آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

معذرت خواهي از همسر يكي از رفتارهاي سالم در رابطه زناشويي است. به طور كلي همه افراد در زندگي دچار اشتباهاتي در زندگي مي‌شوند. از طرفي برخي افراد به دليل غرور و احساس خودخواهي به هيچ عنوان براي عذرخواهي پيش قدم نمي‌شوند؛ حتي اگر مقصر باشند. به طور كلي معذرت خواهي اصولي دارد كه با رعايت آن‌ها افراد مي‌توانند رابطه خود را دوباره بازسازي كرده و موثرتر عمل كنند.

عوامل زيادي در مورد معذرت خواهي از همسر موثر هستند. در برخي موارد، فرد مقصر نيست اما براي حفظ و ادامه رابطه از طرف مقابل عذرخواهي مي‌كند. يا شايد تنها به ظاهر اظهار پشيماني كرده و در واقع از عمل خود راضي نباشد. به همين دليل بهتر است زوجين اين مهارت را آموخته و آن را در روابط خود به كار گيرند.

براي دريافت مشاوره در زمينه معذرت خواهي از همسر مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع: معذرت خواهي از همسر | متن عذرخواهي از همسر

معذرت خواهي از همسر

به طور كلي معذرت خواهي از همسر براي برخي از افراد آسان نيست. در اين مورد باورهاي اشتباه زيادي وجود دارد. مانند اينكه اگر از همسر خود عذرخواهي كنم او حق را به خود داده و يا اين نشانه ضعف است. اما در واقع انجام اينكار بعد از يك كار اشتباه، به معناي بلوغ رفتاري افراد است. اما بسيار مهم است كه اينكار به روش درستي انجام گيرد.

بهتر است موضوع مورد بحث را براي خود و ديگري تبديل به فاجعه نكنيد. همچنين برخي از افراد از اين مورد سواستفاده كرده و براي رسيدن به اهداف ديگر از آن عذرخواهي مي‌كنند. و يا ديگري را مجبور به عذرخواهي مي‌كنند. اما با اين روش ها تنها اوضاع پيچيده تر مي‌شود.

روش هاي معذرت خواهي از همسر

همانطور كه گفته شد؛ عذرخواهي داراي اصولي است كه با استفاده از آنها تاثير آن دو چندان مي‌شود. نبايد به عذرخواهي كردن به طور مداوم عادت كرد و يا در هر شرايطي خود را مقصر دانست. بهتر است زوجين مهارت هاي ارتباطي خود را تقويت كرده و بعد از هر اختلاف، به طرف مقابل كمي زمان بدهند. برخي از روش هاي معذرت خواهي از همسر، شامل موارد زير مي‌شوند. 

💠 پذيرش اشتباه و اظهار و پشيماني

در قدم اول در مورد معذرت خواهي از همسر، زوجين بايد در مورد رفتار خود فكر كرده و آن را بررسي كنند. همچنين به اشتباه خود پي برده و آن را بپذيرند. در برخي موارد افراد عذرخواهي مي‌كنند اما به كار اشتباه خود، باور ندارند. در چنين شرايطي نه تنها احتمال بروز مجدد اين رفتار وجود دارد؛ بلكه اختلاف به وجود امده نيز به طور كامل حل نمي‌شود.

💠 مشخص كردن موضوع عذرخواهي

بهتر است قبل از معذرت خواهي از همسر به طور مشخص در مورد موضوعي كه از آن ناراحت هستيد؛ صحبت كنيد. براي مثال بگوييد در مورد موضوعي كه ديروز اتفاق افتاد از تو معذرت مي‌خواهم. گاهي افراد در مورد موضوع عذرخواهي گيج مي‌شوند و يا دچار سوتفاهم مي‌شوند. به همين دليل بهتر است با جزئيات آن را بيان كنيد. اين به معناي پيش كشيدن مجدد بحث و درگيري نيست. از طرفي اگر شما نيز در اين مورد سردرگم هستيد؛ در اين مورد با همسر خود صحبت كنيد.

💠 با لحن دوستانه عذرخواهي كنيد

لحص صحبت كردن در حين معذرت خواهي از همسر، بسيار اهميت دارد. با اينكه افراد بعد از هر اختلاف، احتمالا كمي سرد شده و نمي‌توانند مانند گذشته رفتار كنند. اما اين طبيعي است و در حين عذرخواهي بايد دوستانه و با لحني آرام، اينكار را انجام دهيد. در اين شرايط تنها گوينده نباشيد و به طرف مقابل نيز اجازه حرف زدن دهيد. همچنين شنونده انتقاد هاي همسر خود باشيد. اما اجازه بروز مجدد يك اختلاف ديگر را ندهيد.

💠 انتخاب زمان و مكان مناسب براي معذرت خواهي از همسر

براي معذرت خواهي از همسر، پيدا كردن مكان و زمان مناسب بسيار حائز اهميت است. بهتر است شرايطي را انتخاب كنيد كه هر دو زمان كافي داشته و مشغول كار ديگري نباشيد. بهتر است اينكار را به صورت حضوري انجام دهيد. اما برخي از افراد از پيامك و نوشته نيز استفاده مي‌كنند. اين روش ها مي‌توانند موثر باشند؛ اما براي مسائل مهم بايد رو در رو صحبت كنيد. ازطرفي بلافاصله بعد از بعد از دعوا از از عذرخواهي كردن بپرهيزيد. كمي فاصله داده تا هم خود و هم همسرتان آرامش را بازيافته و سپس در اين مورد صحبت كنيد.

💠 كمك گرفتن از مشاور

طبيعي است كه برخي از زوجين روش هاي معذرت خواهي از همسر را ندانند. اين موضوع دلايل مختلفي دارد اما بعد از مدتي در زندگي مشترك باعث بروز مشكلاتي مي‌شود. به همين دليل بهتر است در اين زمينه از يك روانشناس كمك گرفته و مسائل را با او درميان بگذاريد. او مي‌تواند موضوع اختلاف به وجود آمده را بررسي كرده و همچنين به افراد راهكارهاي عذرخواهي كردن را بياموزد. از طرفي زوجين را متوجه اشتباهاتشان مي‌كند.

💠 تماس فيزيكي و هديه خريدن

يكي ديگر از روش هاي موثر براي معذرت خواهي از همسر، استفاده از تماس فيزيكي و حتي هديه خريدن است. برقراري تماس فيزيكي به شرايط همسر بستگي دارد. اما به طور كلي باعث صميميت و نزديكي دوباره شده و بخشش را آسان تر مي‌كند. برخي از زوجين از تماس فيزيكي به عنوان اهرم فشاري براي همسر استفاده مي‌كنند. اما اينكار دست نيست و باعث بروز مشكلات بيشتري ميان زوجين مي‌شود. از طرفي همه افراد از هديه گرفتن حس خوبي پيدا مي‌كنند. به همين دليل مي‌توانيد با خريدن هديه اي  كوچك، احترام و علاقه خود را به طرف مقابل نشان دهيد.

💠 بعد از معذرت خواهي از همسر از تكرار اشتباه بپرهيزيد

حال كه عذرخواهي از همسر را ياد گرفتيد و او هم شما را بخشيد؛ بايد در تلاش باشيد كه اشتباه تان را تكرار نكنيد. ترك عادت چالش برانگيز است و يكباره رخ نمي‌دهد. پس روي رفتار، انديشه و تصميمات تان تمركز كنيد. و مسيرهايي كه به تكرار اشتباه تان ختم مي‌شود را شناسايي كنيد. حال مي‌توانيد رفتار مناسب تري را تمرين و جايگزين كنيد.

مزاياي معذرت خواهي از همسر

معذرت خواهي يكي از آداب معاشرت محسوب مي‌شود. به همين دليل با انجام آن مخصوصا در رابطه با همسر، شخصيت و بهداشت رواني خود را نشان مي‌دهند. معذرت خواهي از همسر باعث علاقه بيشتر زوجين مي‌شود و همچنين رابطه آنها را بهبود مي‌بخشد. به دليل تاثيراتي كه اين رفتار در رابطه زناشويي دارد؛ بهتر است افراد اين مهارت را آموخته و آن را به كار ببرند.

از طرفي اين رفتار باعث شناخت بيشتر زوجين از يكديگر شده و باعث مي‌شود تا اشتباهات خود را به صورت مجدد تكرار نكنند. معذرت خواهي در اكثر روابط باعث شكل گيري دوباره رابطه با شرايط جديد مي‌شود. به همين دليل در اين مورد تلاش خود را كرده و با همسر خود همكاري كنيد.

سخن پاياني

به طور كلي زندگي مشترك نياز به بخشش و از خودگذشتگي دارد. معذرت خواهي از همسر نيز يكي از جنبه هاي بخشش محسوب مي‌شود. فراموش نكنيد كه همه افراد در زندگي خطا مي‌كنند. بهتر است همسر خود را ببخشيد تا در صورت كاري اشتباه، او نيز همين رفتار را با شما داشته باشد. از طرفي اگر روش هاي عذرخواهي اطلاعي نداريد و يا روحيات همسر خود را به طور كامل نمي‌شناسيد؛ از يك روانشناس كمك بگيريد. در برخي از شرايط بخشيدن آسان نيست؛ اما همسر خود را درك كرده و با او همدلي كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه معذرت خواهي از همسر مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ دى ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۲۰:۲۴ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی