آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

خودارضايي همسر يكي از مشكلاتي است كه شايد زوجين در زندگي مشترك خود با آن درگير شوند. افراد به دلايل مختلفي به خودارضايي روي مي‌آورند. معمولا اين رفتار در دوران مجردي بيشتر اتفاق مي‌افتد. اما بعد از ازدواج نيز شايد زوجين مجبور به خودارضايي شوند. آنها عليرغم داشتن همسر يا ميل باطني خود براي ارضاي نياز جنسي، به خودارضايي مي‌پردازند. اين رفتار علل مختلفي دارد كه در اين مقاله به آنها خواهيم پرداخت و همچنين راه هاي درمان آن را نيز بيان خواهيم كرد.

منبع: خودارضايي همسر | چرا شوهرم خودارضايي ميكنه؟

خودارضايي همسر | شوهرم خودارضايي مي كنه

برخي از افراد، بعد از ازدواج نيز، به خودارضايي ادامه مي‌دهند. شايد اين رفتار را از همسر خود پنهان كنند ويا حاضر به درمان به آن نباشند. بر اساس ماهيت ازدواج، انتظار مي‌رود افراد بعد از شروع زندگي مشترك، اين رفتار را ترك كرده و به رابطه جنسي باهمسر خود بپردازند. اما گاهي خانم ها از خودارضايي شوهر خود گله مندند. اما موضوع زماني جدي‌تر مي‌شود كه هردوي آنها به خودارضايي همسر عادت كنند (اين رفتار هم در زنان و هم در مردان ديده مي‌شود).

علل خود ارضايي همسر

قبل از هرچيز بايد علت اين رفتار را پيدا كرد. خودارضايي همسر، يك عادت مخرب است كه شايد منجر به مشكلات بزرگتري در رابطه شود. به همين دليل زوجين بايد اين مشكل را جدي گرفته و درصدد درمان آن باشند. در اين قسمت دلايل مختلف اين رفتار را بررسي خواهيم كرد.

📌اعتياد به خودارضايي

برخي افراد به خودارضايي اعتياد پيدا كرده اند و حتي بعد از ازدواج نيز قادر به ترك آن نيستند. براي اين گونه افراد، خودارضايي حالت وسواس گونه و اجبار دارد و تقريبا هيچ لذتي از انجام نمي‌برند. بلكه فقط خود را مجبور به انجام اين كار مي‌دانند. به همين دليل توصيه مي‌شود؛ افراد قبل از ازواج به ترك اين عادت بپردازند و بعد وارد زندگي مشترك شوند.

📌خودارضايي همسر به دليل توقعات غيرواقعي

عده اي به دليل انتظارات غير واقعي يا فانتزي هاي غير قابل انجام خود؛ قادر به رابطه جنسي با همسرشان نيستند. اين گونه افراد معمولا به تماشاي فيلم هاي پورن عادت كرده اند و همسر خود را با بازيگران پورن يا فيلم هاي هاليوودي مقايسه مي‌كنند. آن‌ها از همسر خود توقع انجام فانتزي هاي مختلف و يا همه پوزيشن هاي جنسي را دارند و اگر همسرشان با اين كار موافقت نكند؛ خودارضايي را انتخاب مي‌كنند.

📌تحريك ناكافي يا عدم ارگاسم

اين دسته، با همسر خود رابطه جنسي دارند؛ اما در رابطه به طور كافي تحريك نمي‌شوند يا به دليل به ارگاسم نرسيدن، مجبور به خودارضايي بعد از سكس هستند. براي مثال شخصي را در نظر بگيريد كه همسرش بعد از ارضا شدن رابطه را ادامه نمي‌هد و همسر خود را به ارگاسم نمي‌رساند. به همين دليل همسرش مجبور است براي ارضاي خود، به خودارضايي روي بياورد.

📌خودارضايي همسر به دليل مشكلات و اختلالات جنسي

بعضي به دليل وجود اختلالات يا كژكاري هاي جنسي همسر خود، خودارضايي را ترجيح مي‌دهند. براي مثال همسران افرادي كه واژينيسموس يا زودانزالي دارند. در اين شرايط، فرد در رابطه جنسي ارگاسم را تجربه نكرده و به خودارضايي مي‌پردازد. 

📌تفاوت ميل جنسي با همسر

خودارضايي همسر گاهي به دليل ميل جنسي بسيار زياد اتفاق مي‌افتد. كساني كه ميل جنسي بالايي دارند يا ميزان ميل جنسي آنها با همسرشان تطابق ندارد؛ مجبود به خودارضايي هستند. طبيعي است كه دو نفر ميل جنسي برابري نداشته باشند؛ اما گاهي اين تفاوت باعث بروز مشكلاتي خواهد شد. براي اين افراد رابطه جنسي با همسر كافي نيست و آنان را از لحاظ ذهني، ارضا نمي‌كند.

📌مشكلات ارتباطي با همسر

گاهي افراد كاملا از لحاظ رواني و جسماني سالم هستند؛ اما به دليل مشكلاتي كه در رابطه با همسر خود دارند؛ خودارضايي مي‌كنند. عدم برخورداري از مهارت حل مساله و گفتگوي موثر با همسر، به مرور زوجين را از هم دور مي‌كند و اين موضوع در رابطه جنسي آنها نيز تاثيرگذار خواهد بود.

تاثيرات خودارضايي همسر در زندگي مشترك

قطعا اين رفتار در زندگي مشترك، تاثيرات جبران ناپذيري خواهد داشت. رابطه جنسي يكي از اركان اصلي زندگي مشترك است و اگر به هر دليلي دچار اختلال شود؛ عوارضي را به همراه خواهد داشت. خودارضايي همسر، موضوعي است كه اگر ادامه پيدا كند؛ زندگي مشترك را به نابودي خواهند كشاند. برخي از تاثيرات خودارضايي همسر، شامل موارد زير خواهد بود:

🔹پرخاشگري و حساسيت نسبت به همسر

🔹طلاق عاطفي

🔹سردشدن نسبت به همسر

🔹خيانت

🔹ايجاد مشكلات رواني يا جنسي

🔹بي اعتمادي در زندگي مشترك

راهكارهايي براي برخورد با خودارضايي همسر

اين موضوع طبيعي است كه از خودارضايي همسر خود ناراحت يا عصباني باشيد. حتي شايد به راه هايي مثل طلاق فكر كنيد. اما فراموش نكنيد اين موضوع قابل حل است و با چند راهكار ساده مي‌توان به همسر براي ترك خودارضايي كمك كرد.

⭕پيداكردن علت

در اولين قدم، مشكل را ريشه يابي كنيد. هر رفتارآسيب زننده اي علتي دارد كه با پيداكردن آن، درمان آن راحت تر خواهد شد. گاهي افراد با فرافكني يا تصميمات عجولانه، فقط شرايط را پيچيده تر مي‌كنند؛ غافل از اينكه با پيگيري دقيق و به موقع، مي‌توان راه حلي موثر پيدا كرد. سعي نكنيد به دنبال مقصر بگرديد؛ بلكه با همسر خود، همدلي كنيد.

⭕برخورد با خودارضايي همسر و درمان مشكلات فردي

اگر متوجه شديد همسرتان به خاطر اختلالات جنسي يا حتي رفتارهاي شما، خوارضايي مي‌كنند. با كمك يك متخصص به درمان مشكلات خود بپردازيد. براي مثال اگر فكر مي‌كنيد به دليل افسردگي، اضطراب يا عدم اعتماد به نفس، ميل جنسي تان كاهش يافته و قادر به برقراري رابطه جنسي با همسر خود نيستيد؛ براي پيشگيري از خودارضايي همسر، به دنبال راه حل براي اين موضوعات باشيد.

⭕امتحان كردن روش هاي جديد

در رابطه جنسي خود، تنوع و هيجان ايجاد كنيد و خلاقيت داشته باشيد. قبل تر هم گفتيم كه يكي از علل خودارضايي همسر، وجود برخي از فانتزس ها يا همكاري نكردن همسر است. با همسر خود در اين مود صحبت كنيد و براي رابطه جنسي برنامه ريزي داشته باشيد. به فانتزي هاي او اهميت دهيد. با امتحان كردن پوزيشن هاي جديد يا روش هاي مختلف براي رابطه، خلاقيت به خرج دهيد. براي اطلاع از پوزيشن هاي جنسي محبوب اين مقاله را مطالعه كنيد.

⭕مراجعه به روانشناس

درمان خودارضايي با كمك يك روانشناس يا سكستراپيست امكان پذير است. همچنين روانشناس با روش هاي رواندرماني و تكنيك هاي ديگر، علت مشكل را پيدا كرده و خودارضايي همسر را درمان مي‌كند. در اين فرايند، همكاري و حمايت همسر نيز، لازم است.

⭕گفت و گو با همسر

اگر همسر شما موافق مراجعه به روانشناس يا روش هاي درماني ديگر نيست؛ خودتان دست به كار شده و با او صحبت كنيد. در مورد علت خودارضايي همسر سوال بپرسيد و از قضاوت و سرزنش كردن او بپرهيزيد. از او بخواهيد مشكلات خود را بيان كند. انتقاد پذير باشيد و درمقابل پيشنهادات او، از خود انعطاف پذيري نشان دهيد. اين نكته را فراموش نكنيد كه تغيير عادات هاي رفتاري، آسان نيست؛ پس به او زمان دهيد.

سخن پاياني

خودارضايي همسر، در زندگي مشترك، آسيب هاي زيادي را به رابطه وارد خواهد كرد. قطعا تحمل اين وضعيت آسان نخواهد بود. اما با حفظ آرامش و زمان دادن به همسر خود، اين مشكل را نيز پشت سر خواهيد گذاشت. اگر روش اشتباهي را براي اين موضوع انتخاب كنيد؛ نه تنها مشكل نخواهد شد بلكه اوضاع وخيم تر مي‌شود. به همين دليل حتما از يك متخصص كمك بگيريد و راه هاي مطمئن را امتحان كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه خودارضايي همسر مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره  02191002360 تماس بگيريد.

سوالات متداول

نحوه برخورد با خودارضايي همسر چگونه است؟

سعي كنيد علت را پيدا كرده و از قضاوت و سرزنش كردن او بپرهيزيد. از يك روانشناس يا سكستراپيست كمك بگيريد و مشكلات فردي خود را نيز حل كنيد.

خودارضايي همسر بر زندگي مشترك چه تاثيراتي خواهد داشت؟

خودارضايي همسر باعث بروز مشكلاتي مثل پرخاشگري، طلاق عاطفي، خيانت، اختلالات جنسي يا رواني خواهد شد و حتي عوارض زيادي براي خود فرد خواهد داشت.

منبع: خودارضايي همسر | چرا شوهرم خودارضايي ميكنه؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ] [ ۱۰:۱۴:۵۹ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی