آواژه
ارائه خدمات روانشناسي

فرار از خانه علاوه بر استقلال فردي، مشكلات بسياري دارد. اين مشكلات را مي‌توان به مخارج سنگين، نبود پناهگاه امن، تنهايي، مشكلات قانوني و … دسته بندي كرد. تمامي اين مشكلات پيامدها و عواقب سنگيني مانند اعتياد را با خود برجاي مي‌گذارد. قبل از فرار از خانه به اين موضوع فكر كنيد كه به كجا پناه خواهيد برد؟ آيا پس انداز كافي براي پرداخت كرايه خانه داريد؟ آيا لوازم ضروري مناسب براي زندگي به تنهايي را داريد؟ قبل از فرار از خانه بايد از تمام زواياي مختلف فوايد و مضرات را بررسي كرد. ترجيح مي‌دهيد كه زندگي در كنار خانواده با تمام امكاناتي كه خودتان زحمتي براي آن نكشيده ايد را رها كنيد؟

از ديگر معضلات بزرگ فرار از خانه ازدواج است. دختراني كه از خانه فرار مي‌كنند، به آنها انگ دختران فراري داده مي‌شود. خانواده ها اصولا فرار از خانه را براي دختران خوب و مناسب نمي‌دانند و براي ازدواج با آنها مخالفت مي‌كنند. بسيار مشكلات بزرگتري نيز با فرار از خانه در زندگي شما رخ خواهد داد كه براي اطلاع بيشتر بايد از روانشناس كمك بگيريد. براي دريافت مشاوره نوجوان كليك كنيد.

منبع: فرار از خانه | عاقبت فرار از خانه چيست ؟

فرار از خانه

فكر فرار از خانه چگونه به ذهن افراد مي‌رسد؟ آيا اشخاص از عواقب و پيامدهاي فرار از خانه بي‌خبرند؟ بعد از فرار از خانه چه اتفاقي بر سر افراد مي‌آيد؟ گاهي افراد خانه و خانواده به قدري با فرزندان لجبازي، بي توجهي و بي اهميتي مي‌كنند كه به فكر فرار‌ از خانه به سر آنها خطور مي‌كند. مشكلات فرار‌از خانه تنها بر فرزندان وارد نمي‌شود و خانواده ها اصلي ترين دليل فرار از خانه نوجوان هستند. با نظارت درست و درك افراد خانواده به آنها احترام بگذاريد و راه بيان احساسات را براي آنها باز كنيد. هميشه لازم نيست فرزندان به صحبت هاي والدين عمل كنند. گاهي والدين نيز بايد به فرزندان خود گوش دهند و با آنها صحبت كنند.

در جامعه امروزي نظارت و نحوه تربيت والدين كاهش پيدا كرده، اغلب والدين مشغول به كارند و براي رسيدگي به فرزندان خود زمان كافي ندارند. گاهي اوقات در خانواده ها مشكلات اقتصادي، خانوادگي و اجتماعي دخيل مي‌شوند و باعث كاهش كيفيت تربيت فرزندان مي‌شود. موارد زيادي نيز در فرار‌از خانه دخيل هستند كه در ادامه در رابطه با موضوع فرار از خانه به طور كل توضيح داده ايم.

مشكلات فرار از خانه

بزرگترين سوال در رابطه با فرار از خانه اين است كه به كجا فرار كنيم؟ آيا دوستان و اطرافيان تحمل طولاني مدت ما را دارند؟ آيا مي‌توان از ديگران انتظار داشت تا طولاني مدت ما را تحمل كنند؟ همه اين سوالات را قبل از فرار‌از خانه از خود بپرسيد. توانايي تحمل همه اين مشكلات را داريد؟ شايد به مرحله اي برسيد كه زندگي را در خيابان ها و پارك هاي شهر بگذرانيد! مشكلات زندگي تازه بعد از فرار از خانه نمايان مي‌شود كه در ادامه در رابطه با تمام اين مشكلات توضيح داده‌ايم.

1. درآمد زندگي

بزرگ ترين مشكل فرار از خانه را مي‌توان درآمد زندگي شمرد. به اين موضوع فكر كنيد كه خرج خوراك، پوشاك، هزينه مسكن و … از كجا تامين مي‌شود. آيا پس انداز و درآمد شما به قدري است كه از پس هزينه هاي خود بر بياييد؟ علاوه بر هزينه هاي معمولي شايد خدايي نكرده به بيماري مبتلا شويد كه خرج هر ويزيت آن بسيار زياد باشد. اگر نيز سركار نمي‌رويد حرفه يا تخصصي داريد كه از پس تمام هزينه ها بر بيايد؟ اصلي ترين و ترسناك ترين مشكل فرار‎از خانه، مخارج زندگي است.

2. مشكلات قانوني

يكي از مشكلات فرار از خانه مشكلات قانوني است. بسياري از افرادي كه از خانه‌فرار مي‌كنند براي تامين نيازهاي خود دست به كارهاي خلاف مي‌زنند يا به گروه هاي خلافكار مي‌پيوندند. نتيجه تمام كارهاي خلاف و همكاري با گروه هاي خلاف به زندان، پليس و سوءپيشينه منتهي مي‌شود. جدا از يافتن دوستان ناباب، خانواده براي جستجوي شما حتما از پليس و قانون كمك مي‌گيرد كه همه اين راه ها شما را با مشكلات قانوني روبرو مي‌كند.

3. تنهايي بعد از فرار

واقعيت تلخ، سخت و انكار نشدني، تنهايي پس از فرار از خانه است. طرد شدن، تنهايي و نگاه منفي جامعه به افراد از مشكلات فرار‌از خانه محسوب مي‌شود. هر فردي كه تصميم به فرار از خانه دارد بايد اين وقعيت را بپذيرد كه شايد با قضاوت هاي ديگران، برخوردهاي تند، تنهايي و عدم حمايت اطرافيان روبرو شويد. علاوه بر تمام اين مشكلات، در ازدواج و روابط دوستانه و كاري ممكن است با مشكلاتي روبرو شويد كه جبران ناپذير باشد.

4. بي پناهي

بي پناهي و نبود محل مناسب براي زندگي از جمله مشكلات بزرگ فرار از خانه به حساب مي‌آيد. پس در قدم اول با مشكل بي پناهي روبرو خواهيد شد. زندگي در كنار دوستان، فاميل، خانواده دور و … تا چه مدت قابل تحمل است؟ علاوه بر اينكه اطرافيان را خسته مي‌كنيد، خودتان نيز سردرگم مي‌شويد. اگر پس اندازي نداريد و توانايي اجاره ملك و كرايه منزل را نداريد فكر فرار‌از خانه منطقي بنظر نمي‌رسد. پناه به كارتن خوابي نيز عواقب و پيامدهايي مانند اعتياد، روابط با باندهاي خلافكار و … را به همراه دارد. پناه به اين گروه ها علاوه بر اينكه براي شما خطرناك است، درخواست هاي نامعقولي نيز به دنبال دارد.

بررسي خوبي و بدي فرار از خانه

هميشه تمامي كارها مزاياي و معايبي به دنبال دارد. زماني كه تصميم به فرار از خانه داريد با دقت و منطق، جدا از احساسات به نتايج خوب و بد فرار از خانه بپردازيد. خوبي هاي فرار‌از خانه شايد به استقلال و دعواهاي خانوادگي ختم نشود، اما بدي ها و عواقب ترسناكي به دنبال دارد كه با بررسي آنها شايد از اين كار دست بكشيد. به اين فكر كنيد كه آيا به راه هاي جايگزين فكر كرده ايد؟ آيا توانايي روبرو شدن با مشكلات را داريد؟ از عهده حل مشكلات به تنهايي بر مي‌آييد؟ با دقت، منطق خودتان و پرس و جو از افرادي كه از خانه‌فرار كرده اند به بررسي خوب و بد بپردازيد و راه درست را انتخاب كنيد.

راهكارهاي جايگزين فرار از خانه

به نظر شما بهتر نيست تا راه هاي ديگري را جايگزين فرار از خانه كرد؟ بيشتر نوجواناني كه از خانه‌فرار كرده اند به خاطر بايد و نبايدهاي والدين دست به اين كار زده اند. رهايي از دستورات خانواده كه براي شما درك شدني نيست شما را به فكر فرار از خانه مي‌اندازد. اما بهتر است تا موارد ديگري را امتحان كنيد. در ادامه راهكارهاي جايگزين فرار‌از خانه را شرح داده ايم كه به شرح زير است.

1. مكالمه با خانواده را اولويت قرار دهيد

اولين راهكار جايگزين براي فرار از خانه صحبت با خانواده است. بسياري از خانواده ها نسبت به صحبت هاي فرزندان علاقه نشان مي‌دهند براي تصميم گيري درست لطفا در وهله اول با خانواده در رابطه با مشكلات صحبت كنيد. تند و با خشونت به مكالمه نپردازيد. اصول مكالمه را رعايت كنيد تا به نتيجه خوبي دست يابيد. براي بيان صحبت هاي خود ابتدا بايد با همدلي شروع كنيد. خانواده را آگاه كنيد و بگوييد “مي‌دانم كه چقدر به من علاقه داريد و در رابطه با رفتارهاي من نگران هستيد اما منم … “. تمام گفتگو هاي خود را با خانواده مديريت كنيد و به حل اختلافات با خانواده بپزدازيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه كنترل نوجوان كليك كنيد.

2. خواسته هاي خود را با خانواده تطبيق دهيد

دومين راهكار جايگزين فرار از خانه و سازش با خانواده، تطبيق خواسته هاي خود با خانواده است. مثلا اگر علاقه داريد كه شب شام به بيرون برويد و خانواده اجازه شب بيرون رفتن به تنهايي را نمي‌دهد، با خواهر يا برادر خود برويد. در واقع با اين كار هم به خواسته خود مي‌رسيد وهم به خواسته خانواده عمل مي‌كنيد. بيرون رفتن هاي خود را با فردي كه امين و مورد اعتماد خانواده است انتخاب كنيد. به تدريج و به مرور از خانواده با جلب اعتماد خواسته هاي خود را بخواهيد تا اجازه كارهاي مختلف به شما داده شود.

3. از مراكز اجتماعي كمك بگيريد

مشكلات فرار از خانه در دختران فقط در مشكلات خانوادگي خلاصه نمي‌شود. بسياري از خانواده ها دختران خود را به ازدواج بدون علاقه مجبور مي‌كنند. ضرب و شتم، تجاوز، اعتياد و مشكلات خيلي جدي تري در خانواده ها وجود دارد كه دختران را از خانه به دور مي‌كند. اگر در چنين وضعيت هاي طاقت فرسا قرار گرفته ايد بهترين راه كمك از مراكز اجتماعي است. اورژانس هاي اجتماعي، خانه هاي امن و … بسيار بهتر از فرار ناگهاني و بي پناهي است.

4. با روانشناس مشورت كنيد

بهترين گزينه و پر اهميت ترين راه جايگزين فرار از خانه، كمك روانشناس است. روانشناسان با بررسي شرايط زندگي و توانايي هاي شما، به ارائه راهكارهاي بهتر مي‌پردازد و شما را راهنمايي مي‌كند. گاهي روانشناسان با دعوت پدر و مادر به جلسه درماني آنها را بهتر راهنمايي مي‌كنند و درخواست هاي شما را با روش هاي بهتري به خانواده اعلام مي‌كنند. گاهي با توجه به تشخيص روانشناس، جلسات فردي به جلسات خانواده درماني ختم مي‌شود. براي دريافت مشاوره خانواده كليك كنيد.

كلام آخر

فرار از خانه را به طور كامل در اين مقاله توضيح داده‌ايم. طبق نظر روانشناسان صحبت با خانواده و حل مشكلات بهترين راهكار است. با فرار‌از خانه آسيب هاي جبران ناپذيري بر خود به جا خواهيد گذاشت. بهتر است قبل از اقدام به هر كاري با روانشناس و مشاورين مشورت كنيد. مركز مشاوره آواژه به صورت حضوري و تلفني به مراجعان خدمات ارائه مي‎دهد. براي‌كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه فرار از خانه مي توانيد از طريق شماره 02191002360 با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي آواژه تماس بگيريد.

منبع: فرار از خانه | عاقبت فرار از خانه چيست ؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۰۲:۳۹:۵۳ ] [ آواژه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی