آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

درك فرزند نوجوان يكي از كارهاي مهمي است كه همه والدين بايد آموزش ببينند. دوره نوجواني همراه با چالش هاي زيادي است. اين دوران بسيار حساس است و دگرگوني هاي فراواني نيز به دنبال دارد. افراد در اين دوران با تغييرات رواني و فيزيكي دست و پنجه نرم مي‌كنند. كه اين تغييرات روان اغلب نوجوانان را برهم مي‌ريزد. به همين منظور لازم است كه نوجوان را درك كنيم و نسبت به تغييرات او اطلاعات خود را بروزرساني كنيم. اگر با اطلاعات قديمي به تربيت نوجوان بپردازيم؛ قطعا با مشكلات زيادي روبرو خواهيم شد. نوجوان تمامي خواسته اي كه در اين دوران دارد؛ درك مناسب و برخورد منطقي است.

بهتر است كه پدر و مادران براي درك فرزند نوجوان از روش هاي مناسبي مانند كمك از روانشناس استفاده كنند. بهتر است كه روانشناس را در روند رشدي نوجوان قرار دهيد و تمامي رفتارهاي فرزند خود را با كمك راهنمايي هاي او انجام دهيد. براي دريافت مشاوره نوجوان كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه درك فرزند نوجوان مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نماييد.

منبع: درك فرزند نوجوان | 7 روش درك فرزند نوجوان

درك فرزند نوجوان

نوجواني دوره سخت و دشواري است كه همه ما تجربه كرده ايم. در اين دوران تغييرات زيادي ايجاد مي‌شود و به راحتي فرد را تحت آسيب قرار مي‌دهد. مسائل جنسي، اجتماعي، روان شناختي و … نوجوان را تحت تاثير خود قرار مي‌دهد. به همين جهت لازم است كه اين مسائل را درك كنيد. دوران نوجواني، دوران توجه به مسائل جنسي و عاشق شدن است. به همين جهت والدين بايد اطلاعات خود را افزايش دهند تا جهت رشد و تغييرات ناگهاني نوجوان بتوانند برخورد مناسبي داشته باشند.

اين برخورد شما است كه باعث ايجاد صميميت با نوجوان مي‌شود. والدين بايد اين موضوع را در نظر بگيرند كه نوجوان تنها نياز به درك ندارد؛ بلكه بايد توجهات لازم و ضروري در زمينه عشق ورزي نيز وجود داشته باشد. به سن بلوغ نوجوان خود توجه داشته باشيد و در اين زمينه حتما از روانشناس راهنمايي بگيريد. اگر قصد كسب اطلاعات بيشتر را داريد، تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد.

روش هاي درك فرزند نوجوان

درك فرزند نوجوان بايد در زمينه هاي مختلفي وجود داشته باشد. زماني كه والدين فرزند نوجوان دارند، بايد دقت بيشتري در تربيت او داشته باشند. در اين مقاله سعي كرده ايم كه روش هاي درك فرزند نوجوان را توضيح دهيم.

📌 صحبت هاي او را گوش دهيد

مهم ترين روش درك فرزند نوجوان، گوش دادن به صحبت هاي او است. پدر و مادر نبايد فرزند خود را طرد كنند و با تقويت شنيداري خود؛ بايد از خواسته ها، نيازها، مشكلات و استعدادهاي فرزند مطلع باشند. زماني كه گوش شنوايي وجود نداشته باشد؛ فرزند نوجوان به جاي آنكه از شما راهنمايي بگيرد؛ به سراغ راهنمايي از همسالان كم تجربه خود مي‌رود. به همين جهت، صحبت هاي نوجوان خود را گوش دهيد.

📌 ابراز محبت را فراموش نكنيد

با افزايش سن نوجوان؛ پدر و مادر ها ديگر ضرورتي در ابراز محبت نمي‌بينند. اما اين طرز فكر و رفتار اشتباه است. حتما به نوجوان خود محبت كنيد و عشق بورزيد. تا براي دريافت عشق به افراد ديگر متوصل نشود.

📌 در برخورد با خطاها صبور باشيد | درك فرزند نوجوان

انسان جايز الخطاست! نوجوانان نيز به دليل علاقه به كسب اطلاعات بيشتر، احتما زياد با خطاهاي فراوان روبرو شوند. به همين جهت در برخورد با آنها بايد صبور باشيد. زماني كه صبر و حوصله در مقابل رفتار با نوجوان خود داشته باشيد، فرزندتان در صورت هر خطايي از شما راهنمايي خواهد گرفت.

📌 اجازه دهيد تا تجربه كنيد

يكي از روش هاي درك فرزند نوجوان، اجازه به كسب تجربه است. تجربيات مختلف صرفا بايد در زمينه هاي مثبت باشد. مثلا اجازه دهيد كه نوجوان كسب و كار جديد را تجربه كند. در كلاس هاي مختلف شركت كند و در زمينه هاي مختلفي كه به سلامت او آسيب وارد نمي‌كند؛ تجربيات را كسب كند.

📌 او را به سوي علايق و استعدادهايش سوق دهيد

همه افراد به برخي از موارد و فعاليت ها علاقه دارند. بهترين راه اين است كه براي درك فرزند نوجوان، او را به سوي علايق و استعدادهايش سوق دهيد. اگر نوجوان شما به هنر علاقه دارد، او را مجبور نكنيد كه به علوم تجربي برود. استعدادهاي نوجوان را به كمك روانشناس شناسايي كنيد و او را تشويق كنيد.

📌 آگاهي خود را افزايش دهيد | درك فرزند نوجوان

والدين براي درك فرزند نوجوان بايد آگاهي خود را افزايش دهند. براي اطلاع از روش هاي برخورد با نوجوان، حتما از روانشناس كمك بگيريد. شيوه هاي تربيتي شما با فرزندان خود متفاوت است. به همين دليل بهتر است كه والدين آگاهي خود را افزايش دهند و در زمينه هاي مختلف با نوجوان همراه شوند.

📌 از روانشناس كمك بگيريد

براي درك فرزند نوجوان حتما بايد از روانشناس كمك بگيريد. روانشناس به شما كمك مي‌كند تا نحوه برخورد با نوجوان را بشناسيد و حتما با او به شيوه مناسبي رفتار كنيد. كمك از روانشناس باعث افزايش كيفيت رفتار با نوجوان مي‌شود. همچنين بسياري از نوجوانان رفتارهاي پر خطر از خود بروز مي‌دهند كه آسيب هاي فراواني به آنها وارد مي‌شود. به همين جهت بايد از روانشناس كمك بگيريد.

كلام آخر

همانطور كه در اين مقاله گفته شد؛ درك فرزند نوجوان ضروري است. زماني كه نوجوانان به اين دوران ورود مي‌كنند؛ تغييرات زيادي را تجربه مي‌كنند. آنها در زمينه هاي مختلف با تنش روبرو مي‌شوند و در صورت بروز هرگونه مشكل بايد از والدين راهنمايي بگيرند. زماني كه پدر و مادر با فرزند خود رفتار و برخورد مناسبي نداشته باشند؛ صميميت ميان آنها شكل نمي‌گيرد. به همين جهت درك نوجوان بهتر است كه به كمك روانشناس آموزش بگيرد. والدين بايد خود را بروز كنند تا با مشكلات نوجوان به خوبي برخورد كنند. مركز مشاوره آواژه به صورت تلفني و حضوري به شما مراجعين گرامي خدمات ارائه مي‌دهد. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه درك فرزند نوجوان مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نماييد.

منبع: درك فرزند نوجوان | 7 روش درك فرزند نوجوان

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ دى ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۲۶:۳۹ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی