آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

برخورد با شخصيت مرزي نيازمند آگاهي از اين اختلال است. كساني كه به اين اختلال مبتلا هستند هيجانات و احساسات خود را با شدت بالاتري بروز مي‌دهند. اين افراد به عبارتي روي يك ميله باريك در حال حركت هستند كه هر لحظه ممكن است از يك سمتي به پايين پرتاب شوند. براي برخورد با اين افراد بايد در ابتدا ويژگي هاي فرد را به خوبي بشناسيد. مهم ترين علائمي كه ار اين افراد مي‌توانيد ببينيد، روابط ناپايدار، هويت مشكل دار و خلق بي ثبات است. زماني كه به اطلاعات كافي از اين اختلال دست پيدا كرديد، از روانشناس براي اقدام به برخورد كمك بگيريد. روانشناس بر اساس شخصيت فرد راهكارهايي را به شما آموزش خواهد داد.

منبع: برخورد با شخصيت مرزي

برخورد با شخصيت مرزي

افراد مبتلا به شخصيت مرزي با نشانه هايي روبرو هستند كه باعث اختلال در روابط مي‌شود. اين افراد در هويت خود اختلال دارند. روابط ناپايداري دارند. از رها شدن هراس دارند. بسيار زياد به خودكشي و خود زني فكر مي‌كنند. با اين تفاصيل رابطه با اين افراد بسيار دشوار مي‌شود. برخورد با شخصيت مرزي كار هر كسي نيست. فردي كه با چنين شخصيتي روبرو است بايد در وهله اول اطلاعات كافي از اين بيماري كسب كند. سپس از درمانگر يا روانشناس كمك بگيرد.

معمولا برخورد با شخصيت مرزي با چالش هايي روبرو است و هر فردي توانايي روبرويي با اين اشخاص را ندارد. به همين دليل است كه كمك از روانشناس مهم ترين اقدام براي برخورد با اين افراد است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه برخورد با شخصيت مرزي با روانشناسان آواژه در ارتباط باشيد.

اختلال شخصيت مرزي چيست؟

رفتار افراد با شخصيت مرزي بسيار هيجاني است. اين افراد با كوچكترين اتفاقي تغيير پيدا مي‌كنند. افكار خودكشي بسيار زيادي دارند. معمولا در روابط خود احساس پوچي مي‌كنند. اين افراد احساسات عجيبي از خود نشان مي‌دهند و به خود آسيب وارد مي‌كنند. به سختي رفتارهاي خود را كنترل مي‌كنند. در ادامه نشانه هاي بارز اختلال شخصيت مرزي را نام برده ايم.طرد نشدن بسيار تلاش مي‌كنند.اواخر نوجواني اختلال افراد بروز پيدا مي‌كند. بسيار تكانشي و تهاجمي رفتار مي‌كنند.

در تصميمات و رفتارهاي اين افراد بي ثباتي نمايان است.

 روي خود كنترلي ندارند.

بدون قصد و فكر رفتار مي‌كند.

 در روابط ميان فردي بي ثبات و بسيار پر تنش هستند.

دائما در حال تغيير افراد هستند.

 هويت نا پايدار و نا متعادل دارند.

رفتارهاي پرخطر و تكانشي در اين افراد وجود دارد.

نحوه و چگونگي برخورد با شخصيت مرزي

برخورد با شخصيت مرزي كار آساني نيست. به دليل اينكه اين افراد نا اميد، بي احساس، خشمگين، بي انگيزه، پر تنش و بي ثبات هستند، رابطه و برخورد با آنها كار سختي است. رفتارهاي اين افراد باعث فروپاشي زندگي زناشويي و روابط مي‌شود. اما با آگاهي از روش برخورد با شخصيت مرزي تا حدودي مي‌توان با اين افراد ارتباط برقرار كرد. در ادامه در رابطه با نحوه برخورد با شخصيت مرزي توضيح داده‌ايم. كمك بگيريد

مهم ترين اصل براي نحوه برخورد با شخصيت مرزي كمك از روانشناس است. اين اختلال بسيار جدي است. زيرا فرد از خود رفتارهاي نامعقولي بروز مي‌دهد كه نياز به كمك متخصص دارد. زندگي با اين افراد بسيار سخت و آراد دهنده است. بنابراين كمك از رونشناس مهم ترين اقدام جهت بهبود روابط است.

 در برخورد با شخصيت مرزي حامي باشيد

افراد مبتلا به اين اختلال نيز مانند تمامي افراد نيازمند حامي خوب هستند. در ابتداي درمان لازم است در تمامي مراحل فرد مبتلا را حمايت كنيد. بنابراين براي برخورد با شخصيت مرزي لازم است تا حمايت كننده باشيد.

 اطلاعات خود را افزايش دهيد

در مرحل بعدي از برخورد با شخصيت مرزي، بايد راجب اين اختلال اطلاعات خود را افزايش دهيد. بايد به درك دقيقي از مشكلات و نشانه هاي اين اختلال برسيد. تا زماني كه به اطلاعات دقيقي از اين اختلال نرسيد نمي‌دانيد كه چگونه بايد با اين افراد برخورد كنيد. براي آگاهي و افزايش اطلاعات از كتب و روانشناس كمك بگيريد.

 رابطه سالم با اين افراد برقرار كنيد

يكي از راه هاي برخورد با شخصيت مرزي، ارتباط سالم با اين افراد است. زماني اين رابطه سالم و قوي مي‌شود كه احساسات خوب و مثبتي را افراد با يكديگر داشته باشند. با اين افراد خوش بگذرانيد، چالش هاي سالمي را تجربه كنيد. با اين روش احساس خوبي را در فرد مبتلا به شخصيت مرزي القا مي‌كنيد.

 در برخورد با شخصيت مرزي براي احساسات آنها ارزش قائل شويد

افراد مبتلا به اين اختلال معمولا در برخي شرايط احساسات شديد تري از خود بروز مي‌دهند. بنابراين اطرافيان فكر مي‌كنند كه اين افراد در بروز احساسات اغراق مي‌كنند. بايد بر اساس احساسات اين افراد درك شوند.

 نقاط قوت اين اشخاص را بشناسيد

افراد مبتلا به اين اختلال به دليل مشكل در هويت و خودپنداره مشكل از خود مطمئن نيستند. به همين ديل براي برخورد با شخصيت مرزي سعي كنيد استعدادها، نقاط قوت و ويژگي هاي مثبت اين افراد را شناسايي كنيد. با اين كار رفتار افراد مبتلا به شخصيت مرزي را تقويت خواهيد كرد.

 

يكي از روش هاي برخورد با شخصيت مرزي، ايجاد حس مسئوليت پذيري در اين افراد است. به همين دليل براي اين افراد بايد مسئوليت هايي ايجاد كرد. مثلا يكي از كارهاي خانه را به او بسپاريد. يا خريد هاي خانه را براي او در نظر بگيريد. با ايجاد حس مسئوليت پذيري فرد را تشويق كنيد.

 تهديد هاي فرد را براي خودكشي ناديده نگيريد

افراد مبتلا به اختلال شخصيت مرزي افكار خودكشي و خودزني دارند. معمولا هم با حرف هاي خود ديگران را نسبت به افكار خود آگاه مي‌كنند. اين تهديد ها و صحبت ها را جدي بگيريد. اين افراد از سر شوخي و يا مسخره بازي حرف خودكشي نمي‌زنند. در چنين وضعيتي حتما از روانپزشك كمك بگيريد.

كلام آخر

عدم بهبودي افراد مبتلا به شخصيت مرزي مساوي با آسيب به خود است. زماني كه اين افراد تحت درمان قرار نگيرند با مشكلات زيادي روبرو خواهند شد. برخورد با شخصيت مرزي نيز نياز به آگاهي و كسب اطلاعات در رابطه با رفتار اين افراد است. زماني كه با فرد مبتلا به شخصيت مرزي در رابطه باشيد با شرايط نامساعد و پر چالشي روبرو هستيد. در صورت ادامه رابطه بهتر است با روانشناس نحوه برخورد با شخصيت مرزي را بشناسيد.

مركز مشاوره آواژه به صورت تلفني و حضوري در زمينه فوبياي حيوانات به مراجعان مشاوره مي‌دهد. براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه برخورد با شخصيت مرزي مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه از طريق شماره 02191002360 تماس بگيريد.

منبع: برخورد با شخصيت مرزي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: برخورد با شخصيت مرزي،
موضوع:
[ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ ] [ ۰۲:۰۶:۵۹ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی