آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

ترك سيگار به روند قطع مصرف دائم تنباكو و نيكوتين موجود در دخانيات اطلاق مي‌شود. شايد در زبان عاميانه ترك سيگار تعريف ساده‌ اي باشد؛ اما از نظر پزشكي به معناي سم زدايي و رهايي از نيكوتين مي‌شود. كه اين روند بسيار طولاني و دشوار است. بر اساس آمار انجمن آمريكا تنها در ايالات متحده آمريكا مصرف سيگار جان ۴۸۰ هزار نفر را مي‌گيرد. حتي اين آمار در سطح جهاني بيش از ۸ ميليون نفر در روز بوده است. آيا اطلاع داشتيد كه در هر سه دقيقه يك نفر به دليل مصرف سيگار جان خود را از دست مي‌دهد؟ افرادي كه عادت به مصرف سيگار دارند؛ بيش از سايرين در معرض مرگ هستند.

مصرف دخانيات نه تنها فرد را درگير مشكلات مي‌كند، بلكه اطرافيان فرد نيز با مشكلات ريوي مانند بوي نامطبوع، آسم و… درگير هستند. ترك سيگار يكي از رويداد هاي منحصر به فرد است كه در يك روز اتفاق مي‌افتد. و فردي كه تصميم به ترك‌سيگار مي‌گيرد؛ وارد دوران ترك مي‌شود. در اين دوره شما سلامت خود و كيفيت طول عمرتان را بهبود مي‌بخشيد. به ياد داشته باشيد كه در ترك‌سيگار خلق و خوي افراد تغيير مي‌كند. به همين دليل براي مديريت حال خود بهتر است كه از يك روانشناس راهنمايي بگيرند. 

براي دريافت مشاوره در زمينه اعتياد مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نماييد.

منبع: ترك سيگار | 5 روش‌ موثر براي ترك سيگار

ترك سيگار

احتمالا افراد زيادي را مشاهده كرده ‌ايد كه قصد ترك سيگار دارند. اما دائم با شكست روبرو مي‌شوند. همانطور كه گفته شد؛ ترك‌سيگار كار دشوار و سختي است. اما در زبان عاميانه بسيار ساده ذكر مي‌شود. افراد سيگاري بيش از ديگران در معرض مرگ هستند؛ به همين دليل بايد تمام تلاش خود را كنند تا اين ماده را ترك كنند.

علاوه بر اينكه خود فرد در معرض مشكلات ريوي هست، ديگران، اطرافيان و خانواده خود را با چنين مشكلاتي روبرو مي‌كند. علاوه بر اين افراد هميشه بوي نا مطبوع مي‌دهند و ديگران از اين بو آزرده خاطر مي‌شوند. براي ترك‌سيگار لازم است كه حتما از روانشناس راهنمايي بگيريد. تا تغييرات خلق و خوي شما كنترل شود. در اين مقاله راجع به تمامي جوانب سيگار صحبت كرده‌ ايم. براي كسب اطلاعات بيشتر تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد.

چرا بايد سيگار را ترك كنيم؟

ترك سيگار يكي از بهترين تصميمات افراد سيگاري است. مصرف دخانيات يكي از اصلي ‌ترين عوامل مرگ و مير در جهان مي‌باشد. اغلب افراد سيگاري كه خودسرانه اقدام به ترك مي‌كنند، ۳ تا ۶ درصد موفق به ترك طولاني مدت مي‌شوند. براي ترك‌سيگار دوران سختي رو سپري مي‌كنند و بايد با وسوسه بازگشت به مصرف مقابله كنند.

به علت اعتياد آور بودن نيكوتين، افرادي كه به ترك‌سيگار اقدام مي‌كنند، علائمي مانند بي‌تابي، افسردگي، چاقي و اضطراب را تجربه مي‌كنند. به همين دليل تاكيد بر اين است كه براي ترك حتما از روانشناس راهنمايي بگيريد. اما ترك آن مي‌تواند خطر بروز بيماري ‌هايي كه در ادامه اشاره كرده ايم را كاهش دهد.

🔻 سرطان ريه

🔻 بيماري سرخرگ كرونري

🔻سرطان پستان

🔻 آلزايمر

🔻 تنگي نفس

🔻سكته قلبي

🔻 مشكلات نعوظ و زناشويي

عوارض ترك سيگار چيست؟

درك سيگار عوارض جانبي دارد، كه براي برخي از افراد مي‌تواند بسيار شديد باشد. افرادي كه به ترك سيگار اقدام مي‌كنند، احساس مي‌كنند كه آنفولانزا دارند. و اين به اين دليل است كه سيستم بدن افراد تحت تاثير قرار مي‌گيرد. هنگامي كه سيگار را ترك مي‌كنيد بدن با عدم وجود نيكوتين هماهنگ مي‌شود. در اين بخش مقاله عوارض ترك‌سيگار را توضيح داده ‌ايم.

🔹 خشكي دهان

🔹 مشكل در تمركز

🔹اضطراب

🔹 بي‌خوابي

🔹 افسردگي

🔹يبوست

🔹 نا اميدي

🔹 عصبانيت

🔹ميل شديد به نيكوتين

🔹 افزايش اشتها

🔹 سرفه

🔹افزايش وزن

🔹 گلودرد

🔹 سردرد

🔹حالت تهوع

🔹 گزگز شدن دست و پا

 

ترك سيگار چند روز طول مي‌كشد؟

به طور كلي ترك سيگار ۲۱ روز يا سه هفته طول مي‌كشد. در واقع سم زدايي بدن ۲۱ روز طول مي‌كشد. به طور كلي ترك‌سيگار سه روز اول بسيار سخت است و فرد بالا ترين علائم نشانه‌ ها را دارد. در ادامه نشانه ‌هاي ترك‌سيگار را توضيح داده ‌ايم.

🔸 خارش بدن

🔸 مشكلات گوارشي

🔸بي‌ حوصلگي و كلافگي

🔸 افزايش وزن

🔸 خلق و خوي بد

🔸افسردگي

🔸 تحريك پذيري

🔸 عدم تمركز

🔸اضطراب

🔸 بي‌ خوابي

🔸 گلودرد و سرفه

🔸بي‌ حالي و پر خوابي

🔸 تهوع

🔸 سرگيجه

🔸تعريق بيش از اندازه

🔸 عرق دست و پا

🔸 سوزش كف دست و پا

🔸وسوسه شديد براي مصرف دوباره سيگار حتي بوييدن دود

روش‌ هاي ترك سيگار

ترك سيگار روش‌ هاي متفاوتي دارد. كه بر اساس توانايي ‌هاي خود فرد يكي از روش ‌ها بايد استفاده شود. در اين بخش مقاله راجع به روش‌ هاي ترك‌سيگار توضيح داده ‌ايم.

📌 ترك سيگار با تقويم

يكي از روش ‌هاي ترك سيگار با تقويم مي‌باشد. در اين روش بايد يك تقويم شخصي بسازيد و با پزشكتان مشورت كنيد. ترك سيگار به مدت ۲۱ روز زمان مي‌برد و بهتر است كه روز اول و آخر خود را مشخص كنيد. و با كمك روانشناس به اين روش بپردازيد. روند درمان خود را  با كمك روانشناس و پزشك تكميل كنيد. و از قطع ناگهاني جدا خودداري كنيد.

📌 حمايت رفتاري داشته باشيد

يكي از روش‌ هاي ترك سيگار اين است كه حمايت رفتاري داشته باشيد. منظور از حمايت رفتاري اين است كه از يك مشاور پشتيبان و روانشناس براي ترك سيگار كمك بگيريد. با كمك از حمايتگر مي‌توانيد ترك سيگار را آسان‌ تر پيش ببريد. بر اساس تحقيقات گروه درماني در كنار درمان‌ هاي شناختي، دارو درماني و استفاده از NRT  مي‌تواند به درمان سريع كمك كند.

📌 دارو هاي حاوي نيكوتين

يكي از روش‌ هاي ترك سيگار استفاده از دارو هاي حاوي نكوتين مي‌باشد. بوپروپيون و وارنيكلين دو داروي حاوي نيكوتين براي ترك سيگار هستند. كه تاييديه FDA گرفتند. اين دارو به شكل قرص‌ هاي سفيد رنگ است و تنها با تجويز پزشك به فروش مي‌رسد. مصرف اين قرص ‌ها باعث كاهش تمايل به سيگار مي‌شود. هرگز به صورت خودسرانه و غير قانوني نبايد براي خريد اقدام كنيد. زيرا اين دارو ها بر مواد شيميايي مغز اثر گذاشته و نقش مهمي در تقاضاي نيكوتين دارد.

📌 استفاده از درمان ‌هاي جايگزين

استفاده از درمان ‌هاي جايگزين نيز براي ترك سيگار وجود دارد. اين دارو ها در برخي موارد ممكن است حتي پس از درمان فرد علاقه بيشتري به سيگار پيدا كند. اين درمان ‌ها به شيوه ‌هاي مختلفي مانند طب سوزني، هيپنوتيزم، درمان با ليزر سبز، آدامس و … وجود دارد.

📌 استفاده از NRT

NRT يكي از روش ‌هاي محبوب براي ترك سيگار است. NRT در واقع نيكوتين جايگزين در آبنبات‌هاt آدامس‌ها و خوراكي‌ هايي هست كه براي درمان ترك سيگار استفاده مي‌شود. اين روش باعث كاهش ميل به سيگار و علائم ترك شده و به فرد كمك مي‌كند تا روند درمان به خوبي پيش برود. اين روش را پزشك بايد بر حسب يك دز كنترل شده تجويز كند. و در حال حاضر ۵ نوع مورد تاييد اف دي وجود دارد.

كلام آخر

روش ‌هاي متفاوتي براي ترك سريع سيگار وجود دارد. اما با هر روشي كه شما دلتان مي‌خواهد بايد از يك حمايتگر مانند روانشناس راهنمايي بگيريد. ترك سيگار شما را بهبود مي‌بخشد و همانطور جريان خون را بهتر مي‌كند. اگر به فكر سلامت روان و جسم خود هستيد سيگار را ترك كنيد. و حتما در اين راه از يك روانشناس متخصص راهنمايي بگيريد تا روند بهبودي به بهترين شكل پيش برود.  مركز مشاوره آواژه به صورت تلفني و حضوري به شما مراجعين گرامي خدمات ارائه مي‌دهد. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه اعتياد مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نماييد.

منبع: ترك سيگار | 5 روش‌ موثر براي ترك سيگار

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ] [ ۰۸:۳۸:۱۸ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی