آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

كنترل شوهر خانواده‌هاي زيادي را به خطر انداخته است. امروزه بسياري از خانم‌ها حتي به دنبال برنامه و نرم‌افزارهاي گوناگون براي كنترل تماس‌ها و پيام‌هاي گوشي شوهرشان هستند. اين تلاش‌ها براي كنترل شوهر و حساس شدن به او دلايل مختلفي دارد. مانند شك و ترس ناشي از خاطره‌هاي بدتان از تاثير شبكه‌هاي اجتماعي، رفتارهاي همسر، اطرافيان، حتي علاقه بيش از حد شما به همسرتان و ارزشمند بودن او براي شما. اما براي نگهداري و كنترل هر چيزي روش‌هاي اصولي و صحيحي وجود دارد. شايد شوهرتان خوشش نيايد مدام به شما جواب پس دهد و كنترل شود. چك كردن مداوم شوهر و كنترل و محدود كردن او به نتايج بدي در روابطتان منتهي مي‌گردد. پس بهتر است از طريق مشورت با روانشاس يا مشاور مشكل‌تان را بررسي و اگر كنترلي لازم بود به شيوه درست عمل كنيد. براي دريافت مشاوره خانواده كليك كنيد.

منبع: كنترل شوهر

آيا كنترل كردن شوهر كار درستي است ؟

بعضي خانم‌ها روي شوهرشان بسيار حساس‌اند و تلاش در كنترل او دارند، اين را هم كاملا كار درستي مي‌دانند. اما آيا اين كار درست است يا خير؟ طبق آمار حاصل از دادگاه‌ها خانواده، هر قدر به شوهر خود حساسيت بيشتري نشان دهيد و بيشتر چِكش كنيد، بدبيني‌تان نسبت به او بيشتر و در دام يك سيكل باطل گرفتار خواهيد شد.

از طرفي هم حساسيت زياد نسبت به شوهرتان، او را نيز ناراحت و دلخور مي‌كند و نتيجه عكس از كارتان خواهيد گرفت. حساسيت و بدبيني رابطه مستقيم با هم دارند و يكديگر را افزايش مي‌دهند. وقتي در دام اين دور باطل گير بيافتيد، اوضاع زندگي بدتر خواهد شد. پس از بدبيني دست بكشيد و اعتماد كنيد تا آرامش در خانه حاكم شود.

ريشه هاي كنترل شوهر

با يافتن علل كنترل شوهر و بدبيني نسبت به او، مي‌توانيد تصميم بهتري بگيريد. اگر ديديد شك شما علت موجهي ندارد، براي درمان و اصلاح اين رفتارتان قدمي برداريد. معمولا ريشه‌هاي كنترل‌گري زنان عوامل زير است.

1- تجربيات بد

گاهي علت كنترل‌گري تان به اتفاقات بدي مربوط مي‌شود كه در گذشته تجربه كرديد. مثلا اگر همسرتان قبلا خيانتي به شما كرده و يا دروغي گفته باشد؛ موجب مي‌شود شما دائم گذشته را به خاطر آوريد و نگران باشيد. در اين مواقع بنشينيد و با اون صحبت كنيد، نگراني و دليل شك خود را بگوييد. مطمئنا اين‌گونه شوهرتان هم كاري براي اطمينان خاطر شما انجام مي‌دهد و از نگرانيتان كم خواهد شد.

2- كنترل شوهر  و بدبيني ذاتي

هميشه هم علت درستي براي شك به شوهرتان وجود ندارد و ريشه بدبيني و ميل به كنترل شوهر به خودتان بر مي‌گردد. به اين معني كه شما خودتان ذاتا آدم بدبين و شكاكي هستيد. شايد هم تجربه تلخي از كودكي داريد، يا جايي توسط كسي ترك شديد. در اين موارد بايد بر احساسات خودتان آگاه باشيد، و به دنبال راه حلي براي اين مشكل بگرديد.

3- كنترل شوهر و دوست داشتن زياد

بسياي از زنان هم به خاطر دوست داشتن بيش از حد شوهرشان، نسبت به او حساس مي‌شوند. مي‌ترسند كسي او را از دستشان بگيرد. بنابراين ممكن است شما از روي عشق زياد به شوهرتان مدام او را كنترل كنيد كه مبادا رابطه‌تان به هم بخورد. ولي اين كار كاملا اشتباه و روش غلطي است. بجاي آن سعي كنيد راه‌هاي درست محفاظت از رابطه را آموزش ببينيد.

4- رفتارهاي مشكوك شوهر

مرداني هم هستند كه واقعا در حال خيانت به همسرشان هستند. اين مردان با تغيير در رفتارها و آمد و شدهاي‌شان در خانه، حس بدبيني و شك را در وجود خانم‌شان به وجود مي‌آورند. در اين مواقع زنان حق دارند او را كنترل كنند و مطمئن شوند رابطه‌شان چگونه است. مطمئنا با كنترل شوهر و يافتن مدرك قطعي عليه او بهتر مي‌توانند از خود دفاع كنند و تصميم درستي بگيرند. براي يافتن‌حقيقت حتما مقاله نشانه هاي خيانت مردان را بخوانيد.

نتايج منفي كنترل شوهر

كنترل بي‌دليل و يا افراطي شوهر نتايج منفي بسياري بر زندگي‌تان مي‌گذارد. به موارد زير توجه كنيد. چرا كه به راحتي با استفاده از خدمات مشاوره مي‌توانيد از آن‌ها جلوگيري كنيد.

_ فراري دادن شوهر

تاكنون حتما پسران نوجواني كه از مادرشان فراري‌اند را ديديد. به نظرتان آن‌ها چرا فرار مي‌كنند؟ جواب ساده است؛ زيرا مردان در هر سني كه باشند از كنترل شدن و تحت نظر كسي بودن بدشان مي‌آيد. فرقي ندارد كه چند سال‌شان باشد، شما با چك كردن مداوم كمد، وسايل، گوشي و سرك كشيدن‌هاي بي‌مورد در وسايل و كارهاي شوهرتان، درست مانند يك مادر سختگير با او رفتار مي‌كنيد. پس اگر او از خانه و رابطه با شما فراري شد، نبايد تعجب كنيد.

_ لجبازي

از اثرات ديگر كنترل شدن شوهر تان، لجبازي و انتقام‌جويي است. شوهرتان وقتي ببيند شما با او مثل بچه‌ها رفتار مي‌كنيد، ممكن است او هم رفتارهاي بچگانه‌اي مانند لجبازي با شما نشان دهد يا حتي براي انتقام‌جويي در روابط به شما بسيار سخت بگيرد.

_ دروغگويي و پنهان‌كاري شوهر

به طوري كلي، سختگيري نسبت به افراد موجب مي‌شود كه او هم به دنبال راه‌هايي براي دروغگويي و پنهان كاري باشد. مثلا اگر به شوهرتان شكايت كنيد كه چرا تنها به خانه مادرت رفتي، اين رفتار گله‌مندانه كوچك مي‌تواند شروعي براي پنهان‌كاري‌هاي او باشد.

_ پرخاشگري

هميشه داشتن احساسات منفي همچون بدبيني در يك رابطه، زمينه‌اي براي بروز جنگ و دعواها مي‌شود و نهايتا موجب دوري دو طرف از هم مي‌گردد. به دنبال جنگ و دعوا و پرخاشگري در روابط نيز، آسيب‌ها و مشكلات ديگري در خانواده ايجاد خواهد شد.

_ خيانت

همان‌طور كه گفتيم، كنترل‌گري نه تنها جلوي خيانت را نمي‌گيرد، بلكه گاهي دليل خوبي مي‌شود براي خيانت شوهرتان. زيرا شوهرتان با خود فكر خواهد كرد كه چه من كاري انجام دهم چه نه! همسرم به من شك دارد! پس كم كم به طرف روابط فرازناشويي مي‌رود. مشاجره‌ها و كنترل هاي زياد از حد شما، او را وادار مي‌كند تا براي آرامش به شخص ديگري پناه ببرد.

راه‌هاي صحيح براي كنترل شوهر

براي حفظ و مراقبت از رابطه خود با همسرتان، روش‌هاي اصولي و صحيحي وجود دارند كه بهتر است از آن‌ها استفاده كنيد. برخي از اين روش‌ها را در اين قسمت مرور مي‌كنيم.

1- بهترين دوست شوهرتان باشيد

مردان افرادي را كه بدون قضاوت، جبهه‌گيري و عصبانيت پاي حرفشان بنشيند را بهترين دوست خود مي‌دانند. اگر مي‌خواهيد بهترين دوست شوهرتان شويد، فعاليت‌هاي مورد علاقه‌ او را دنبال كنيد؛ مثلا با او فوتبال نگاه كنيد، از ماشين‌ها و اقتصاد مباحث مورد علاقش صحبت كنيد. اگر بتوانيد بهترين دوست همسرتان شويد؛ او همه حرف‌هايش را هميشه به شما خواهد گفت.

2- حرف‌هاي‌تان را مستقيم بگوييد

هر موقع حس كرديد همسرتان رفتار مشكوكي دارد، يا اشتباه مي‌كند و شما را به شك انداخت، بهترين روش اين است كه با لحني خوب و محترم و مستقيم موضوع را به او بگوييد. با قهركردن و دعوا راه انداختن، هرگز نمي‌توانيد مردان را متوجه اشتباه در رفتارشان كنيد.

3- با سياست باشيد

اين را بدانيد كه هر زماني براي حرف زدن با شوهرتان مناسب نيست، وقتي او تازه از سركار آمد و يا وقتي سر شام است، يا بيمار و درگيري ذهني دارد، با او راجب مشكلات صحبت نكنيد. اينجور مواقع او نه تنها متوجه حرف‌تان نمي‌شود و واكنش درستي نشان نمي‌دهد؛ بلكه فقط كلافه و عصباني خواهد شد.

4- به موقع حساس شويد

زماني كه شوهرتان به مادر يا خواهر خود زياد توجه مي‌كند و با آن‌ها صحبت مي‌كند، نبايد حساس شويد. بلكه شما هم با مادر شوهر و خواهر شوهر خود بيشتر ارتباط برقرار كنيد تا آن‌ها هم به نفع شما رفتار كنند. ولي اگر ديديد همسرتان با همكاران خانومش زياد صميمي مي‌شود و گرم مي‌گيرد، اينجاست كه بايد حساس باشيد و برخورد جدي ولي درست از خود نشان دهيد.

5- به او محبت كنيد

به جاي اينكه مدام او را كنترل كنيد و رفت وآمد و گوشي‌اش را زير نظر بگيريد، سعي كنيد كنترل قلب او را به دست گيريد. اين روش مطمئنا جواب خواهد داد. با رفتار محبت‌آميز، توجه و رسيدگي به او مي‌توانيد شوهرتان را بيشتر به خود وابسته كنيد و خانواده‌اي شاد و سالم براي هر دو ايجاد كنيد.

6- زماني براي تنها بودن به او بدهيد

هر انساني زمان‌هايي نياز دارد كه تنها باشد. از ايجاد فاصله گهگاهي بين خود و همسرتان نترسيد؛ چون اگر به مدت مناسبي تنها باشد، موجب نزديكي بيشتر در روابط‌تان نيز خواهد شد. وقتي همسرتان تنها شد مدام به اين فكر نكنيد كه او الان كجاست و چه مي‌كند. در عوض سعي كنيد در اين مدت حال خودتان خوب باشد. ولي يادتان باشد اين مدت تنهايي نبايد زياد شود چون ممكن است نتيجه عكس دهد.

سخن آخر

‌كسي از شما توقع ندارد و يا توصيه نمي‌كند كه نسبت به زندگي، رفتار و روابط شوهرتان بي‌تفاوت باشيد. مي‌دانيم كه نمي‌شود گفت برايم فرقي ندارد كه همسرم با چه كساني ارتباط صميمي دارد. اتفاقا اين نظر بر خلاف قداست خانواده و تعهد زوجين نسبت به يكديگر است. ولي خب مسلما كنترل و چك كردن بيش از حد شوهر هم، روش مناسبي براي نشان دادن توجه و حسن نيت نيست. تعهد و كنترل‌ بايد دروني باشد. بهتر است شما با محبت، عشق، اعتماد، احترام، صميميت، گذشت، اعتماد به نفس، داشتن مهارت‌هاي زندگي و… كنترل را به يك نيروي دروني تبديل كنيد تا آرامش هر دو و خانواده تامين شود.

براي دريافت مشاوره خانواده تلفني از طريق تلفن 02191002360 با متخصصان مركز مشاوره روانشناسي آواژه تماس بگيريد.

منبع: كنترل شوهر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كنترل شوهر،
موضوع:
[ ۱ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۰۶:۲۷:۰۷ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی