آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

همسر رفيق باز يكي از مشكلات رابطه زناشويي است كه تاثيرات زيادي بر رابطه دارد. همه افراد قبل از ازدواج دوستاني دارند كه احتمالا بعد از ازدواج نيز روابط خود را با آنان حفظ كرده و رفت و آمد مي‌كنند. معاشرت با دوستان يكي از نيازهاي مهم انسان است كه بايد به آن توجه كند. اما برخي در اين مورد زياده روي كرده و باعث بروز آسب هايي به زندگي مشترك خود مي‌شوند.

معمولا اين رفتار ميان مردان بيشتر بروز مي‌كند و نمي‌توانند تعادل را براي ارتباط با دوستان و خانواده خود حفظ كنند. بهتر است زوجين قبل از انجام هركاري اين نكته را در نظر داشته باشند كه در زمان متاهلي بايد نيازهاي فرد ديگري را نيز در نظر داشته باشند. براي دريافت مشاوره ازدواج كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه همسر رفيق باز مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع: همسر رفيق باز | چيكار كنم شوهرم دست از رفيق بازي بردارد

 

همسر رفيق باز

معيارهاي افراد در مورد ميزان رفت و آمد با دوستان متفاوت است. اما به طور كلي فردي كه تنها يك روز در هفته و يا در ماه را به دوستان خود اختصاص مي‌دهد؛ همسر رفيق باز محسوب نمي‌شود. اما برخي بسيار در اين مورد حساسيت نشان داده و حتي همسر خود را محدود مي‌كنند. اما برخورد اشتباه در اين مورد، اوضاع را بدتر مي‌كند.

فراموش نكنيد كه نبايد بعد از ازدواج تمام وقت خود را به همسر اختصاص داده و با ديگران قطع ارتباط كنيد. بلكه بايد در حد معمول ارتباط خود را با دوستان نيز حفظ كرده و حتي در اين مورد با همسر خود توافق كنيد. 

نشانه هاي همسر رفيق باز

قطعا همسر رفيق باز نشانه هاي بارزي دارد كه به راحتي قابل تشخيص بوده و حتي قبل از ازدواج نيز مي‌توان اين مورد را پيش بيني كرد. اين رفتارها قطعا بر زندگي شخصي افراد تاثير گذاشته و باعث ناراحتي همسر مي‌شود. برخي از اين نشانه ها شامل موارد زير مي‌شوند.

📌گذراندن زمان و انرژي زياد براي دوستان

اصلي ترين نشانه همسر رفيق باز، صرف زمان و انرژي زياد براي دوستان است. چنين فردي آنقدر كه به دوستان خود اهميت مي‌دهد؛ هسر خود را ناديده گرفته و به او توجهي نمي‌كند. اين افراد معمولا تمام اوغات فراقت خود را با دوستان گذرانده و هيچ تفريح مشتركي با همسر خود ندارند. آنها حتي از نظر مالي نيز بيشتر براي دوستان خود ارزش قائل مي‌شوند و حاضر نيستند اين هزينه را براي زندگي مشترك بگذارند.

📌اولويت قرار دادن دوستان

براي همسر رفيق باز، هميشه اولويت دوستان بوده و براي همسر خود  زمان كافي ندارند. آنها مدت زمان زيادي را با دوستان گذرانده و معمولا افرادي خونسردي نيز هستند. فرد متاهل بايد اولويت خود را براي خانواده قرار داده و زماني را نيز براي گذراندن با دوستانش اختصاص دهد. اما چنين افرادي كاملا برعكس عمل مي‌كنند. آنها تنها براي مسائل ضروري به خانه آمده و حتي با همسر خود صحبت مي‌كنند.

دلايل رفتارهاي همسر رفيق باز

همسر رفيق باز در بيشتر موارد اين رفتار را از دوران مجردي خود دارد. اما در موارد ديگر برخي از رفتارهاي همسر و يا شرايط زندگي مشترك سبب بروز اين گونه رفتارها مي‌شود. بهتر است زوجين در ابتدا علت اين موضوع را پيدا كرده و در قدم بعدي براي متوقف كردن آن، اقداماتي انجام دهند. در اين قسمت به توضيح اين دلايل خواهيم پرداخت.

◀توجه نكردن به همسر

در برخي موارد به دليل اينكه همسر به فرد كم توجهي مي‌كند و يا براي وقت گذراني با او وقت نمي‌گذارد؛ فرد مجبور است دوستاني پيدا كرده تا نيازهاي رواني و عاطفي خود را با آنها برطرف كند. در اين شرايط هر دو فرد مقصر هستند. چراكه حتي واكنش مناسب در مقابل بي توجهي به همسر، رفيق بازي نيست. افراد باي در زندگي به يكديگر محبت كرده و از روش هاي مختلف ابراز علاقه كنند.

◀ويژگي هاي شخصيتي

گاهي همسر رفيق باز به دليل رفتارهاي همسرش و يا حتي شرايط تربيتي والدين، اين رفتارها را از خود نشان نمي‌دهد. بلكه او به طور ذاتي خوشگذران و هيجان طلب است و نمي‌تواند بر روي يك موضوع تمركز كند. او حتي بعد از ازدواج نيز به دنبال تجربه كردن تفريحات دوران مجردي بوده و احتمالا اين رفتارها تا پايان عمر نيز ادامه مي‌يابند. در اين وضعيت، تغيير دادن همسر كار دشواري است و بهتر است تنها اين موضوع را كنترل كرد.

◀باورهاي اشتباه در مورد زندگي مشترك و رابطه

برخي از افراد در مورد زندگي مشترك و رابطه زناشويي باور درستي ندارند و نمي‌توانند بعد از ازدواج به درستي با مشكلات و چالش ها برخورد كنند. براي مثال همسر رفيق باز بعد از ازدواج نيز انتظار دارد كه همچنان زمان زيادي را با دوستانش گذرانده و همسر نيز اين موضوع را درك كند. معمولا كساني كه قبل از ازدواج پختگي كمي دارند و يا در سنين پايين ازدواج مي‌كنند؛ دچار چنين مشكلاتي مي‌شوند.

نحوه برخورد با همسر رفيق باز

براي برخورد با همسر رفيق باز، راه هاي زيادي وجود دارد كه تا حد زيادي موثر بوده و به افراد كمك مي‌كند تا با اين شرايط كنار بيايند. در قدم اول بهتر است علت اين موضوع را پيدا كرده و متناسب با آن عمل كنند. براي اينكار افراد مي‌توانند از يك مشاور نيز كمك بگيرند.

🔶افزايش محبت نسبت به همسر

يكي از اين راهكار افزايش محبت و عشق ورزي نسبت به همسر است. همانطور كه گفته شد؛ گاهي همسر رفيق باز به دليل اينكه از همسر خود توجهد كافي دريافت نمي‌كند؛ اين رفتارها را از خود نشان مي‌دهد. به طور كلي ازدواج و زندگي مشترك نياز به صميميت و محبت دارد. اما بهتر است در اين شرايط افراد بروز اين رفتارها را افزايش داده تا همسر را نيز براي اينكار ترغيب كنند.

🔶وقت گذراني بيشتر با همسر

اگر زوجين بتوانند زمان كافي را با يكديگر بگذرانند و همچنين از راه هاي مختلف استفاده كنند؛ احتمالا كمتر به معاشرت با دوستان خود علاقه پيدا خواهند كرد. از طرفي حتي با وجود همسر نيز مي‌توان با دوستان وقت گذراند. براي مثال از همسر بخواهيد كه دوستانش را به خانه دعوت كند و يا به صورت خانوادگي با آنها رفت و آمد كنيد. در چنين شرايطي افراد هم از دوستان يكديگر شناخت پيدا كرده و هم مي‌توانند مدت زمان بيشتري با يكديگر باشند.

🔶كمك گرفتن از مشاور

مراجعه به روانشناس و زوج درمانگر نيز مي‌تواند در اين زمان بسيار موثر باشد. افراد مي‌توانند دلايل خود را براي رفيق بازي با مشاور مطرح كرده و از اين طريق مشكل خود را حل كنند. روانشناس با ارائه راهكارهايي به هر دو نفر آنها را از اين وضعيت نجات مي‌دهد. بهتر است زوجين در اين مورد همكاري كرده و براي زندگي مشترك خود تلاش كنند.

سخن پاياني

داشتن همسر رفيق باز يكي از شكاياتي است كه زوجين مطرح مي‌كنند. اين موضوع دلايل زيادي داشته؛ اما به هر حال بر زندگي مشترك تاثير مي‌گذارد و موجب دوري زن و شوهر مي‌شود. به همين دليل آنها بايد اين موضوع را ريشه يابي كرده و در مورد آن اقداماتي انجام دهند. نمي‌توان اين موضوعرا به گذر زمان مربوط كرد چرا كه در بيشتر موارد، فرد به اين رفتارها عادت كرده و حتي براي تغيير رفتار نيز انگيزه اي ندارد. براي كنترل اين رفتار راهكارهاي متعددي وجود دارد كه در متن به آنها اشاره شد. همچنين زوجين مي‌تواند از يك مشاور كمك گرفته و در اين زمينه با او نيز مشورت كنند.

براي دريافت مشاوره در زمينه همسر رفيق باز مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع: همسر رفيق باز | چيكار كنم شوهرم دست از رفيق بازي بردارد

امتیاز:
بازدید:
[ ۹ دى ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۵۴:۱۶ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی