آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

بي محلي كردن يكي از ترفند هاي افراد براي نشان دادن ناراحتي و دلخوري شان است. اما به طور كلي رفتار بالغانه اي نيست. با اينكه بعد از بروز هر مشكلي، افراد به زماني براي فكر كردن و مواجه شدن با آن نياز دارند؛ اما با بي محلي كردن انگار مشكل را به طور كلي ناديده مي‌گيرند. صحبت كردن در مورد مسائل مختلف با يكديگر و به شكل موثر، يكي از مهارت هاي لازم براي هر فردي است. امروزه بيشتر شاهد بروز اين رفتار در روابط زوجين هستيم. باور هاي غلطي در اين زمينه وجود دارد كه افراد را وادار به بي توجهي كردن نسبت به ديگران مي‌كند. در واقع اينها تنها تصوارت افراد بوده و ناديده گرفتن، راه حل دائم يا بلند مدتي براي مشكلات نيست. 

براي دريافت مشاوره در زمينه بي محلي كردن مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع: بي محلي كردن | چگونه سياست بي محلي را پياده كنيم؟

بي محلي كردن

عده اي معتقدند كه بي محلي كردن تنها راه براي كسب احترام از ديگران است. نمي‌توان اين جمله را به طور كامل رد كرد و يا حتي نمي‌توان كاملا به آن استناد كرد. چرا كه قطعا روش هاي بهتري براي دريافت احترام از سوي ديگران وجود دارد.

همچنين گاهي شاهد اين موضوع هستيم كه با ناديده گرفتن ديگران، آنها بيشتر به سمت ما جذب مي‌شوند. متاسفانه عوامل فرهنگي و شرايط اجتماعي سبب بروز اين باورها مي‌گردند. چرا كه كم محلي كردن به ديگران مخصوصا اطرافيان ما رفتار صحيحي نيست. همه ما نياز به توجه و محبت داريم و در صورت عدم وجود آن بايد بر روابط خود با ديگران بيشتر كار كنيم.

دلايل بي محلي كردن افراد

اينكه چرا به ديگران كم محلي مي‌كنيم و يا مورد بي محلي كردن، واقع مي‌شويم؛ دلايل مختلفي خواهد داشت. اگر چه اين دلايل در بيشتر موارد غيرمنطقي به نظر مي‌رسند؛ اما گاهي موثر هستند و افراد از طريق آنها به نتايج دلخواه خود در رابطه مي‌رسند. براي مثال ديگران متوجه مي‌شوند كه كار اشتباهي انجام داده اند و بايد در رفتار خود تجديد نظر كنند. در اين قسمت به توضيح چند نمونه از دلايل بي محلي كردن مي‌پردازيم.

🔶جذاب به نظر رسيدن

معمولا دختران يا پسران در روابط خود براي جذابتر و دست نيافتني تر به نظر رسيدن، از بي محلي كردن به طرف مقابل خود استفاده مي‌كنند. اين رفتار شايد براي مدتي باعث تلاش بيشتر طرفين در رابطه شود؛ اما با گذشت مدتي آنها نااميد شده و همچنين دلسرد مي‌شوند. اگر اين رفتار از قصد انجام شود و براي مدت زمان طولاني ادامه يابد؛ مشكلات زيادي را در رابطه ايجاد مي‌كند. معمولا چنين افرادي همواره به دنبال گرفتن توجه هستند و باج گيري عاطفي مي‌كنند.

🔶ويژگي هاي شخصيتي

برخي از افراد به طور ذاتي، براي موضوعات مختلف اهميت كمتري قائل مي‌شوند. در واقع آنها به طور عامدانه رفتار بي محلي كردن را از خود نشان نمي‌دهند. احتمالا بعد از مدتي متوجه خواهيد شد كه چنين افرادي نسبت به همه موضوعات اينگونه هستند و قصد ناراحت كردن شما را ندارند. به طور كلي ويژگي هاي شخصيتي، نقش زيادي در نحوه برخورد افراد با يكديگر دارد. 

🔶وجود اختلافات و ناراحتي

يكي ديگر از دلايلي كه افراد رفتار بي محلي كردن را از خود نشان مي‌دهند؛ وجود اختلافات و ناراحتي است. افرادي كه نمي‌توانند مشكلات خود را به طور مستقيم با ديگران مطرح كنند؛ سعي مي‌كنند با بي محلي كردن آن را نشان دهند. وقتي رفتار افراد به صورت ناگهاني تغيير مي‌كند؛ ديگران در اين مورد كنجكاو شده و پيگير موضوع پيش آمده مي‌شوند. اما اگر ديگران به اين حالت اهميتي ندهند؛ فردي كه در حال بي محلي است؛ بيشتري آسيب را مي‌بيند.

اثرات بي محلي كردن

فراموش نكنيد كه بي محلي كردن به ديگران آثار و نتايجي خواهد داشت كه بايد انتظار بروز آنها را در روابط خود داشته باشيد. همه افراد در مواجهه با اين موضوع، يكسان برخورد نكرده و احتمال پديدايي مشكلات بزرگتر نيز وجود دارد. به همين دليل بايد نسبت به آثار و نتايج كم محلي كردن به ديگران، آگاه باشيد.

💠دور شدن افراد از يكديگر

وقتي افراد به طور مداوم از اطرافيان خود شاهد رفتارهاي بي محلي كردن هستند؛ طبيعي است كه اعتماد خود را نسبت به آنان از دست داده و از يكديگر دور مي‌شوند. افراد ترجيح مي‌دهند با چنين فردي معاشرت نكرده  و براي سلامتر روان خود اهميت قائل شوند. به همين دليل كساني كه به طور مداوم از اين واكنش استفاده مي‌كنند؛ معمولا تنها هستند.

💠كاهش اعتماد به نفس

يكي از آثار بي محلي كردن به ديگران، كاهش اعتماد به نفس و عزت نفس آنهاست. افراد با استفاده از اين رفتار، نه تنها به خود آسيب مي‌زنند؛ بلكه باعث تخريب روحيه ديگران نيز مي‌شوند. وقتي افراد مورد بي محلي قرار مي‌گيرند مدام با خود فكر مي‌كنند كه مشكل از كجاست. آنها در خود به دنبال ايراداتي هستند كه سبب بروز اين رفتار شده است. همين موضوع به تدريج باعث بروز مشكلات زيادي در سلامت روان آنها مي‌گردد.

💠بروز مشكلات بزرگتر

وقتي افراد به جاي مطرح كردن مشكلات شان با يكديگر از بي محلي كردن استفاده مي‌كنند؛ مشكلات نيز بزرگتر شده و پيامدهاي بيشتري به بار مي‌آورند. به همين دليل شناسايي به موقع و دقيق مشكلات حائز اهميت است. بي محلي راه حل محسوب نمي‌شود. اينكار باعث خواهد شد تا افراد در مورد اختلافات خود صحبت نكنند و يا آنها را با يكديگر در ميان نگذارند. افراد مي‌توانند مشكلات خود را با كمك يكديگر حل كنند؛ اما با اينكار تنها از هم فاصله مي‌گيرند.

روش هاي جايگزين بي محلي كردن

فراموش نكنيد كه هميشه روش هاي موثرتري نسبت به بي محلي كردن وجود دارد. بهتر است در روابط خود از اين رفتار استفاده نكرده و چالش هاي پيش آمده را با روش هاي موثرتري برطرف كنيد. برخي از اين روش ها شامل موارد زير مي‌شوند.

🔷گفت و گوي مستقيم

بهترين راه براي برطرف كردن مسائل، گفتگوي مستقيم است. بهتر است به صورت آرام و محترمانه مشكل خود را بيان كرده و همچنين صحبت هاي طرف مقابل را بشنويد. حرف زدن با ديگران آدابي دارد كه بهتر است براي تاثير بيشتر سخنان تان از آنها استفاده كنيد. بي محلي كردن به ديگران را كنار گذاشته و از روش هاي منطقي تري بهره گيريد. 

🔷كمك گرفتن از روانشناس

مي‌توانيد براي پيداكردن علت مشكلات به صورت ريشه اي تر، از روانشناس كمك گرفته و همچنين مهارت هاي مختلف را براي ارتباط با ديگران بياموزيد. درمانگر به شما كمك مي‌كند تا نقاط قوت و ضعف خود را شناخته و بر آنها كار كنيد. همچنين براي صحبت كردن با ديگران نيز اعتماد به نفس كافي را كسب كرده و راحت تر با مشكلات خود مواجه مي‌شويد.

سخن پاياني

فراموش نكنيد كه با بي محلي كردن به ديگران، ضعف هاي شخصيتي و خلاهاي عاطفي خود را به آنان نشان مي‌دهيد. در واقع اينكار، يكي از رفتارهاي كنترلگرانه محسوب مي‌شود كه با آن به ديگران آسيب هاي زيادي وارد مي‌كنيد. اين رفتار با ناديده گرفتن متفاوت است و پيامدهاي متفاوتي نيز ايجاد مي‌كند. با تعيين حد و مرزهايي در روابط خود با ديگران مي‌توانيد از بروز برخي از مشكلات جلوگيري كرده و از كم محلي كردن نيز استفاده نكنيد. همچنين در اين زمينه مي‌توان از يك مشاور نيز كمك گرفت و از رفتارهاي جايگزين استفاده كرد.

براي دريافت مشاوره در زمينه بي محلي كردن مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۳ دى ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۵۷:۰۱ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی