آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

ايراد گرفتن از كودك در بزرگسالي او را با مشكلات زيادي روبرو مي‌كند. گاهي به شيوه اي اين ايراد گرفتن ادامه پيدا مي‌كند كه كودك استعدادهاي خود را بروز نمي‌دهد و از پيشرفت او جلوگيري مي‌شود. اگر با كودك به اين شيوه رفتار شود؛ در آينده با اعتماد به نفس كم و مشكلات رفتاري روبرو خواهد شد. به همين دليل توصيه مي‌شود كه در تربيت كودك با دقت بسيار بالا بايد عمل كرد. زماني كه رفتار با كودك و شيوه هاي تربيتي والدين به شيوه اي مناسب نباشد، فرزندان در بزرگسالي با مشكلات پي در پي روبرو خواهند شد و همين امر باعث عدم پيشرفت زندگي خوب او مي‌شود. پيشنهاد مي‌كنيم كه حتما براي تربيت كودك از روانشناس كمك بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه كودك مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نماييد.

منبع: ايراد گرفتن از كودك | 7 پيامد ايراد گرفتن از كودك

ايراد گرفتن از كودك

ايراد گرفتن از كودك همراه با سركوب استعداد هاي كودكان است. زماني كه والدين به شيوه مناسبي كودك را تربيت نكنند؛ و دائم از او ايراد بگيرند در واقع كودك را تحقير مي‌كنند و مانع بروز استعدادهاي كودك مي‌شوند. در نهايت همين امر باعث مي‌شود كه كودك پيشرفت نكند و در آينده با مشكلات اقتصادي، اجتماعي، ارتباطات و … روبرو شود. زماني كه به كودك بي توجهي شود، والدين سخت گيري كنند، به شيوه افراطي با كودك رفتار كنند و دائم از رفتار ها و كارهاي او ايراد بگيرند؛ استعدادهاي كودك سركوب مي‌شود.

اگر والدين در تربيت كودك به خوبي عمل نكنند؛ در رشد كودك خلل ايجاد مي‌شود. و ايراد گيري از كودك مشكلات و عوارضي را به دنبال دارد. موضوع تربيت كودك بسيار مهم است و حتما بايد جدي گرفته شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ايراد گرفتن از فرزند و عوارض چنين رفتاري، تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد.

عوارض ايراد گرفتن از كودك

ايراد گرفتن از كودك همراه با عوارض و مشكلات زياد است. به همين دليل است كه اين شيوه تربيتي هرگز پيشنهاد نمي‌شود. در اين بخش مقاله راجع به عوارض ايراد گرفتن از فرزند توضيح داده ايم.

🔵 كاهش عزت نفس

يكي از عوارضي كه ايراد گرفتن از كودك به همراه دارد؛ كاهش عزت نفس است. زماني كه همه كارهاي كودك با ايراد و تحقير همراه باشد؛ دچار كاهش عزت نفس مي‌شود. اين رفتارها باعث بروز استرس و اضطراب در آينده مي‌شود. كه آينده مورد انتظار، افسردگي مي‌باشد.

🟢 از بين رفتن رابطه والد – فرزندي

ايراد گرفتن از كودك همراه با از بين رفتن رابطه والد – فرزند است. و به مرور زمان با رشد فرزند؛ ارتباط و رابطه بين والدين با فرزندان بيشتر خواهد شد.

🟠 باور كودك به حرف هاي والدين | ايراد گرفتن از كودك

زماني كه ايراد گيري از كودك دائمي باشد؛ كودك به حرف هاي والدين باور مي‌كند. مثلا زماني كه واليدن دائم از جمله “تو هيچ كاري را به درستي انجام نمي‌دهي” استفاده كنند؛ كودك به اين باور مي‌رسد كه هرگز توانايي انجام هيچ كاري را نخواهد داشت. و به مرور زمان دست از تلاش و كوشش براي پيشرفت و كسب هدف بر مي‌دارد.

🔴 استرس در صورت انجام كار

يكي از عوارض ايراد گرفتن از كودك، بروز استرس است. زماني كه واليدن در دوران كودكي فرزند خود را تحقير كنند و ايراد گرفتن از كودك را ادامه دهند؛ فرزندشان هر كاري كه بخواهد انجام دهد استرس را تجربه خواهد كرد. در نتيجه اين رفتار باعث عدم پيشرفت و تلاش مي‌شود.

🟡 عدم عشق به خود

عدم عشق به خود از ديگر عوارض ايراد گرفتن از كودك است. اين كودكان به دليل تحقير و انتقاد دائم والدين به عزت نفس پايين دچار مي‌شوند؛ و احساس تنفر به خود پيدا مي‌كنند. در نهايت كودك عشق به خود را نمي‌شناسد. خود را هميشه ناتوان و ناكافي براي كسب مهارت هاي لازم مي‌داند.

🟣 روابط ناسالم  | ايراد گرفتن از كودك

يكي ديگر از پيامدهاي ايراد گرفتن از كودك، روابط ناسالم است. كودكاني كه تحقير شده اند؛ رابطه سالمي ندارند. و در حفظ و نگهداري تمام روابط خود با مشكل روبرو هستند. و معمولا روابط ناسالم را تجربه مي‌كنند.

🟤 عدم توانايي براي آغاز كار

ايراد گرفتن از كودك يعني آينده بدون هدف! كودكاني كه در سن پايين دائم مورد تحقير والدين قرار مي‌گيرند و تمامي كارهاي آنها مورد انتقاد قرار مي‌گيرد. به همين دليل، كودك زماني كه به سن بالاتر مي‌رسد، توانايي آغاز كار نخواهد داشت. و هميشه براي شروع كار با مشكل روبرو مي‌شود. حتي عده اي از اين كودكان به ويژگي شخصيتي كمال گرايي دچار مي‌شوند. و ترس از شروع را دائم تجربه خواهند كرد.

روش هاي جايگزين براي ايراد گرفتن از كودك

ايراد گرفتن از كودك روش مناسبي براي تربيت او نيست. روش هاي ديگري براي جايگزين چنين رفتارهايي وجود دارد كه در اين بخش مقاله به آنها اشاره كرده ايم.

🔻 در اقدام اول آرامش خود را حفظ كنيد و با خطاهاي كودك با آرامش رفتار كنيد.

🔻 به كودك خطا ها و ايرادات رفتاري اش را توضيح دهيد.

🔻به كودك روش درست و مناسب را آموزش دهيد.

🔻 براي رفتارهاي مناسب كودك تشويق در نظر بگيريد.

🔻 در انتقاد كودك زياده روي نكنيد.

🔻به شخصيت فرزند خود احترام بگذاريد.

🔻 از روانشناس براي تربيت كودك استفاده كنيد.

كلام آخر

ايراد گرفتن از كودك روش تربيتي مناسبي نيست. در اين شرايط كودك با مشكلات و مسائلي روبرو مي‌شود كه در آينده او را با چالش روبرو مي‌كند. اين كودكان در آينده ترس از اقدام براي كسب هدف دارند و هرگز نمي‌توانند رابطه سالمي را تجربه كنند. اين افراد احساس پوچي مي‌كنند و در زندگي تنهايي را بيشتر تجربه مي‌كنند. به همين دليل است كه توصيه مي‌كنيم براي تربيت كودكان حتما از روانشناس و متخصصين راهنمايي بگيريد. مركز مشاوره آواژه به صورت تلفني و حضوري به شما مراجعين گرامي خدمات ارائه مي‌دهد. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه كودك مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نماييد.

منبع: ايراد گرفتن از كودك | 7 پيامد ايراد گرفتن از كودك

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ] [ ۰۵:۵۰:۲۱ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی