آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

كتك زدن همسر يكي از عمده شكايت خانم‌ها و علل جدايي‌است. شايد به دنبال دليل بوديد كه با اين مقاله رو به رو شديد. يكي از علل اين اتفاق پيدا كردن حس قدرت در اقايان است. تفكر قديمي مرد سالاري، اختلالات شخصيت و اتفاق هاي دوران كودكي چند نمونه از علل كتك زدن همسر است. كه در ادامه دلايل بيشتري در رابطه با اين اتفاق نام برده‌ايم. اما خانم‌ها بيشتر به دنبال راهكار و راه و روش جلوگيري از اين اتفاق هستند. در اين مقاله به طور كامل با علل، دليل بخشش، چگونگي مقابله و بعد رواني-اجتماعي آشنا خواهيد شد.

منبع: كتك زدن همسر | عواقب و علت كتك خوردن از همسر

دلايل كتك زدن همسر

بسياري از بانواني كه از همسر، نامزد و شريك احساسي خود كتك مي‌خورند. به دنبال دليل اين رفتار هستند. در ادامه به چند دليل عمده اشاره كرده‌ايم. شما با توجه به اين دلايل قادر به حل اين مشكل خواهيد بود.

  • ابتلا به يكي از انواع اختلال شخصيت
  • اختلال مازوخيسم
  • اختلال ساديسم
  • تجربه آزارهاي رواني در دوران كوكي
  • اعتماد به نفس پايين
  • سوء مصرف مواد
  • سوء مصرف الكل
  • ناتواني در كنترل خشم
  • فشار اقتصادي
  • فقر
  • اعتقاد شديد به مرد سالاري
  • سوءظن داشتن
  • شخصيت نابالغ
  • فشار رواني و استرس
  • ناتواني در مهارت كلامي و ارتباطي

چرا بعد كتك خوردن از همسر مي‌بخشم؟

بسياري از خانم‌هايي كه از همسر خود كتك مي‌خورند. توانايي جدا شدن و يا مقابله با اين رفتار همسر شان را ندارند. و اين ناتواني ريشه در نوع رفتار و شخصيت دارد. و همين امر باعث بخشيدن همسر تان مي‌شود. كه در ادامه به آن ها اشاره كرده‎ايم.

شخصيت وابسته زن: خانم هايي كه شخصيت وابسته دارند كتك خورن را به رفتن و جدا شدن ترجيح مي‌دهند. اين افراد توانايي تصميم گيري به تنهايي را ندارند. اعتماد به نفس و تعاملات اجتماعي آن‌ها بسيار پايين است. از جداشدن و تنهاماندن هراس بيمارگون دارند. در اين شرايط حتما بايد از متخصص روانشناسي كمك دريافت كنند. براي اطلاع از ويژگي هاي شخصيت وابسته كليك كنيد.

سكوت كردن: بسياري از خانم ها بعد از كتك سكوت مي‌كنند. موضوع را با خانواده و دوستان خود در ميان نمي‎گذارند. و از گفتن موضوع خجالت مي‌كشند. همين ترس و خجالت باعث‌مي‎شود كه كتك خوردن ادامه پيدا كند.

خود را مقصر دانستن: برخي از خانم ها خود را مقصر اين اتفاق مي‎دانند. به دنبال درمان و راهكار نيستند. و پس از كتك خوردن خود را سرزنش مي‎كنند. همين امر باعث تكرار اين اتفاق مي‎شود.

ماندن به خاطر بچه ها: بسياري از خانم ها پس از كتك خوردن همسر خود را مي‎بخشند. و تنها دليل آن‌ها بچه ها هستند! كودكان زماني والدين را باهم مي‌خواهند كه آرامش در خانه جريان داشته باشد. زماني كه شما به خاطر حضور بچه‌ها ساكت مي‌شويد. تنها ضربه را به خودتان وارد مي‎كنيد.

بُعد رواني و اجتماعي كتك خوردن از همسر

خانم‌ها بعد از كتك خوردن دچار ابعاد رواني و اجتماعي زيادي مي‎شوند. كه در ادامه به آن‌ها اشاره كرده ايم.

ابعاد رواني كتك زدن همسر

خانم‌هايي كه از همسرشان كتك مي‌خورند، بعد از مدتي دچار كمبود اعتماد به نفس مي‌شود. كتك خوردن از شوهر او را به اين باور مي‌رساند كه حتي توانايي دفاع از خود را ندارند. عدم احساس امنيت بيشتر او را دچار كمبود اعتماد بنفس مي‌كند.

افسردگي و اضطراب نيز از ديگر پيامدهاي شايع كتك زدن همسر هستند. آن‌ها نياز به محبت و ستايش از جانب همسرشان را دارند. وقتي اين نيازهايشان رفع نشود و در عوض آسيب ببينند، غم و استرس بر روح و روان آن‌ها چيره مي‌شود.

خودپنداره هسته مركزي روان هر انساني است. كتك زدن همسر به مرور خود پنداره او را دچار تزلزل خواهد كرد. او نسبت به خصوصيات و شخصيت خودش دچار تعارض مي‌شود. اين مساله بيشتر از پيش افسردگي او را تشديد مي‌كند.

ابعاد اجتماعي كتك زدن همسر

در كنار تمام پيامدهاي رواني كه براي خانم در اثر كتك خوردن از همسرش پيش مي‌آيد. برجا ماندن آثار ضرب و شتم نيز او را منزوي تر مي‌كند. ترس از برملا شدن اين مساله نزد ديگران او را از اجتماع دور خواهد كرد.

شايد كمتر كسي به غرور زنان اشاره كرده باشد. اما بسياري از زنان براي حفظ غرورشان نزد آشنايان و خانواده، كتك زدن همسر شان را پنهان مي‌كنند.

ابعاد‌اجتماعي و رواني بر رشد فرزندان نيز تاثير گذار است. فرزندان با مشاهده خشونت در خانه بيشتر احتمال شكست در مسائل زناشويي در آينده دارند.

پيشگيري از كتك زدن همسر

براي پيشگيري از اين اتفاق بايد عوامل زمينه ساز كه اشاره كرده‌ايم بررسي كنيم. براي پيشگيري از كتك خوردن قدم به قدم با ما همراه باشيد. حتما براي دريافت خدمات مشاوره خانواده كليك كنيد.

ارزيابي اختلال

براي پيشگيري ابتدا بايد ريشه يابي كنيد. كه آيا همسر شما اختلال دارد يا خير. با كمك روانشناس و روان سنج به كمك تست‌هاي مختلف اختلال همسر شما مشخص مي‌شود. و بعد از تشخيص و درمان با آموزش از اين اتفاق پيشگيري مي‎شود.

كنترل خشم

اگر همسر شما پس از خشم شروع به كتك زدن تان مي‎كند. بايد همراه با يك روانشناس كنترل خشم را آموزش ببيند. در اين مسير بايد صبورباشيد و به او براي غلبه بر اين رفتار كمك كنيد.

مديريت روابط

براي پيشگيري از اين اتفاق بايد مديريت محيط خانه، روابط و گفتگو را بلد باشيد. اگر يك موضوعي تبديل به بحث شد. با مديريت و كنترل روابط بحث را خاتمه دهيد.

هيچ انساني لايق كتك خوردن نيست. هرگز خود را مقصر اين اتفاق ندانيد. شما حق مباحثه بر سر خواسته ها و نيازهايتان را داريد. پس بايد فضايي براي گفتگو بين شما و همسرتان فراهم شود.

راهكار مقابله با كتك خوردن از همسر

مطمئنا بعد از كتك زدن همسر تان شما بايد اقداماتي انجام دهيد. سكوت بدترين كار است. دست روي دست نگذاريد و با توجه به شرايط و دريافت كمك تخصصي به دنبال راهكاري باشيد. در ادامه اقداماتي مفيد را نام برده‌ايم. اما اگر تاثيري نداشت حتما با شماره هاي درج شده تماس بگيريد.

الويت خود باشيد

امنيت خود را الويت قرار دهيد. زماني كه احساس خطر كرديد. سريعا خانه را ترك كنيد. اگر شرايط ترك خانه را نداريد، تا چند ساعت داخل يك اتاق بمانيد. بدون اطلاع همسرتان با اورژانس اجتماعي تماس بگيريد.

هراس نكنيد

خيلي از بانوان به دليل ترس و هراس اين موضوع را با كسي در ميان نمي‎گذارند. با سكوت وضعيت از آنچه هست به مرور بدتر مي‎شود. با درمان خانواده و كمك از رواشناس از آسيب‌هاي روحي و جسمي پيشگيري كنيد.

دوري كنيد

سعي‌كنيد كه جر و حث نكنيد. و موضوعات را با آرامش حل كنيد. زماني كه مشاجره اتفاق مي‎افتد. از موقعيت و مكان دوري كنيد. پس از آرام‌شدن فضا شروع به تذكر و صحبت با همسر كنيد.

چرخه خشونت

يكي از دلايلي كه خانوم ها براي مقابله تلاش نمي‎كنند. چرخه خشونت است. منظور از چرخه خشونت را به شرح زير توضيح داده‌ايم.

  • تنش آغاز مي‎شود.
  • مشاجره شروع مي‏‎شود.
  • مشاجره تبديل به حمله مي‎شود.
  • آقا اظهار پشيماني مي‎كند.
  • قول تكرار نشدن مي‎دهد.
  • خانم فراموش مي‎كند.
  • دعوا تمام مي‎شود.

در اين چرخه آقا با عذاب وجداني كه مي‎گيرد. خانم را قانع مي‎كند. در واقع خانم را هم مقصر مي‎كند. و همين اتفاق موجب كتك زدن همسر در دفعات بعدي مي‎شود.

كلام آخر

احتمالا با مطالعه كامل مقاله با موضوعات بيشتري آشنا شده‎ايد. كساني كه از همسر خود كتك مي‎خورند. به دنبال راه چاره و نوع مقابله هستند. اين افراد از لحاظ روحي و جسمي آسيب هاي جبران ناپذيري مي‎بينند. براي پيشگيري از اين اتفاق از روانشناس كمك بگيريد. مركز مشاوره آواژه به صورت تلفني و حضوري به شما عزيزان خدمات ارائه مي‌دهد. براي كسب اطلاعات بيشتر باشماره درج شده تماس حاصل فرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه كتك خوردن همسر مي‌توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 تماس بگيريد.

منبع: كتك زدن همسر | عواقب و علت كتك خوردن از همسر

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۵۲:۵۷ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی