آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

ترس از طلاق يك واكنش طبيعي در مورد اين موضوع است. افراد به دلايل مختلفي به طلاق و جدايي فكر مي‌كنند؛ اما به طور كلي عملي كردن آن كار ساده اي نيست. براي جدايي از همسر به عوامل مختلفي توجه داشت. همچنين نمي‌توان در اين مورد عجولانه تصميم گرفت. گاهي طلاق روشي موثر تر از ادامه زندگي مشترك است؛ اما به هر حال با مشكلاتي همراه بوده و افراد را مي‌ترساند.

جدايي يكي از تصميات بزرگ و مهم در زندگي محسوب مي‌شود كه احتمالا تاثيرات آن براي مدت زمان طولاني در زندگي باقي مي‌مانند. از طرفي كاملا يك تصميم شخصي بوده و هيچ كس نمي‌تواند به جاي شما و بهتر از شما تصميم بگيرد. بهتر است در اين زمينه تنها از ديگران مشورت گرفته و در نهايت خودتان در اين مورد تصميم بگيريد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه ترس از طلاق مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع: ترس از طلاق | از طلاق گرفتن مي ترسم

ترس از طلاق

هميشه در زندگي مشترك، شرايطي پديد مي‌آيد كه ادامه زندگي مشترك را براي افراد سخت مي‌كند. از طرفي ترس از طلاق نيز مانع جدايي آنها مي‌گردد. اين مورد هم در مردان و هم در زنان وجود دارد؛ ولي افراد، واكنش هاي متفاوتي نسبت به آن نشان مي‌دهند. اين موضوع احساسات مختلفي را درون افراد برمي‌انگيزد و حتي گاهي آنها را منصرف مي‌كند.

نمي‌توان به راحتي از كنار مشكلات زناشويي گذشت؛ از طرفي گاهي افراد همه تلاش خود را كرده اند؛ اما تلاش هاي آنان بي فايده بوده است. به همين دليل شايد جدايي بهتر از ادامه اين رابطه باشد. كمك گرفتن از يك مشاور مي‌تواند تا حد زيادي در اين زمينه به شما كمك كند. 

علل ترس از طلاق

ترس از طلاق به دلايل مختلفي در افراد بروز مي‌كند. تجربه اين شرايط اصلا خوشايد و راحت نيست. افراد احتمالا فشار و اضطراب زيادي را در اين دوران تحمل مي‌كنند. از طرفي بايد در اين مورد تصميم گرفته و اوضاع را كنترل كنند. شايد حتي اين دلايل براي اطرافيان منطقي به نظر نرسد؛ اما به هر حال موضوعي است كه براي فرد اضطراب آور است. برخي از اين دلايل شامل موارد زير مي‌شود.

🔷وابستگي از نظر مالي

گاهي افراد به دليل اينكه از نظر مالي آمادگي كافي براي جدايي از همسر خود را ندارند؛ ترس از طلاق را تجربه مي‌كنند. اين مورد در ميان زنان بيشتر است. گاهي تنها به همين دليل است كه افراد تا پايان عمر به زندگي مشترك خود ادامه داده و شرايط را مي‌پذيرند.

مردان نيز به دليل مهريه اي كه بايد در هنگام جدايي پرداخت كنند؛ دچار نگراني مي‌شوند. اين موضوعات باعث مي‌شود گاهي زوجين اصلا براي جدايي اقدام نكنند. مسائل مالي در زندگي مشترك اهميت داشته؛ اما افراد بايد تا حدي استقلال و درآمد كافي نيز داشته باشند.

🔷ترس از مورد قضاوت قرارگرفتن

در برخي از فرهنگ ها، تصور درستي از جدايي و زندگي بعد از طلاق وجود ندارد و همين موضوع سبب ترس از طلاق مي‌شود. زنان و مردان از مورد قضاوت قرار گرفتن بعد از طلاق هراس داشته و گاهي نمي‌توانند اين موضوع را تحمل كنند. در واقع بعد از طلاق مشكلات اصلي خود را نشان مي‌دهند و حتي موجب پشيماني افراد مي‌گردند. اين فشار گاهي از طرف خانواده و اطرافيان فرد نيز اعمال مي‌گردد. فراموش نكنيد كه اين موضوع فشار رواني بيشتري را به افراد تحميل كرده و حتي موجب انزواي آنان مي‌گردد.

🔷به خاطر فرزندان

فرزندان يكي از اصلي ترين دلايل ترس از طلاق هستند. والدين براي آينده فرزندان خود بسيار نگران بوده و حتي گاهي به اين دليل از طلاق منصرف مي‌شوند. در اين شرايط نه تنها خود والدين آسيب هاي زيادي را به بچه ها وارد مي‌كنند؛ بلكه جامعه نيز با برچسب فرزند طلاق براي آنها موجب ايجاد فشارهاي زيادي مي‌شود.

همچنين موضوع حضانت و سرپرستي فرزندان نيز موضوع ديگري است والدين را نگران مي‌كند. بهتر است در زمان طلاق به سن بچه ها و همچنين شرايط خود توجه داشته و با توجه به آن تصميم گيري كنيد.

🔷نداشتن حمايت عاطفي

برخي از زوجين تنها به اين دليل ترس از طلاق را تجربه مي‌كنند؛ كه هيچ كس از آنها حمايت نمي‌كند. در واقع براي جدايي قبل از هر چيز نياز به يك شبكه حمايتي هست كه به فرد در مراحل مختلف كمك كنند. اين شبكه متشكل از خانواده و دوستاني هستند كه فرد را از جنبه هاي مختلف براي طلاق آماده مي‌كنند. مي‌توانيد قبل از تصميم گيري قطعي در اين زمينه با اطرافيان خود صحبت كرده و آنها را آماده كنيد. از طرفي از حمايت آنان نيز اطمينان حاصل كنيد.

راه هاي غلبه بر ترس از طلاق

اگر تصميم شما براي اين موضوع جدي است و تنها ترس از طلاق مانع شما مي‌شود؛ مي‌توانيد از روش هايي استفاده كرده تا بر اين ترس غلبه كرده و راحت تر با اين موضوع مواجه شويد. فراموش نكنيد كه در اين مسير بهتر است از ديگران نيز كمك گرفته و همواره با ديگران همفكري كنيد. استفاده از راهكارهاي زير باعث مي‌شود تا عوارض جانبي طلاق به حداقل برسد.

🔶فكر كردن در مورد جوانب مختلف طلاق

در ابتدا بهتر است در مورد تمام احتمالات و همچنين جنبه هاي مختلف طلاق فكر كنيد. احتمالا بعد از اين تصميم با اتفاقات زيادي روبرو خواهيد شد؛ كه بهتر است براي آنها آمادگي داشته باشيد. دورانديشي در اين زمان بسيار موثر است اما اين به معني نشخوار فكري و فكر كردن زياد در مورد آينده نيست. اين مورد مي‌تواند تا حد زيادي از ترس از طلاق بكاهد.

🔶 غلبه بر ترس از طلاق با كمك مشاور

يكي ديگر از روش هايي كه بهتر است براي پيشگيري از بروز ترس از طلاق از آن استفاده كنيد؛ كمك گرفتن از مشاور است. طبيعي است كه در اين شرايط نتوانيد به طرز منطقي فكر و يا تصميم بگيريد. اما روانشناس با پيدا كردن علت اين ترس و همچنين ارائه راهكارهاي عملي باعث كاهش اضطراب شما مي‌شود. حتي مي‌توانيد با همسر و يا فرزند خود براي مشاوره اقدام كنيد.

🔶مشورت با ديگران

طلاق يك تصميم كاملا شخصي است و معمولا تاثيري بر روابط ديگران نيز ندارد. اما از آنجايي كه بعد از جدايي احتمالا نياز به حمايت اطرافيان خود داريم بهتر است در اين مورد با آنها صحبت كرده و در مورد كمك هاي آنان اطمينان حاصل كنيم. براي مثال از خانواده خود بپرسيم كه در صورت جدايي، آيا مي‌توانيم براي مدتي در كنار آنها زندگي كنيم! و يا براي مراقبت از فرزند خود شايد به كمك ديگران نياز داشته باشيم؛ كه در اين صورت بايد از قبل آنها را مطل كنيم.

🔶توانمند سازي خود

براي پيشگيري از ترس از طلاق همچنين مي‌توانيم به فكر شغل و مهارتي براي خود باشيم تا نگراني ما به دليل مسائل مالي برطرف شود. اما اين توانمند سازي تنها به معني تامين هزينه ها نيست. بلكه بايد از لحاظ رواني نيز براي اين موضوع آمادگي پيدا كرده و ظرفيت روحي خود را بالا ببريم. همچنين شرايط زندگي خود را به شكلي مديريت كنيم كه تنهايي قادر به انجام كارهاي خود باشيم.

سخن پاياني

ترس از طلاق در مواردي در جهت مثبت عمل كرده و باعث مي‌شود تا در مورد تصميم خود بيشتر فكر كنيم و عوامل مختلفي را در نظر بگيريم. جدايي باعث به وجود آمدن شرايط دشواري براي افراد مي‌شود. حضور فرزندان نيز در اين دوران بسيار موثر بوده و بايد آنان را نيز در نظر گرفت. بهتر است در قدم اول آينده نگري داشته و شرايط خود را در نظر بگيريد. در مرحله بعد از ديگراني مثل يك روانشناس كمك گرفته و شرايط را براي او شرح دهيد. او به شما در اين زمينه كمك خواهد كرد تا تصميم بهتري بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ترس از طلاق مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۰۷:۲۰:۱۴ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی