آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

رابطه از راه دور يكي از انواع برقراري ارتباط عاطفي است. اكثر افراد ترجيح مي‌دهند تا شريك خود را به صورت مداوم ببيند يا فاصله مكاني و زماني كمي با او داشته باشند. اما گاهي شرايطي در رابطه ايجاد مي‌شود كه در آن افراد مجبور به تحمل دوري يكديگر هستند. امروزه به لطف وسايل ارتباطي گسترده و فضاي مجازي، افراد مي‌توانند به راحتي با يكديگر در ارتباط بوده و وقت بيشتري را با يكديگر سپري كنند. زوجين بايد قبل از ورود به چنين رابطه اي به خوبي در مورد آن فكر كرده و شرايط رواني و عاطفي را خود را نيز در نظر داشته باشند. از طرفي بهتر است خود را براي تجربه احساسات مختلف آماده كرده و بهانه گيري نكنند. در ادامه به بررسي جنبه هاي مختلف اين نوع رابطه خواهيم پرداخت.

براي دريافت مشاوره در زمينه رابطه از راه دور مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع: رابطه از راه دور | معايب رابطه لانگ ديستنس

رابطه از راه دور

رابطه از راه دور معمولا به دو شكل صورت مي‌گيرد. يا افراد از همان ابتداي رابطه از يكديگر دور هستند و اين شرايط را مي‌پذيرند و يا بعد از مدتي از شروع رابطه به دليل شرايطي مجبور به دوري از يكديگر مي‌شوند. فراموش نكنيد كه ادامه چنين رابطه اي آسان نيست و معمولا باعث بروز مشكلات زيادي براي افراد مي‌شود.

بهتر است اگر قصد ورود به چنين رابطه اي را داريد؛ به خوبي در مورد اطلاعات كسب كرده و براي آن آماده شويد. حتي گاهي با اينكه افراد در يك شهر و يا در نزديكي يكديگر زندگي مي‌كنند؛ اما به طور منظم ملاقات نداشته و بيشتر به صورت تلفني با يكديگر در ارتباط هستند. 

مزايا و معايب رابطه از راه دور

رابطه از راه دور مزايا و معايب خود را دارد. به طور كلي اگر افراد به خوبي نتوانند خود را با شرايط سازگار كنند؛ به زودي دچار خستگي رواني شده و رابطه را پايان مي‌دهند. اين موضوع براي برخي سبب بدبيني و شكاكي نسبت به طرف مقابل مي‌شود. از طرفي وقت و انرژي بيشتري نياز دارد.

در اين نوع رابطه معمولا تماس فيزيكي وجود ندارد به همين دليل افراد بايد محبت كلامي خود را بيشتر كرده تا نيازهاي شريك خود را برطرف كنند. همچنين براي زوجيني كه بعد از ازدواج مجبور برقراري رابطه از راه دور هستند؛ رابطه جنسي يكي از مشكلات آن است. اما به طور كلي در اين نوع رابطه نيز افراد مي‌توانند ارتباط خوبي را شكل داده و در كنار آن به امور خود نيز رسيدگي كنند.

چگونگي رابطه از راه دور

برقراري رابطه از راه دور با وسايلي مانند تلفن همراه، لپ تاپ، فضاي مجازي و… ممكن است. نكته حائز اهميت آنجاست كه افراد بتوانند از اين وسايل به صورت خلاقه استفاده كرده و نيازهاي طرف مقابل را برطرف كنند. فراموش نكنيد كه در اين رابطه نيز بايد تعهد و وفاداري داشته باشيد و نديدن شريك عاطفي مجوزي براي خيانت نيست. در اين قسمت به توضيح برخي از نكاتي مي‌پردازيم كه بايد در چنين رابطه اي رعايت كنيد. 

📌جلوگيري از تماس بيش از حد

برخي از افراد در چنين رابطه اي به دليل شكاكي و يا عدم شناخت شريك خود به صورت مداوم او را چك كرده و انتظار دارند كه او تمام وقت و انرژي خود را براي طرف مقابل بگذارد. فراموش نكنيد كه چنين چيزي حتي در روابط عادي نيز امكانپذير نيست. بهتر است به طرف مقابل خود فضا داده و به او فشار وارد نكنيد. رابطه خود را در حد معمول نگه داشته و بيش از حد با طرف مقابل تماس نگيريد.

📌حد و مرزهاي رابطه را مشخص كنيد

هر رابطه اي قوانين خود را دارد. بهتر است براي رابطه از راه دور نيز حد و مرزهاي مشخصي تعيين كرده و در مورد اين موارد با شريك خود نيز صحبت كنيد. گاهي افراد در مورد شرايط خود صحبت نكرده اما از طرف مقابل انتظار دارند كه به آنها پايبند باشند. به همين دليل در مورد همه جزئيات با طرف مقابل خود صحبت كرده و شما نيز به نيازهاي طرف مقابل احترام بگذاريد. 

📌ارتباط منظم و خلاقانه

سعي كنيد ارتباط خود را به صورت منظم حفظ كنيد. حتي براي آن برنامه اي نيز در نظر داشته باشيد. براي مثال هر روز صبح بخير و شب بخير گفته و يا گاهي پيام هاي صوتي و تصويري براي طرف مقابل بفرستيد. همين قدم هاي كوچك نشان دهنده محبت و علاقه به طرف مقابل است. حتي در مورد راه هاي ارتباطي نيز خلاقيت داشته باشيد. اينكار باعث مي‌شود كه رابطه يكنواخت نشده و افراد انگيزه بيشتري براي ادامه داشته باشند.

📌انجام كارها به صورت همزمان

يكي از روش هاي ديگري كه مي‌توانيد در رابطه از راه دور استفاده كنيد؛ انجام كارها به صورت همزمان باعث مي‌شود افراد احساس نزديكي يشتري با يكديگر داشته باشند. براي مثال زمان مشخصي را براي غذا خوردن و يا كافه رفتن تعيين كرده و اينكارها را به صورت همزمان انجام دهيد. حتي مي‌توانيد در اين حين با يكديگر تماس تصويري برقرار كرده تا احساس يك قرار دو نفره را تجربه كنيد.

📌صداقت

صداقت يكي از اصول اساسي هر رابطه اي است. اين مورد در رابطه از راه دور اهميت بيشتري دارد چرا كه افراد از يكديگر دور بوده و احتمالا از شرايط هم اطلاعي ندارند. طرف مقابل را در جريان فعاليت هاي خود به صورت درست، قرار دهيد. طبيعي است كه طرف مقابل در مورد رفت و آمدهاي شما حساس باشد؛ به همين دليل در اين مورد صادق بوده و ديگري را تحريك نكنيد.

📌در نظر داشتن برنامه زماني

در رابطه از راه دور بايد از برنامه زماني يكديگر اطلاع داشته باشيد. در برخي موارد افراد در كشور يا حتي قاره اي ديگر هستند؛ به همين دليل بايد براي برقراري ارتباط با شريك خود از برنامه او اطلاع يابيد. براي مثال او در چه زماني براي صحبت كردن يا پيام دادن راحت تر است! اين نكات باعث مي‌شوند كه رابطه بهتري را تجربه كنيد.

📌فرستادن هديه

بهتر است در رابطه از راه دور، گاهي براي طرف مقابل هديه هايي تهيه كرده و براي او بفرستيد. به طور كلي هديه دادن در رابطه باعث صميميت و محبت بيشتر بين زوجين مي‌شود. براي مثال اگر مشغول خواندن كتابي هستيد همان را براي شريك خود نيز تهيه كرده و آن را به صورت همزمان آغاز كنيد. اين موضوع باعث بروز اشتراكات وبحث هاي مختلفي ميان افراد مي‌شود.

رابطه از راه دور مناسب چه افرادي است؟

براي داشتن رابطه از راه دور در ابتدا بايد شرايط رواني و ويژگي هاي شخصيتي خود را در نظر بگيريد. اما به طور كلي اين رابطه براي افرادي كه وابستگي ايمن دارند و از نظر رواني در ضعيت پايداري قرار دارند؛ مناسب است. افراد در چنين روابطي بايد از مهارت هاي ارتباطي زيادي برخوردار بوده و انعطاف پذير باشند. در غير اين صورت افراد احساس طردشدگي داشته و يا اضطراب زيادي را تحمل مي‌كنند. 

سخن پاياني

فراموش نكنيد كه رابطه از راه دور نياز به تلاش زيادي دارد. اما به طوركلي اين نوع رابطه باعث مي‌شود كه افراد حتي در صورت دوري از فردي كه به آن علاقمند هستند؛ بازهم ارتباط خود را حفظ كرده و بتوانند رابطه عاطفي برقرار كنند. بهتر است مثبت انديشي خود را حفظ كرده اما رابطه را با برنامه و هدفمند پيش ببريد. زوجين مي‌توانند براي مديريت احساسات خود و همچنين داشتن ارتباطي بهتر نيز از يك روانشناس كمك گرفته و براي بالا بردن كيفيت رابطه با او مشورت كنند.

براي دريافت مشاوره در زمينه رابطه از راه دور مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۹ دى ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۰۱:۱۳ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی