آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

تكنيك هاي تست زني براي آزمون هايي كه از نوع چند گزينه اي هستند؛ بسيار كاربرد دارند. به طور كلي براي موفقيت در آزمون ها و همچنين استفاده بهينه از زمان در هنگام امتحان دادن، روش هاي مختلفي وجود دارد. اين روش ها در بيشتر موارد اختصاصي بوده و شايد بر فرد ديگري جواب ندهند. به همين دليل افراد بايد در اين مورد، روش هاي مختلفي را امتحان كرده و حتي از يك مشاور تحصيلي نيز كمك بگيرند. گاهي برخي از دانش آموزان به قدري قبل از امتحان دچار اضطراب و نگراني مي‌شوند كه نمي‌توانند به درستي از دانسته‌هاي خود استفاده كنند. اما بهره گيري از چنين روش هايي باعث عملكرد بهتر افراد مي‌شود. 

براي دريافت مشاوره در زمينه تكنيك هاي تست زني مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع: تكنيك هاي تست زني | روش هاي سريع تست زني

تكنيك هاي تست زني

تكنيك هاي تست زني بسيار متنوع هستند و اصول و قواعد خاص خود را دارند. از طرفي مسائل مختلفي در مورد استفاده از آنها موثر هستند. روحيات دانش آموزن، علاقه آنها به موضوع درسي و حتي شرايط آزمون تعيين كننده استفاده از راهكارهاي مختلف هستند. دانش آموز بايد شرايط را در نظر گرفته و از بهترين روش ممكن استفاده كند. همچنين يادگيري و استفاده از اين روش ها نياز به تمرين و تكرار دارد. بهره گيري از اين تكنيك ها بخشي از درس مطالعه و يادگيري بوده كه افراد بايد در مورد آنها تلاش كنند.

انوع تكنيك هاي تست زني

بهتر است قبل از يادگيري و حتي استفاده از تكنيك هاي تست زني، از آزموني كه قرار است در آن شركت كنيد؛ اطلاعات كافي را كسب كرده و حتي تسلط كافي بر موضوع درسي نيز داشته باشيد. برخي از تكنيك هايي كه بيشترين كاربرد را دارند؛ شامل موارد زير مي‌شوند.

📌مديريت زمان

در قدم اول بهتر است براي استفاده از تكنيك هاي تست زني، مديريت زمان داشته باشيد. فراموش نكنيد كه مدت زمان امتحان محدود بوده و بايد طبق آن برنامه ريزي كنيد. برخي از دانش آموزان تنها در اين مورد دچار مشكل مي‌شوند با اينكه بر موضوع درسي به طور كامل مسلط هستند.

افراد مي‌توانند براي اينكار، شرايط آزمون را براي خود شبيه سازي كرده و زمان را اندازه گيري كنند. از طرفي اينكار را دوباره تكرار كرده؛ و هر بار سعي كنيد مدت زمان كمتري صرف كنيد. اين موضوع نبايد باعث كاهش كيفيت و افزايش اشتباهات شود.

📌تكنيك دايره و مربع

اين تكنيك، روشي براي طبقه بندي سوالات براساس ملاك هاي مختلف است. تكنيك دايره و مربع، يك ديدگاه كلي درمورد سوالات به دانش آموزان مي‌دهد. در اين شرايط در كنار سوال هاي مختلف برحسب اينكه نياز به زمان بيشتري دارند و يا حتي در مورد آنها مردد هستيد؛ علامت مربع و دايره بگذاريد. با اين تكنيك مي‌توانيد سوالهاي وقت گير را كنار گذاشته و به سراغ سوال هاي آسان تر برويد. احتمالا به برخي از سوالات به طور كلي نمي‌توانيد جواب دهيد؛ اين سوالات را نيز به طور كلي كنار گذاشته و وقت خود را ذخيره كنيد.

📌توجه به سوال هاي جامانده در وقت اضافي

سعي كنيد حتما در مورد استفاده از تكنيك هاي تست زني، وقتي را براي سوالات جامانده، اختصاص دهيد. برخي در اين شرايط دچار ترديد شده و حتي پاسخ هاي خود را تغيير مي‌دهند. اما به سراغ سوالات پاسخ داده شده نرفته؛ و تنها به سوالات بدون پاسخ، توجه كنيد. در اين شرايط تكنيك قبلي براي يافتن چنين سوالاتي بسيار موثر هستند.

📌استفاده از رنگ هاي مختلف

در زمان استفاده از تكنيك هاي تست زني بهتر است از رنگ هاي مختلف استفاده كنيد. البته اينكار در مورد آزمون هاي آزمايشي و همچنين تمرينات، موثر تر واقع مي‌شوند. چرا كه مي‌توانيد در ابتدا با يك رنگ خودكار به سوالاتي كه در مورد آنها اطمينان داريد؛ پاسخ داده و در مرحله بعدي از رنگ ديگر براي پاسخ پاسخ به سوالاتي كه در مورد آنها مطمئن هستيد؛ استفاده كنيد. با اينكار مي‌توانيد مشكلات خود را آسان تر پيدا كرده و براي برطرف كردن آنها تلاش كنيد.

📌خواندن صورت سوال

فراموش نكنيد كه در مورد تست زدن، نيمي از پاسخ در صورت سوال است. و وقتي صورت سوال را به درستي متوجه نشويد؛ نمي‌توانيد پاسخ درستي هم به ان بدهيد. بهتر است سوال را با دقت بررسي كرده و مدت زمان كافي را به آن اختصاص دهيد. گاهي برخي از دانش اموزان با اينكه جواب سوال را به طور كامل مي‌دانند؛ اما به دليل اينكه در مرحله اول دچار اشتباه مي‌شوند، به طور كلي نمره سوال را از دست مي‌دهند. درك مطلب، مخصوصا در آزمون هايي كه داراي نمره منفي هستند؛ بسيار اهميت دارد. 

📌پيدا كردن دام هاي سوالات

در سوالات تستي، به دليل اينكه پاسخ بين گزينه هاي موجود؛ وجود دارد؛ صورت سوال پر از دام هاي آموزشي است. هيچ وقت طراحين سوال به طور مستقيم سوال را مطرح نمي‌كنند. اين موضوع دانش آموزان زيادي را دچار مشكل مي‌كند. به همين دليل افراد بايد با انواع مختلف سوالات در دروس مختلف آشنا شده تا در شرايط ازمون دچار غافلگيري نشوند.

📌جايگذاري

يكي ديگر از روش ها براي استفاده از تكنيك هاي تست زني، جايگذاري پاسخ ها است. اين روش بيشتر براي دروسي مانند رياضي و فيزيك كاربرد دارد. چرا كه افراد مي‌توانند از خود گزينه ها براي رسيدن به جواب استفاده كنند. البته كمي وقت گير است. كه احتمالا با كمي تمرين و مديريت زمان، برطرف خواهد شد. از طرفي نمي‌توان تمام گزينه ها را امتحان كرد. به همين دليل بايد در ابتدا يك يا دو گزينه به طور كامل حذف شوند.

📌حذف گزينه

حذف گزينه در تكنيك هاي تست زني كاربرد زيادي دارد. در واقع تا حد زيادي شك افراد را برطرف مي‌كند. اينكارسرعت پاسخدهي را افزايش داده و باعث تسهيل حل مسئله مي‌گردد. از طرفي در مورد تمام دروس نيز مي‌توان از آن استفاده كرد. استفاده از تمام اين روش ها مستلزم اشنايي با انواع مختلف سوالات و همچنين داشتن تسلط بر مباحث درسي است.

چگونگي استفاده از تكنيك هاي تست زني

فراموش نكنيد كه عوامل رواني تاثير زيادي در مورد استفاده از تكنيك هاي تست زني دارند. به همين دليل بايد در شرايط امتحاني به موارد ديگري نيز توجه كرد. همچنين اين عوامل بر كيفيت امتحان نيز تاثير گذاشته و باعث آرامش يا اضطراب بيشتر مي‌شوند. بهتر است افراد با ترس خود در مورد تست زني مواجهه شده از طرفي هيجانات و احساسات مختلف دروني خود را مديريت كنند. لزومي ندارد كه داوطلبين جواب همه سوالات را بدانند و به آنها پاسخ دهند. به همين دليل نبايد فشار زيادي به خود وارد كرد و يا خود را سرزنش نمود.

مزاياي استفاده از تكنيك هاي تست زني

بهره گيري از تكنيك هاي تست زني در موارد زيادي به كمك ما خواهند آمد. زماني كه افراد مديريت زمان را بياموزند و يا توانايي به كارگيري آنها را در شرايط مناسب كسب كنند؛ به طور كلي در درس خواندن موفق خواهند شد. اين روش به افكار نظم بيشتري داده و باعث مي‌شود تا انرژي خود را به صورت مديريت شده خرج كنند. به همين دليل يادگيري اين موضوع در طول دوره تحصيل بسيار حائز اهميت است.

سخن پاياني

امروزه به روش هاي مختلفي مي‌توان تكنيك هاي تست زني را يادگرفت يا از آنها استفاده كرد. برخي تنها در زمان كنكور به سراغ آن مي‌روند. اما بهتر است قبل از اين دوران نيز آن را آموخته و حتي آن را تمرين كنند. از طرفي هركدام از روش هايي كه در قسمت قبلي ذكر شد؛ براي همه مناسب نيستند. به همين دليل دانش آموزان بايد آنها را تمرين كرده و بهترين روش را براي خود انتخاب كنند. در اين زمينه مي‌توان از مشاورين تحصيلي نيز كمك گرفت و اين مهارت را تقويت كرد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تكنيك هاي تست زني مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ دى ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۴۸:۴۴ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی