناكي است. اين موضوع مي‌تواند تصوير بدي از رابطه جنسي در ذهن آنها ايجاد كند. به همين خاطر بسيار مهم است كه آقايان به اين موضوع توجه كنند و براي داشتن يك تجربه خوشايند به شريك عاطفي خود كمك كنند. انجام رابطه جنسي در شرايطي كه خانم آمادگي رواني كافي براي آن داشته باشد و همين‌طور معاشقه و پيش‌نوازي در رابطه از جمله راهكارهايي هستند كه مي‌توانند درد اولين رابطه جنسي را در خانم كم كنند.

اولين رابطه جنسي و اهميت مشاوره

بسيار بديهي است كه ما در اولين رابطه جنسي‌مان هيچ تجربه‌اي نداريم. اين موضوع گاهي باعث مي‌شود كه اولين رابطه آنچه انتظار داريم نباشد. اين مسئله مي‌تواند مشكلاتي مثل ازدست‌دادن اعتمادبه‌نفس به‌خصوص در آقايان را به همراه داشته باشد. به همين خاطر شايد بهترباشد قبل از برقراري اولين رابطه از يك مشاور متخصص در زمينه مسائل جنسي كمك بگيريد. مشاورين به شما كمك مي‌كنند تا با آنچه لازم است راجع به يكديگر بدانيد آشنا شويد و بهتر بتوانيد رابطه خود را مديريت كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه اولين رابطه جنسي مي‌توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 تماس بگيريد.

 

 

سؤالات متداول

چطور مي‌توانم اولين رابطه جنسي را براي همسرم تبديل به يك تجربه لذت‌بخش كنم؟

بهترين راه اين است كه قبل از رابطه جنسي راجع به خواسته‌ها و نيازهايي كه داريد با يكديگر صحبت كنيد. كمك‌گرفتن از يك مشاور جنسي نيز مي‌تواند بسيار مفيد باشد.

منبع: اولين رابطه جنسي | اولين را تبديل به بهترين كنيد

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۳:۵۷:۲۹ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی