آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

شكست عشقي و درد جدايي به راحتي قابل رفع نيست. اما زندگي هم چنان ادامه دارد. بايد با صبر و البته كوشش براي خود زندگي بهتري بسازيم. جدايي پايان دنيا نيست. شما به عنوان يك انسان حق داريد كه زندگي خوبي داشته باشيد. آرامش را بچشيد و احساسات مثبت را تجربه كنيد.

براي كاهش دردهاي پس از شكست عشقي بايد از راهكارهاي روانشناسي استفاده كنيد. زيرا جدايي نيز مانند غم از دست دادن عزيزان نيازمند پذيرش است. در اين مقاله سعي كرده ايم تمامي راهكارهايي كه باعث تسكين روح شما مي‌شوند؛ توضيح دهيم.

منبع: شكست عشقي | 1 راهكار مقابله با شكست عشقي

شكست عشقي

گاهي رابطه سرشار از عشق به نتيجه اي ختم نمي‌شود و تمام مي‌شود. اين شكست عشقي باعث آسيب حداقل به يك نفر مي‌شود. اما بايد به خاطر داشته باشيد كه هرگز به دليل اين شكست نبايد زندگي را براي خود حرام كنيد.

زندگي بعد از شكست عشقي هم چنان ادامه دارد. اما پذيرش و اقدامات لازم بايد صورت بگيرد تا زندگي جديد آغاز كنيد. پس از اتمام رابطه بخشش داشته باشيد. در نهايت از اين رابطه به عنوان كسب تجربه استفاده كنيد.

پس از شكست عشقي احساسات خود را كنترل كنيد و حتما از يك روانشناس براي مديريت احساسات كمك بگيريد

واكنش خانم ها و آقايان پس از شكست عشقي

طبق مطالعات، مرد ها و زن ها از احساسات و افكار متفاوتي برخوردارند. در نهايت با هر شرايط به شيوه اي متمايز برخورد مي‌كنند. اغلب خانم ها پس از شكست عشقي به افسردگي، انتقام جويي، نااميدي، بدبيني و بي ارزشي مبتلا مي‌شوند. اما پس از مدتي به راحتي مي‌توانند بر اين احساسات غلبه كنند.

آقايان نيز پس از هر شكست عشقي احساس شكست مي‌كنند. اما احساسات خود را كمتر بروز مي‌دهند. اما رفتارهاي پر خطر در مردها بيش از خانم ها مي‌باشد. آقايان پس از شكست عشقي به سمت رابطه جنسي ناسالم، اعتياد، مصرف الكل، بدبيني و … مي‌روند.

اما به طور كلي بر اساس تحقيقات، آقايان پس از شكست عشقي تا مدت هاي طولاني به شريك احساسي خود فكر مي‌كنند. در نهايت با دشواري بيشتري رابطه عاشقانه جديد تجربه مي‌كنند.

راهكارهاي مقابله با شكست عشقي

ادامه زندگي بعد از شكست عشقي چالش ها و دشواري هاي زيادي به همراه دارد. زندگي سرشار از فراز و نشيب است. اما گاهي ضربه سنگيني مانند شكست عشقي به ما وارد مي‌كند. با وجود اين شكست ها باز هم زندگي ادامه دارد. به خود سخت نگيريد و براي تجربه هاي جديد آماده شويد. در اين بخش مقاله راهكارهاي مقابله با شكست عشقي را توضيح داده ايم. رابطه تمام شده را بپذيريد

اولين قدم براي مقابله با شكست عشقي، پذيرش رابطه تمام شده است. با خودتان كنار بياييد كه اين رابطه تمام شده است. ذهنتان را آزاد كنيد و به دنبال اهداف خود قدم برداريد. طبيعي است كه پس از رابطه تمام شده به فكر بازگشت و شروع دوباره باشيد. اما با خود صداقت داشته باشيد و پايان رابطه را بپذيريد.

 براي خود ارزش قائل باشيد | شكست عشقي

پس از شكست عشقي براي خود ارزش قائل باشيد. به خودتان زمان بدهيد و ارزش قائل شويد. گريه و غم طبيعي است. اما زندگي نرمال دوباره نيز حق شماست. كمي صبور باشيد و به خود قول دهيد كه پس از گذشت اين روزهاي تلخ قوي تر عمل كنيد.

 نشخوار فكري را براي خود ممنوع كنيد

هميشه به ياد داشته باشيد كه شكست عشقي همواره همراه با نشخوار ذهني است. اما اين نشخوار باعث آسيب هاي بيشتر و عدم فراموشي مي‌شود. بنابراين زماني كه به سراغ نشخوار فكري رفتيد حتما دنبال راهكاري براي پايان اين نشخوار باشيد.

 مراقب سلامتي خود باشيد

هميشه شكست عشقي علاوه بر آسيب ها روحي، به جسم نيز آسيب وارد مي‌كند. بنابراين پس از اين شكست بزرگ به خاطر داشته باشيد كه بايد مراقب سلامتي خود باشيد. زندگي دوباره حق شماست. پس براي شروع تازه و دوباره تلاش كنيد. با مصرف سيگار، مواد مخدر و الكل نه تنها عشق سابق را فراموش نمي‌كنيد؛ بلكه به سلامتي خود آسيب وارد مي‌كنيد.

 

براي اينكه با شكست عشقي كنار بياييد، بايد احساسات منفي خود را شناسايي كنيد. با آموزش و كسب مهارت ها مي‌توانيد افكار منفي را از خود دور كنيد. زماني كه دائم در حال پذيرش احساسات منفي هستيد، آسيب بيشتري را به خود وار مي‌كنيد. بنابراين با كمك روانشناس مهارت دوري از تفكرات منفي را آموزش ببينيد.

 راه هاي ارتباطي را پايان دهيد | شكست عشقي

پس از شكست عشقي حتما به ياد داشته باشيد كه بايد بپذيريد رابطه تمام شده. و پس از اين پذيرش بايد راه هاي ارتباطي را پايان دهيد. تمامي راه هاي ارتباطي را پايان دهيد تا با نشانه هاي كوچك دوباره به رابطه باز نگرديد. حتما اين كار را در هفته هاي اول رابطه انجام دهيد تا وسوسه نشويد.

 به شكست عشقي مانند تجربه نگاه كنيد

پس از شكست عشقي قطعا اطلاعات زيادي از اخلاق و رفتار خود كسب كرده ايد. بنابراين بايد به اين رابطه تمام شده مانند تجربه نگاه كنيد. تجربه اي كه در شما تغييرات زيادي ايجاد كرده و به سطح بهتري از خود تبديل كرده است.

 خشم را از خود به دور كنيد

شكست عشقي همراه با خشم است. شما با هر صحبتي احتمالا ناراحت خواهيد شد و تمامي خاطرات گذشته با نفرت شما روبرو شده است. بنابراين تجربه هاي منفي را از خود دور كنيد و با قدرت بيشتر به سمت جلو حركت كنيد. روش هاي كنترل خشم را آموزش ببينيد و در صورت بروز هرگونه ناراحتي و خشم از اين راهكارها استفاده كنيد.

 وقت بيشتري با دوستان و خانواده سپري كنيد | شكست عشقي

بعد از شكست عشقي تنهايي و منزوي شدن اولين راهكار هر كسي است. تا يك هفته طبيعي است كه در تنهايي خود غرق شويد. اما نگذاريد اين تنهايي ادامه دار باشد. از دوستان و خانواده استفاده كنيد تا از دوران تلخ عبور كنيد. از حضور در كنار خانواده و دوستان لذت ببريد. اطرافيان شما براي بهبود حال شما هر كاري مي‌كنند. بنابراين از آنها كمك بخواهيد.

 

هميشه ببخشيد تا آرام شويد. پس از شكست عشقي نيز بايد به قلب خود اجازه بخشش دهيد. زيرا اين بخشش باعث آرامش روان شما مي‌شود. با بخشش آينده بهتر و آرام تري خواهيد داشت. همه بدي را ببخشيد، فراموش كنيد تا تجربه هاي جديدي براي شما لذت بخش باشد.

كلام آخر

افراد زيادي روزانه با شكست عشقي مواجهه مي‌شوند. اين شكست عشقي ها با شدت هاي متفاوتي وجود دارد كه همه درجات نيازمند روانشناس و گذر از دوران سوگ واري است. براي بخشش و فراموشي رابطه گذشته، روانشناس بهترين گزينه كمكي است. مركز مشاوره آواژه به صورت تلفني و حضوري به شما مراجعين گرامي خدمات ارائه مي‌دهد. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه شكست عشقي مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه تماس حاصل نماييد.

منبع: شكست عشقي | 1 راهكار مقابله با شكست عشقي

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۵:۱۰:۰۶ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی